Humo's Popquiz

Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Re: Humo's Popquiz

Bericht door tequila »

Blijkbaar zat Leuven ook al vol. We hebben net bevestiging voor Genk gekregen (geen van de twee die ik had aangeduid).
Gebruikersavatar
dendaffe
Superstar
Berichten: 719
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 07:57
Locatie: Aartselaar
Contacteer:

Re: Humo's Popquiz

Bericht door dendaffe »

Wij hadden Antwerrpen en Leuven opgegeven en worden uitgenodigd voor Genk...
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: Humo's Popquiz

Bericht door PEKEBO »

peegee schreef:
PEKEBO schreef:Welke circuitploeg zit er eigenlijk nog in de Vooruit? Moeten we echt naar Brussel op 27 januari 8-) , nee toch?????
Eerst die 39 andere teams (waaronder enkele "profs" uit "the business") onder tafel spelen, Peter !!!
Mijn berekening zegt dat het 37 ploegen zijn :D . Echt, we zijn al meer dan tevreden dat ons ploegske mag deelnemen....in Gent :dance: .
Ambitie voor Brussel is er zeker niet, maar we gaan uiteraard ons vel duur verkopen tegen al die profs!
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Humo's Popquiz

Bericht door kasenco »

PEKEBO schreef:
peegee schreef:
PEKEBO schreef:Welke circuitploeg zit er eigenlijk nog in de Vooruit? Moeten we echt naar Brussel op 27 januari 8-) , nee toch?????
Eerst die 39 andere teams (waaronder enkele "profs" uit "the business") onder tafel spelen, Peter !!!
Mijn berekening zegt dat het 37 ploegen zijn :D . Echt, we zijn al meer dan tevreden dat ons ploegske mag deelnemen....in Gent :dance: .
Ambitie voor Brussel is er zeker niet, maar we gaan uiteraard ons vel duur verkopen tegen al die profs!
niet omdat dat 'profs' zijn dat die iets voorstellen qua quizploeg he ;)
wij zitten dus ook blijkbaar 'solo' in Leuven.....
Zeno
Lead Singer
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 24 sep 2007, 11:48
Locatie: Ex-quizzer (Vindikooks)

Re: Humo's Popquiz

Bericht door Zeno »

Vindikooks te Antwerpen.

Trouwens, de vijfde naam mag toch mee naar het gebeuren (als supporter :clap: )?
Iemand een indicatie?

Anders stuur ik wel een fijn berichtje naar Anneke ...

Groeten van Zeno
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: Humo's Popquiz

Bericht door aLEEce in chains »

Begint zich toch wat zorgen te maken over de inschrijving. Al die Oost-Vlaamse ploegen die plots naar West-Vlaanderen afzakken :( Onze inschrijving zal zo nooit weerhouden geraken.
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Humo's Popquiz

Bericht door vinceluka »

kasenco schreef:
PEKEBO schreef:
peegee schreef:
PEKEBO schreef:Welke circuitploeg zit er eigenlijk nog in de Vooruit? Moeten we echt naar Brussel op 27 januari 8-) , nee toch?????
Eerst die 39 andere teams (waaronder enkele "profs" uit "the business") onder tafel spelen, Peter !!!
Mijn berekening zegt dat het 37 ploegen zijn :D . Echt, we zijn al meer dan tevreden dat ons ploegske mag deelnemen....in Gent :dance: .
Ambitie voor Brussel is er zeker niet, maar we gaan uiteraard ons vel duur verkopen tegen al die profs!
niet omdat dat 'profs' zijn dat die iets voorstellen qua quizploeg he ;)
wij zitten dus ook blijkbaar 'solo' in Leuven.....
"In de vijf Vlaamse provincies gaan we op zoek naar de strafste melomanen en muziekfreaks. Zij mogen het opnemen tegen de teams samengesteld uit muziekprofessionals van de vele Vlaamse concertorganisatoren en radiozenders."

Ik interpreteer deze zin uit Humo's aankondiging als volgt :
De strafste per provincie, 3 teams dus, mogen het opnemen tegen de muziekprofessionals
Voor die professionals is er volgens mij al een plaatsje gereserveerd in de finale.
Vandaar dat er slechts 3 teams per provincie naar de finale mogen.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze een finale gaan spelen met slechts 15 teams.
Ik verwacht in de finale eveneens 40 teams, 25 met muziekprofessionals en 15 gewone muziekquizploegen
Als mijn vermoeden klopt, niet echt een fair systeem!

Het systeem van de preselectie zal er trouwens ook niet voor zorgen dat de beste 15 teams naar de finale gaan :think:
Het is alvast niet hun bedoeling om de provincies gelijk te vertegenwoordigen, want velen moeten al uitwijken naar hun tweede keuze
of krijgen zelfs geen voorkeurslocatie :roll:

Maar dat weerhoudt ons niet om er reikhalzend naar uit te kijken :music-rockout:
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Re: Humo's Popquiz

Bericht door marc »

peegee schreef:Queens of the Stoneage geeft de moed op.... :(
Ludwig had zich bij 2 teams tegelijk ingeschreven en daardoor kan dit team niet meer meedoen (volgens de spelregels van Humo) :? :(
Dus géén Marc Vermeiren en Marc Buysse samen in één team :shock:

Dat is dan toch niet de informatie waarover ik beschik....
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Humo's Popquiz

Bericht door peegee »

marc schreef:
peegee schreef:Queens of the Stoneage geeft de moed op.... :(
Ludwig had zich bij 2 teams tegelijk ingeschreven en daardoor kan dit team niet meer meedoen (volgens de spelregels van Humo) :? :(
Dus géén Marc Vermeiren en Marc Buysse samen in één team :shock:

Dat is dan toch niet de informatie waarover ik beschik....
Ok Marc,

Intussen vernomen dat alles is rechtgezet met Anneke door Ludwig :clap: :clap:

Kings of the Stoneage, dus, spelen in Antwerpen !!!
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Humo's Popquiz

Bericht door kasenco »

vinceluka schreef:Het is alvast niet hun bedoeling om de provincies gelijk te vertegenwoordigen, want velen moeten al uitwijken naar hun tweede keuze
of krijgen zelfs geen voorkeurslocatie :roll:

Maar dat weerhoudt ons niet om er reikhalzend naar uit te kijken :music-rockout:
Onze ploeg bestaat uit 3 Oost-Vlamingen en 2 Klein-Brabanders.
Antwerpen is voor ons allen het kortste bij en ik nam bewust Leuven als 2e keuze: iets korter bij dan Gent voor mij en de concurrentie in beide Vlaanders zou volgens mij zwaarder zijn dan in Vlaams-Brabant. En dat blijkt inderdaad zo (toch qua circuitploegen voor zover bekend). Als je ziet welke kleppers naar Leffinge moeten :geek:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Humo's Popquiz

Bericht door peegee »

Rubby schreef:ondertussen zitten we al aan 6 pagina's voor een quizaankondiging van een quizorganisatie die geen forumgebruiker is :roll: :mrgreen:
En nog niet veel later staat deze quiz al in de top 10 van meeste reacties.... :music-rockout: ;)
Straks een klein overzichtje; ben druk bezig, en ook nog aan het bekomen van de quiz waar ik gisteren geweest ben :mrgreen:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Humo's Popquiz

Bericht door peegee »

Overzichtje:

GENT:
Bruce Horny & the Rest

LEUVEN:
Kas & Co

GENK:
Tequila Overdrive
Koerier

ANTWERPEN:
Vindikooks
Kings of the Stoneage
My Dying Pride

LEFFINGE :
Jan, Piet Joris en Sam Gooris...
Paris Hilton Look-a-likes
Would Be Monkees
Stimpy's
Rechte Bananen

En dan nog enkele teams, die ik nog niet kan plaatsen:
-Sympathy vur den duvel
-Rock Monsieur
-4 Sleepless Horsemen of the apocalypse
-Spek en Bonen
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1056
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: Humo's Popquiz

Bericht door Luk »

Keiem schreef:Wie zal ons de duvel aandoen in Leffinge?
Je hebt erom gevraagd, Dimitri...
Indien mijn ploegmaats dan vrij zijn (ook voor ons de twee voorkeurslocaties niet meer beschikbaar (Gent en Antwerpen)) doet Sympathie vur den Duvel ook mee in Leffe-inge. Hopelijk maken we er "Duvelinge" van die avond :twisted: , maar... euh, wat een "affiche" al, zeg! :shock:
eLMO
Administrator
Berichten: 371
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:33
Contacteer:

Re: Humo's Popquiz

Bericht door eLMO »

Net telefoon gehad van een heel vriendelijke dame van Humo, Anneke dus. Blijkbaar stond haar privé-nummer hier op het forum. Ik heb dat nu verwijderd. Gelieve alle vragen te stellen via popquiz@humo.be. Ze zullen zo snel mogelijk beantwoord worden.
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: Humo's Popquiz

Bericht door aLEEce in chains »

Om het toch provinciegebonden te houden, stel ik voor dat de vragen in het plaatselijk dialect gesteld worden. Kwestie dat we (in de hoop er toch bij te zijn) enkele toppers achter ons kunnen houden :D
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Plaats reactie