11de Kakkerlakken muziekquiz (Polkaheer editie !!)

PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

11de Kakkerlakken muziekquiz (Polkaheer editie !!)

Bericht door PaulMcCartney »

We wisten niet goed wat we moesten verwachten - een kakkerlakken editie zonder 'hollandse' inbreng. Dat dachten we toch - buiten 1 ronde was dit toch het geval.

Zeker geen 'instapquiz', maar een pittige editie met een gevarieerd wandelen door verschillende genres muziek.

Heel de avond was het spannend met voortdurend een andere leider in de tussenstand.

Verrassend sterke winnaars : 5 cc + 1 Limburger !!!

Met daaronder : Sympathy ...

En dan de Fab 4.

Onze Nederlandse vriend zal ons morgen wel overstelpen met uitslag en analyze - veronderstel ik
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 11de Kakkerlakken muziekquiz (Polkaheer editie !!)

Bericht door peegee »

Het zal inderdaad pas vanaf "morgen maandag" zijn, dat ik kan beginnen aan de analyse van onze kwis (wegens syndicale activiteiten vandaag), maar ik wil in eerste instantie alle deelnemers bedanken om zo moedig de zijn om langs te komen en mee te doen. :thumb2:
Ik hoop dat iedereen een aangename avond heeft beleefd.
Wij hebben hard moeten werken om alles tot een goed einde te brengen.
Wat mij vooral verbaasde, is dat alles zo dicht bij elkaar lag (zeker de top 4), wat de spanning ten goede kwam.. De team, die eerste werd had 73% van de punten, wat aangeeft dat hij toch wel iets te moeilijk was :oops:
Btw : 5 CC was een mooie "coalitie" van Chriz zelf, samen met Andries (van Ultratop), Michel (Rock Monsieur/ Martha Wainwrong/etc) én Dirk (van Gang of four) Proficiat, mannen :app:

Hier toch alvast de volledige uitslag (op een totaal van 299):

1 - 5CC - 218 punten
2 - Sympathie vur den Duvel - 217
3 - FAB 4 - 215
4 - Scary Monsters - 214
5 - Vlassenbroek 2000 - 205
6 - the Holly's - 204
7 - Sticky Fingers - 203
8 - Testedoene -192
8 - de Rechte Bananen - 192
10 - Blue Moon - 190
11 - Tequila Overdrive -188
12 - B 4's - 168
13 - Disorder - 160
14 - 4 Schelln Espe - 124
15 - de (kakkerlakken-)verdelgers - 120 :wink:
16 - Nevermind - 111
17 - Topor-boys - 97
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: 11de Kakkerlakken muziekquiz (Polkaheer editie !!)

Bericht door Rushian »

Peter,
Blijkbaar was ie inderdaad toch moeilijker dan aangekondigd. Mijn teamgenoten hebben niet echt ...euh genoten.
Maar goed, we zijn ook maar huis, tuin en keuken kwissers. Maar we zijn wel blij (en een beetje trots) dat we nog steeds in originele bezetting naar een quiz kunnen (zonder gastspelers of wat dan ook) :dance:

Opnieuw CD Hoezen......... maar deze keer héél goed gevonden door Marc. :thumb2: Die 2à2 combinaties waren echt knap. En we haalden zowaar 11/20. Onvoorstelbaar goed voor ons.

Voor volgend jaar: Marc, praat eens wat trager. Door de uitleg die je bij sommige nummers gaf, was het voor ons niet altijd makkelijk volgen over welk nummer je het bij het voorlezen van de oplossingen had.
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 11de Kakkerlakken muziekquiz (Polkaheer editie !!)

Bericht door peegee »

Rushian schreef:Peter,
Blijkbaar was ie inderdaad toch moeilijker dan aangekondigd.
Er is al door verschillende mensen gevraagd of ik hem terug samenstel volgend jaar en het antwoord is: JA
Rushian schreef: Voor volgend jaar: Marc, praat eens wat trager. Door de uitleg die je bij sommige nummers gaf, was het voor ons niet altijd makkelijk volgen over welk nummer je het bij het voorlezen van de oplossingen had.
Ik zou graag willen weten, wie jullie het liefst hebben als presentator (en dan graag een eerlijk antwoord); er zijn sommigen, die zeggen, dat ik niet kan presenteren.... En Marc was vroeger nog dj, dus dan kan het zijn: volgend jaar : samenstelling peegee en presentatie embee (Marc), maar misschien moet Bart Depauw maar weer eens een "enquete" in gang steken over deze moeilijke keuzes..... :wink:
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: 11de Kakkerlakken muziekquiz (Polkaheer editie !!)

Bericht door Rushian »

peegee schreef:
Ik zou graag willen weten, wie jullie het liefst hebben als presentator (en dan graag een eerlijk antwoord); er zijn sommigen, die zeggen, dat ik niet kan presenteren.... En Marc was vroeger nog dj, dus dan kan het zijn: volgend jaar : samenstelling peegee en presentatie embee (Marc), maar misschien moet Bart Depauw maar weer eens een "enquete" in gang steken over deze moeilijke keuzes..... :wink:
Peter,
Dat presenteren maakt mij eigenlijk niet zoveel uit. Iedereen zal wel van mening zijn (heb het zelf al herhaaldelijk van verschillende mensen gehoord) dat je nogal "belerend" presenteert: met weetjes en trivia allerhande. Dit komt niet altijd even sympathiek over. Maar we zijn er ondertussen aan gewoon geraakt en maakt - voor mij althans - deel uit van de Kakkerlakkenquiz.
Het was de eerste keer dat ik Marc bezig hoorde, dus is het ook nieuw. Ik vond alleen dat hij nogal snel sprak. En het af en toe wegvallen van de klank (ook al tijdens de Holly's quiz) zal er zeker geen goed aan gedaan hebben.

Waarom stellen jullie de quiz niet gewoon samen op: ronde 1 door jou, ronde 2 door Marc, enz.
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 11de Kakkerlakken muziekquiz (Polkaheer editie !!)

Bericht door SepPuKu »

Rushian schreef: Het was de eerste keer dat ik Marc bezig hoorde, dus is het ook nieuw. Ik vond alleen dat hij nogal snel sprak.

Waarom stellen jullie de quiz niet gewoon samen op: ronde 1 door jou, ronde 2 door Marc, enz.
Eigenlijk vat dit ook mijn (onze) opmerkingen samen: door de "vrije radio"-stijl van Marc (met tussen 2 halve, snel afgerammelde zinnen door het volume van de achtergrondmuziek even de hoogte in) was het niet doenbaar om voortdurend de aandacht te houden op hetgeen hij te vertellen had. Wetende dat hij veel tips meegeeft, zorgt dit voor het gevoel dat je te veel laten liggen hebt, het was echt niet simpel om uit de resem korte zinsneden de echte (en broodnodige) tips te puren, op het einde hoorden we zelfs de tip niet dat niet de herwerkte versie van Eva De Roovere's nummertje gevraagd werd :doh: (hoewel we soms ook aan onszelf te danken hadden dat we niet beter luisteren, er werd - mede o.w.v. het stevige niveau van de fragmenten - nogal wat gediscussieerd aan onze tafel).

We hebben Marc ook nog aangesproken omtrent de samenstelling van de quiz en ik vond het nogal vreemd dat er gevreesd wordt voor een soort 'schizofrene' quiz waarbij 2 halve, totaal uit elkaar liggende quizzen worden samengevoegd tot 1 Kakkerlakken-quiz. Persoonlijk denk ik dat dit de variatie alleen maar ten goede kan komen.

Wat er ook van zij: het is een beetje jammer dat dit soort vermijdbare zaken een beetje voor een dubbel gevoel zorgt, ik speel de Kakkerlakken altijd graag, de samenstelling was uiteindelijk alweer top :thumb1:

En proficiat aan de top-3 die ons o.w.v. van de sterkere eindspurt nog van het podium duwden :violent: :wink: :app:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 11de Kakkerlakken muziekquiz (Polkaheer editie !!)

Bericht door peegee »

Wegens "nogal druk" hierzo, slechts 1 (of 2) rondes per dag, ok???

OVERAL WAAR "PEEGEE" ACHTER STAAT WAREN MIJN KEUZES, DE REST IS VAN MARC..


1) Dierengeluiden

1. ELO - jungle (PEEGEE)
2. NERD - she wants to move
3. Roy Ayers- in the dark
4a.Chubby Checker - the fly
4b. SWAT – The fly is dead
5. John Lennon -scared
6. Rodrigues - borriquito
7. Presidents of the USA - kitty
8. Round One -in Zaïre
9. Felice & the Chevy's - 3 little chickens
10. Osmonds -crazy horses

In deze ronde 1 quizmastersolo, de nr.9 (t&a)

Nr.6(a) is een solo voor 5 CC :app: :app: Marc is deze speciaal gaan kopen, een nummer uit 2000, nog mooi ingepakt gevonden in een winkel in Eeklo...

Nr.9 werd slechts 2 keer geraden; artiest door B 4's én Sticky Fingers (die schreven er zelfs the Chevy's bij :app: ), titel door Sticky Fingers én Sympathie vur den duvel

Het was al direct een moeilijke ronde; beste scores:
Sticky Fingers - 16
the Holly's - 15
FAB 4 - 14
Laatst gewijzigd door peegee op ma 16 nov 2009, 22:22, 3 keer totaal gewijzigd.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 11de Kakkerlakken muziekquiz (Polkaheer editie !!)

Bericht door peegee »

2) De 'no stress'- ronde / Onthaastings- ronde

1. Specials - do nothing
2. Fun Lovin' Criminals - we have all the time in the world
3. Silversun Pickups - lazy eye
4. Joss Stone - relax
5. Offspring - why don't you get a job?
6. Alpha Blondy - travailler c'est trop dûr
7. Charlatans - can't get out of bed
8. Connie van de Bos - weet je wat we doen
9. Caroline Loeb – C’est la ouate
10. Alesha Dixon – The boy does nothing

Nee, Connie Van Den Bos was géén keuze van mij :roll:
Eén kwismastersolo: De titel van Jos Stone, één van de weinige, die niet te horen was....
Al de rest werd minstens 4 x opgeschreven...

Beste scores:
Scary Monsters & 5 CC - 18
Tequila Overdrive, FAB 4 & Sticky Fingers - 16

Top 3:
1 - Sticky Fingers - 32
2 & 3 - FAB 4 & 5 CC - 30
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 11de Kakkerlakken muziekquiz (Polkaheer editie !!)

Bericht door peegee »

(ik kan het toch niet laten)

3) Born on the same day

1. 24/01/1941 : Neil Diamond - crunchy granola (suite)
Aaron Neville - Hercules
2. 05/09/1946 : Freddie Mercury - I was born to love you
Loudon Wainwright III – Dead Skunk
3. 16/04/1947 : Gerry Rafferty - right down the line
Don Rosenbaum - swimming into deep water
4. 07/10/1968 : Thom Yorke - harrowdown hill
Toni Braxton - he wasn't man enough
5. 06/09/1971 : Leila K - open Sesame
Dolores O'Riordan - ordinary day (t:PEEGEE)

Ook geen te moeilijke reeks, want enkel de titel van Freddie Mercury slechts 3 x juist opgeschreven, nl. Blue Moon, FAB 4 én Nevermind :app:
De rest alles 4 x of meer beantwoord.
Opvallend was wel, dat, ondanks het feit, dat het om een solo-artiesten-ronde ging, er nog veel teams Queen(bij 2a), Radiohead(4b) én Cranberries(5b) hebben ingevuld....

Beste score 17 - FAB 4, Blue Moon & Sympathy vur den duvel

Top 3 (alweer dooreengeschud):
1 - FAB 4 - 47
2 - 5 CC - 46
3 - Sticky Fingers & Scary Monsters - 45
Laatst gewijzigd door peegee op do 19 nov 2009, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: 11de Kakkerlakken muziekquiz (Polkaheer editie !!)

Bericht door Vlassenbroek2000 »

De Polkaheer editie van de quiz bleek om een vrij pittig geheel te gaan, ondanks dat hij uiteindelijk "niet zo moeilijk dan oorspronkelijk gepland" bleek te zijn volgens de organisatoren. Altijd opletten met dat soort uitspraken (cfr. Tony, die daar meteen op afgerekend werd)

Wij speelden in een lichtjes gewijzigde opstelling met KUB en Tony als vervangers van Kristof en Zoë.
Dit lukte vrij aardig, met een 5e plaats als eindresultaat. Veel meer zat er toch niet in vrees ik.

Er werd ook aangekondigd dat er een record aantal titels zouden passeren.
Niet echt een hulpmiddel als je de nummers niet kent, of zelfs nog nooit hebt gehoord.
En zo zaten er wel tientallen in, maar dat kan dan weer een persoonlijke of groepsindruk zijn.

Het was niet meteen wat ikzelf had verwacht, maar amusement komt steeds op de eerste plaats.
En dat was deze keer niet anders.

Misschien in het vervolg toch maar de gekende formule toepassen, mits een beetje meer inbreng van Marc dan enkel zijn "Darkside"

Bedankt aan Tony en KUB om ons te vervoegen en proficiat an de winnaars van 5CC :app: :app:
Laatst gewijzigd door Vlassenbroek2000 op do 19 nov 2009, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 11de Kakkerlakken muziekquiz (Polkaheer editie !!)

Bericht door peegee »

4. Titel is muzikale persoonlijkheid

1. Vaya Con Dios - Muddy Waters
2. REM - Lightnin' Hopkins
3. Van Jets - Johnny Winter
4. Cosmic Psychos - David Lee Roth
5. Jamie T – Chaka Demus (keuze PEEGEE)
6. Mu - Paris Hilton
7. Eurythmics - Beethoven
8. Happy Mondays – Donovan
9. De Bossen - Phil Spector
10. Alain Chamfort – Madonna
11. Todd Rundgren – Wolfman Jack
12. Leki – Elvis

In deze ronde één quizmastersolo, uitvoerder in fragment 9,
fragment 4 werd 2x neergepend, nl. door Scary Monsters & Tequila Overdrive
Titel van de Happy Mondays enkel door Sympathie vur den duvel :app:
Uitvoerders van het nummer Phil Spector enkel door Sticky Fingers :app:

Hoogste scores in deze ronde:
Sympathie vur den duvel & Scary Monsters - elk 17
Blue Moon & Vlassenbroek - elk 16

Top 3 na deze ronde (alweer volledig door elkaar gehusseld):
1 - Scary Monsters - 62
2/3 & 4 - Fab 4, 5 CC & Sympathie vur den duvel - 61
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 11de Kakkerlakken muziekquiz (Polkaheer editie !!)

Bericht door peegee »

5. Instrumentals

1. Percy Faith Orch. - theme from summerplace
2. Bert Weedon - Apache
3. Les Reed Orchestra – Man of Action
4. Deodato - also sprach Zaratustra
5. Jan Akkerman - piétons
6. Madness - swan Lake
7. Bobby Patrick band – Theme Dallas
8. Roland - boats trains and planes
9. Push - universal nation
10. Samim – Heater

De originele artiest van het nummer "Apache", dhr Bert Weedon, zat enkel in het geheugen gegrifd van enkele mensen bij Scary Monsters & Sympathie vur den duvel
Een echte volledige solo (ondanks de pappenheimer-tip) was fragment 5 voor the Holly's :app:
Nog een solo voor Bobby Patrick band (uitvoerder van "theme from Dallas") voor Vlassenbroek 2000 :app: :thumb2:
Alle teams, die bij de titel van fragment 8 een combinatie opschreven, kregen hun punt!



Marc dacht, dat dit de moeilijkste ronde zou zijn, en dat is op het eerste zicht ook zo, samen met ronde 10.... Wel enkele uitschieters wat de scores betreft...

Beste scores van deze ronde:
Scary Monsters - 16
5 CC - 14
FAB 4 & the Holly's - 12

Top 3 na ronde 5:
1 - Scary Monsters - 78
2 - 5 CC - 75
3 - Fab 4 - 73
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 11de Kakkerlakken muziekquiz (Polkaheer editie !!)

Bericht door peegee »

6. Tegenstellingen en uitersten

1. Roy Orbison - uptown
2. Sweet Coffee - downtown
3. Elton John - Johnny B. Goode
4. Mungo Jerry - Johnny B.Badde
5. The Mood – stay (just another passenger)
6. V.V. Brown - leave
7. Buffalo Tom - enemy
8. Sattelite City - friend
9. U2 – ultraviolet (light my way)
10. Placebo - infrared
11. Pink - sober
12. Wildcards - drunk
13. Detroit Cobras - it's raining
14. Bob Marley - sun is shining
15. Funkerman – Speed up
16. Shabby Tiger - slowdown
17. Steve Wynn - younger
18. George Michael - older
19. Seal - the beginning
20. Nico – the End

In fragment 3 werd Elton John maar door 3 teams genoteerd: Fab 4, 5 CC & De rechte bananen
The Mood kwam blijkbaar ook al uit Marc's collectie "A further bit of the dark side of the polkaheer", quizmastersollo dus...
Een solo op fragment 12; enkel FAB 4 wist the Wildcards :app: :app:
Volgende quizmastersolo : uitvoerder fragment 13, Detroit Cobras
En ook Steve Wynn had niemand juist, behalve quizmaster Marc (Polkaheer)

Ondanks de 3 quizmastersolo's in deze (langste) ronde is er best goed gescored...
Hoogste score 33, voor 3 teams, nl. Fab4, 5 CC & Sympathie vur den duvel

Top 3 na ronde 6:
1 - 5 CC - 108
2 & 3 - Scary Monsters & Fab 4 - 106
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 11de Kakkerlakken muziekquiz (Polkaheer editie !!)

Bericht door Tonyvdb »

peegee schreef:6. En ook Steve Wynn had niemand juist, behalve quizmaster Marc (Polkaheer)
Die had Kub/Kurt bijna juist : hij twijfelde tussen Steve Wynn en zijn groep Dream Syndicate, en ging dan abusievelijk voor de groep ... jammer.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 11de Kakkerlakken muziekquiz (Polkaheer editie !!)

Bericht door Devils answer »

Ook al werden wij tot onze grote verbazing tweede, geen van ons vieren vond dit een aangename avond, moet ik eerlijk gezegd melden.

De plaats in de eindstand was een pleister op de wonde, maar ach…

De moeilijkheidsgraad was in verschillende gradaties in de tijd aangekondigd, maar laten we elkaar geen mietje noemen: als je de meeste deelnemers hun mening oprecht zou horen: het was “er over”…

De moeilijkste quiz hebben we dit jaar elders reeds gehad, met een oprecht geformuleerd voornemen van de organisator om het volgend jaar beter te doen (ik noem geen namen, V. uit W. Vl.)…
Maar dit was een mededinger, of toch qua ervaring ervan bij menige ploeg, denk ik.
De radiostilte op dit forum bij de bespreking zegt volgens mij ook niet veel goeds.

De organisatie was nochtans top, de timing ook, en de prijzentafel een écht wel ongeziene overvloed van CD’s (voor elk wat wils, ja toch?).

De presentatie was wel degelijk professioneel met DJ Marc, maar bleek na een paar ronden irritant snel en verwarrend te zijn (sorry Marc, Rushian heeft gelijk).

Persoonlijk (en in onze ploeg) werden de fragmenten en de reeks van Peter veel beter geapprecieerd dan de rest, waarbij vaak “stemmen of titels herkennen” een gouden discipline werd.. Dit laatste kan niet de bedoeling zijn van een muziekquiz… Denk ik…

Met alle respect voor de organisatie en de tijd die er is ingekropen dit jaar, er was in de zaal duidelijk heimwee naar de Kakkerlakken-editie-zonder-achtervoegsel..

En wat de poll van Peter over “presentatie” betreft: DJ Marc (zonder achtergrondmuziek) is zeker een aanrader, maar met een snelheidsbeperking, waardoor de door Peter aangegeven (toch wel interessante en dus welkome) achtergrondinformatie pas echt tot haar recht zal komen.

Wat de samenstelling betreft: ik heb reeds veel kritiek moeten slikken om mijn visie dat eenmans-initiatieven “gevaarlijk” tot “onhaalbaar” zijn, en dat is niet steeds in dank aanvaard door bijvoorbeeld Tony (Stardust) of Vinceluka (Scary Monkey) (sorry guys!), maar ik denk dat heel wat quizzers de oorzaak van een minder geslaagde quizavond in Hamme vorige week hier ook in zullen hebben gezocht…
Ikzelf ben gesterkt in mijn advies: “laat een muziekquiz (of het merendeel ervan) nooit door één persoon opstellen, en zeker niet als die écht veel weet”.

Enfin, de knuppel ligt in het hoenderhok, een week na datum.
Iemand die hier nog een ei wil bij leggen is uiteraard steeds welkom… :wink:
Plaats reactie