3° Nescio Muziekquiz - Baardegem - 20-06-2009

progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Re: 3° Nescio Muziekquiz - Baardegem - 20-06-2009

Bericht door progres »

maps heb ik gisteren ontdekt toen we naar rock Zottegem reden
mijn maat had eerder de koopjesbakken van de fnac geplunderd en dat zat erin voor een paar luttele euro's. shoegazepop van hoge klasse, te ontdekken.

bedankt voor de uiteindelijke analyse
en tja red house painters , Mark Kozelek, sun kil moon: het klinkt allemaal hetzelfde
vandaar dat ik het goede antwoord alsnog geschrapt heb (een kleine tip hier had kunnen helpen)
samenvattend misschien iets teveel jury solo's maar al bij al een quiz om terug te keren
aan allen nog een fijne zomer en wat mij betreft start ik terug in Grembergen, eind augustus.
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: 3° Nescio Muziekquiz - Baardegem - 20-06-2009

Bericht door straight banana »

SepPuKu schreef: ...
Bauchklang (0) - Rhythm of time (16) niemand die zich Bauchklang herinnerde :cry:


Goed nummer, zit in mijn collectie, maar was een zwaar geval van er net niet kunnen opkomen:


"Ja... 't is die Oostenrijkse a capella- groep!

't is één woord en 't begint met een "B"...

B... Bo... Bou... dju! :banghead: "
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: 3° Nescio Muziekquiz - Baardegem - 20-06-2009

Bericht door straight banana »

progres schreef:
...tja red house painters , Mark Kozelek, sun kil moon: het klinkt allemaal hetzelfde...

Absoluut, is niet uit mekaar te houden. Ik maakte gewoon de afweging dat hij de meeste platen als Red House Painters uitbracht en gokte daardoor goed. 8)
Thomatt
Roadie
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 09 mar 2009, 16:18

Re: 3° Nescio Muziekquiz - Baardegem - 20-06-2009

Bericht door Thomatt »

Onder het motto 'beter laat dan nooit' had ik toch ook even graag gereageerd op deze quiz in naam van Xylofoonquartet (we hebben voor alle duidelijkheid niets te maken met xylofoon, maar ooit eens ontdekt dat dit - volgens mij - het waardevolste woord is bij Scrabble).
Normaalgezien nemen we altijd deel aan muziekquizzen als duo (° '83 en '84), maar aangezien we steeds veel te veel punten verliezen aan oldies hadden we voor deze gelegenheid een 50+er meegenomen, en wat bleek dát een godsgeschenk te zijn. In het verleden hebben we al eens een lokaal muziekquizje gewonnen of eindigden we meestal bovenaan, maar dit was toch wel andere koek.
We startten de quiz met een valse noot (juiste antwoorden op het nippertje nog geschrapt zoals Sweet Coffee, Black, .. Sugarcubes waar ik niet kon opkomen, wat ik me nog steeds niet heb vergeven). We hoopten dan toch ergens in een ronde wat bonuspunten te scoren, maar dat bleef uit..
Ik mag er niet aan denken met hoeveel punten we zouden geëindigd zijn zonder ons extra teamlid, die ik bij deze nog eens wil bedanken.
Toch ben ik zeer fier en vereerd dat ik als enige van de 79 topquizzers in de zaal wist dat Rihanna officieel Robyn heet.. 8)
Ik veronderstel dat hier echt wel het kruim van de Belgische muziekquizzers bij mekaar zat.

Over de quiz zelf:
- Duidelijke, klare quiz. Weliswaar een graad of 2 boven mijn niveau (moet het vooral hebben van 90 en 2000).
- Goede, bekwame presentator en opsteller.
- Prachtige zaal, zeer veel ruimte, grote tafels.
- Zeer fijne analyse achteraf

Toch hoop ik nooit met mijn vaste partner in crime alleen op zo een quiz toe te komen.. ik denk dat ik me na 3 rondes plots ziek zou melden :)
Deze quiz heeft me toch doen inzien dat ik nog véél zal mogen blokken eer ik ook kan meedoen aan de top (zal voor binnen een jaar of 20 zijn denk ik..).

Is het niet mogelijk om bij elke quizaankondiging er een soort van niveau bij te vermelden ofzo?
Anyway, volgend jaar zullen we er terugstaan, gewapender dan ooit! :wink:
Plaats reactie