11e REX muziekkwis Essen 20-05-2009

Plaats reactie
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

11e REX muziekkwis Essen 20-05-2009

Bericht door peegee »

Na enkele jaren stilte is deze quiz terug!! In een heel andere formule dan vroeger, naar het schijnt. We hebben het ons niet beklaagd om daarvoor 240 km af te leggen...

De quiz werd georganiseerd door een zekere Martinus Soeterbroek én Pet Aerden, de man achter de hondjes uit Man Bijt Hond....

Ruime zaal, gemoedelijke sfeer, maximum 4 personen per team, maar we bemerkten in de loop van de quiz, dat sommige tafels qua bezetting stegen in aantal, zelfs tot 6 à 7 personen, wat eigenlijk niemand stoorde, blijkbaar...

Zeer aangename presentator (stem), die het telkens over "connectables" had, waarmee hij de verbanden binnen bepaalde rondes bedoelde...

Er was ook een ronde, die mij even deed terugdenken aan de B 4's quiz op Valentijn... Wie is de remixer? Eén punt voor de artiest en één voor de remixer; geen punten voor de titel, dus... Het waren er slechts 5 en ze waren redelijk gemakkelijk; "You can't always get what you want" van the Stones in de remix van.... wie anders dan Soulwax, dus..... Soulwax met E-talking in de Tiga-remix, dat wisten we dus niet...

De uiteindelijke (volledige) eindstand was de volgende (op 350 punten):

1 - Polkaheer, Rapenbrader, Strop & Kaaskop - 319
2 - Blue Moon (slechts met 3) - 304
3 - Four Non Blondes - 294
4 - Roots 66 - 232
5 - de Muurbloempjes - 219
6 - US 2 (slechts met 2, dus) - 200
7 - the Stoned - 189
8 - de Koekke - 155
9 - Primus - 140
10 - Bierfest - 93

Zeker voor herhaling vatbaar en hopelijk hebben ze volgend jaar een pak meer teams, want hij is zeker de moeite waard, deze quiz !!!! :app: :app: :app:

P.S. Waar was je, One good reason? Dit was slechts 20 kilometer van je deur !! :evil: :nono:
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: 11e REX muziekkwis Essen 20-05-2009

Bericht door One good reason »

peegee schreef:P.S. Waar was je, One good reason? Dit was slechts 20 kilometer van je deur !! :evil: :nono:
Peegee, ik dacht dat je wel wist dat m'n quizseizoen erop zat? Bovendien wist ik helemaal niets af van deze quiz.
Als ik het had geweten en iemand had nog een invaller kunnen gebruiken dan ... misschien.
Maar allez, ik zal Essen "verblijden" met m'n komst in oktober en aanwezig zijn bij de WaDG muziekquiz :lol:
En nog proficiat met jullie overwinning :thumb2:
Plaats reactie