1ste muziekquiz basisschool De Hoeksteen te Boom

Plaats reactie
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

1ste muziekquiz basisschool De Hoeksteen te Boom

Bericht door celtic601 »

proficiat aan de presentatoren , die met hun eerste kwis het toch gevarieerd en spannend konden houden voor zowel vaste quizploegen als gelegenheidsploegen...
heb volledige uitslag niet maar die zal eerstdaags wel komen denk ik

1: sympathie veur den Duvel :app:
2: silent dolphins :thumb2:
3: hootie & the blowjob :oops:
4:......

een leuke instapkwis met 1 enkel thema deze avond , nl plaatsnamen. misschien toch 1 klein euvel was het probleem met somige geluidsfragmenten
. .. aangezien we in de sportzaal vd school kwisten heb je een ongelooflijke echo en om een hele turnzaal optimaal af te stemmen op het geluid ..ni makkelijk .
maar ik ben er dan ook 100% zeker van dat dit volgend jaar opgelost zal zijn ...
voor de rest niets dan lof ... vlugge bediening / ophaling en afhandeling van tombola en einduitslag.
leuk om een extra muziekquiz te hebben in Boom en wij ( gelegenheidsformatie Hootie & blowjob ) Koerier , zullen zeker terug aanwezig zijn op editie 2 !
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 1ste muziekquiz basisschool De Hoeksteen te Boom

Bericht door Devils answer »

Inderdaad een mooie nieuwe aanwinst bij de instapquizzen!

In het begin vreesden we toch nog veel gebuisden bij de gelegenheidsploegen, maar de punten vielen dus dik mee.

Knappe samenstelling, goed uitgewerkt (heel wat genres kwamen aan bod), vlotte organisatie.
Buitengestapt om 00u00...

De onderlinge strijd om de overwinning was bovendien erg spannend: je mocht niks laten liggen...
Uiteindelijk haalden we het met één punt verschil, na een aanvankelijk hopeloze achtervolging (maximaal 2 punten achter).
Astrid B.
Roadie
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 27 feb 2009, 19:58

Re: 1ste muziekquiz basisschool De Hoeksteen te Boom

Bericht door Astrid B. »

Ik geef jullie een volledige eindstand:

1. Sympathy vur den Duvel 294
2. Silent Dolph. 293
3. Hootie & the Blowjob 289
4. Gebird 272
5. Gang of Four 268
6. Oesje 267
6. Chapeau 267
8. Absolute Beginners 266
9. Cum Laude 263
10. Tommekke Tommekke 252
11. The Hot ratz 248
12. Buis van Eustachius 234
13. The Nice 206
14. The Voices 201
15. de platkakkers 195
16. the usual suspects 193
17. Ni 't wafelen 180
18. Stalen Bloempot 173

Alle teams behaalden minstens 50%. Iedereen bleef tot het einde.

Een fijn uitgebalanceerd geluid in een galmende turnzaal blijft wel een beetje een mission impossible. Of tenzij we natuurlijk volgend jaar alleen Polyfonische muziek vragen, versterkt door een mooie galm van 3 sec, maar met helaas wegvluchtende quizteams.
Enfin, jullie vonden het goed, wij vonden het leuk, de schoolkinderen kunnen met de opbrengst hun speeltuig op de koer uitbreiden, volgend jaar zien we hopelijk elkaar terug.
Gangmember4
One Hit Wonder
Berichten: 95
Lid geworden op: do 17 jul 2008, 19:29
Locatie: Genk

Re: 1ste muziekquiz basisschool De Hoeksteen te Boom

Bericht door Gangmember4 »

Best leuke tussendoorquiz.
Naast het reeds vermelde, niet optimale geluid (zo ging het 1e fragment volledig de mist in) toch 2 opmerkingen.
Zo waren de iets moeilijkere fragmenten (speciaal?) ietsje moeilijker gemaakt doordat ze korter waren of dat er enkel een instrumentaal stuk te horen was.
Tevens kon de prijzentafel toch wat beter.
Nu, de uitbreiding van de kinderen hunne speeltuin is hun van harte gegund.
Misschien komen we volgend jaar wel terug om te zien wat er bijgekomen is :thumb2:
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: 1ste muziekquiz basisschool De Hoeksteen te Boom

Bericht door PaulMcCartney »

Hebben we naast kermiskwis nu ook weer een nieuwe term : 'tussendoorquiz' ?

Ik vind dit een beetje laagdunkend hé.

Ik vond dit een prima quiz met van alles en nog wat in.

Het geluid kon inderdaad beter, maar zelfs met behoorlijk geluid hadden we het eerste fragment niet herkent (allee ik dan toch niet).

Ik heb me hier prima geamuseerd en dat is toch de bedoeling hé?!

En als het voor een goed doel is, heb ik weinig problemen met een iets mindere prijzentafel....
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: 1ste muziekquiz basisschool De Hoeksteen te Boom

Bericht door celtic601 »

PaulMcCartney schreef:Hebben we naast kermiskwis nu ook weer een nieuwe term : 'tussendoorquiz' ?

Ik vind dit een beetje laagdunkend hé.

Ik vond dit een prima quiz met van alles en nog wat in.

Het geluid kon inderdaad beter, maar zelfs met behoorlijk geluid hadden we het eerste fragment niet herkent (allee ik dan toch niet).

Ik heb me hier prima geamuseerd en dat is toch de bedoeling hé?!

En als het voor een goed doel is, heb ik weinig problemen met een iets mindere prijzentafel....
wou ik idd ook beamen ... als het voor een goed doel is stoort het me niet wat er op de prijzentafel ligt .. .. als je geregeld muziekquizzer bent dan kan ik je verzekeren dat we al op VEEEEEL ergere prijzentafels gebotst zijn.
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gangmember4
One Hit Wonder
Berichten: 95
Lid geworden op: do 17 jul 2008, 19:29
Locatie: Genk

Re: 1ste muziekquiz basisschool De Hoeksteen te Boom

Bericht door Gangmember4 »

Oei, wat een lange tenen :twisted:
Je mag hier toch nog wel je "persoonlijke" mening geven zeker?!
Als al een beetje "milde" kritiek niet meer kan.
De Gang Of Four Popquiz heeft trouwens al heel wat meer kritiek te verduren gekregen.
Voor een deel gerechtvaardigd, maar voor een groot deel ook onterecht.
Dus voor "ondergetekende" was het een "tussendoorkwis".
Blijkbaar hebben we tegenwoordig ofwel makkelijkere of moeilijkere kwissen en is het moeilijk een tussenweg te vinden tussen instap en pittig.
En "ik" hou nu eenmaal van kwissen die zich daar tussenin bevinden.
Kwissen waar je kan scoren en waar tevens toch een zeker uitdaging in zit.
Wat betreft de prijzentafel heb ik ook duidelijk aangegeven dat de opbrengst het goede doel van harte gegund is :thumb2:
Neemt niet weg dat een aantal kwissen, waarbij een goed doel geen sprake is, ook (ik wik maar best mijn woorden) een prijzentafel hebben die beter kan.
Het is altijd leuk een mooi ceedeeke te kunnen meenemen als je voor de gemiddelde kwis 150 à 200 km rijdt.
Voilà, dit was in alle vriendschap mijn "persoonlijke" mening.
Daarvoor is tenslotte toch een forum, niet :D
Astrid B.
Roadie
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 27 feb 2009, 19:58

Re: 1ste muziekquiz basisschool De Hoeksteen te Boom

Bericht door Astrid B. »

Alvast bedankt voor alle commentaren. We proberen er (zo veel mogelijk) rekening mee te houden voor een volgende editie.
Wat betreft het goede doel (uitbreiding speeltuig), houden we jullie op een gepaste manier verder op de hoogte, als het zover is.
Plaats reactie