Tour of Music muziekquiz Steve McQueen – Zomergem – 5-12-200

Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1896
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Het is heel heel erg....

Bericht door vinceluka »

Steve McQueen schreef:Het vorige antwoord is eigenlijk typerend voor de mentaliteit die sommige teams huldigen... Zelfs waterdichte rode draad -rondes deugen niet als er fout gegokt wordt, ze zijn daarentegen heel plezant als ze juist geraden worden...Er hoeft niet geluisterd te worden naar uitleg bij de rondes, waar tweemaal herhaald wordt dat de groep van de frontman wordt gezocht, a neen, dat is niet onze fout, wel die van de samenstellers....Heel raar vind ik dat...
Een makkelijke kwis, juis, die als doelstelling heeft om ook de niet - wekelijkse kwissers de kans te geven om veel te kunnen antwoorden...En waar de echte kwissers het verschil kunnen maken bij het zoeken van verbanden, heel aandachtig te zijn...etc....Het is ook soms, heel soms, eigen schuld, dikke bult...
Sorry voor mijn mentale zwakheid
maar kan dit echt wel relativeren hoor

het forum dient toch om te melden hoe je de quiz ervaren hebt?
mijn commentaar is trouwens goed bedoeld voor wat het waard is
Eigenlijk heel goed geamuseerd gisteren, bij deze I rest my case
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
Mc Queen
Groupie
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 03 mei 2009, 12:46
Locatie: Zomergem

Re: Het is heel heel erg....

Bericht door Mc Queen »

Tja, nu ik......
De reaktie van de frontman van JPJSG kwam bij mij aan als een klop de kop, maar bij deze zijn de excuses aanvaard, rancuneus zijn verkort enkel je leven, toch ??
Ivm de fouten :
1. Ik geef grif toe dat Nazareth's " hair of the dog " de juiste oplossing was ipv " son of a bitch " maar volgens sommige sites ben ik niet de enige die deze fout in het verleden maakte. Mijn verontschuldigingen, deze zal ik niet meer vergeten. Maar dit ene punt maakt uiteindelijk geen verschil in de afrekening.
2. Dan over naar Gloria Estefan's "Turn the beat around". Dit nummer is een remake van Vicky Sue Robinsons klassieker uit de seventies en staat op het album " Hold me, thrill me, kiss me" uit 1994 ( Track 7 ).Wie de stemgeluiden van de twee dames in kwestie niet uit mekaar kan halen raad ik aan eens te googelen of te youtuben. Dus daar volgens mij geen fout van de organisatie.
Iedere versie van "Knocking on heavens door" is toch ook niet van Bob Dylan é ?
3. "I'm in Miami bitch" is een nummer van LMFAO alleen en staat op hun album "Party Rock" uit 2009 ( track 2 ). Remakes zijn er voldoende ( oa. met dj Chuckie en Pitbull waar de titel dan veranderd in Let the baas kick in Miami bitch )maar de versie die wij lieten horen was de originele. Hier zijn we echter zeer toegeeflijk geweest en hebben we ook de gastartiesten goedgekeurd.

Dat de puntentelling in het begin van de kwis niet correct was en op het einde wat moeilijk veliep, was te wijten aan menselijke fouten en zijn zo vlug mogelijk opgelost, waarvoor ook nogmaals excuses. Maar we werken met menselijke vrijwilligers en mensen maken nu eenmaal fouten. Ik blijf onze jury dan ook steunen door dik en dun.

Dat het niet vinden van oplossingen te wijten zou zijn aan de kwaliteit van het geluid is bullshit, want dan zouden er zeker meer opmerkingen geweest zijn.

De lokatie had volgens mij ook zijn charmes, en als je als vereniging een verschil in huurprijs van ong 300€ in huurprijs kunt hergebruiken om je deelnemers te vertroetelen ( geldprijzen voor de eerste drie, versnaperingen op tafel en extra zoets ) is dit geen slechte zaak, lijkt me.

Tenslotte nog dit, "Steve Mc Queen" probeert ieder jaar een "feelgood" kwis te maken die toegankelijk is voor iedereen, maar als dat gevoel niet meer overheerst bij sommige mensen, evengoede vrienden, en "live goes on". Niemand wordt verplicht om naar Zomergem af te zakken.

De Tour of Music is er en zal er blijven, met zijn pro en contra's net als alle kwissen overigens.


gr
Ivan
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Het is heel heel erg....

Bericht door Tonyvdb »

Mc Queen schreef:Tja, nu ik......
De reaktie van de frontman van JPJSG kwam bij mij aan als een klop de kop, maar bij deze zijn de excuses aanvaard, rancuneus zijn verkort enkel je leven, toch ??
:thumb2:
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 983
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: Het is heel heel erg....

Bericht door Rock Monsieur »

Mc Queen schreef:Tja, nu ik......
2. Dan over naar Gloria Estefan's "Turn the beat around". Dit nummer is een remake van Vicky Sue Robinsons klassieker uit de seventies en staat op het album " Hold me, thrill me, kiss me" uit 1994 ( Track 7 ).Wie de stemgeluiden van de twee dames in kwestie niet uit mekaar kan halen raad ik aan eens te googelen of te youtuben. Dus daar volgens mij geen fout van de organisatie.
Iedere versie van "Knocking on heavens door" is toch ook niet van Bob Dylan é ?
Volledig akkoord met jouw opmerking hoor Ivan. Maar waar wij zaten was de kwaliteit van het geluid slecht. En dat maakt het het herkennen van titels en het onderscheid tussen sommige covers en een origineel er niet bepaald eenvoudiger op. Maar soit ... wij hebben daar tijdens de quiz niet over gejammerd ... enkel 1x gevraagd om de muziek iets luider te zetten.
Mc Queen schreef: De lokatie had volgens mij ook zijn charmes, en als je als vereniging een verschil in huurprijs van ong 300€ in huurprijs kunt hergebruiken om je deelnemers te vertroetelen ( geldprijzen voor de eerste drie, versnaperingen op tafel en extra zoets ) is dit geen slechte zaak, lijkt me.
300 euro verschil in huurprijs ... dan slik ik mijn woorden in, maar dan stel ik mij wel vragen bij de 'afzetters' die de vorige zaal verhuurden. Vooral als je weet dat wij voor de huur van het CC in Kruishoutem slechts 80 euro betalen. Werk aan de winkel vor de locale politici in Zomergem als je 't mij vraagt.
En dat het 'uitgespaarde' geld goed besteed werd ... daar twijfel ik niet aan. Het bezoek van de Sint en zijn Pieten was heel leuk evenals het zakje snoepgoed voor de brave 'kindjes' in de zaal.

En versta me niet verkeerd ... de quiz in Zomergem zal ook de volgende jaren wellicht op onze planning blijven staan, maar ik hoop dat er rekening gehouden wordt met de minpuntjes.
Gebruikersavatar
boo-lee
Superstar
Berichten: 712
Lid geworden op: ma 12 nov 2007, 10:39
Locatie: Oudenaarde [VZW Respons]
Contacteer:

Re: Het is heel heel erg....

Bericht door boo-lee »

Overigens: ik vond dit wel een leuke zaal! Ik heb dan ook een zwak voor ietwat "afgeleefde" achterafzaaltjes met ziel.
19de Respons Popquiz - 07.12.2024 - De Qubus, Oudenaarde
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Het is heel heel erg....

Bericht door Tonyvdb »

boo-lee schreef: Ik heb dan ook een zwak voor ietwat "afgeleefde" achterafzaaltjes met ziel.
ik begrijp wat je bedoelt : die klimrekken !
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Het is heel heel erg....

Bericht door Rubby »

na al die lange epistels korte commentaar :? vanuit Bellem:
- zaal, leuk maar beetje te klein voor het aantal ploegen en die stoelen :( amai mijn rug, maar alle begrip voor die huurprijs
- quiz zelf: ok , maar toch wel iets totaal anders of vroeger :think:
- originele rondes :thumb2:
- punten en jury: raar, normaal zijn we dit hier niet gewend, persoonlijk heb ik ook graag de punten te controleren, maar dat was deze avond niet bij te houden, bij testedoene (waar ik deze keer niet meedeed) was er ook wat onvrede hierover :x
- geluid : was ook niet optimaal bij ons (maar wie zijn wij om daar iets van te zeggen :roll: ), soms teveel met de volumeknop bezig dacht ik ...
- 1ste rode draad: tja blijft altijd moeilijk zoiets :think: ("wat", "waar", "wie", ...)
- de fouten: kan iedereen overkomen, maar een klein beetje teveel (gewoon zwijgen over dat dubbelchecken Ivan :wink: )
- dubbels: Elbow (foto/cd/clip) , Arcade fire (foto/cd), heavy cross (nr /clip) ...: dit was toch wel te vermijden :think: :violent:
- foto's/hoezen/...: goed gedaan, maar beetje stressy gezien de hoeveelheid, maar zeker doenbaar
- prijzen : :thumb2: (mooie kinderDVD mee)
- compagnie: gezellige avond bij de schellen gehad :dance: voor herhaling vatbaar, deze quiz was echt hun ding (ultratop, recent, clips, ...), ik had hen nochtans iets anders voorspeld :doh:
- reactie Tony: begrip maar toch er beetje over :nono: : maar alles mooi rechtgezet , chapeau dit moet kunnen :app: :app:
- naquiz : :thumb2:

Als het past komen we zeker terug , en ik denk dat ik mag spreken voor Testedoene en de schellen :wink:
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: Het is heel heel erg....

Bericht door Rushian »

Mc Queen schreef: De Tour of Music is er en zal er blijven, met zijn pro en contra's net als alle kwissen overigens.
:headbang: :app: :banana:
Wijs besluit Ivan.
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Het is heel heel erg....

Bericht door Devils answer »

Tja… Veel kan ik hier allemaal niet aan toevoegen.

Alle positieve en negatieve punten zijn reeds aan bod gekomen.

Hopelijk trekt elke betrokken partij hier zijn lessen uit…

Zelf was ik reeds vroeg in de quiz zeer ontgoocheld over de 10 weggegooide punten door het "missen" van de eerste rode draad (zoals anderen ook “muur” als antwoord op “wat?” gegeven – “we zoeken “wat?” en "het is één woord" ” bleek een tip die ons mogelijk ook al de overwinning kostte (?) (we hadden die beter echt niet gehoord), en ik was de schuldige binnen de ploeg die met dat “wat?”-argument die “muur van achterstand” over ons omver trok…).

Dat werd dus ferm balen, en de fototheorieronde heb ik in mijn verbijstering en ergernis zelfs slechts half aanwezig meegemaakt. Maar door onze gestadige klimop uit de verloren positie (van 8° naar 3° plaats) kreeg ik er uiteindelijk nog zin in, en kon ik toch nog respect opbrengen voor de rest van de niet enkel door verhitte discussies "geanimeerde quiz".
Ook al bleven heel wat gouden regels waar ik zo vaak op aandring nogal flagrant niet gevolgd (zie commentaren hierboven)…
Of was het de Duvel die de sfeer aan onze tafel toch nog sympathiek hield en de bitterheid wegspoelde?

Revanche in 2010 voor deelnemers en (vooral) organisatoren dan maar?
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Het is heel heel erg....

Bericht door Devils answer »

Nog een vrijblijvend ideetje:

Kan iemand de titel van deze thread niet wijzigen in het meer neutrale “Tour of Music muziekquiz Steve McQueen – Zomergem – 5-12-2009”?
Het zou later opzoeken al praktischer maken, maar tevens de louter op sensatie beluste hits wat afremmen.
Want na één of twee dagen zijn de gemoederen zeker al bedaard en zien de meesten óók de lichtpunten, terwijl die vannacht wellicht in een emotionele bui geposte titel voor eeuwig enkel negatief kan blijven smeulen...

Indien het de websitebeheerders moeten doen, best met toestemming van de lanceerder uiteraard…
peegee
Rock Legend
Berichten: 4341
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Het is heel heel erg....

Bericht door peegee »

Devil's answer schreef:Nog een vrijblijvend ideetje:

Kan iemand de titel van deze thread niet wijzigen in het meer neutrale “Tour of Music muziekquiz Steve McQueen – Zomergem – 5-12-2009”?
Het is enkel "de lanceerder", Steve McQueen, Johan dus, die dat kan.... dus Johan: doen !!
baaigones
One Hit Wonder
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 14:02

Re: Tour of Music muziekquiz Steve McQueen – Zomergem – 5-12-200

Bericht door baaigones »

Mc Queen schreef:Dat de puntentelling in het begin van de kwis niet correct was en op het einde wat moeilijk veliep, was te wijten aan menselijke fouten en zijn zo vlug mogelijk opgelost, waarvoor ook nogmaals excuses. Maar we werken met menselijke vrijwilligers en mensen maken nu eenmaal fouten. Ik blijf onze jury dan ook steunen door dik en dun.
Beste Ivan,


Voor alle duidelijkheid, wij van Jan, Piet, Joris & Sam Gooris zijn jullie quiz zeer genegen. Op de avond dat voor ons de voetbalmatch van het jaar doorgaat (KV Kortrijk :headbang: - SV Zulte :mrgreen: ) kiezen wij ervoor om naar Zomergem af te zakken, en wie Tony en mij een beetje kent weet dat dat heel veel betekent. Misschien mede daarom vonden wij het jammer te merken dat er hier en daar wat foutjes in de quiz én in de verbetering geslopen waren. U zegt het zelf, mensen maken nu eenmaal fouten. Geef de deelnemers aan uw quiz dan ook de mogelijkheid om te reageren indien uw jury zich vergist heeft door de punten van de laatste ronde(s) af te roepen voor u een eindstand geeft. Nu was dit niet mogelijk, waardoor ik de frustratie van Tony best wel begrijp. Hij is dan ook nog eens heel rechtuit en zegt mensen liever duidelijk waar het op staat in plaats van achter de rug te praten. Wij hadden nu eenmaal mee geteld en kwamen uit op 329 punten, dan is het vreemd te zien dat je slechts 325 punten krijgt zonder te weten waar er eventueel verkeerd geteld is (door ons of de jury). Dat dit nu voor ons eventueel het verschil maakt tussen een eerste of een tweede plaats is (voor mij) niet eens zo belangrijk, want ook gelegenheidsploegen hechten belang aan hun punten (getuige de twee ploegen die vlak bij ons zaten, luid joelend onderling strijdend tot op het einde) ... wat leidt tot mijn tweede punt :


Mc Queen schreef:Dat het niet vinden van oplossingen te wijten zou zijn aan de kwaliteit van het geluid is bullshit, want dan zouden er zeker meer opmerkingen geweest zijn.


Slechts twee boxen vooraan in de zaal is echt wel te weinig. Waar wij zaten (dicht bij de toog :thumb1: ) en met meerdere gelegenheidsteams in de buurt was de klank bij momenten heel slecht, vooral op de momenten dat er uitleg gegeven werd want die gelegenheidsteams bleven rumoerig tot er muziek gespeeld werd. De uitleg ivm de foto's hadden wij bvb absoluut niet gehoord (hebben we aan u persoonlijk kunnen vragen waarvoor :thumb2: ), maar ook het geluidsniveau van de fragmenten leek me niet echt constant. Op de momenten dat het voor ons luid genoeg was moet het voor de ploegen dicht bij het podium waarschijnlijk te luid geweest zijn, maar over het algemeen stond het voor ons redelijk stil (en ja, dan wordt stemmen en eventuele titels van songs herkennen toch net iets moeilijker).


Overigens hadden wij ons gewonnen geld reeds volledig terugbetaald aan de organisatie, in deeltjes overhandigd aan de sympathieke mensen van de bediening :wink:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: Het is heel heel erg....

Bericht door SepPuKu »

Aangezien ik nu pas kan posten, toch nog mijn reactie meegeven. Aldus kon ik mijn tong zelfs drie keer omdraaien maar of het geholpen heeft (en bij voorbaat sorry als mijn mening weer olie op het vuur gooit).

Zoals ik aan onze tafel ook al zei, overheerst bij mij niet de kritiek op de (ook al zijn het overvloedige) fouten die in de quiz zaten. Op den duur waagden we ons gewoon aan voorspellingen van nakende fouten ('wedden dat ze 'Son of a bitch' geven als oplossing i.p.v. 'Hair of the dog') en zaten we gewoon onzelf uit te lachen (we deden bv. een wanhoopspoging bij rode raad 2 om aldus te schade uit rode draad 1 te herstellen maar zakten dus gewoon nog een beetje dieper weg :shock: , hoe zielig ben je als ploeg op den duur hee :rofl2: )

Het is weliswaar irritant de avond zelf (want we streden voor de rest mee voor de ereplaatsen) maar mits de nodige mea culpa's, rechtzettingen de avond zelf en desgewenst de mogelijkheid om es je zegje te doen op dit forum, wordt de mantel der liefde steevast bovengehaald. Want zoals gezegd 'nobody's perfect' en hoewel de die hard-muziekquizzers graag winnen eindigen discussies steevast met schouderklopjes voor de organisatie om zich op te laden voor een volgende editie.

Het is mij echter te doen om de houding van de presentator (sorry dat ik zo cru man en paard noem). Er was (of er is nog steeds) de onwil om toe te geven dat op "wat" enkel het antwoord "muur" mogelijk is, op "waar" het antwoord "Berlijn". Om toe te geven ook dat je dan beter de angel uit de discussie haalt door beide goed te keuren en geen slagveld ik de rangschikking aan te richten (jullie willen het publiek verwennen maar de feelgood vibes bij de quiz zelf vallen daar blijkbaar niet onder). Of later op de avond alsnog toe te geven dat de tip "wat" op zijn minst ongelukkig was. Maar neen, bij de 2de rode draad volgt gewoon een nijdige inleiding van "goed luisteren want straks komen jullie weer af dat je niets gehoord heb". Voor mij gold dit als de vrijgeleide om vandaag zelf mijn meer giftige kant boven te halen :evil:

Respect voor alle werk, verwennerij en dies meer maar het is niet slim om zelf o.w.v. koppigheid en rancuneus gedrag de goeie aflooop van je quiz op de helling te zetten. Ik pas volgend jaar en als ik nog mag kom ik het jaar nadien nog wel eens langs...
Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1661
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Re: Het is heel heel erg....

Bericht door Maledictus I »

SepPuKu schreef:Er was (of er is nog steeds) de onwil om toe te geven dat op "wat" enkel het antwoord "muur" mogelijk is, op "waar" het antwoord "Berlijn".
Als je het zuiver grammaticaal bekijkt kan "Berlijn" wel degelijk een antwoord zijn op "Wat?" Voorbeeld: Q: Wat is de hoofdstad van Duitsland? A: Berlijn. Dus kan ook Q: Wat zoeken wij? A: (Wij zoeken) Berlijn. Op de vraag "Waar?" zou je "In Berlijn" moeten antwoorden.
Misschien beroepsmisvorming van mij, maar theoretisch zie ik geen fout in deze vraagstelling. Ik ben het er wel mee eens dat het zeer misleidend geformuleerd werd, en begrijp ook niet waarom beide antwoorden niet goedgerekend werden, zodat iedereen tevreden was.
Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
International
Lead Singer
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 06:59
Locatie: Örnsköldsvik (Zweden)

Re: Tour of Music muziekquiz Steve McQueen – Zomergem – 5-12-200

Bericht door International »

Inderdaad, Maledictus, voor de lieve vrede zou het beter geweest zijn indien de quizmasters hierin toegegeven hadden. Nog beter ware geweest indien zij vooraf getracht hadden de waarschijnlijke antwoorden te voorzien en die ook goed te keuren. Voor mij telt nog altijd het plezier van een leuke avond quizzen en samenzijn met goede kameraden. En daarvoor kan je beter wat toegeven. Vir bonus nemini nocet (al wat ik nog ken van onze vriend Adhemar Geerebaert).
Ik heb bij ons aan tafel dezelfde redenering als jij (logischerwijs) op tafel gelegd en Luk vond dat een stad niet "wat" is.
Eigenlijk is overal wel iets voor te zeggen. Een stad is vrouwelijk, en dan voelt het wat moeilijk aan over "wat" te spreken, hoewel een stad ook geen persoon is en je dus ook niet over "wie" kunt spreken.
Hoe dan ook is dit iets wat discussies uitlokt. De quizmasters hadden, van zodra ze de oplossingen bekeken hadden, na een snelle deliberatie, zowel "Berlijn" als "muur" als andere gelijkaardige omschrijvingen als die van Martha moeten goed rekenen.
In tegenstelling tot de scheidsrechter in het voetbal, die onmiddellijk moet beslissen, hebben quizmasters de kans, na de eerste formulieren die afgegeven worden, hun oorspronkelijk oordeel aan te passen.

In verband hiermee wil ik een oproep doen tot alle quizorganisatoren: hou a.u.b. rekening met de goede sfeer op je quiz. Dit is geen competitie waar veel geld mee gemoeid is, iedereen komt voor zijn plezier! Geef liever iets meer toe dan je van plan was, dit doet soms wonderen!
En hopelijk bezondigen wij ons nu niet aan hetzelfde op de komende Guess Who quiz volgende week... :oops: :oops: :oops:
Plaats reactie