Muziekquiz 20 maart JH Hoje

Plaats reactie
Joe Roxy
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32

Muziekquiz 20 maart JH Hoje

Bericht door Joe Roxy »

geen bespreking, opmerkingen , uitslag van de de quiz in Hombeek?

Indien morgen niets is vermelddan zal ik deze proberen te posten.
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: Muziekquiz 20 maart JH Hoje

Bericht door Rock Monsieur »

Zal eens een poging gaan doen.

Eerst en vooral onze excuses omdat de organisatoren op ons moesten wachten. De werkzaamheden in Hombeek centrum waren vooraf aangekondigd door de organisator, maar ondergetekende vergat de email af te printen. Onze GPS wist het daar ter plaatse ook niet meer en dus moesten we onze auto zo'n 500 m van het jeugdhuis achtergelaten om nog een stevige wandeling te doen.

Wij dachten dat onze gelegenheidsman (Mario van de Rechte Bananen) ondertussen al wel op ons zou zitten wachten, maar daar aangekomen bleken we de klus (voorlopig) met 3 te moeten klaren.
Van zodra wij binnen waren werd de quiz dan ook op gang geschoten.
Mario dook ergens halfweg de 2e ronde op. Gelukkig hadden we hem tijdens de eerste ronde niet gemist (20/20). Bij deze wil ik Mario toch nog eens bedanken omdat hij onze ploeg die avond wou versterken. Maar ja ... als je moet kiezen tussen een tupperwareparty of een muziekquiz ... dan doet het er waarschijnlijk niet echt toe met welke je ploeg kan meespelen :dance:

De quiz bestond uit de volgende rondes:
1. To France (franstalige nummers)
2. Jaren 2000
3. We are family (vb: jacksons, the cousins, ...)
4. Italianen
5. Jaren 90
6. Videoclips (helaas zonder geluid)
ABC-ronde (20 nrs.)
7. Der König von Deutschland (Duitse nrs. of duitse uitvoerders)
8. Jaren 80
9. I'm just a singer (tekst aanvullen als de muziek stopt)
10. Eviva espagna (spaanse nrs of uitvoerders)
11. Jaren 70
12. Clips 2 (allemaal Eurosong-nummers)
ABC-ronde 2: 2008
De gewone rondes bestonden uit 10 fragmenten.

Het niveau van de quiz was makkelijk te noemen. Toch zeker voor de circuitploegen.
Gebruikersavatar
dendaffe
Superstar
Berichten: 719
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 07:57
Locatie: Aartselaar
Contacteer:

Re: Muziekquiz 20 maart JH Hoje

Bericht door dendaffe »

Ik weet alleen dat welle (Koerier) gewonnen hebben, maar da's al: ik was er niet bij (ik zat bij de Greighties, vandaar waarschijnlijk de overwinning).
Spider Murphy
Popstar
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 18:17
Locatie: Uitbergen/Diamond Dogs/Paris Hilton Look-a-likes

Re: Muziekquiz 20 maart JH Hoje

Bericht door Spider Murphy »

Was een vrij spannende bedoening aan de top. Koerier liep steeds verder uit op Tequila Overdrive tot 8 punten 2 rondes voor het einde. Tequila legde daarna nog 2 perfecte rondes af, Koerier in die 2 rondes nog 7 punten, maar kon dus toch nog net stand houden. Voor Tequila Overdrive was de quiz dus 1 ronde te kort, of gewoon iets te veel laten liggen. Ik blijf er bij, de Wafelvrouw heeft het ons gelapt! (er was een ronde bij waar we teksten moesten aanvullen, waaronder ook Katootje die naar de Botermarkt ging)

Opmerkelijk: zeer prachtige prijzentafel! De quiz werd duidelijk gesponsord door Poppunt en Muziekcentrum Vlaanderen, met pareltjes van cd's waarvan er volgens mij een groot deel van niet in de handel te verkrijgen zijn. Het was de eerste keer dat ik zo zwaar twijfelde tussen een aantal prijzen. Uiteindelijk koos ik voor de limited edition van Wow/Flutter van Van Belle. (het album zowel op LP als op CD)

Met dank aan de leden van Tequila Overdrive voor het aangename gezelschap!
redactieteam introkwis
Backing Vocal
Berichten: 64
Lid geworden op: za 19 apr 2008, 06:20
Contacteer:

Re: Muziekquiz 20 maart JH Hoje

Bericht door redactieteam introkwis »

Met plezier gedaan Spider Murphy !
Binnen een 2-tal weken (St-Genesius Rode) zijn we niet tevreden met een plaatsje in de grijze middenmoot.
Wat de Hojé-quiz betreft : De keuzes van de thema's doorheen de diverse rondes was best ok.
Ik heb het persoonlijk, wel moeilijk met clips (niet mijn ding) maar daarom ben je dan ook met z'n 4-en.
Al bij al een geslaagde quizavond, zonder al te veel (negatieve) opmerkingen.
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: Muziekquiz 20 maart JH Hoje

Bericht door Rock Monsieur »

Eventjes verder doen waar ik gisterenavond gestopt was.

Zoals ik reeds zei waren de meeste gewone muziekrondes gemakkelijk te noemen. We haalden nooit minder dan 18/20. Dat bleek achteraf voldoende voor een podiumplaats, maar niet om de hoofdvogel af te schieten.
Tot en met ronde 5 dachten we mee te kunnen spelen voor de hoofdvogel. Maar de videoronde (zonder geluid) was desastreus te noemen. We scoorden amper 9/20.
Verbazing alom toen bleek dat ook onze zwaarste concurrenten (Koerier en Tequila Overdrive hier amper 7 en 9 scoorden). Te lage scores dus en reden genoeg om deze clipronde (althans de moeilijkheidsgraad) in vraag te stellen. De hoogste score op deze ronde was 12/20.
Na de pauze hadden we dus nog eventjes hoop om te kunnen vastklampen aan het leidersduo. Maar ronde 9 (tekst aanvullen van een lied op het moment dat de muziek stopt) gaf ons definitief de doodsteek (12/20). Dat Tequila achteraf toch tot op 1 punt van de winnaars naderde had alweer te maken met de 2e clipronde. Ook deze keer zonder geluid en met als rode draad: allemaal winnaars van het eurovisiesongfestival.
Begin er maar aan: Paul Harrington & Charlie McGettigan met het nr. 'Rock 'n' Roll kids' herkennen zonder geluid. Ik herken het zelfs niet met geluid.
Raar maar waar ... Tequila Overdrive slaagde daar blijkbaar wel in, want zij scoorden hier 20/20.

Conclusie: bij de gewone muziekrondes waren de circuitploegen aan elkaar gewaagd. Het waren vooral de speciallekes die het verschil maakten.

Andere aandachtspunten:
- zaal was ok
- bediening goed
- projectie verliep niet zo vlot: regelmatig stond er midden in het beeld een blauwe rechthoek met informatie van de beamer terwijl op dat moment de clip al aan het spelen was
- projecties waren nogal kort
- geluid waar wij zaten (helemaal achteraan in de zaal) was niet zo goed (we zaten onder de boxen), maar toch al stukken beter dan toen we hier een paar jaar voor de eerste keer meespeelden en er technisch iets mis was, waardoor in geen enkele song de stem te horen was
- ophalen van de vragen: gebeurde een paar keer op bijna militaristische wijze waarbij het antwoordblad zowaar uit onze handen 'gesnokt' werd
- 4 'rookpauzes' is iets te veel van het goede

Conclusie: laat de clips zonder geluid weg en we komen hier graag terug.

De einduitslag (op 280):

1. Koerier - 252 :app:
2. Tequila Overdrive - 251
3. Rock Monsieur - 242
4. Franz Ferdinand en zijn Hofdames - 216
5. De Aha-Erlebnis - 212
6. The New Beatles - 208
7. Nostradamus - 201
8. De Kapelseweggers - 196
9. The Bluesmen - 188
10. De Babylons - 179
11. Nevermind - 167
12. Joe Roxy & de Hete Hangijzers - 158
13. Stijn's team - 153
14. De Bareelvrienden - 140
15. MC Bruinvis - 135
16. The Dandy's - 126
17. Proserma - 123
18. Muziek-O-Droom - 117
Spider Murphy
Popstar
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 18:17
Locatie: Uitbergen/Diamond Dogs/Paris Hilton Look-a-likes

Re: Muziekquiz 20 maart JH Hoje

Bericht door Spider Murphy »

Rock Monsieur schreef: Dat Tequila achteraf toch tot op 1 punt van de winnaars naderde had alweer te maken met de 2e clipronde. Ook deze keer zonder geluid en met als rode draad: allemaal winnaars van het eurovisiesongfestival.
Begin er maar aan: Paul Harrington & Charlie McGettigan met het nr. 'Rock 'n' Roll kids' herkennen zonder geluid. Ik herken het zelfs niet met geluid.
Raar maar waar ... Tequila Overdrive slaagde daar blijkbaar wel in, want zij scoorden hier 20/20.
Goh, moet je eigenlijk wel een beetje in zijn context zien. Het lied ken ik, het was kleurentv :D , de fragmenten waren min of meer chronologisch, en ik kan zo direct maar 1 Songfestivalwinnaar geven bestaande uit 2 venten en een piano. Dus de keuze voor de Rock & Roll Kids was snel gemaakt.
bicky
Backing Vocal
Berichten: 54
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 11:17

Re: Muziekquiz 20 maart JH Hoje

Bericht door bicky »

Rock Monsieur schreef:Eventjes verder doen waar ik gisterenavond gestopt was.

Zoals ik reeds zei waren de meeste gewone muziekrondes gemakkelijk te noemen. We haalden nooit minder dan 18/20. Dat bleek achteraf voldoende voor een podiumplaats, maar niet om de hoofdvogel af te schieten.
Tot en met ronde 5 dachten we mee te kunnen spelen voor de hoofdvogel. Maar de videoronde (zonder geluid) was desastreus te noemen. We scoorden amper 9/20.
Verbazing alom toen bleek dat ook onze zwaarste concurrenten (Koerier en Tequila Overdrive hier amper 7 en 9 scoorden). Te lage scores dus en reden genoeg om deze clipronde (althans de moeilijkheidsgraad) in vraag te stellen. De hoogste score op deze ronde was 12/20.
Na de pauze hadden we dus nog eventjes hoop om te kunnen vastklampen aan het leidersduo. Maar ronde 9 (tekst aanvullen van een lied op het moment dat de muziek stopt) gaf ons definitief de doodsteek (12/20). Dat Tequila achteraf toch tot op 1 punt van de winnaars naderde had alweer te maken met de 2e clipronde. Ook deze keer zonder geluid en met als rode draad: allemaal winnaars van het eurovisiesongfestival.
Begin er maar aan: Paul Harrington & Charlie McGettigan met het nr. 'Rock 'n' Roll kids' herkennen zonder geluid. Ik herken het zelfs niet met geluid.
Raar maar waar ... Tequila Overdrive slaagde daar blijkbaar wel in, want zij scoorden hier 20/20.

Conclusie: bij de gewone muziekrondes waren de circuitploegen aan elkaar gewaagd. Het waren vooral de speciallekes die het verschil maakten.

Andere aandachtspunten:
- zaal was ok
- bediening goed
- projectie verliep niet zo vlot: regelmatig stond er midden in het beeld een blauwe rechthoek met informatie van de beamer terwijl op dat moment de clip al aan het spelen was
- projecties waren nogal kort
- geluid waar wij zaten (helemaal achteraan in de zaal) was niet zo goed (we zaten onder de boxen), maar toch al stukken beter dan toen we hier een paar jaar voor de eerste keer meespeelden en er technisch iets mis was, waardoor in geen enkele song de stem te horen was
- ophalen van de vragen: gebeurde een paar keer op bijna militaristische wijze waarbij het antwoordblad zowaar uit onze handen 'gesnokt' werd
- 4 'rookpauzes' is iets te veel van het goede

Conclusie: laat de clips zonder geluid weg en we komen hier graag terug.

De einduitslag (op 280):

1. Koerier - 252 :app:
2. Tequila Overdrive - 251
3. Rock Monsieur - 242
4. Franz Ferdinand en zijn Hofdames - 216
5. De Aha-Erlebnis - 212
6. The New Beatles - 208
7. Nostradamus - 201
8. De Kapelseweggers - 196
9. The Bluesmen - 188
10. De Babylons - 179
11. Nevermind - 167
12. Joe Roxy & de Hete Hangijzers - 158
13. Stijn's team - 153
14. De Bareelvrienden - 140
15. MC Bruinvis - 135
16. The Dandy's - 126
17. Proserma - 123
18. Muziek-O-Droom - 117
bicky
Backing Vocal
Berichten: 54
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 11:17

Re: Muziekquiz 20 maart JH Hoje

Bericht door bicky »

Slechts 18 ploegen aanwezig op deze leuke quiz. Ik heb hier 2 jaar geleden meegedaan en normaal gezien zouden wij hier elk jaar terugkomen maar wij wonen in Boom en stellen vast dat er op dezelfde avond 3 kwissen zijn in een straal van 20 km!!!!( Hombeek, Willebroek en Wilrijk) Zowel voor de liefhebbers van muziekkwisen als voor de organisators van deze kwissen...steek de koppen is bij mekaar en laat deze kwissen NIET op dezelfde avond doorgaan, dan moeten de ploegen niet kiezen en zitten de zalen ook vol ipv. 18 ploegen.
Joe Roxy
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32

Re: Muziekquiz 20 maart JH Hoje

Bericht door Joe Roxy »

Bicky, 2 van 3 quizzen zijn vooral plaatselelijke quizzen voor gelegenheidsploegen, die eveneens niet op de gele kalender stonden.
Ik denk dat eerder een puur toeval was.

Wat betreft de quiz, een echte gelegenheidsquiz met een hoge hitfactor. Wel wat domme punten laten liggen. Ik begin het meer te voelen dat een ploeg van 3 soms die 4de man nodig heeft voor dat duwtje. De allerlaatste ronde, laatste 2 fragmenten een misverstand door de organisatie van fragment. Heeft ons ook nog 2 punten gekost door bij Titel uitvoerder te plaatsen en andersom.

Voor de rest zeer mooie prijstafel en goede quiz.
bicky
Backing Vocal
Berichten: 54
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 11:17

Re: Muziekquiz 20 maart JH Hoje

Bericht door bicky »

wij waren met chapeau 6/35 in Willebroek en ik reken mezelf tot gelegenheidskwissers. Ik ben er van overtuigd dat wanneer de quiz van Hombeek niet samenvalt met deze van Willebroek of greightiesquiz er zeker 35 ploegen zitten. Voor de mensen die er al hun tijd insteken is het veel leuker dat er 35 ploegen zijn ipv. 18. En met 35 ploegen zal de quiz veel meer opbrengen want voor een vereniging is dit toch ook zeer belangrijk. Joe Roxy, dit is geen kritiek maar ikzelf als gelegnheidskwisser heb niet elke week de kans om naar een zo'n quiz in Willebroek en Hombeek te gaan dus voor alle partijen zou het veel interressanter zijn mochten deze niet meer op dezelfde datum vallen.
Joe Roxy
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32

Re: Muziekquiz 20 maart JH Hoje

Bericht door Joe Roxy »

bicky schreef:wij waren met chapeau 6/35 in Willebroek en ik reken mezelf tot gelegenheidskwissers. Ik ben er van overtuigd dat wanneer de quiz van Hombeek niet samenvalt met deze van Willebroek of greightiesquiz er zeker 35 ploegen zitten. Voor de mensen die er al hun tijd insteken is het veel leuker dat er 35 ploegen zijn ipv. 18. En met 35 ploegen zal de quiz veel meer opbrengen want voor een vereniging is dit toch ook zeer belangrijk. Joe Roxy, dit is geen kritiek maar ikzelf als gelegnheidskwisser heb niet elke week de kans om naar een zo'n quiz in Willebroek en Hombeek te gaan dus voor alle partijen zou het veel interressanter zijn mochten deze niet meer op dezelfde datum vallen.
Voor hombeek lagen 20 plogen vast, waarvan 2 niet gekomen en was de capaciteit tot 25. Dan mag men toch van al bij al geen slechte bezetting noemen. Ik kwis regelmatig, maar hou het ok nog bij mij op gelegenheidsquizzer. Tis een beetje de plaatselijke quizzen te vinden. Zo is er 1 komende vrijdag in OLV Waver, die bijna enkel een vermelding had in het gemeenteblad. Hets is leuker om wat ploegen te hebben, maar vooor te veel ploegen te hebben maakt je als organisator ook moeilijker om het goed te laten verlopen.
bicky
Backing Vocal
Berichten: 54
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 11:17

Re: Muziekquiz 20 maart JH Hoje

Bericht door bicky »

i give up
Plaats reactie