INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ : zat. 2 maart 2012 SINT-NIKLAAS

marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ : zat. 2 maart 2012 SINT-NIKLAAS

Bericht door marc »

Gezien de goede scores van een aantal podiumklanten op de seventies (Vincent Matten, Johan Vermeiren, de twee Marc’en) vreesde ik dat mijn mondvoorraadje punten niet zou volstaan als hun favoriete decennia passeerden, maar dit keer moest ik daarin minder terrein prijsgeven dan bij Marc VA’s-quiz. Ook bij het invullen van de eighties verwachtte ik nog een terugkeer. Vond die redelijk lastig, maar kende een paar geluk. Als uitschieter White car in Germany van Associates: een zware gok die goed bleek mee te vallen. Hoe dan ook, blij dat het dit keer wel gelukt is. En hulde aan de twee andere Marc’en voor een spannende strijd. Zes punten verschil: twee-drie andere vragen en het kantelt.


Met een podium rond de 80 procent en met 2/3 van de deelnemers boven de vijftig procent zit je op een individuele quiz behoorlijk qua moeilijkheidsgraad. Tony varieerde op de hem gekende wijze tussen hits en alternatief, met sporadische uitstapjes naar het middenveld en meezingers… Er zaten in elke reeks voldoende rustpunten/weggevers om even op adem te komen. Door slechts sporadisch echt diep te gaan – logisch uiteraard op een IQ – zal het aantal solo’s (King Crimson? Peter Gabriel? Nika Costa?...) vermoedelijk beperkt blijven. Afwachten op verdere analyse.


Ook de randvoorwaarden zaten goed: prijzentafel, tempo, verbeteren, presentatie (op de naam geert huys na… ;) ). Hulde aan Tony en zijn team.


De jaarlijkse IQ is met zijn vijfde editie ondertussen uitgegroeid tot een bescheiden traditie in het muziekquizzen. Als er voldoende belangstelling is, volgt in 2014 nummer zes. Mogelijke datum: midden september 2014. Vermoedelijke locatie: het zaaltje in Edegem (gratis, niet ver van de autostrade en parkeergelegenheid) waar de eerste editie plaatsvond.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ : zat. 2 maart 2012 SINT-NIKLAAS

Bericht door kasenco »

Ik ben voor mezelf tevreden met mijn 6e plaats: het verschil tussen Johan, Vince en mezelf bedroeg slechts 4 puntjes. Dat had ik vooraf niet durven voorspellen. Een 4e plaats had er kunnen inzitten :angry-banghead:
4 keer in de top 10 (beste resultaat 5e in 1e editie) en 1 keer net erbuiten: ik mag niet klagen tussen al dat 'jong opkomend geweld' ;)
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1056
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ : zat. 2 maart 2012 SINT-NIKLAAS

Bericht door Luk »

Felicitaties van een "oud aftakelend geveld" :) !
Ikzelf werd griezelig gecontronteerd met mijn leeftijd en het daarmee verbonden vertragende tot stokkende geheugen, terwijl ik daar in vorige edities verrassend écht weinig last van had.
Deze keer is de onwaarschijnlijke hoeveelheid weggegooide punten in zowel de categorie "weggevers" als in deze van "mijn lievelingsmuziek" in elk decennium huivingswekkend... :cry: Ik durf het hier allemaal niet oplijsten. :oops:
Bij volgende editie ben ik wellicht al dicht bij de 55 en vrees ik geen top-10-plaats meer te kunnen behalen.
Jammer, maar het zij zo, ik zal ermee moeten leren leven. Er zijn ergere dingen. :?
Het is aan de "jeugd" :D ... :handgestures-thumbupright:

Bedankt Tony en co voor deze knappe quiz, die me (in jongere versie) inderdaad misschien beter had moeten liggen dan de voorgaande edities... :handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ : zat. 2 maart 2012 SINT-NIKLAAS

Bericht door rino »

Ook ik vond het een heel goeie quiz. Perfect qua moeilijkheidsgraad, heel afwisselend qua genres. Mooie organisatie van Tony, m.a.w.
Zelf was ik precies niet in vorm zaterdag. Ik liet onnoemelijk veel dingen liggen die ik anders meteen zou kunnen neerschrijven. Zo bvb. ook de waarschijnlijk makkelijkste (bij)vraag van de hele quiz, de naam van mevrouw Chris Martin (Gwyneth Paltrow). De naam wilde gewoon niet komen...

Ondanks mijn ontgoochelende prestatie toch met een tevreden gevoel naar huis geweest want heel leuke quiz. :handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ : zat. 2 maart 2012 SINT-NIKLAAS

Bericht door SepPuKu »

Knap werkstuk van Tony :clap: Zoals aangehaald een goeie mix van zeer haalbare fragmenten (de onontbeerlijke rustpunten voor een soloquiz) met op tijd de uitstapjes naar weggevers en kuitenbijters. De oprechte spijtbetuigingen voor de moeilijke 2000+ getuigen hoe moeilijk het is om één en ander in te schatten. Denk dat niemand eraan twijfelt dat de inschatting naar best vermogen gebeurd is :romance-caress: M.i. heeft niemand ook echt voordeel gehaald uit de pittige 2000+ :?:

Proficiat ook aan het Marc-triumviraat :clap: Bij gebrek aan Tony om hen het vuur aan de schenen te leggen, mochten ze onderling uitvechten wie ditmaal met de oppergaai naar huis mocht. De geschiedenis herhaalt zich blijkbaar want ondanks de kleine verschillen moest Marc B. alweer nipt de duimen leggen :doh: Het is Marc V. uiteraard gegund :clap: :!: maar een mens zou stilaan uit compassie 6 punten extra geven aan Marc B. om de ban te breken.

Leuk verder om te vernemen dat er al plannen zijn voor een vervolg. Hoewel ik een jaar 'gewoon' quizzen tussendoor ook wel toejuich :mrgreen:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ : zat. 2 maart 2012 SINT-NIKLAAS

Bericht door SepPuKu »

Hoe ik de avond zelf ervaarde dan...

Ten dele was mijn vrees terecht: beginnen met 2010+ zou me geen deugd doen. Op papier geen ik mezelfd 20, misschien 21 punten (de theorievragen waren onhaalbaar voor mij, enkel The Magician moest ik gehad hebben). Bij 14/25 (en een anonieme 23ste plaats, terwijl het toch echt 'mijn straatje' is) denk ik dat iedereen de wenkbrauwen fronst? :think:

Het bevangt me gewoon telkens even (hoewel ik tot bij het begin van reeks 1 helemaal zen was), ik mis een fragment en denk dat de hele avond 1 grote blackout zal worden :doh:

Toch een lichtpuntje: in de eerste edities bleef zoiets nazinderen tot pakweg ronde 3, nu zet ik dit gaandeweg van me af. In ronde 2 schrapte ik al direct de correcte titel van fragment 1 (Rose Royce) maar i.p.v. het startsein van alweer een stressronde, dacht ik nu aan 1 regel: niet te veel opnieuw nadenken over zaken die je initieel als correct inschat. Vanaf dan bleef de schade beperkt tot het aantal missers dat iedereen wel maakt bij soloquizzen.

Verder vermoed ik dat de schade op mijn zwart beest (de theorie) nog meeviel. De lyrics bijvoorbeeld bleken voor velen moeilijk, er zat zelfs al eens vraag in die ik wist en waar de concurrenten waarschijnlijk mee sukkelden (het zullen maar 1 of 2 zaken zijn - o.a. de hoes van Godspeed - maar ik maak het niet gauw mee). Met naar schatting 30 op 70(?) heb ik meer uit de theorie gesleurd dan ik ooit durfde hopen, waarschijnlijk was de inschatting van Tony dat het vrij laagdrempelig was terecht :handgestures-thumbupright: Enkel de line-ups en de films waren op enkele uitz. na Chinees voor Kees ;)

Het heeft ongetwijfeld geholpen om in de running te blijven voor de verdere ereplaatsen, ben dus best tevreden van het resultaat :)
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ : zat. 2 maart 2012 SINT-NIKLAAS

Bericht door vinceluka »

Applaus voor Tony want de quiz is heel knap in elkaar gestoken. Prachtwerk :clap:
Een dikke proficiat aan Marc Vermeiren met zijn triomf, alweer, en zijn runner-ups Marc Buysse en Marc VA :clap:

Over persoonlijk resultaat ben ik uiteraard tevreden, op voorhand was die 4de plaats door mij ingeschat als de hoogst haalbare, opdracht volbracht dus.
De manier waarop het resultaat tot stand kwam was echter redelijk onvoorspelbaar.
De 2010 reeks buiten beschouwing gelaten scoorde ik het hoogst op mijn zwakste decennium (70's) en het slechts op mijn beste decennium (00's). :think:
Na een goede start met '10 en '70 sloeg het black-out beest toe in de rondes die mij het best zouden moeten liggen ('00 en '90).
Erg veel punten laten liggen daar, kon verdikke niet meer op absolute favorieten als Surf Solar en Age of Love komen.
Ook de 'Age of understatement' wilde maar niet komen.
Frustrerend jawel, en als ik de collega's hier zo hoor zal dat probleem enkel maar toenemen met the ages. :roll:

Wel voorspelbaar was mijn score op de teksten. Alhoewel het hier om 5 'evergreens' gaat was het verdict een logische 0/5 :mrgreen:
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ : zat. 2 maart 2012 SINT-NIKLAAS

Bericht door Tonyvdb »

1970s

1 '79 ROSE ROYCE IS IT LOVE YOU'RE AFTER
1 TH. Door welk project werd dit nummer, met hit-succes tot gevolg, in 1988 gerecycleerd? S-EXPRESS
2 '79 FISCHER-Z PRETTY PARACETEMOL
3 '70 SPIRIT NATURE'S WAY
4 '79 THE CLASH THE WRONG EM'BOYO
5 '71 JONI MITCHELL A CASE OF YOU
5 TH. Welke jonge Brit coverde dit nummer in 2011? JAMES BLAKE
6 '77 THE EMOTIONS THE BEST OF MY LOVE
7 '71 BLACK SABBATH SWEET LEAF
8 '73 10CC RUBBER BULLETS
9 '74 RICHARD & LINDA THOMPSON I WANT TO SEE THE BRIGHT LIGHTS
10 '79 JANIS IAN FLY TOO HIGH
11 '77 PETER GABRIEL MORIBUND THE BURGERMEISTER
12 '78 THE SHIRTS TELL ME YOUR PLANS
13 '70 MARC HAMILTON COMME J'AI TOUJOURS ENVIE D'AIMER
13 TH. uit welk land komt deze zanger? CANADA
14 '78 SHAM 69 BORSTAL BREAKOUT
15 '73 PINK FLOYD BRAIN DAMAGE (/ (ECLIPSE))
15 TH. op welk legendarisch album vind je dit nummer terug? THE DARK SIDE OF THE MOON
16 '73 ALVIN STARDUST MY COO CA CHOO
17 '70 SHOCKING BLUE NEVER MARRY A RAILROAD MAN
18 '74 DAVID BOWIE DIAMOND DOGS
18 TH. Binnenkort verschijnt, na tien jaar, het nieuwe album van deze zanger. Welke 'trouwe soldaat' producet? TONY VISCONTI
19 '77 BACCARA YES SIR I CAN BOOGIE
20 '71 T.REX HOT LOVE
21 '70 VAN MORRISON INTO THE MYSTIC
22 '77 STEVE MILLER BAND ROCK 'N ME
23 '79 BEE GEES TRAGEDY
23 TH. Wat is de familienaam van de drie broers, waaruit deze groep bestond? GIBB
24 '78 MAGAZINE SHOT BY BOTH SIDES
25 '79 NILS LOFGREN SHINE SILENTLY
26 '79 GEORGE THOROGOOD (& THE DESTROYERS) WHO DO YOU LOVE?
27 '77 FLEETWOOD MAC YOU MAKE LOVING FUN
28 '72 FREDERICK KNIGHT I'VE BEEN LONELY FOR SO LONG
29 '77 CERRONE SUPERNATURE
30 '71 JOHNNY WHITE VERLOREN HART, VERLOREN DROOM

Hoes : The Doors - L.A. Woman
Foto 1 : The Trammps
Foto 2 : Mocedades
Line-up : Uriah Heep
Lyrics : 'Ca plane pour moi'
Film : Tommy

solo's e.d. :
- uitvoerder Spirit ('Nature's way'): 6x : Marc VM / Frans J / Johan VM / Marc Dooms / Patrick Van Damme / Ivo Peeters
- titel van The Clash - The Wrong M'Boyo : 2x : Frans J / Matthias Debonne / (Kristof DJ had het over de juiste M'Boyo, hij schreef 'The Right M'Boyo' 8-) ) :clap: :clap:
- titel van Black Sabbath - Sweat Leaf : 6x : Eddy Medaerts / Marc VA / Jurgen Roobroek / Geert Huys / Carl Degrave / Marc Buyse
- uitvoerder Frederick Knight ('I've been lonely for so long') : 6x : Marc VA / Marc VM / Carl Degrave / Marc Dooms / Ronny VA / Kristof DJ
- uitvoerder Peter Gabriel : 8x (heel veel Genesis gelezen)
- titel van Peter Gabriel - Moribund The Burgermeister : 2x : Eddy Medaerts / Ronny VA :clap: :clap:
- Sham 69 + titel 'Borstal Breakout' : 7x
- titel van Van Morrison - Into the mystic : 4x : Marc VM / Frans J / Marc Dooms / Peter Janssens (Matthias Debonne, Into the mystical land, bijna, werd goedgekeurd)
- uitvoerder Cerrone : 5x Vincent / Luc Vereecken / Johan VM / Kristof DJ / Wim W
- titel van Cerrone - Supernature : 6x : Vincent / Luc Vereecken / Johan VM / Kristof DJ / Wim W / Patrick DP

morgen meer :-)
Laatst gewijzigd door Tonyvdb op di 05 mar 2013, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ : zat. 2 maart 2012 SINT-NIKLAAS

Bericht door Big Banana »

Tonyvdb schreef:1970s




solo's e.d. :
- titel van Black Sabbath - Sweat Leaf : 5x : Marc VA / Jurgen Roobroek / Geert Huys / Carl Degrave / Marc Buyse
Had ik die niet ? :o
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ : zat. 2 maart 2012 SINT-NIKLAAS

Bericht door progres »

Merci Tony voor een heel leuke avond

Zoals Eddy al aangaf, ook bij mij worden de gaten steeds groter in dit brein
Niettemin heb ik erg genoten van de quiz, mooi opgesteld per decennium.
Blij dat ik geen enkele buis had, maar anderzijds ook nergens te bespeuren in een top 10.

Gek genoeg vond ik de theorie redelijk hapklaar, alle teksten zonder nadenken correct ingevuld
Zo zie je maar dat iedereen deze quiz toch op hun manier interpreteert.
Ook dit jaar weer vaak punten laten liggen op haalbare fragmenten, anderzijds hoop ik toch een paar keer vermeld te worden bij een aantal bijna solo's.

en ok lach maar mee, Neil Diamond maar niet opkomen hé, terwijl ik in gedachten al zijn hits afging.

volgende keer doe ik zeker weer mee, het solidaire sfeertje op zo'n quizzen staat me wel aan.
Proficiat aan de Marcen en bij uitbreiding aan elke deelnemer, je moet toch maar mee durven doen.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ : zat. 2 maart 2012 SINT-NIKLAAS

Bericht door SepPuKu »

Big Banana schreef:
Tonyvdb schreef:1970s




solo's e.d. :
- titel van Black Sabbath - Sweat Leaf : 5x : Marc VA / Jurgen Roobroek / Geert Huys / Carl Degrave / Marc Buyse
Had ik die niet ? :o
De titel 'Into the mystic' nog domweg geschrapt, maar deze had ik toch ook
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ : zat. 2 maart 2012 SINT-NIKLAAS

Bericht door SepPuKu »

Luk schreef: Ikzelf werd griezelig gecontronteerd met mijn leeftijd en het daarmee verbonden vertragende tot stokkende geheugen, terwijl ik daar in vorige edities verrassend écht weinig last van had.
rino schreef:Ik liet onnoemelijk veel dingen liggen die ik anders meteen zou kunnen neerschrijven.
Alleszins 2 deelnemers die normaal hoger eindigen, kan niet anders of jullie hebben behoorlijk wat laten liggen :romance-caress:

Verder benieuwd of we sommige nieuwe spelers (wanneer enkele die hoog eindigden in een decennium of eindstand :handgestures-thumbupright: ) in de toekomst nog mogen verwachten. Hoe meer zielen...
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ : zat. 2 maart 2012 SINT-NIKLAAS

Bericht door Tonyvdb »

Big Banana schreef:
Tonyvdb schreef:1970s




solo's e.d. :
- titel van Black Sabbath - Sweat Leaf : 5x : Marc VA / Jurgen Roobroek / Geert Huys / Carl Degrave / Marc Buyse
Had ik die niet ? :o
jawel, ja ... 6x dus, ik verbeter het.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ : zat. 2 maart 2012 SINT-NIKLAAS

Bericht door Tonyvdb »

SepPuKu schreef: De titel 'Into the mystic' nog domweg geschrapt, maar deze had ik toch ook
klopt ... :? :P
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ : zat. 2 maart 2012 SINT-NIKLAAS

Bericht door SepPuKu »

Tonyvdb schreef:
SepPuKu schreef: De titel 'Into the mystic' nog domweg geschrapt, maar deze had ik toch ook
klopt ... :? :P
Met 'deze' bedoelde ik dus de 'Sweat leaf' uit de post van Big Banana :roll: :P
Plaats reactie