Wasoetis quiz te Tielt 28/03/09

Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Wasoetis quiz te Tielt 28/03/09

Bericht door Devils answer »

Gerookt'espe schreef:
Devil's answer schreef:
Clips kunnen wel degelijk "iets" te maken hebben met kunst & cultuur, maar hebben weinig of niets te maken met muziek. :evil:
De verwijzing naar "de regisseur" door Keiem om het koren van het kaf te scheiden zegt genoeg...
In een algemene quiz kunnen zo'n kunstwerkjes (zonder geluid) veel beter kaderen dan in een muziekquiz...
Daar gaat ie weer, die goeie oude discussie over clips. :)
Dergelijke dingen tot kunst verheven zou ik nu ook weer niet doen. Is trouwens ook zo'n - excusez-moi le mot - kakterm: kunst (koude rillingen over de rug).
Het is wel een feit dat wij met die zaken opgegroeid zijn en dat we door te 'kijken' naar dergelijke clips veel muziek hebben leren kennen. Verder heb ik ook last van een zeer visueel geheugen waardoor liedjes onthouden makkelijker wordt adhv clips. Dus mocht onze mening nog niet duidelijk zijn: clipkes rulen en mogen van ons gerust een thema blijven op muziekquizzen.
...
Kunst & Cultuur is vaak een thema in algemene quizzen, vandaar de link.

Voor mij ook geen probleem met videoclips mét geluid op quizzen: het zijn vaak aangename rustpunten in een anders soms hectisch gedoe, en ja, er kan al eens meewarig mee gelachen worden.

Videoclips zonder geluid neigen voor het grote publiek echter meer naar gokvragen (zeker als de artiest niet wordt getoond) en geven een frusterend gevoel indien je bij zo'n reeks de moeizaam opgespaarde "audio"punten qua waarde "(niet) hoort" wegsmelten en een door geslaagde hersenpijniging verworven mooie plaats (laat staan overwinning) ziet verloren gaan.

Wie nu zweert bij geluidloze video-opgaven, omdat hij/zij hier momenteel veel mee bezig kan zijn, kan zich dat later wel beklagen, wanneer hij/zij door gezins- of studie/werkomstandigheden nog maar weinig voeling meer heeft met de allerlaatste videoclipjes...

Maar goed, elke organisator heeft het recht om te kiezen wat hij voorschotelt.
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: Wasoetis quiz te Tielt 28/03/09

Bericht door bart depauw »

Devil's answer schreef: Maar goed, elke organisator heeft het recht om te kiezen wat hij voorschotelt.
Laat dat misschien de bottom line zijn. 8)
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: Wasoetis quiz te Tielt 28/03/09

Bericht door Big Banana »

peegee schreef:
Big Banana schreef:Enkel (clips van) LIVE optredens (al dan niet georkestreerd) vind ik relevant.

Dan heb je afgelopen zaterdag iets gemist, Big Banana !! In Merksem waren er 100 % beeldfragmenten, allen mét geluid, en van alle beeldfragmenten was (als ik het mij goed herinner) meer dan 80% uit live-optredens geplukt...
mét geluid :thumb1:
80% uit live-optredens :thumb2:
Zulke fragmenten herken ik met mijn ogen toe! :rofl2:
Plaats reactie