duoquiz 14/11

Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1908
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: duoquiz 14/11

Bericht door Buddy59 »

Ronde 9

1 Chicago - Stay The Night
2 Sparkle (Ft. R Kelly) - Be Careful
3 Ricky Nelson - Hello Mary Lou
4 Karen Cheryl - Sing To Me Mama
5 Death Cab For Cutie - Meet Me On The Equiinox
6 Harry Secombe - This Is My Song
7 Bellamy Brothers - Let Your Love Flow
8 George Michael - Jesus To A Child
9 Corry Brokken - La mamma
10 The Alarm - Spirit Of 76
11 Truth Hurts (Ft, Rakim) - Addictive
12 Robbie Williams - She's Madonna
13 Boney M - El Lute
14 Jim Reeves - Adios Amigo
15 Aerosmith - Amazing
16 Sade - Love Is Stronger The Pride
17 The Spectors - Dig
18 Yvonne Elliman - Love pains


Frag.10 The Alarm - Spirit Of 76; Johan Decleir - Rino Dekeyser, Wouter De Smet - Steven De Clerck, Dirk Vernaeve - Filip Geysens, Filip Ronsse - Vincent Rigole.
Uitvoerder frag. 10 The Alarm werd ook herkend door Hannelore Pintelon - Bart Vercruysse.
Laatst gewijzigd door Buddy59 op zo 16 nov 2014, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1908
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: duoquiz 14/11

Bericht door Buddy59 »

Ronde 10

1 Montell Jordan - Get It On Tonite
2 Etta James - All I could Do Was Cry
3 Eric Clapton - Swing Low Sweet Chariot
4 Savage Garden - Crash And Burn
5 Paul Carrack - I Need You
6 Paul Anka - Dance On Little Girl
7 Moby - New York, New York
8 Tom Petty & The Heartbreakers - Refugee
9 10CC - Good Morning Judge
10 Bell Biv Devoe - Poison
11 Kings Of Leon - Sex On Fire
12 Catapult - Teeny Bopperband
13 Herb Alpert - This Guy's In Love With You
14 Mr Probz (Robin Schulz Remix) - Waves
15 Justin Timberlake - Summer Love
16 The Beautiful South - You Keep It All In
17 Beach Boys - Help Me Rhonda
18 Eagles - Hotel California


Titel frag.2 All I could Do Was Cry; solo Peter Van Oproy - Jörgen Van Geffen.
Uitvoerder frag.2 Etta James; Peter Van Oproy - Jörgen Van Geffen, Roberto Daemen - Ghislain Deleu, Hannelore Pintelon - Bart Vercruysse, Thomas Vinck - Marc De Winne, Steven Vanderbeke - Jakob Vanhee

Dat was de analyse.
We hebben geen enkele QM solo :handgestures-thumbupright:
Evy, Jessy & Buddy danken jullie voor jullie deelname en hopelijk tot op onze 3e editie!!!
Laatst gewijzigd door Buddy59 op zo 16 nov 2014, 23:18, 2 keer totaal gewijzigd.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: duoquiz 14/11

Bericht door kasenco »

Veel R&B en rap, who cares. Het moet niet altijd hetzelfde alternatief spul zijn wat we voorgeschoteld krijgen! De ene keer een aankomst op een col en de andere keer over gevreesde kasseien, het mag.
Good job Danny, Evy en Jessy. Ik heb me geamuseerd!
No ID
Popstar
Berichten: 312
Lid geworden op: zo 03 mei 2009, 11:43

Re: duoquiz 14/11

Bericht door No ID »

Leuke en spannende avond beleefd daar in Overmere. Bedankt voor de vermeldingen die we hier al gekregen hebben! Zelf waren we heel verbaasd dat we tijdens de pauze zowaar aan de leiding stonden, al wisten we dat het niet makkelijk zou zijn om al die kleppers achter ons te houden. We hadden immers in de 1ste helft vd quiz al een aantal keer juist gegokt op uitvoerders en titels, dat kon niet blijven duren.

En het R&B genre lag ons om de één of andere reden blijkbaar beter dan de andere teams. Zelf is het niet ons favoriete genre, maar het heeft ons zeker niet gestoord. Dit genre mag ook wel eens vertegenwoordigd zijn, want op andere quizzen komt dit zo goed als niet aan bod.

Proficiat aan de winnaars Peter en Jörgen :clap: en een dikke merci aan Danny, Evy & Jessy en de rest vd organisatie om ons zo een leuke avond te bezorgen :handgestures-thumbupright:

Ons zie je in elk geval volgend jaar terug!
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: duoquiz 14/11

Bericht door Jorgen VG »

Bedankt voor de analyse Danny :handgestures-thumbupright:

Verbaasd hoe (door mij) moeilijk ingeschatte fragmenten blijkbaar toch door meer dan vijf teams werden opgelost.
Gebruikersavatar
Richard zonder Linda
Superstar
Berichten: 522
Lid geworden op: di 04 okt 2011, 19:34
Locatie: Koekelare-city

Re: duoquiz 14/11

Bericht door Richard zonder Linda »

Silent Dolphin schreef:Bedankt voor de analyse Danny :handgestures-thumbupright:

Verbaasd hoe (door mij) moeilijk ingeschatte fragmenten blijkbaar toch door meer dan vijf teams werden opgelost.
Dit gevoel heb ik ook. Enkele weken geleden nog ferm gescoord op de seventies duo-quiz, maar zaterdag hoorde ik het dikwijls behoorlijk donderen in Keulen bij de oldies-fragmenten (60-70).


Niettemin hebben Dimi en ik ons beter geamuseerd dan vorig jaar, mede door de leuke buren (tafels rond ons).
Gebruikersavatar
Richard zonder Linda
Superstar
Berichten: 522
Lid geworden op: di 04 okt 2011, 19:34
Locatie: Koekelare-city

Re: duoquiz 14/11

Bericht door Richard zonder Linda »

Buddy59 schreef:Ronde 8

1 Pj Harvey - Good Fortune
2 Marty Robbins - El Paso
3 Naughty By Nature - O.P.P
4 Roxy Music - Oh Yeah
5 The Drifters - Kissin' In The Back Row Of The Movies
6 Evanescence - Bring Me To Life
7 Elvis Presley - In The Ghetto
8 Nirvana - In Bloom
9 Carla Bruni - L'Amoureuse
10 Peters & Lee - Welcome Home
11 The Sisters Of Mercy - This Corrosion
12 Crystal Castles - Not In Love
13 Elbow - New York Morning
14 Thierry Pastor - Coup De Folie
15 Solomon Burke - Cry To Me
16 Portishead - Glory Box
17 The Boxer Rebellion - Diamonds
18 Teddy Pendergrass - Close The Door


Uitvoerder frag.10 Peters & Lee; Marc Tilkens - Erik Slaets, Tom De Vilder - Danny Van Broeck, Leen Goethals - Hugo De Clercq, Piet Goethals-Sabine Van De Moortel.
Hadden wij deze ook niet juist?
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1908
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: duoquiz 14/11

Bericht door Buddy59 »

Richard zonder Linda schreef:
Buddy59 schreef:Ronde 8

1 Pj Harvey - Good Fortune
2 Marty Robbins - El Paso
3 Naughty By Nature - O.P.P
4 Roxy Music - Oh Yeah
5 The Drifters - Kissin' In The Back Row Of The Movies
6 Evanescence - Bring Me To Life
7 Elvis Presley - In The Ghetto
8 Nirvana - In Bloom
9 Carla Bruni - L'Amoureuse
10 Peters & Lee - Welcome Home
11 The Sisters Of Mercy - This Corrosion
12 Crystal Castles - Not In Love
13 Elbow - New York Morning
14 Thierry Pastor - Coup De Folie
15 Solomon Burke - Cry To Me
16 Portishead - Glory Box
17 The Boxer Rebellion - Diamonds
18 Teddy Pendergrass - Close The Door


Uitvoerder frag.10 Peters & Lee; Marc Tilkens - Erik Slaets, Tom De Vilder - Danny Van Broeck, Leen Goethals - Hugo De Clercq, Piet Goethals-Sabine Van De Moortel.
Hadden wij deze ook niet juist?
Jullie hadden PETER & Lee, jullie waren de S vergeten, het ging hier om een achternaam, sorry Gregory :oops:
Jullie hebben de avond zelf het punt wel gekregen ;)

Peters and Lee were a successful British folk/pop duo of the 1970s, comprising Lennie Peters (22 November 1931 – 10 October 1992) and Dianne Lee (born February 1950).
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: duoquiz 14/11

Bericht door rino »

Wij vonden het een heel leuke, heel ontspannende quiz! De quiz lag ons ook net iets beter dan de editie van vorig jaar.
Wat mij betreft mag de quiz volgend jaar in het verlengde van die van dit jaar liggen.
Proficiat aan de organisatoren en zeker ook aan de winnaars en hun naaste belagers!
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: duoquiz 14/11

Bericht door vinceluka »

Maledictus I schreef:
Alles bij elkaar naar mijn mening een topquiz, hoewel ik absoluut geen hitkenner ben kom ik hier graag terug.
Is ook mijn mening
Knap samengestelde en gevarieerde quiz met aandacht voor alle regionen van de hitparade en meerdere regio's waar hits gescoord werden :handgestures-thumbupright:

Proficiat aan de op voorhand verwachte winnaars :clap: al werd dat op de avond zelf pas ultiem verwezenlijkt :o
Daar zorgden de runners-up voor die zowat 80% van de quiz op kop stonden :clap:
Die hebben hun ploegnaam erg weinig moeten citeren :lol:

Wij kwamen naar deze quiz afgezakt met weinig ambities maar als dit stramien behouden blijft zou het wel eens kunnen dat deze volgend jaar wel opborrelen ;)
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: duoquiz 14/11

Bericht door aLEEce in chains »

Ook van mijn kant een :clap: voor de organisatie. Deze editie lag mij persoonlijk ook meer dan vorig jaar! Normaal gezien tot volgend jaar (als mijn compagnon dat nog ziet zitten).
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: duoquiz 14/11

Bericht door SepPuKu »

Nog een laat :clap: voor Danny, Evy & The Mackenzie ft. Jessy. Alsook voor de duo's in de hoogste regionen.

Heb het persoonlijk ervaren als een zeer speelbare quiz. En af en toe eens buiten de zuivere hitlijntjes kleuren vonden wij een geslaagde zet i.f.v. de variatie. Het was dus geen zuivere hitquiz maar uiteindelijk toch in zeer hoge mate.

Volgend jaar komen we graag nog eens checken in hoeverre deze formule doorgetrokken wordt... :tools-hammerdrill:
Gulliver
Fan
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 24 nov 2014, 16:24

Re: duoquiz 14/11

Bericht door Gulliver »

Deze eerste post komt er na lang twijfelen. Ik heb lang overwogen om me zoals zovele anderen te hullen in stilzwijgen. Vandaag denk ik dat de organistoren hier zo mogelijk nog minder aan hebben dan aan mijn mening.

Wij hebben ons voor deze quiz ingeschreven op basis van de bespreking van de eerste editie. Helaas bleek er dit jaar een serieuze bocht genomen te zijn. Indien wij dit op voorhand hadden geweten hadden we ons nooit ingeschreven. We zijn te jong om onze slag te slaan in de vroege jaren en moesten het dus hebben van al wat na 1990 werd uitgebracht. Wanneer we keken naar de gevraagde fragmenten van vorig jaar dachten we dat we ons hier wel uit de slag zouden trekken. Helaas bleek er maar weinig recente muziek gevraagd te worden die ons bekend in de oren klonk. Wij hebben het niet voor Studio Brussel, maar luisteren zoals velen in onze vriendenkring naar Q Music. De gevraagde muziek leek ons echter vooral van die andere zender te komen.

Wanneer je in deze bespreking bekijkt wie de quiz geweldig vond kan ik alleen maar opmerken dat dit dezelfde personen zijn voor wie al zoveel quizzen worden ingericht. Ik weet niet of deze hit (?) quiz zich oorspronkelijk ook op hen richtte ? Het zou jammer zijn, want voor hen bestaan er al individuele- en duoquizzen.

Het is eveneens jammer dat heel wat mensen wel een mening hadden tijdens de rook- en plaspauze, maar deze nadien niet durven weergeven. Ik vrees dat zij er voor kiezen om voortaan gewoon thuis te blijven.
Ik zie dat er een aankodiging is voor de derde editie. Ik zie ook dat het om hetzelfde organiserende team gaat als dit jaar. Mijn vraag: gaan jullie verder op de weg van dit jaar of keren jullie terug naar de inhoud van de voor mij veel leukere eerste editie ? Graag een eerlijk antwoord, zodat ik een eventuele nieuwe deelname op basis van juiste informatie kan overwegen.

Dit jaar waren de 50 plaatsen makkelijk uitverkocht. Ik ben benieuwd naar volgend jaar.
Bucquoy
One Hit Wonder
Berichten: 77
Lid geworden op: do 10 apr 2008, 22:37

Re: duoquiz 14/11

Bericht door Bucquoy »

Ik zou me niet blindstaren op "StuBru" dan wel "Q-Music", beste Gulliver. Er waren gewoon heel veel niet-hits, vooral in de 90's en 00's. Wij vonden de quiz ook te moeilijk en te weinig hitgevoelig. Aangezien de titel voor de volgende editie ondertussen werd aangepast naar "duoquiz met uitgevoeligheid" ipv "duoquiz" denk ik dat de organisatoren dezelfde weg zullen behandelen vorig jaar. Gezien de vele lofbetuigingen op dit forum (naar ik meen voornamelijk die-hard muziekquizzers) een te rechtvaardigen keuze. De toppers zullen zeker allemaal terug aanwezig zijn. Aan jullie en aan ons, de duo's uit de onderste helft van de uitslag, om uit te maken of we ons daar nog toe geroepen voelen. Wij beraden ons nog (we waren ook meer fan van de "Roberto"-touch uit de eerste editie, maar behaalden niettemin onze vooropgezette doelstelling met een plaats binnen de top 30, dus misschien wagen we 't er nog wel eens op)
kwissetiers
One Hit Wonder
Berichten: 98
Lid geworden op: do 08 jan 2009, 11:28
Locatie: Willebroek

Re: duoquiz 14/11

Bericht door kwissetiers »

Bedankt alleszins voor de eerlijke mening, niet iedereen hoeft het eens te zijn en het is zelfs een goed iets om andere meningen te lezen. ;)
zal volgend jaar terug meer een Roberto quiz zijn? Hoe een toffe pee we Roberto ook vinden, en hij weet dat we dat vinden ;) , we zullen het op muzikaal vlak zeker niet altijd eens zijn :D
Volgend jaar zal dus eerder vergelijkbaar zijn met dit jaar dan met vorig jaar.
Maar, en ik hoop dat ik voor mijn 2 mede-organisatoren mag spreken, ik denk wel dat we beseffen dat het dit jaar een beetje te moeilijk was.
Te alternatief en teveel R&B... ok, misschien terechte opmerkingen, maar verwacht dit volgend jaar zeker terug. Alleen zullen we er zeker rekening mee houden om het makkelijker (al is dat wel subjectief) te maken en er misschien ook wel eens een pop nummertje meer in te steken
Voor de rest moet ieder voor zich, of per 2, beslissen of ze al dan niet terug komen :handgestures-thumbupright:
Plaats reactie