1e Algemene Curieuze Muziekquiz Mater (Oudenaarde)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

1e Algemene Curieuze Muziekquiz Mater (Oudenaarde)

Bericht door vinceluka »

In café De Boskant, temidden de Oudenaardse bossen in Mater vervoegde ik mijn West-Vlaamse quizcollega’s van Two of a kind voor de 1ste algemene muziekquiz.

Het beloofde een quiz met veel girl power te worden want de organisatie was volledig in handen van het vrouwelijke geslacht. Sofie aan de knoppen, Jessy aan de micro (zo'n knappe presentatoren zijn we niet gewend) en nog 2 dames die ons van drank zouden voorzien.
9 ploegen aanwezig, normaal gezien 4 deelnemers per ploeg. Maar Jessy stond het toe dat sommige ploegen met 5 of 6 speelden op voorwaarde dat ze een tournee générale zouden geven bij winst.
Maagdelijk witte blaadjes lagen voor ons klaar om de antwoorden op te noteren.

Afgezien van de eerste vraag, intro van ‘Is dit alles’ van Doe Maar werden alle fragmenten bijna volledig afgespeeld. Na 5 fragmenten stelde ik mij hardop de vraag die Henny Vrienten zich ook had gesteld, “Is dit alles?” :sleeping:
Enkele keren kregen we de vraag pas te horen na het einde van de song in de trant van ‘Jullie weten allemaal dat dit de Breeders zijn met Cannonball, maar de vraag is …...bij welke bekende groep speelde een groepslid vóór ze bij de Breeders terechtkwam.
Gemakkellijke vraag deze, maar vergis u niet de quiz was redelijk gepeperd.
We kregen ook jazz , filmmuziek (Dagen zonder lief, Bonanza) en zowaar opera te horen.
Er zat dus op zijn zachtst gezegd geen tempo in de quiz maar gelukkig was Jessy er om ons te vermaken. Er werd meermaals gedanst, iemand Coyote Ugly gezien? En er werd zelfs een nummer gezongen.
Weinig vragen maar wel gevarieerd
Nu eens uitvoerder, dan titel, afkomst van een groep, jaartallen, echte naam artiest, reden van gevangenisstraf, tekst aanvullen, mash-up, naam van het album waarop track staat …..

Na 1 uur zat de eerste ronde van 20 fragmenten erop.
Iets meer dan wat je normaliter met één uurtje radio luisteren te horen krijgt. :headphones:
Na de pauze van 20 minuten zou de 2de en laatste ronde met 20 fragmenten volgen. :amazed:
Groot was onze verbazing toen de antwoordbladen niet werden opgehaald en de juiste antwoorden niet werden medegedeeld.

Een gesprekje met Jessy in de pauze drong zich op.
Stop jullie antwoordblad goed weg zodat je het niet verliest was de respons
Denk je niet dat er over de vragen zal gediscuteerd worden in de pauze door de ploegen onderling en eventueel nog gecorrigeerd zal worden? Dat gaat toch niemand toch doen.
Zo’n blind vertrouwen in de eerlijkheid der mensheid is uiterst zeldzaam.
En komen jullie hier nog terug?
Euh….. om ook eerlijk te zijn, ik denk het niet.
Waarom laat je de fragmenten zolang duren? Vind het anders qua vragen best een goede quiz.
Omdat ik die liedjes allemaal zo ‘geirne’ hoor.
Liefde voor muziek en goede smaak kon je Jessy niet verwijten.
Heb mijn quiz aangekondigd als curieuze muziekquiz dat dekt toch de lading?
Das zekers da.
Ik gaf Jessy toch de vrijblijvende raad om in het tweede deel te knippen in de duur van de fragmenten om ons zo wat meer fragmenten voor te schotelen.

De raad werd opgevolgd en in het tweede deel kregen we 30 fragmenten in 40 minuten.
Ik moet zeggen, het tweede deel was heel aangenaam om te spelen.
Niet voor de hand liggende nummers van Gorillaz ‘Kids with guns’ MIA ‘Bucky done gun’, Fifty foot combo, onbekend nummer van Felix da housecat….
Ook nieuw : muziekquizzen als doelwit om verkiezingscampagne te gaan voeren.
Een ex-federaal staatssecretaris was ondertussen aangeschoven bij een quizploeg om wat van de quiz mee te pikken.

Je kan het al raden, de einduitslag was hier eerder bijkomstig.
4 ploegen haalden meer dan de helft. Samen met De "Dolly Dots" haalden wij de hoogste score van 33/50.
Ria van de Dolly Dots stelde nog voor om de ex-aequo te beslechten in een onderling biljart partijtje maar er werd gekozen om de duur van een song van de Beastie Boys in te schatten.
Doordat wij er het dichtste bij waren werden we tot winnaars uitgeroepen.
Of die eindscores klopten konden wij alleen maar hopen want de juiste antwoorden hadden wij nog altijd niet gekregen.
Onze prijs : 10 euro de man om te spenderen in café de Boskant
Wij komen dus toch nog terug.
En wie weet zelfs om de tweede editie van deze quiz mee te maken.
Want ondanks de hilarische taferelen kan hier een prima quiz uit groeien die veel circuitploegen zou kunnen boeien.
Maar ik heb een vermoeden dat dit niet echt de bedoeling is van de organisatie.

Curieus als ik was ging ik na de quiz de antwoorden gaan inkijken hierbij minstens 2 foutjes bemerkt.
* Albumtitel van Cypress Hill waarop Rock superstar staat is niet Rock superstar maar Skull & Bones
* Onze “Zookey” van Yves la rock werd afgekeurd omdat volgens hen “Lift your leg up” de enige juiste titel was

Vreemd hé, zo’n lange bespreking voor de kortste muziekquiz die ik ooit gespeeld heb
Toffe atmosfeer en memorabele quizavond, gisteren in Mater :app:
Met dank aan het uitstekende gezelschap van Chris, Ghislain en zijn vrouw van Two of a kind.
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
guylan
Popstar
Berichten: 477
Lid geworden op: za 15 nov 2008, 19:22
Locatie: Overmere / Los Locos

Re: 1e Algemene Curieuze Muziekquiz Mater (Oudenaarde)

Bericht door guylan »

Vinceluka, je hebt dat perfect gezegd.
Het was eens iets anders he?
Nogmaals bedankt.
Guylan
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 1e Algemene Curieuze Muziekquiz Mater (Oudenaarde)

Bericht door Keiem »

:rofl:

(ik ging de biljart als schifting gekozen hebben, na muziek mijn tweede hobby)
Plaats reactie