8° All Round Muziekquiz Vrije Basisschool Bellem - 6-02-2010

Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

8° All Round Muziekquiz Vrije Basisschool Bellem - 6-02-2010

Bericht door Devils answer »

Erg leuke en goed gemaakte muziekquiz met de professionele Testedoenestempel, nu met een schitterend geïllustreerd thema rond de algemene schoolkennis. Daar moet veel werk in gekropen zijn, zeg ! :app:

Het niveau was ideaal voor de doelgroep, een mix van ervaren muziekquizzers en gelegenheidsploegen: geen weggeefquiz, maar beestig moeilijke / "arty-farty"-opgaven waren ook zeldzaam... :thumb2: :thumb2: :thumb2:
En er waren veel punten te verdienen met links op tipbladen (bekende figuren die in groepsnaam of titel voor kwamen, of fauna en flora, of chemische symbolen uit de tabel van Mendeljev, enz...).

Waar in andere quizzen het evenwicht soms zoek raakte tussen spanning en ontspanning, slaagde men er hier wél in om dat te bewaren door een geslaagde dosering in moeilijkheidsgraad en tijdsbesteding vóór het ophalen te vinden. Geen sinecure zowaar! :amazed:

Het enige wat een aantal ploegen niet zo leuk vonden was de opgave om in een reeks per fragment een extra punt te verdienen wanneer je ook het exacte jaartal wist te vermelden waarin die hit in de top30 of ultratop stond. De quiz begon daarmee (gelukkig voor het ervaren in onze ploeg, want indien dit de laatste reeks was geweest, hadden we hierdoor (alweer) een opgebouwde voorsprong én de zege aan ons zien voorbij gaan - nu was het kalf al in de eerste ronde verdronken en konden we maar genieten van de rest van de verder uitstekende quiz, waarin we dus op achtervolgen waren aangewezen.)

Daarnaast is er ook de ergernis van de videoclips zonder geluid, waarin we zelf verbazend goed scoorden, maar waarin we ook de gedoodverfde winnaar sinds de hoger vermelde reeks 1 (bijna alle jaartallen juist?) Rock Monsieur (zowat de hele quiz op kop!) in het zicht van den arrivee zagen struikelen... Dat moet balen zijn, en we kunnen er (op andere quizzen) van meespreken.
Enfin, mijn mening over clips zonder geluid kennen jullie intussen wel? :evil:
Ook al slagen we erin de "kenners" nu soms te verslaan op hun eigen terrein :headbang: : weg ermee, graag!

Leuk is wél dat de uitslag toch nog verrassend is met een onverwacht uit de "achtergrond" (nou ja, iedereen zat op een paar punten van elkaar) opduikende winnaar:

1. Starbuk & Apollo 437 punten :app: :app: :app:
2. Martha Wainwright ain't wrong (but not always right ;-) 436
3. Sympathie vur den Duvel 435
Rock Monsieur 435
5. Vlassenbroek 2000 430
The Hollys 430
7. De Vindikooks 427
8. 4 Schelln Espe 422
9. Café Max 421
10. B-4's 418
...

Achteraf gehoord: "eindelijk nog eens een quiz waarop je je kon amuseren zonder stressen". :thumb2:
Achteraf ook gehoord: "de prijzentafel was wat minnekens".

Maar globale evaluatie : een topquiz als promotie voor onze hobby voor iedereen die er wil van proeven, of er wil blijven van genieten! :app: :app: :app:
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: 8° All Round Muziekquiz Vrije Basisschool Bellem - 6-02-2010

Bericht door Rushian »

Wij hebben ons in ieder geval ook goed geamuseerd. Voor ons was een goede uitslag meteen ook voor volgend jaar, want we hadden slechts 4 jaartallen goed. De overige 11 zaten er we er telkens 1 jaartje naast. This sucks big time natuurlijk. De povere uitslag werd nog in de verf gezet door de muziekkeuze van het 6de leerjaar. Met 21/30 scoren we daar gewoon te weinig. Maar ja, niemand aan onze tafel interesseert zich aan dat soort pulp.

Voor de rest was de quiz vrij evenwichtig alhoewel er toch weinig Stu Bru in zat. De clips zonder geluid waren best te doen. Helaas ken ik echter een heel andere clip versie van "The Temper Trap". anders hadden we slechts 2 foutjes.

De prijzentafel was inderdaad nogal pover. Maar daar doe ik het al lang niet meer voor. Gelukkig was mijn Prittstick thuis op en moest ik er toch een nieuwe hebben. Bedankt dus.

______________

p.s. Lees ook nog even het laatste nieuws over onze muziekquiz op 27/02 in de rubriek "aankondigingen".
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: 8° All Round Muziekquiz Vrije Basisschool Bellem - 6-02-2010

Bericht door Rushian »

Rudy,
de enige ronde die voor onze quiz al klaar was, was de videoronde. En daar zou ik opnieuw mogen aan beginnen zijn. Wij hadden ook Bat For lashes en AAF erin gestoken.
Great minds think alike? :wink:
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 8° All Round Muziekquiz Vrije Basisschool Bellem - 6-02-2010

Bericht door Rubby »

Devil's answer schreef:Erg leuke en goed gemaakte muziekquiz met de professionele Testedoenestempel, nu met een schitterend geïllustreerd thema rond de algemene schoolkennis. Daar moet veel werk in gekropen zijn, zeg ! :app:
klopt inderdaad, beetje meer PC tijd moeten insteken ... :? maar het is leuk als het dan allemaal perfect werkt en er ook de appreciatie is van de deelnemende ploegen :thumb1:
Veel "lokale-gelegenheidsploegen" smaakten ook trouwens dit concept.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 8° All Round Muziekquiz Vrije Basisschool Bellem - 6-02-2010

Bericht door Rubby »

Rushian schreef:Rudy,
de enige ronde die voor onze quiz al klaar was, was de videoronde. En daar zou ik opnieuw mogen aan beginnen zijn. Wij hadden ook Bat For lashes en AAF erin gestoken.
Great minds think alike? :wink:
:wink: (ik had kunnen denken dat deze ronde al klaar was ... :lol: )
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5054
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 8° All Round Muziekquiz Vrije Basisschool Bellem - 6-02-2010

Bericht door Keiem »

Rubby schreef:
Rushian schreef:Rudy,
de enige ronde die voor onze quiz al klaar was, was de videoronde. En daar zou ik opnieuw mogen aan beginnen zijn. Wij hadden ook Bat For lashes en AAF erin gestoken.
Great minds think alike? :wink:
:wink: (ik had kunnen denken dat deze ronde al klaar was ... :lol: )
Ja, ik moet hierin bijtreden: Muziekreeksen samenstellen is leuk, maar videoreeksen (met of zonder klank) is nog een stuk leuker...
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 8° All Round Muziekquiz Vrije Basisschool Bellem - 6-02-2010

Bericht door Rubby »

Rushian schreef:Wij hebben ons in ieder geval ook goed geamuseerd.
Nog altijd het belangrijkste zeker :dance:
Voor ons was een goede uitslag meteen ook voor volgend jaar, want we hadden slechts 4 jaartallen goed. De overige 11 zaten er we er telkens 1 jaartje naast. This sucks big time natuurlijk.
Was inderdaad een "gevaarlijke reeks", mss niet meer te herhalen :think:
De povere uitslag werd nog in de verf gezet door de muziekkeuze van het 6de leerjaar. Met 21/30 scoren we daar gewoon te weinig. Maar ja, niemand aan onze tafel interesseert zich aan dat soort pulp.
Dit vonden we nu weer wel eens leuk,"meer ervaren quizploegen" zien zwoegen hierop :roll: , Dit zal waarschijnlijk wel een blijver zijn :mrgreen:
Voor de rest was de quiz vrij evenwichtig alhoewel er toch weinig Stu Bru in zat.
Dit is inderdaad meestal zo in deze quiz, maar hoeft toch geen noodzaak te zijn :?
De clips zonder geluid waren best te doen. Helaas ken ik echter een heel andere clip versie van "The Temper Trap". anders hadden we slechts 2 foutjes.
Dit heb ik nog eventjes gecheckt en ook nagevraagd bij diverse andere ploegen en die kenden toch enkel maar deze versie :think: raar
De prijzentafel was inderdaad nogal pover. Maar daar doe ik het al lang niet meer voor. Gelukkig was mijn Prittstick thuis op en moest ik er toch een nieuwe hebben. Bedankt dus.
Dit vond ik persoonlijk ook, maar bij deze quiz staan we enkel in voor de samenstelling, de rest laten we volledig over aan de school, we geven wel de opmerking door :|
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 8° All Round Muziekquiz Vrije Basisschool Bellem - 6-02-2010

Bericht door Rubby »

Devil's answer schreef:Het enige wat een aantal ploegen niet zo leuk vonden was de opgave om in een reeks per fragment een extra punt te verdienen wanneer je ook het exacte jaartal wist te vermelden waarin die hit in de top30 of ultratop stond. De quiz begon daarmee (gelukkig voor het ervaren in onze ploeg, want indien dit de laatste reeks was geweest, hadden we hierdoor (alweer) een opgebouwde voorsprong én de zege aan ons zien voorbij gaan - nu was het kalf al in de eerste ronde verdronken en konden we maar genieten van de rest van de verder uitstekende quiz, waarin we dus op achtervolgen waren aangewezen.)
Was inderdaad een "gevaarlijke reeks", mss niet meer te herhalen :think:
Daarnaast is er ook de ergernis van de videoclips zonder geluid, waarin we zelf verbazend goed scoorden, maar waarin we ook de gedoodverfde winnaar sinds de hoger vermelde reeks 1 (bijna alle jaartallen juist?) Rock Monsieur (zowat de hele quiz op kop!) in het zicht van den arrivee zagen struikelen... Dat moet balen zijn, en we kunnen er (op andere quizzen) van meespreken.
Enfin, mijn mening over clips zonder geluid kennen jullie intussen wel? :evil:
Ook al slagen we erin de "kenners" nu soms te verslaan op hun eigen terrein :headbang: : weg ermee, graag!
Dit zal helaas in deze quiz ook een blijver zijn (trouwens de enige quiz in Bellem waarin we dit doen) :mrgreen:
Achteraf ook gehoord: "de prijzentafel was wat minnekens".
Dit vond ik persoonlijk ook, maar bij deze quiz staan we enkel in voor de samenstelling, de rest laten we volledig over aan de school, we geven wel de opmerking door :|
Maar globale evaluatie : een topquiz als promotie voor onze hobby voor iedereen die er wil van proeven, of er wil blijven van genieten! :app: :app: :app:

BEDANKT :thumb1:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: 8° All Round Muziekquiz Vrije Basisschool Bellem - 6-02-2010

Bericht door straight banana »

Rubby schreef:
Rushian schreef:De clips zonder geluid waren best te doen. Helaas ken ik echter een heel andere clip versie van "The Temper Trap". anders hadden we slechts 2 foutjes.
Dit heb ik nog eventjes gecheckt en ook nagevraagd bij diverse andere ploegen en die kenden toch enkel maar deze versie :think: raar

Ik meende me ook een andere clip te herinneren, maar bij nader inzien gaat het om de clip van hun andere single "Science of Fear".
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: 8° All Round Muziekquiz Vrije Basisschool Bellem - 6-02-2010

Bericht door Rock Monsieur »

Doeme toch. Zelden zo'n spannende quiz meegemaakt waarbij we zelf tot op het allerlaatste moment konden meestrijden voor de overwinning. En dan jammer genoeg sneuvelen aan de meet. Een vroege ontsnapping van onze ploeg, maar in volle spurt gegrepen door de ontketende achtervolgers :cry:

:app: :app: voor Starbuk & Apollo - Martha Wainwrong en Sympathie vd Duvel :app: :app:

Bij één van de promo-mails voor deze quiz werd, omwille van de algemene kennisvragen, verwezen naar de quiz van 'Rock Monsieur'. Onze eigen quiz m.a.w. Ik vond het wel leuk om als 'referentie' gebruikt te worden door de organisatoren in Bellem. Dat we daarenboven ook zo'n sterke prestatie zouden neerzetten, dat hadden we echter nooit verwacht. Rekening houdend met het deelnemersveld waren we met een Top 10 plaats tevreden. Dat we vanaf de 1e tot en met de voorlaatste reeks op kop stonden was voor iedereen een verrassing. Maar tegelijkertijd hielden we er rekening mee dat de fameuze videoclips-zonder-geluid-ronde in ons nadeel zou uitdraaien. Alhoewel ook de fotoreeks op dat moment onze voorsprong van 8 punten halveerde.

Ondanks de (voor ons) desastreuze ontknoping was ik vooral heel blij dat we zo'n goed resultaat hadden neergezet met een ploeg in quasi originele bezetting. Naast Luc, Michel en mezelf, mogen we Dirk ondertussen toch als semi-vast lid beschouwen van Rock Monsieur.

Het was diezelfde Dirk die in de eerste (jaartallen) reeks de basis legde voor onze vroege voorsprong en dito leidersplaats. We misten slechts 2 jaartallen (waarvan eentje van mij dan nog 'overruled' werd). Dat we onze vroege voorsprong heel lang konden vasthouden was vooral te danken aan enerzijds de niet al te moeilijke fragmenten en anderzijds de complementariteit van onze ploeg bij de theorie en muziekfragmenten.

Achteraf beklaagden we ons natuurlijk de puntjes die we hadden laten liggen (Opposites ipv Jeugd van Tegenwoordig), 3 Hollandse steden die we in extremis nog van plaats gewisseld hadden (wat een foutieve keuze bleek) en nog zo'n paar missers of net niet opgeschreven antwoorden. Maar goed ... we draaien ondertussen al lang genoeg mee in het circuit om te beseffen dat alle ploegen dit soort 'missers' tegenkomen en dat deze dus geen claim op een mogelijke overwinning kunnen betekenen.

Wat de samenstelling van deze quiz betreft krijgen de organisatoren van ons dus een dikke onderscheiding. :headbang: :headbang: al mogen ze ook voor mij die videoclips zonder geluid meteen verbannen. Maar ik geef toe dat ze ook recht van bestaan hebben. Ik denk dat wij bij één van onze eerste quizzen die we organiseerden trouwens zowat de trendsetters waren van clips zonder geluid. Al zijn we daar nadien snel vanaf gestapt.

Grappige anekdote: tijdens de quiz kwam Rubby nog een klapke doen o.a. over die andere fel gecontesteerde reeks op sommige quizzen ... de Rode Draad. Volgens Rubby zou er in dit geval geen enkele twijfel kunnen bestaan. Maar ik denk dat hijzelf verbaasd was dat het zolang duurde vooraleer de eerste ploegen een antwoord indienden voor deze RD. Pas na 5 of 6 fragmenten kwamen de eerste antwoorden binnen. Zonder een deftige aanknoping keken wij op dat moment vooral zelf goed uit onze doppen wie van de dichtste concurrenten zijn antwoord al had afgegeven. We waren net te laat met het opschrijven om nog 1 puntje meer te kunnen binnen rijven.

Minpunten waren voor mij ook de prijzentafel die niemand natuurlijk belangrijk vindt en het lange wachten op de einduitslag omdat alle ploegen eerst nog hun rekening moesten gaan betalen. De quiz was dan wel even voor middernacht gedaan, maar de uitslag volgde zowat een dik half uur later enkel en alleen om bovenstaande reden.
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: 8° All Round Muziekquiz Vrije Basisschool Bellem - 6-02-2010

Bericht door Rushian »

Rubby schreef: De clips zonder geluid waren best te doen. Helaas ken ik echter een heel andere clip versie van "The Temper Trap". anders hadden we slechts 2 foutjes.
Dit heb ik nog eventjes gecheckt en ook nagevraagd bij diverse andere ploegen en die kenden toch enkel maar deze versie :think: raar
Dat de meesten slechts deze clip kennen, vind ik dan weer raar. Even op Youtube gezocht en de eerste clip die ik tegenkom is de dezen. http://www.youtube.com/watch?v=m3b9E1p9uOA.

Misschien een allereerste versie lang voor het nummer megabekend was. Ik heb die clip immers al op 5 okt 2009 gedownload. Gezien ik de clip al had, heb ik uiteraard niet langer gezocht naar een eventuele nieuwe versie. In de nieuwe versie heeft de zanger geen bril meer aan. Vandaar dat ik in verwarring gebracht was. Ik geef wel toe dat de "remake" een stuk knapper is dan de eerste versie.

Patrick.
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4079
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 8° All Round Muziekquiz Vrije Basisschool Bellem - 6-02-2010

Bericht door rino »

Niet te geloven. Wij winnen doorgaans nooit een muziequiz. En nu winnen we er zowaar 2 op één weekend. Vrijdag haalden we het immers ook al in Sint-Eloois-Winkel (ex aequo met Jan, Piet, Joris & Sam Gooris).
Zaterdag vooral dankzij 4de man Joost, die met zijn dochter van 10 elke week naar de Ultratop luistert (alhoewel mijn eigen dochter van 13 het onbegrijpelijk vond dat we Justin Bieber en Miley Cyrus mankeerden), en ook al eens TMF of JIM opzet, waardoor we met 23/30 bij de clips nog net uit de greep van Martha Wainwrong bleven.
Sneu natuurlijk voor Rock Monsieur, die er wel heel dicht bij waren, maar in extremis nog door een paar teams voorbijgefietst werden.
Ook wij waren lange tijd op achtervolgen aangewezen door die eerste ronde met gokken op jaartallen. Alle fragmenten juist maar wel 6 jaartallen (net) fout. Beetje bij beetje naderden we op de top van de klassering, tot we na de voorlaatste ronde plots op 1 stonden.
Verder niets dan lof voor de quiz, het mooie concept, de prima klank en dito bediening. Het Testedoene team staat immers garant voor topkwaliteit, sinds geruime tijd geldt dat trouwens ook voor de klank. :thumb2:
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: 8° All Round Muziekquiz Vrije Basisschool Bellem - 6-02-2010

Bericht door vinceluka »

Leuke quiz opnieuw in Bellem

Al was er bij ons gefrons aan tafel nog vóór aanvang van de quiz toen bleek dat we al onmiddellijk aangezet werden tot gokken met die eerste jaartallen ronde.
De fragmenten waren poepsimpel dus kon er enkel verschil gemaakt worden met die jaartallen.
We waren al content met 7/15 want je kan hier net zo goed 0 halen als 15.
(Ook wij zaten er 6 à 7 maal met net een jaartje naast).

In de overige rondes vond ik het concept wel uitstekend.
Steden, lage landen, tabel van mendeljev (was ook een thema van één van mijn eerste introquizjes hier op dit forum)......

Al zorgde die Mendeljev-ronde, bij ons wel voor verwarring. Met 2 scheikundigen aan tafel gingen we er dan ook aanvankelijk vanuit dat uranium het element was dat bij Kraftwerk's radio-activity hoorde. Het feit dat we ons nog vaag een nummer van Duran Duran herrinnerden met 'uranium' in deed ons besluiten dat men hier eerder op zoek was naar taalkundige overeenkomsten (radio - radium (aardalkalimetaal nvdr)).

Ik ben ook geen liefhebber van clips zonder geluid maar die clip van Elvis zonder geluid is gewoon keigrappig dat moet zeker gezegd. Schitterend!
Viva 'Testedoene' :thumb1:

Ook de rode draad was wel komisch, iedereen keek met een verbaasde blik schichtig om zich heen om te zien wie deze vreemde rode draad als eerste door zou hebben.
6 groepjes uit Liverpool + de voornaam van Liverpool-spits Torres bleken voor niemand voldoende om in te zetten.

Tot slot een dikke proficiat aan Starbuk & Apollo :app:
het is een waar genoegen om van jullie te verliezen :wink:
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: 8° All Round Muziekquiz Vrije Basisschool Bellem - 6-02-2010

Bericht door PEKEBO »

Ook niets dan lof van The blackouts voor deze quiz waar we elk jaar op post zullen zijn. (Rudy,misschien kun je al direct onze naam op de deelnemerslijst plaatsen voor de volgende jaren he :wink: )

We haalden 75% en zijn daar natuurlijk dik tevreden mee,alleen spijtig dat het "6de leerjaar" en de beruchte videoclipjes ons alweer veel punten hebben gekost :banghead: .
Een hitquiz als deze ligt mij als gegoten en speel ik het liefst al wil ik mij in de toekomst toch wat meer verdiepen in andere genres.

Ik had wel de indruk dat er minder "juffen" aanwezig waren op deze schoolquiz, misschien heb ik het mis en was ik te ernstig bezig met het oplossen van de fragmenten en opdrachten :lol: .

Proficiat aan de winnaars :app: en aan het testedoene team voor deze alweer zeer geslaagde avond :thumb1: .
peegee
Rock Legend
Berichten: 4338
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 8° All Round Muziekquiz Vrije Basisschool Bellem - 6-02-2010

Bericht door peegee »

rino schreef:Niet te geloven. Wij winnen doorgaans nooit een muziequiz. En nu winnen we er zowaar 2 op één weekend.
Het is ulder van harte gejond :app: :app:
Plaats reactie