Muziekquiz Hansbeke - 13-12-2010

Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Muziekquiz Hansbeke - 13-12-2010

Bericht door Devils answer »

Een beetje een vreemde quiz, met wat vanalles (oldies en recent).
Goed georganiseerd, maar toch duidelijk de mist ingaand wat de projectie van tussenstanden betreft (pas om de zoveel reeksen, nauwelijks bij te houden waar je eventueel een punt verloor).

En tja, wie de originals vraagt van nummers, zoekt dat best eerst eens op in een standaardwerk/website en niet op Wickipedia, sorry... Een hoofdzonde voor mij...
"To make you feel my love" mag wel geschreven en uitgebracht zijn door Bob Dylan, maar daarom is die Bob Dylan niet noodzakelijk de originele uitvoerder. De eerste opname is immers van... (zoek het maar eens op).
Enfin, ons (enige correcte, daarnet nog nagekeken bij Rypens) antwoord werd "ook" goedgekeurd :twisted: maar Bob Dylan evenzeer :evil: , maar het tekende de sfeer intussen wel... voor mij althans. :roll:

"Video's zonder klank" (afwezig, waarvoor dank) zorgden dit keer NIET voor de anticlimax voor de ploeg waar ik te gast was (Bellem Brug), maar wel een handgeschreven 15° antwoordenblad nadat de quizmaster de 14° audioreeks als laatste had aangekondigd: een "rode draad-ronde"...

Je kan de afloop al raden: na een hele quiz aan de kop te hebben gestaan, verloor Bellem Brug hier in extremis de gedurende 14 ronden opgebouwde voorsprong van 1 punt (eigen 2 dus, inclusief Bob Dylan) door de ronduit treiterige rode draad via fragmenten van John Lennon, George Harrisson, The Beatles, Starsailor en The Ronettes twee fragmenten te laat juist af te geven met Phil Spector als scorend antwoord.

Het is de "Toffe Zombies" (50 % Jan Piet Joris en Sam Gooris (Tony & ??), 25 % Kas en Co (Progres), 25 % Sticky Fingers (Marc)) uiteraard gegund, want terecht verdiend. :app: :app: :app:

Maar het stemt tot nadenken alvast : wil ik hiervoor nog wel zoveel tijd in kilometers voor insteken in 2011?

Elk zijn mening uiteraard: democratie voor alles! :twisted:
Steve McQueen
Roadie
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 17:23

Re: Muziekquiz Hansbeke - 13-12-2010

Bericht door Steve McQueen »

Lap, daar gaan we weer...Ik stel voor dat de allesweters de Liga Der Onfeilbaren oprichten zodat een einde komt aan die ergernis tegenover 'falende' kwissamenstellers...Wij hebben ons geamuseerd en veel mooie muziek gehoord...Meer moest dat eigenlijk niet zijn..
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: Muziekquiz Hansbeke - 13-12-2010

Bericht door Schalckske »

Steve McQueen schreef:Lap, daar gaan we weer...Ik stel voor dat de allesweters de Liga Der Onfeilbaren oprichten zodat een einde komt aan die ergernis tegenover 'falende' kwissamenstellers...Wij hebben ons geamuseerd en veel mooie muziek gehoord...Meer moest dat eigenlijk niet zijn..

En (voor de verandering) nog eens boven de Espen geëindigd :P
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: Muziekquiz Hansbeke - 13-12-2010

Bericht door PaulMcCartney »

Devil's answer schreef:Maar het stemt tot nadenken alvast : wil ik hiervoor nog wel zoveel tijd in kilometers voor insteken in 2011?
Het was wel grappig : de presentator vond Oostende ver (50 km afstand)

Nog nooit van Itegem gehoord zekers :mrgreen:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Muziekquiz Hansbeke - 13-12-2010

Bericht door Tonyvdb »

Toch wel een heel andere quiz dan vorig jaar, had ik de indruk, maar De Toffe Zombies hadden een ... euh ... toffe avond :P

De sneer van Steve McQueen naar Devil's post vind ik onnodig en niet to-the-point, want ik kan mij wel ergens vinden in Devil's uitleg dat het een beetje 'raar' was,
kan niet precies omschrijven waarom, quiz was voor elk wat wils. De nadruk lag wat op het oudere werk, had ik de indruk,
heb 'in de coulissen' wel wat 'jongeren' horen morren daarover, maar op veel quizzen is het andersom, dus nu eens zo.
Een paar echt goede vragen (Low/Bowi bvb.) en conceptjes of linkjes gehoord ook.
Persoonlijk vond ik de R.E.M.-ronde heel leuk om spelen, maar had dat bij een Bruce Springsteen- of Laura Pausini-ronde al heel wat minder gevonden ... glad ijs, één (niet makkelijke) ronde over één artiest/groep ...
Een goed geluid ook (wordt alleen vernoemd als het slecht is, dus een dikke 10 hier); ook belangrijk : goede jurering zonder 'schoolmeesterachtige' afkeuringen, die je op sommige quizzen soms moet ondergaan...
En inderdaad : de puntentelling was niet gedetailleerd en op het einde zelfs niet meer te volgen, maar was
m.i. wel correct...

Was plezant quizzen met mijn gelegenheidsploegmaten, waarmee het zeer goed klikte, op meerderlei vlakken : zeker voor herhaling vatbaar !
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: Muziekquiz Hansbeke - 13-12-2010

Bericht door PaulMcCartney »

Devil's answer schreef:
En tja, wie de originals vraagt van nummers, zoekt dat best eerst eens op in een standaardwerk/website en niet op Wickipedia, sorry... Een hoofdzonde voor mij...
"To make you feel my love" mag wel geschreven en uitgebracht zijn door Bob Dylan, maar daarom is die Bob Dylan niet noodzakelijk de originele uitvoerder. De eerste opname is immers van... (zoek het maar eens op).
Enfin, ons (enige correcte, daarnet nog nagekeken bij Rypens) antwoord werd "ook" goedgekeurd :twisted: maar Bob Dylan evenzeer :evil: , maar het tekende de sfeer intussen wel... voor mij althans. :roll:
Inderdeed - het was blijkbaar een vriendendienst van nonkel Bob voor Billy Joel.
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: Muziekquiz Hansbeke - 13-12-2010

Bericht door PaulMcCartney »

Devil's answer schreef: "Video's zonder klank" (afwezig, waarvoor dank) zorgden dit keer NIET voor de anticlimax voor de ploeg waar ik te gast was (Bellem Brug), maar wel een handgeschreven 15° antwoordenblad nadat de quizmaster de 14° audioreeks als laatste had aangekondigd: een "rode draad-ronde"...

Je kan de afloop al raden: na een hele quiz aan de kop te hebben gestaan, verloor Bellem Brug hier in extremis de gedurende 14 ronden opgebouwde voorsprong van 1 punt (eigen 2 dus, inclusief Bob Dylan) door de ronduit treiterige rode draad via fragmenten van John Lennon, George Harrisson, The Beatles, Starsailor en The Ronettes twee fragmenten te laat juist af te geven met Phil Spector als scorend antwoord.
Dit was weer amusant - een rode draad ronde, die ronduit belachelijk aangekondigd werd met 'zoek de spilfiguur'.

Puur gokwerk en daarmee een quiz verliezen vind ik steeds pijnlijk.
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: Muziekquiz Hansbeke - 13-12-2010

Bericht door PaulMcCartney »

Tonyvdb schreef:Een goed geluid ook (wordt alleen vernoemd als het slecht is, dus een dikke 10 hier); ook belangrijk : goede jurering zonder 'schoolmeesterachtige' afkeuringen, die je op sommige quizzen soms moet ondergaan...
En inderdaad : de puntentelling was niet gedetailleerd en op het einde zelfs niet meer te volgen, maar was
m.i. wel correct...
Geluid was inderdaad schitterend - daar kan niemand over klagen.

Hoe jij in godsnaam kan weten dat er juist verbeterd is, is mij een raadsel - er is misschien 4 keer een tussenstand geprojecteerd zonder een detail van de punten te geven (is trouwens een jaarlijks terugkerend verschijnsel daar, heeft ons in het verleden al meer dan 1 keer met de nodige vraagtekens terug naar de nabije Kempen gestuurd)
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: Muziekquiz Hansbeke - 13-12-2010

Bericht door PaulMcCartney »

Steve McQueen schreef:Lap, daar gaan we weer...Ik stel voor dat de allesweters de Liga Der Onfeilbaren oprichten zodat een einde komt aan die ergernis tegenover 'falende' kwissamenstellers...Wij hebben ons geamuseerd en veel mooie muziek gehoord...Meer moest dat eigenlijk niet zijn..
Het is geen kwestie van allesweters.

Als je originals vraag, raadpleeg dan aub 'www.originals.be' - dat is toch het minste.

Dat er een beetje wrevel is na een laatste ronde, die - laat ons eerlijk wezen - gewoon een gokronde was - kan ik ook best begrijpen.
Steve McQueen
Roadie
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 17:23

Re: Muziekquiz Hansbeke - 13-12-2010

Bericht door Steve McQueen »

Tonyvdb schreef:
Een goed geluid ook (wordt alleen vernoemd als het slecht is, dus een dikke 10 hier); ook belangrijk : goede jurering zonder 'schoolmeesterachtige' afkeuringen, die je op sommige quizzen soms moet ondergaan...
En inderdaad : de puntentelling was niet gedetailleerd en op het einde zelfs niet meer te volgen, maar was
m.i. wel correct...



Geluid was inderdaad schitterend - daar kan niemand over klagen.

Hoe jij in godsnaam kan weten dat er juist verbeterd is, is mij een raadsel - er is misschien 4 keer een tussenstand geprojecteerd zonder een detail van de punten te geven (is trouwens een jaarlijks terugkerend verschijnsel daar, heeft ons in het verleden al meer dan 1 keer met de nodige vraagtekens terug naar de nabije Kempen gestuurd)

Dit is dan de mening van de winnende ploeg, blijkbaar varieert dat wel eens naargelang de uitkomst van de laatste rondes..... Een puntje verschil, een wereld van verschil in perceptie.... Of hoe de omstandigheden naar de hand gezet worden door hen die eigenlijk zelf in de fout gaan...Het is altijd de schuld van de anderen blijkbaar...
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: Muziekquiz Hansbeke - 13-12-2010

Bericht door PaulMcCartney »

Steve McQueen schreef:Dit is dan de mening van de winnende ploeg, blijkbaar varieert dat wel eens naargelang de uitkomst van de laatste rondes..... Een puntje verschil, een wereld van verschil in perceptie.... Of hoe de omstandigheden naar de hand gezet worden door hen die eigenlijk zelf in de fout gaan...Het is altijd de schuld van de anderen blijkbaar...
Sorry man, maar je schijnt het echt niet te begrijpen.

Dit heeft niks met perceptie te maken -- indien je een quiz verliest door een idioot samengestelde ronde is dat pijnlijk.

Indien dan nog eens blijkt dat de originals ronde voor de zoveelste keer niet echt serieus is nagekeken - is dat extra pijnlijk.

Voor alle duidelijkheid - ik zat niet als gastspeler bij Bellem Brug, maar bij de zeer sympathieke 'Holly's with the dogs'.
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: Muziekquiz Hansbeke - 13-12-2010

Bericht door celtic601 »

Steve McQueen schreef:Lap, daar gaan we weer...Ik stel voor dat de allesweters de Liga Der Onfeilbaren oprichten zodat een einde komt aan die ergernis tegenover 'falende' kwissamenstellers...Wij hebben ons geamuseerd en veel mooie muziek gehoord...Meer moest dat eigenlijk niet zijn..
niet overdrijven hé stevie !!! het minste wat je kan doen is als je originals vraagt , deze dubbel te checken en idd niet op wikipedia ...
je weet sinds jaaaaaaaaren dat waneer men originals vraagt , dit een gevaarlijke reeks is !
heeft Devil gezegd dat hij allesweter is ? of onfeilbaar ? toch een beetje der over ..sorry.
blijkt dat je nog steeds een beetje met een kater zit omtrend je eigen kwis of ben ik hier verkeerd ?
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: Muziekquiz Hansbeke - 13-12-2010

Bericht door PaulMcCartney »

celtic601 schreef:
Steve McQueen schreef:Lap, daar gaan we weer...Ik stel voor dat de allesweters de Liga Der Onfeilbaren oprichten zodat een einde komt aan die ergernis tegenover 'falende' kwissamenstellers...Wij hebben ons geamuseerd en veel mooie muziek gehoord...Meer moest dat eigenlijk niet zijn..
niet overdrijven hé stevie !!! het minste wat je kan doen is als je originals vraagt , deze dubbel te checken en idd niet op wikipedia ...
je weet sinds jaaaaaaaaren dat waneer men originals vraagt , dit een gevaarlijke reeks is !
heeft Devil gezegd dat hij allesweter is ? of onfeilbaar ? toch een beetje der over ..sorry.
blijkt dat je nog steeds een beetje met een kater zit omtrend je eigen kwis of ben ik hier verkeerd ?
Rustig Kurt (je overwinning van vrijdag wat te hard gevierd :mrgreen: )
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Muziekquiz Hansbeke - 13-12-2010

Bericht door Tonyvdb »

Steve McQueen schreef:
Hoe jij in godsnaam kan weten dat er juist verbeterd is, is mij een raadsel - er is misschien 4 keer een tussenstand geprojecteerd zonder een detail van de punten te geven (is trouwens een jaarlijks terugkerend verschijnsel daar, heeft ons in het verleden al meer dan 1 keer met de nodige vraagtekens terug naar de nabije Kempen gestuurd)

Dit is dan de mening van de winnende ploeg, blijkbaar varieert dat wel eens naargelang de uitkomst van de laatste rondes..... Een puntje verschil, een wereld van verschil in perceptie.... Of hoe de omstandigheden naar de hand gezet worden door hen die eigenlijk zelf in de fout gaan...Het is altijd de schuld van de anderen blijkbaar...
man, ge zijt (weer) goed bezig ... je leest blijkbaar graag je eigen versie van de geposte zaken : zal het nog eens uitleggen : er staat bij 'm.i.', dwz mijns inziens, dwz zo heb ik het geteld/bijgehouden/vergeleken met Bellembrug (die aan de tafel naast ons zaten) : dus als antwoord op je reactie : daardoor meen/schat ik 'in godsnaam' te weten dat er juist verbeterd is.
En je opmerking ivm winnende ploeg is ronduit belachelijk : wij hebben niet gevraagd naar die laatste ronde hé, en hadden ze achter ons op Spector gekomen,hadden zij gewonnen en dan waren we even blij geweest ... ik ben nooit boos als ik tweede word :twisted: ... kijk trouwens eerst maar eens in eigen boezem wat dat soort inzet-/afgeefrondes met degressieve puntentelling betreft : die van gisteren was misleidend, en daardoor frustrerend, maar inhoudelijk 100% juist, wat niet van elke link/inzetronde kan gezegd worden.
Trouwens, wij gaven af na 'The Long and winding road' (Macca vond dat Spector zijn nummer (de hele 'Let it be' zelfs) om zeep had geholpen met zijn bombastische productie en was daarvoor boos op hem : hij maakte een paar jaar geleden daarvoor 'Let it be - naked' met minder arrangementen) en waren 100% zeker van ons antwoord, omdat we WISTEN (quizzen, weet je wel) dat Spector het 1e en 3e nummer geproducet had (en blijkbaar 'My sweet lord' ook) : ik wilde zelfs al afgeven na het eerste fragment met het door Marc geopperde goede antwoord als oplossing, maar mijn ploegmaats vonden dat - terecht waarschijnlijk - nogal roekeloos ...
Laatst gewijzigd door Tonyvdb op zo 14 feb 2010, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: Muziekquiz Hansbeke - 13-12-2010

Bericht door celtic601 »

PaulMcCartney schreef:
celtic601 schreef:
Steve McQueen schreef:Lap, daar gaan we weer...Ik stel voor dat de allesweters de Liga Der Onfeilbaren oprichten zodat een einde komt aan die ergernis tegenover 'falende' kwissamenstellers...Wij hebben ons geamuseerd en veel mooie muziek gehoord...Meer moest dat eigenlijk niet zijn..
niet overdrijven hé stevie !!! het minste wat je kan doen is als je originals vraagt , deze dubbel te checken en idd niet op wikipedia ...
je weet sinds jaaaaaaaaren dat waneer men originals vraagt , dit een gevaarlijke reeks is !
heeft Devil gezegd dat hij allesweter is ? of onfeilbaar ? toch een beetje der over ..sorry.
blijkt dat je nog steeds een beetje met een kater zit omtrend je eigen kwis of ben ik hier verkeerd ?
Rustig Kurt (je overwinning van vrijdag wat te hard gevierd :mrgreen: )
wij vieren elke week Beatle :mrgreen: daar moet geen overwinning voor nodig zijn :banana:
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Plaats reactie