8 ste Eddy & The Dreamers (Niel)

Plaats reactie
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

8 ste Eddy & The Dreamers (Niel)

Bericht door PaulMcCartney »

Het was gisteren weer een nostaligisch tripje door de hits van 'voor 1990'.

Eerste reeks over 'Girls Girls Girls' bracht meteen al de nodige animo - Girls & Boys - gecovered door een nobel Italiaans electronicagezelschap 'Pankow'. Ik ben benieuwd of het 80's genie en die-hard Prince lover (Luc V) dit wist (gisteren vergeten te vragen :mrgreen: )

Verderop in de quiz werd de trend van dit seizoen verder gezet - alweer een prachtig deuntje van Linda Ronstadt - nu met het zeemzoete Blue Bayou.

Wat mij ook opviel is dat ons zwak punt (jaren 50) ook best leuke deuntjes heeft geproduceerd.

Het was bovenaan erg spannend tussen Kas & Co en Testedoene. Daarachter was er een kloofje en was het ook nog een spannende strijd voor de derde plaats.

Podium :

1) Kas & Co
2) Testedoene
3) The Holly's

De volledige uitslag zal wel gepost worden door Sonia zekers ....
Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Re: 8 ste Eddy & The Dreamers (Niel)

Bericht door tequila »

PaulMcCartney schreef:Eerste reeks over 'Girls Girls Girls' bracht meteen al de nodige animo - Girls & Boys - gecovered door een nobel Italiaans electronicagezelschap 'Pankow'. Ik ben benieuwd of het 80's genie en die-hard Prince lover (Luc V) dit wist (gisteren vergeten te vragen :mrgreen: )
Ik heb die versie in mijn bezit en ik had ze ook niet herkend. Ik meende gewoon Prince gehoord te hebben.
Wij zaten achteraan in de zaal en daar was er constant lawaai. Daardoor ook heel veel titels gemist. :x

Voor de vaste Tequila Overdrive-leden was de quiz zeker te moeilijk. Er waren toch wel zeer veel fragmenten van eind jaren 50 en begin jaren 60 bij waarvoor je toch al een serieuze oldies-kenner moet zijn. :doh:
Gelukkig hadden we Herman (van Gang Of Four) en Roberto (One Good Reason) mee die ons toch nog een 10-de plaats hebben bezorgd.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 8 ste Eddy & The Dreamers (Niel)

Bericht door kasenco »

tequila schreef:
PaulMcCartney schreef:Eerste reeks over 'Girls Girls Girls' bracht meteen al de nodige animo - Girls & Boys - gecovered door een nobel Italiaans electronicagezelschap 'Pankow'. Ik ben benieuwd of het 80's genie en die-hard Prince lover (Luc V) dit wist (gisteren vergeten te vragen :mrgreen: )
Ik heb die versie in mijn bezit en ik had ze ook niet herkend. Ik meende gewoon Prince gehoord te hebben.
Wij zaten achteraan in de zaal en daar was er constant lawaai. Daardoor ook heel veel titels gemist. :x

Voor de vaste Tequila Overdrive-leden was de quiz zeker te moeilijk. Er waren toch wel zeer veel fragmenten van eind jaren 50 en begin jaren 60 bij waarvoor je toch al een serieuze oldies-kenner moet zijn. :doh:
Gelukkig hadden we Herman (van Gang Of Four) en Roberto (One Good Reason) mee die ons toch nog een 10-de plaats hebben bezorgd.
ik heb van die Prince-cover nog nooit gehoord: het begin was wel degelijk Prince zijn stem, maar daarna....
ik dacht eerst aan een of andere remix, maar de stem klopte niet meer...
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: 8 ste Eddy & The Dreamers (Niel)

Bericht door PaulMcCartney »

Mijn quizcollega's bij 'The Hollys' dachten dat ze 'Tafkap' vernoemd hadden als antwoord.

Daarom hadden wij gereclameerd, maar Eddy had de maxi-single bij - hij wist dat hier animo ging over zijn. Hij is sinds de 'Bread'-affaire veel wijzer geworden :mrgreen:

Ook nog vermelden dat het eindinstrumentaaltje (Miss Marple theme) 1 van mijn favorieten is en dat het al wat ouder is dan 1966 (maar is toen blijkbaar pas op single verschenen)
Gebruikersavatar
sonnie
Popstar
Berichten: 345
Lid geworden op: wo 03 dec 2008, 18:32
Locatie: Duffel Eddy & The Dreamers - Apollo VS Dreamers & Kluizenaars
Contacteer:

Re: 8 ste Eddy & The Dreamers (Niel)

Bericht door sonnie »

Einduitslag

Te verdienen punten 432

1 Kas & Co 402 93,06 %
2 Testedoene 397 91,90 %
3 The Holly's with the Dogs 382 88,43 %
4 Apollo vs Dreamers & Kluizenaars 375 86,81 %
4 Clement & de Popkenners 375 86,81 %
4 Interstellar Overdrive 375 86,81 %
7 Dégustibus 366 84,72 %
8 Koerier 344 79,63 %
9 KVWM Jeugd 343 79,40 %
10 Tequila Overdrive 338 78,24 %
11 PSV Heikant 322 74,54 %
11 Total Quality 322 74,54 %
13 Chapeau 316 73,15 %
14 Pretty Paracetamol 302 69,91 %
15 In The Mood 295 68,29 %
16 De Pacha's 276 63,89 %
16 De Promillekes 276 63,89 %
18 De Floppy's 261 60,42 %
19 The Brainstormers 256 59,26 %
20 De Stalen Bloempot 255 59,03 %
21 De Frietjes 219 50,69 %
22 X-Files 208 48,15 %
23 The Bathroomsingers 1 188 43,52 %
24 De Primussen 187 43,29 %
25 De P@@jes 175 40,51 %
26 The Bathroomsingers 2 141 32,64 %
27 De Zotte Snorren 120 27,78 %


Nog een dankwoordje voor de vele ploegen die toch weer voor een bomvolle zaal en de nodige ambiance gezorgd hebben ...
Groetjes van Eddy & The Dreamers
Laatst gewijzigd door sonnie op za 14 nov 2009, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sonnie
Popstar
Berichten: 345
Lid geworden op: wo 03 dec 2008, 18:32
Locatie: Duffel Eddy & The Dreamers - Apollo VS Dreamers & Kluizenaars
Contacteer:

Re: 8 ste Eddy & The Dreamers (Niel)

Bericht door sonnie »

PaulMcCartney schreef:Mijn quizcollega's bij 'The Hollys' dachten dat ze 'Tafkap' vernoemd hadden als antwoord.

Daarom hadden wij gereclameerd, maar Eddy had de maxi-single bij - hij wist dat hier animo ging over zijn. Hij is sinds de 'Bread'-affaire veel wijzer geworden :mrgreen:

Ook nog vermelden dat het eindinstrumentaaltje (Miss Marple theme) 1 van mijn favorieten is en dat het al wat ouder is dan 1966 (maar is toen blijkbaar pas op single verschenen)
Ja is van 1961 maar hebben het jaar gekozen dat het op single is uitgebracht ...
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: 8 ste Eddy & The Dreamers (Niel)

Bericht door One good reason »

Gisteravond weer enorm genoten van het "Tequila"-gezelschap :thumb2:
Ik denk dat het onze 2de of 3de samenwerking was en wat mij betreft, mogen er nog vele volgen.
Wat de quiz zelf betreft. Veel te laat begonnen 20:20u en veel te laat geëindigd 0:45u. Maar ...
De muziekfragmenten gingen van leuk ... naar mooi ... tot schitterend. Zelden zoveel mooie onbekende nummers gehoord. Het was geleden van in Herentals (Vrienden van de Jury) dat ik nog zoveel moois heb "ontdekt" tijdens een quiz.
Maar ik kan me geen oldieskenner noemen en mijn "oldies" zijn meer eighties gericht.
Daar ook blij dat ik dan die "freaky" hits als "In the evening" van Sheryl Lee Ralph en "Djobi Djoba" van Gipsy Kings al direct vanaf noot 1 herkende.
Gelukkig waren dat niet de enige hits :wink: Het was wederom zeer leuk samenwerken aan onze tafel, maar we hadden vooral te kampen met lawaaierige quizzers in de omgeving. Veel gebabbel tijdens het spelen van de fragmenten, waardoor we moeite hadden om de woorden en zangers te verstaan/herkennen.
Ik overdrijf echt niet als ik zeg dat het hier bij momenten zeer rumoerig en lawaaierig aan toe ging.
Al bij al zeer tevreden met onze 10e stek en het cd'tje (Italiaanse verzamel) dat ik nog in extremis heb geplukt uit de prijzenpot. Of ik hier nog aan wil deelnemen, weet ik eerlijk gezegd niet. Maar ik zal deze quiz zeker niet links laten liggen tijdens een "beschikbaar" weekend.
Rest me nog de groeten te doen aan deze organisatie en de sympathieke Sonja :lol:
En als u me nu wil verontschuldigen ... ik ga m'n "Collezione Italiano" beluisteren. In het bijzonder "Il mio rifugio" van Ricardo Cocciante :thumb2:
Gebruikersavatar
sonnie
Popstar
Berichten: 345
Lid geworden op: wo 03 dec 2008, 18:32
Locatie: Duffel Eddy & The Dreamers - Apollo VS Dreamers & Kluizenaars
Contacteer:

Re: 8 ste Eddy & The Dreamers (Niel)

Bericht door sonnie »

Voor de playlist klik op deze link

http://eddy-dreamers.skynetblogs.be/

Groetjes en hopelijk tot volgend jaar
Eddy & The Dreamers
KVWM'erke
One Hit Wonder
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 03 aug 2009, 22:40

Re: 8 ste Eddy & The Dreamers (Niel)

Bericht door KVWM'erke »

Vrijdag alweer een tof kwiske mogen beleven bij de Dreamerkes in Niel.
Bij de volgende editie zullen we weer paraat zijn !!!

Proficiat aan de winnaars,
alsook aan Sonja, den Eddy en de ganse crew voor de organisatie!!! :app: :thumb1:

Vanwege de KVWM'erkes
PS volgend jaar wel veeeeeeeeeeeeeel meeeeeeeeeeeeeeer vedettekes voorzien hé !!!
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: 8 ste Eddy & The Dreamers (Niel)

Bericht door celtic601 »

verdomd jammer dat ik mijn ploeg niet kon vervolledigen .. bij het bekijken van de fragmenten ... mmmmm .. leuke pareltjes mijn gedacht !!!
trouwens zoals steeds elk jaar ...
Eddy & Sonja .... doe zo verder aub !!!
tot volgend jaar ...
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 8 ste Eddy & The Dreamers (Niel)

Bericht door Rubby »

"Nonkel Hugo" liet mij weten dat hij zich super geamuseerd heeft vrijdagavond !!!! :dance:
Via deze weg dan ook een proficiat van hem voor de quiz :app: , volgend jaar zal Testedoene er zeker weer proberen bij te zijn.
Ook dank aan de gastspelers bij Testedoene vrijdagavond :thumb1:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 8 ste Eddy & The Dreamers (Niel)

Bericht door SepPuKu »

Rubby schreef:"Nonkel Hugo" liet mij weten dat hij zich super geamuseerd heeft vrijdagavond !!!! :dance:
Via deze weg dan ook een proficiat van hem voor de quiz :app: , volgend jaar zal Testedoene er zeker weer proberen bij te zijn.
Ook dank aan de gastspelers bij Testedoene vrijdagavond :thumb1:
Vond het ook leuk om eens in te vallen bij deze constellatie, met dergelijke oldieskenners aan tafel zitten is uiteraard een ontspannen manier van quizzen :wink: Nonkel Hugo heeft bv. ferm zijn duivels kunnen ontbinden op de 50s & 60s :shock: en Michel en Marc behoeven ook geen introductie...

Heb wel even ferm gezweet toen de quiz begon en ik nog alleen aan tafel zat (le trafique was blijkbaar weer fantastique, vrijdagavond). Gelukkig heeft dit maar 3 fragmenten geduurd, dank aan de organisatie om nog 5 minuutjes te wachten want anders was het een halve ronde geweest :doh: :thumb2:
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: 8 ste Eddy & The Dreamers (Niel)

Bericht door celtic601 »

SepPuKu schreef:
Rubby schreef:"Nonkel Hugo" liet mij weten dat hij zich super geamuseerd heeft vrijdagavond !!!! :dance:
Via deze weg dan ook een proficiat van hem voor de quiz :app: , volgend jaar zal Testedoene er zeker weer proberen bij te zijn.
Ook dank aan de gastspelers bij Testedoene vrijdagavond :thumb1:
Vond het ook leuk om eens in te vallen bij deze constellatie, met dergelijke oldieskenners aan tafel zitten is uiteraard een ontspannen manier van quizzen :wink: Nonkel Hugo heeft bv. ferm zijn duivels kunnen ontbinden op de 50s & 60s :shock: en Michel en Marc behoeven ook geen introductie...

Heb wel even ferm gezweet toen de quiz begon en ik nog alleen aan tafel zat (le trafique was blijkbaar weer fantastique, vrijdagavond). Gelukkig heeft dit maar 3 fragmenten geduurd, dank aan de organisatie om nog 5 minuutjes te wachten want anders was het een halve ronde geweest :doh: :thumb2:
dat is en zal steeds het probleem blijven met quizzen die vrijdags doorgaan ... haastend van het werk ... 9 kansen op de 10 in de files ...mensen die zoals ik met shiften staan ...
ik weet het .. men kan sommige zalen of plaatsen maar enkel boeken voor een vrijdag , maar om op deze dagen tijdig te beginnen zal steeds een vraagteken blijven...
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
sonnie
Popstar
Berichten: 345
Lid geworden op: wo 03 dec 2008, 18:32
Locatie: Duffel Eddy & The Dreamers - Apollo VS Dreamers & Kluizenaars
Contacteer:

Re: 8 ste Eddy & The Dreamers (Niel)

Bericht door sonnie »

Bedankt allemaal voor de mooie woorden , en dat jullie het aangenaam
vonden dat is voor ons de hoofdzaak een ontspannend avondje kwissen ...
We gaan ons best doen om tegen volgend jaar nog zoiets uit de Juke-box
te laten rollen ...

Iedereen de groetjes en hopelijk tot één van de weken ergens ten velde :dance:

Eddy - Sonja & The Dreamers

Dannyke nog meer VEDETT :shock: :doh: :lol:
Plaats reactie