Muziekquiz "Spaanse Honden in Nood" - Bonheiden - 20-12-2008

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Muziekquiz "Spaanse Honden in Nood" - Bonheiden - 20-12-2008

Bericht door Devils answer »

Knap in elkaar gestoken quiz voor een ruim publiek (35 ploegen waarvan een minderheid dit forum bezoeken, denk ik).

De quiz was volzet, dus rouwen om meer “circuit”ploegen deed de organisatie wellicht niet.

Maar omgekeerd mogen de liefhebbers van een alle-terreinen puike uitdaging wél spijt hebben dat ze er niet bij waren in Bonheiden!

Dit was echt een organisatie en een samenstelling om duimen en vingers van af te likken!

Akkoord, je moest er wat “weggevers” bij nemen, maar wat een (wat mij betreft) mooie (Stubru)muziek zat er bijvoorbeeld wel bij:

- The Rainmakers (Let my people go go)
- The Palladins (Ticket Home)
- Sparklehorse (The Rainmaker)
- 16 Horse Power (Black Soul Choir)
- China Crisis (Black Man Ray)
- The Waterboys (Fisherman’s blues)
- The Mock Turtles (Can you dig it?)
- Fishbone (Hey ma and pa)
- They might be giants (Birdhouse in your soul)
- The Weathermen (Poison)
- …

Natuurlijk, Koos Alberts en Corry en de Rekels zaten er ook bij, maar verdorie, qua all-round-muziekquiz-waarvan-fragmenten-ooit-op-een-radiozender-waren-te-horen was dit wel een mooi voorbeeld, vond ik.

Een indrukwekkend team van jury, presentatoren en ophalers (ik telde 15 man/vrouw, exclusief bediening) zorgde ervoor dat alles perfect volgens de timing verliep: 14 reeksen werden keurig voorgeschoteld en verbeterd tussen 19u30 (STIPT, zoals aangekondigd, goed zo !!!) en 24u00. En elke ploeg had zijn prijs om 00u30…

Verdere positieve punten: voorgedrukte extra blanco-formulieren voor de intro-reeks (recto-verso, nog wel!) waardoor ploegmaten ook konden mee noteren met de “schrijver”, met nadien wat tijd om te overleggen en de resultaten bijeen te gooien op het schrijversblad. Wellicht bestaat dit elders al lang (in algemeen quizmilieu voor hele quizzen?), maar ik vond dit vermeldenswaard als luxetip!

De tussenstand werd regelmatig uitgeprint (ik schat om de 3 reeksen, met alle reekspunten er op) door de ophalers op elke tafel uitgedeeld.
Mooi alternatief voor wie niet over een projectie/scherm beschikt! Maar dus wel over een vlotte printer…

Ook geen slecht (voor mij) “nieuw” (?) idee: aan de rand van elke tafel hing een klein afvalzakje voor alles wat je (zelf) voor het quizzen overbodig achtte (flyers, chipszakjes, …).
Detail misschien, maar toch: handig voor alle partijen (quizzers en organisatoren)!

Een van de hoofdorganisatoren gaf me na de quiz mee dat het zijn ambitie is om volgend jaar (wellicht ook voor een goed doel (vanavond voor “zwerfhonden”) een grotere zaal te vullen.
Als ze in 2009 een quiz van hetzelfde kaliber samenstellen (= quiz waar iedereen lachend naar buiten komt, maar waar ook de forumploegen hun strijd hebben kunnen beslechten), dan steun ik dit initiatief zeker!

Eindstand:

1. Vlassenbroek 2000
2. Koerier (op 1 of 2 punten?)

De eindstrijd tussen Holly’s with the Dogs en Willy jr. en de Knelpuntklub voor de derde plaats is me ontgaan… Binnenkort verschijnt hier wellicht de volledige eindstand, er waren toch nog wat andere forumploegen van de partij, maar verrassend weinig eigenlijk voor deze regio én het aanbod...
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: Muziekquiz "Spaanse Honden in Nood" - Bonheiden - 20-12-2008

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Ik hoef aan bovenstaande niets toe te voegen...
Dit was inderdaad een quiz zoals een quiz hoort te zijn (stipt begonnen, op tijd gedaan wat niet evident is met 13 reeksen van 15 fragmenten en zelfs eentje van 30 fragmenten, mooi evenwicht tussen de fragmenten, 2 korte rookpauzes ...)

We schreven ons pas in gisterenmiddag, en hadden geluk want na de afzegging van Greatest Tits, was er nog één plaatsje vrijgekomen voor ons.

En bedankt aan onze occasionele 5e man om ons te vervoegen (lees: versterken) gisteren :thumb1: :thumb1:

Op het einde van de quiz heb ik de geprinten eindstand kunnen meenemen:

1. Vlassenbroek2000 431 (/450)
2. Koerier 429
3. Willy Jr. & Knelpuntklup 426
4. The Holly's with The Dogs 417
5. Vindikooks 414
6. Peter Devries Entertainment Group 399
7. Appollo vs. Dreamers vs. Kluizenaars 389
8. Krot & Co 382
9. The Master Cups 374
10.Corsica 368
11.In The Mood 364
12.De Zingende Pinten 349
12.Pretty Paracetemol 349
14.Captain Sensible 343
15.De Veronica's 336
16.Gebird 331
17.The Dirty Old Towners 317
18.We Think as Instruments 302
19.Voor't Plezier 286
20.De Pacha's 285
21.Life is Music 270
22.Watever 267
23.Les Amis de Louis 265
24.Orkaan 259
25.Blondie en Crew 251
26.Friends Forever 245
27.De Kogeldistels 238
28.The Magic Five 227
29.Honger en Dorst 219
30.S.H.I.N. 207
31.Shoekroet+E 182
32.Little Bears1 166
33.No Name 154
34.Brother Louis 153
35. Little Bears2 131

Ons zien ze op een volgende editie zeker terug :app: :app: :app:
Gebruikersavatar
WimW
Superstar
Berichten: 814
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:07
Locatie: Herenthout, Knelpuntklup

Re: Muziekquiz "Spaanse Honden in Nood" - Bonheiden - 20-12-2008

Bericht door WimW »

Ook bij ons aan tafel niets dan lof over deze quiz, voor een eersteling heel goed gedaan! :thumb1: Ik denk dat de samenstellers al ervaring in het algemeen circuit hebben aangezien alles goed voorbereid was (de reserve-invulblaadjes enz).
Een tweede plaats zat er voor ons wegens een paar flaters net niet in (we zullen het maar wijten aan de Tripeltjes zeker :wink: )
Ik sluit me voor de rest dan ook aan bij bovenstaande (lovende) commentaren.
Tot volgend jaar, Louis!
Gebruikersavatar
dendaffe
Superstar
Berichten: 719
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 07:57
Locatie: Aartselaar
Contacteer:

Re: Muziekquiz "Spaanse Honden in Nood" - Bonheiden - 20-12-2008

Bericht door dendaffe »

:app: voor de Vlassenbroekers en de organisatoren!!! Als deze quiz volgend jaar ook doorgaat, zal hij niet op onze agenda ontbreken :thumb2:
AleyPat
Fan
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 16:33

Re: Muziekquiz "Spaanse Honden in Nood" - Bonheiden - 20-12-2008

Bericht door AleyPat »

Heb me als gelegenheids-muziekquizzer ook best vermaakt aan tafel bij Krot & Co. Leuke quiz waar het me opviel dat er echt weinig fragmenten waren waar ik nog nooit van gehoord had. Wat altijd :thumb2: is.
Als ik volgend jaar geen 'algemene-quiz' verplichtingen heb, zou ik best wel eens terug van de partij kunnen zijn.

Ik hoop dat de flyertjes van de Muziekquiz van de Bosuilen (in het kader van de IQA Specials), die ik in de pauze heb rondgedeeld, ook vanuit de hoek van de muziekquizzers wat belangstelling mogen opwekken (zal dit ook wel even op de geëigende plaats hiervoor vermelden).
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Muziekquiz "Spaanse Honden in Nood" - Bonheiden - 20-12-2008

Bericht door Devils answer »

Nog een leuk detail bij de prijsuitreiking: de winnaars kregen in een envelopje hun inschrijvingsgeld terug.

Zoals reeds vroeger geschreven, lijken geldprijzen me er persoonlijk wat over voor muziekquizzen (ook al wonnen we er reeds vrij veel de laatste jaren (waarvoor toch dank :wink: )), maar ingekleed en bescheiden als "winnaars, als extraatje is hier jullie inschrijvingsgeld terug" vond ik dat wel "iets hebben"!
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: Muziekquiz "Spaanse Honden in Nood" - Bonheiden - 20-12-2008

Bericht door celtic601 »

Devil's answer schreef:Nog een leuk detail bij de prijsuitreiking: de winnaars kregen in een envelopje hun inschrijvingsgeld terug.

Zoals reeds vroeger geschreven, lijken geldprijzen me er persoonlijk wat over voor muziekquizzen (ook al wonnen we er reeds vrij veel de laatste jaren (waarvoor toch dank :wink: )), maar ingekleed en bescheiden als "winnaars, als extraatje is hier jullie inschrijvingsgeld terug" vond ik dat wel "iets hebben"!
was het misschien niet onbewust de bedoeling dat julie dat geld zouden terug schenken aan hun goede doel ? nl de spaanse honden in nood .
zou mooi geweest zijn ...
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Muziekquiz "Spaanse Honden in Nood" - Bonheiden - 20-12-2008

Bericht door Devils answer »

Helaas... Geen hond die daar op dat moment aan dacht... door té verrast door die geste.
:wink:

En eigenlijk moest die prijs naar The Holly's with the Dogs gaan, niet, gezien hun ploegnaam?
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: Muziekquiz "Spaanse Honden in Nood" - Bonheiden - 20-12-2008

Bericht door celtic601 »

Devil's answer schreef:Helaas... Geen hond die daar op dat moment aan dacht... door té verrast door die geste.
:wink:

En eigenlijk moest die prijs naar The Holly's with the Dogs gaan, niet, gezien hun ploegnaam?
"Diamond" dogs komen niets te kort denk ik :rofl2:
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Plaats reactie