1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door gekookte espe »

berwt schreef:Over de eerste 2 leuke weetjes:
* Wij hebben een 3-tal keer Opeth gegokt en waar het moest zetten we dan Dimmu Borger (of hoe heten die ook alweer?).
* Wanneer we niet gokten Opeth of Dimmu Borgir werd het idd meestal Nonkel Hugo, ja. Hij intrigeert ons mateloos moet je weten. :oops: :wink:

Laat me nog afsluiten met een :app: voor de leuke analyse ook.


Nu las ik toch wel nie eerst "irriteert" zeker :mrgreen:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door Devils answer »

Rubby schreef:Superanalyse gasten :thumb2:
We worden inderdaad ook achteraf verwend...
Bedankt voor dat extraatje! :thumb2:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door peegee »

Devil's answer schreef:
* (Bijna) Niemand kende de Youtube-sensatie "Tay Zonday". Sympathy Vur Den Duvel kwam als enige in de buurt en vulde "Taz Osma" in. Het kreeg de avond zelf geen punten van de verbeteraar van dienst, al kan discussie bestaan over de fonetische overeenkomst. Ikzelf had het een punt gegeven, denk ik achteraf.[/list]
Anekdote: ik "ken(de)" dit "fenomeen" pas 24 uur, omdat mijn zoon (13 jaar) het me de avond tevoren als een Youtube-fragment liet horen "dat ik zeker niet zou kennen"...
Dat "Chocolate Rain" kwam me al lang de oren uit, toen hij me een half uur later nog eens testte of ik ook de uitvoerder nu zou onthouden hebben. Toen nog wél, ja... :cry:
Zaterdag kwam ik niet verder dan 't zijn twee korte worden, 3 (iets met Ta) en 6 letters (met een o en een a))... Helaas! :(
En fonetisch?
Bij het bijhouden van onze punten had ik het toch ook maar fout gerekend. Geen probleem dus, jury, maar wél een grappig verhaal.
...dat ik zondagochtend thuis met schaamrood op de kaken kon overdoen... :oops: :lol:
Ik kende het fragment niet, maar door de link naar Youtube aan te klikken herkende ik het jongetje wel !!!!! Die komt ook voor in de clip van "Pork and beans" van Weezer; om het je gemakkelijk te maken, als je ernaar zoekt: tussen 1'29" en 1'46" :wink:

Nogmaals: puike prestatie, Espen :app: zowel tijdens de quiz, als de evaluatie ! Tot de volgende quiz (Merksem?) en in ieder geval gaan we ons best doen om de datum van volgend jaar vrij te houden. Laat nu al maar al weten, dan lukt dat beter !!! :wink:
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door Schalckske »

Voor een aantal sfeerfoto's van de quiz en de voorbereiding ervan verwijs ik naar:
http://www.facebook.com/album.php?aid=1 ... 137e145f53

Die van tijdens de quiz vallen wel een beetje wazig uit, maar da's tussen de werkuren door getrokken :mrgreen:
skyhook1
Roadie
Berichten: 34
Lid geworden op: do 04 okt 2007, 07:19
Locatie: Nevele

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door skyhook1 »

In deze prima evaluatie ,en na een blijkbaar dito quiz, met trots regelmatig onze Wille Is Kunnen-boys tegengekomen. :app:
En dan nog met een onuitgegeven team . :thumb1:.

Rookie Dave Matthews bleek vooral in de '50 ,'60 en het hardere werk gensters te slaan . :headbang:
Diepe spitsen Gert "Mack Jigger" en Dave VA scoorden regelmatig (dit in tegenstelling tot hun ploegske uit B :wink: ) , coach Boeckie :) zag dat het goed was !!

We zullen een prima dag moeten hebben om deze prestatie te overtreffen ( laat staan te evenaren) op ons volgend aantreden te Waarschoot,(zonder Mack en topspeler Dirk VDK ,amaaikes) maar met de terugkeer van "KYND" Yves en "Turkse wispelturige guard" Tekik .
Het zal ook moeten wil ik mijn eega (en het team) overtuigen van mijn verdere noodzakelijkheid op dergelijke evenementen :mrgreen:

Met die vier op schok ,als dat maar goed (thuis)komt...
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door Tonyvdb »

Prachtige analyse, jongens ... de quiz, de organisatie, de analyse, van de eerste keer raak : nogmaals dikke proficiat !

JPJ&SG speelde heel zwak en een derde plaats moest in 'normale' omstandigheden altijd gelukt zijn (ik ga hier niet zeggen wat we allemaal misten maar ik wil maar zeggen dat The Chordettes van 'Mr. Sandman' er één van was (niet dat we dat niet weten, maar allerlei omstandigheden zorgden er dan voor dat we dat toch missen)), maar een keer dat we slecht begonnen waren (in de videoronde hadden we bvb. Baccara en Backstreet Boys niet, al werden beiden wel vernoemd), bleef het blunders regenen ...
Daarnaast kregen we dan nog eens een aantal zaken voorgeschoteld waar JPJ&SG niet echt goed in is (understatement), zijnde 70s-rock en alles uit de 50s ...
Bon, allemaal onbelangrijk natuurlijk, maar wilde dit toch eens kwijt : een beetje zelfkritiek kan geen kwaad.
('t is zoals KVK hé : elke week goed voetballen, kansen creëren, maar je moet die bal ook over de lijn krijgen hé en ondertussen geen onnozele tegengoals binnenkrijgen :P )
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door kuifje »

('t is zoals KVK hé : elke week goed voetballen, kansen creëren, maar je moet die bal ook over de lijn krijgen hé en ondertussen geen onnozele tegengoals binnenkrijgen )
Ik dacht al dat het terug aan den arbiter lag...
Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door gekookte espe »

francis schreef:En jullie leerden me daar toch een prachtige song kennen!
'k heb me deze morgen onmiddellijk "He's Simple, He's Dumb, He's The Pilot" van Grandaddy aangeschaft op Itunes.
Wat een song! :thumb1:


Awel, dat lees ik nu eens graag zie. Dat was voor mij een van de doelen van onze quiz: de deelnemers laten kennismaken met nieuwe, voor hen nog onbekende songs. Toch content dat ik al minstens 1 iemand daar in doen slagen ben :)
Grandaddy was een liedje dat er voor mij absoluut in moest.
Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Re: 1° Muziekquiz 4 Schelln Espe - Aalter - 21-03-2009

Bericht door gekookte espe »

En toch ook nog eens reageren op een reactie die hier een tijd terug gepost is ivm onze favorieten:


dit was idd een erg moeilijke ronde, maar we wilden de deelnemers gewoon laten kennismaken met onze smaak.
Dit was geen ego-tripperij ofzo, maar gewoon een all-time top-5 van iedere espe. En dan kom je bij zo'n lijst uit.
Kheb al een paar keren de opmerking gekregen dat er te veel rock in zat, in die favorieten-ronde en bvb
geen Eurodance. Ik ben wel gek van Eurodance, maar geen enkele van die liedjes geraakt in mijn top-25, bij wijze van spreken :P . Mss voor volgend jaar dan? :wink:


Ow ja, en voor ik het vergeet: merci voor al de positieve reacties :bow:
Plaats reactie