7e Los Locos Muziekquiz, Bavegem, za 30/08/2014

Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3341
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 7e Los Locos Muziekquiz, Bavegem, za 30/08/2014

Bericht door SpeedKing »

Ondertussen heeft iemand me ook op een fout in de quiz gewezen, die gisteren ook niemand heeft opgemerkt: Bombino is van Niger, niet Nigeria. De vlag was dus ook verkeerd, maar laat ons zeggen dat we daar collectief de mist zijn ingegaan en het er niet toe doet, de vlag was sowieso een buitenbeentje.

Check check dubbelcheck: kan je niet genoeg doen bij quizzen.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 7e Los Locos Muziekquiz, Bavegem, za 30/08/2014

Bericht door Keiem »

Er werd een andere editie beloofd dan de voorgaande en dat is uiteindelijk ook zo gebleken. Waar ik in de heenrit nog vreesde voor hooguit een zesde of zevende stek, stonden we halverwege zowaar mee te doen voor de eerste plaats. Enkel op het einde werden de duivels toch nog wat meer ontbonden met heel wat pittig werk in de ABC en laatste rondes. Een comeback zat er hierdoor niet echt meer in voor ons. Maar een tweede plaats is voor ons waanzinnig goed als ik de playlist nog eens herbekijk. We waren mooi complementair en hadden weinig tot geen foute overrules, maar wel correcte deze keer (Drums are for parades, Life of agony...).
Ook af en toe eens een liedje laten spelen van de tientallen die Ludo elke week op zijn Facebook zet kan iets opleveren (John Lord). Treshhold kwam echter niet meer in me op, ondanks zijn wekelijk FB fragment. :mrgreen:
Dus: wat ons betreft: goeie bocht die jullie genomen hebben. Mooie quiz. Geluid kon wat beter, maar de locatie/installatie laat dat waarschijnlijk niet echt toe.
En ja, we doen Ludo en de zijnen een wederdienst door op 27 september enkele typische Los Locos bands in onze quiz te pleuren.

Nu ben ik quizloos tot aan onze quiz...
Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1661
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Re: R08 / Wiskunde - Talen - Spieken (op 28)

Bericht door Maledictus I »

SpeedKing schreef:* Ik weet niet of jij de schrijver was, maar in jullie rijtje DT staat als titel echt alleen het woord Inside, zonder meer. Te onvolledig dus.
Marc was de schrijver, ik zal het vergeten te controleren hebben.

I.v.m. Bombino: we waren zeker dat de vlag van Nigeria was maar herkenden de muziek niet, dus een bekende Nigeriaan Fela Kuti opgeschreven. Misschien hebben de Toearegs wel een eigen vlag? Zoals de Schotten, maar dat was wellicht een knipoog naar het referendum. Chapeau voor Bruce Horny dat ze zelfs die titel kennen.

I.v.m. de quiz: doelstelling bereikt om het gevarieerder te maken, nog altijd goeie quiz.
Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 7e Los Locos Muziekquiz, Bavegem, za 30/08/2014

Bericht door aLEEce in chains »

Gisteren andermaal een leuke avond gehad in Bavegem. We wisten dat de quiz aangepast werd t.o.v. de voorgaande jaren. Ik denk dat vooral fLEEtfox bij ons content was met de nieuwe aanpak. Ikzelf kon me in beide versies vinden, want ik vond dat deze quiz nog voldoende de eigen smoel behield. Altijd blij om het hardere genre in zijn verschillende facetten te kunnen horen (los van het feit of we ze herkenden of niet). Had verwacht dat Uncle Acid & The Deadbeats dicht bij een zaalsolo ging zitten, Life Of Agony daarentegen niet, temeer de titel duidelijk te horen was. Anyway, we komen graag terug voor een volgende editie.
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
kwinton lesi jonson
Groupie
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 03 mei 2013, 11:03

Re: 7e Los Locos Muziekquiz, Bavegem, za 30/08/2014

Bericht door kwinton lesi jonson »

The Trappists konden de koerswijziging wel smaken. Onze metalkenner kon wel minder excelleren dan vorig jaar; daar tegenover stond dat de bijdragen van de 4 groepsleden evenrediger waren.
Even zagen: de geluidskwaliteit kan (een stuk) beter (te dof en te veel gezoem).. desondanks een fijne kwis en tot volgend jaar!
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: R03 / Stijloefening - Land van herkomst - Outro's (op 28

Bericht door straight banana »

SpeedKing schreef:
8 Bombino / Azamane Tiliade / Nigeria

* Bijzonder knappe solo voor Bruce Horny met het volledige rijtje Rory Gallagher, titel als enige incluis. Schi-tte-rend nummer van zijn debuutplaat.
* Doen ze overigens nog eens over met het rijtje Bombino, ook Bruce hier als enige titel en al.
De Nigeriaanse vlag was geen probleem en ik was blij dat ik Bombino herkend had, maar om ook nog es die titel volledig juist te hebben... :o
Heel straf mannen. :clap:
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3341
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 7e Los Locos Muziekquiz, Bavegem, za 30/08/2014

Bericht door SpeedKing »

Die geluidskwaliteit is iets bizars: we spelen de quiz daar al 7 jaar op dezelfde installatie en de montage gebeurt al 4 jaar op dezelfde manier en software. Of misschien is dat ondertussen juist het probleem. Al bij de eerste editie dacht ik: die versterker gaat het niet lang meer rekken ;)

Die zoem was er 's morgens overigens niet. Maar ik had wel al het gevoel dat de klankkleur anders was dan andere jaren. Hopen dus dat de hele zwik de geest geeft tegen de volgende editie en dat er tegen dan een nieuwe staat...
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: 7e Los Locos Muziekquiz, Bavegem, za 30/08/2014

Bericht door PEKEBO »

Met 4 zaalsolo's en 2x rondewinst op onze naam mogen we uiteraard niet klagen. Het podium halen op deze quiz zal wellicht nooit lukken aangezien we altijd in basisopstelling aan de aftrap komen en nooit zoeken naar een "speciaal" iemand uit de hard & heavy wereld die de gaten/smaak van de organisator(en) kan opvullen aan onze tafel. Xavier knalt er af en toe 1tje op het blad en daar zijn we al lang tevreden mee en onze Luc is onvervangbaar. Los van deze smaak hebben de heren van Los Locos natuurlijk ook goede/andere smaak! :D

Zowel bij Bombino en Ian Clement (freak) als Rory Gallagher en Little Caesar (mezelf) hadden Peter en ik wel het gevoel dat er iets zou kunnen inzitten ivm vermeldingen. Mijn haren kwamen recht bij het nummer van Gallagher en het nummer van Little Caesar kreeg een deftige plaats in de Billboard, begin jaren 90.

De balans van de playlist was uitstekend, al mogen er voor ons toch wat minder weggevers zijn in de toekomst. De heren waren toch blijkbaar heel voorzichtig bij hun samenstelling. Met die 15 (vaste) ploegen die bijna altijd aanwezig zijn op deze quiz mag je echt geen compassie hebben, die komen toch altijd terug.

De jury stond op punt! De inbreng van schoonheid mocht er ook zijn, al moest Ludo er wel zijn vrouw voor opofferen. Bij editie 20 van deze quiz alleen maar schoon volk in de jury, het is nu wachten op de dochters van Speedking. Versta mij niet verkeerd, die gasten van Los Locos in de jury zijn geweldige kerels! :music-rockout:

Proficiat aan Martha. :clap:

Voor ons terug nr 1 op de deelnemerslijst in 2015, bedankt voor alweer een schitterende avond in Bavegem! :dance:
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 7e Los Locos Muziekquiz, Bavegem, za 30/08/2014

Bericht door rino »

Ook wij hebben ons uitstekend geamuseerd zaterdagavond. Waren benieuwd naar de nieuwe formule, maar zoveel leek die niet te verschillen met de vorige editie die we speelden (2 jaar geleden). Ook nu leken de harde fragmenten mij de moeilijkste, en dat was 2 jaar geleden niet anders (meen ik me te herinneren), veel minder harde noten kregen we ook niet te kraken (dacht ik).
Toch leuke quiz gespeeld, Johan en Dirk wisten nu en dan één van die moeilijke rockfragmenten te herkennen (Xentrix bvb!). Alleen jammer dat we helemaal op 't eind nog van de 4de naar de 6de plaats zakten.
En ook dank aan Phon, voor zijn ook dit keer weer prima bijdrage!
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3341
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 7e Los Locos Muziekquiz, Bavegem, za 30/08/2014

Bericht door SpeedKing »

Die Xentrix was inderdaad verrassend dat die ook van Starbuk kwam. Ik had zelf een gastspeler bij Martha gedropt, en was bijna zeker dat hij die ging pakken. Maar dat de solo gedeeld wordt met jullie, straf! Voor een keer mag je Xentrix overigens gerust metal noemen ;).

Onze Dominique heeft overigens ook een vrij harde smaak, maar vooral alternative heavy. Vandaar allicht dat je het zo bleef aanvoelen...
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 7e Los Locos Muziekquiz, Bavegem, za 30/08/2014

Bericht door rino »

Is het mogelijk ook de titels van de nummers in de alfabetronde eens te posten? Daar wil ik er zeker ook wel enkele nog eens van beluisteren...
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: 7e Los Locos Muziekquiz, Bavegem, za 30/08/2014

Bericht door fLEEtfox »

aLEEce in chains schreef: Ik denk dat vooral fLEEtfox bij ons content was met de nieuwe aanpak. Anyway, we komen graag terug voor een volgende editie.
Klopt volledig dat ik mij ietwat meer geamuseerd heb dan andere jaren owv lichte koerswijziging. Inderdaad lichte wijziging, want de eigenheid bleef wel degelijk behouden. En voor mij is het "weggeversgehalte" ook een stukje rust dat ingebracht wordt in een quiz en daar mag gerust afgebleven worden. Logisch dat Bruce hier zou willen in knippen, het is immers zijn dagelijkse job om te knippen (wssl beroepsmisvorming :whistle: ).
Reeds 5x meegedaan daar in Bavegem en dit jaar onze hoogste score behaald (4% meer dan onze tweede beste editie (2012)). Missie geslaagd dus, die ver-LOCOS-isering.
Ook de Poes was lekker op temperatuur en om van te likkebaarden. Als BOB moet je er wel geen vijf van drinken (8°!!)...
Nu nog de klank finetunen en er is niets meer om over te zagen.
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3341
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 7e Los Locos Muziekquiz, Bavegem, za 30/08/2014

Bericht door SpeedKing »

Hieronder de playlist met titels van de alfabetronde:
Bijlagen
Alfabetronde.JPG
Alfabetronde.JPG (49.93 KiB) 4938 keer bekeken
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3341
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 7e Los Locos Muziekquiz, Bavegem, za 30/08/2014

Bericht door SpeedKing »

Voor de Spotify-ers, zij kunnen de quiz hier herbeluisteren, op een 5-tal nummers na:

http://open.spotify.com/user/116691439/ ... 2TORD9WtoP
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: 7e Los Locos Muziekquiz, Bavegem, za 30/08/2014

Bericht door DVNO »

Vlug nog even mijn bevindingen neerpennen over de quiz van vorige zaterdag.

De quiz zelf was voor mij wat te hoog gegrepen, al lag dat voornamelijk ook aan de smaak van de samenstellers. Die verschilt duidelijk danig van mijn favo playlist en vreemd genoeg bracht de personeelsuitbreiding onder de uitdenkers niet hetgeen ik ervan gehoopt had: een iets meer mainstream-quiz. Om zelfs nog verder te gaan, ik vond de voorgaande quizzen -van Ludo alleen dan- aangenamer om te beluisteren dan nu. Voor alle duidelijkheid, no hard feelings to the new guys he (ik kom nog altijd met plezier mijn ceedeetses in de Mediamarkt kopen :D )
Het enige objectief zinnige puntje van kritiek dat ik dan ook kan geven is dat het geluid niet al te bijster meeviel. Sommige nummers werden 'vermoost' door een soort reverb die nog doffer klonk dan een mannelijke duif. ( :D :geek: )

De positieve punten zorgden zonder twijfel toch voor een uiterst geslaagde avond:
- Toffe teamgenoten
- Leuke tegenstanders
- Gezellige locatie
- Lekker gerstenat

Op basis van de inhoud van dit jaar vrees ik voor mijn eigen deelname van volgend jaar, maar zoals ze bij ons zeggen: 'wie zijn hoofd zal dan zeer doen?' We spreken dus nog wel eens volgend jaar, zelfde tijd.


P.S. Tot mijn grote spijt lag er dit jaar geen pak pampers op de prijzentafel. Dan maar een keukenattribuut meegenomen, daar scoor ik thuis ook altijd mee.... :whistle:
Plaats reactie