1e Stardust Laatste 20 Jaar POPQUIZ - Bissegem

Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Als je LP-tracks of zo zou vragen van 'commerciële' sterren, zou dat heel zwak beantwoord worden : een uitzondering (als jij?) natuurlijk niet te na gesproken ...
Voorbeeld : twee jaar geleden vroeg ik de naam van de LP van Army Of Lovers, waar Crucified op stond : miljoenen zijn er daarvan over de toonbank gegaan, maar niet één quizzer op 42 ploegen wist het antwoord ...
Swat
Backing Vocal
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 05 mei 2008, 17:34
Locatie: Scary Monsters/Super Creeps

Bericht door Swat »

De volledige uitslag (op 380):

1 The Would-be Monkees 317
2 Kas & Co 308
3 Rechte Bananen 301
4 Jan, Piet, Joris & Sam Gooris 296
5 Sticky Fingers 294
6 Sympathy vor den Duvel 293
7 Polkaheer en gevolg 288
8 Tony Servi Big Band 287
9 Vlassenbroek 2000 269
10 The Holly's 261
11 St.-Georges 258
12 Metal Mickeys 253
13 Rock Monsieur 250
13 Fed's Gadget 250
15 Country Trash 238
16 The Paris Hilton look-a-likes 233
17 De Flodder 226
18 A Tribe called 'Wuk Est?' 224
19 The Weeners 221
20 Testedoene 217
21 Les Amuses Gueules 214
22 Is Vic There? 206
22 Kardinaal & Koning 206
24 De Flosseklosser 205
25 Les Non-classés 198
26 Raspberry Quartet 193
27 4 Schelln Espe 186
28 Shirley Bassey & Adriaan 183
29 Disorder 181
30 Bakerstreet 175
31 Oorsmeer 174
32 De Jeukdoos 173
33 De Boeboeks 169
34 Popperije 164
35 Emmerkoningen 158
35 Liquizo 158
37 De Popingers 157
37 Just An Illusion 157
39 Shooting Stars 148
40 Vimme & The Ladies 143
41 Si en La 142
42 Mutse 141
43 Kwistet 132
44 Honkbalteam Desselgem 130
45 Rock Fort 120
46 The Incredibles 94
If there's anything bigger than my ego around, I want it caught and shot on the spot!
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Vlassenbroek2000 schreef:Van de makkelijke nummers kwamen de titels vlot voorbij, maar bij een moeilijker nummer of albumtrack dan weer niet. Tja, ieder zijn mening daarover natuurlijk, maar ons lijkt het logischer dat andersom te doen ...
mmhh ... toch ook niet 100% akkoord ... je moet in een quiz altijd wat weggevers doen, zelfs met titel en al (Hey ya, I drove all night bvb.) ... in veel van de moeilijkere - alternatievere - nummers was er wel de titel in te horen, maar je moet dan wel weten wat die titel is, dat is een andere zaak (bvb. Devendra Banhart, Madrugada) ...
de (heel weinige (5-tal?)) LP-tracks op deze quiz waren van heel bekende platen van heel bekende artiesten en als ik daar de titel moet van laten horen, dan is er niks meer aan
* bvb. U2-Zoo Station openingstrack uit Achtung Baby en openingsnummer op hun Zoo-Tour, misschien wel één van de allerbekendste tournees uit de muziekgeschiedenis : dat nummer is bekender dan veel andere singles van U2 / het reeds aangehaalde voorbeeld van Coldplay / Fascination Street van The Cure : een LP-track maar één van hun allerbekendste nummers ook, wat ook bleek uit het aantal antwoorden : een stuk instrumentale intro leverde een 20-tal goede antwoorden op (voor de titel, The Cure had haast iedereen)

maar, Stefan, je hebt wel niet 100% ongelijk, ik weet min of meer wat je bedoelt ... 't is niet dat ik per se alle kritiek(jes) wil pareren - zie ook Silent Dolphin - maar wil ze graag duiden en plaatsen ... ik heb uitgebreid en in detail deze quiz voorbereid en aangekondigd en zal nu ook achteraf zo te werk gaan ...
En soms heb je, als quizzer of als ploeg, een indruk die bij een merendeel van de andere ploegen niet aanwezig is, of zelfs omgekeerd ervaren wordt en zoiets komt nog veel beter tot uiting, blijkbaar, op deze quiz, omdat, zoals Vince aanhaalde, bvb. van Danny Fabri naar Pavement wordt geschakeld, zonder verwittiging ...
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1896
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Bericht door vinceluka »

Was reuzebenieuwd naar de ploeg "MNM all stars" na volgende quote op de aankondigingsthread
Dumbo schreef:
Tonyvdb schreef:
Dumbo schreef: Hou rekening met onverwachte outsider :wink:
als daar zijn?
Wedden dat de winnaars niet de pronostiek voorkomen ?
En hoeveel weddenschappen heb je afgeloten Dumbo?
Zoveel lawaai maken op voorhand (wat wel leuk is natuurlijk)
maar dan je kat sturen de avond zelve :protest:

Een naamsverandering dringt zich op "MNM Broekschijters" :thefinger:
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Ronde 3 :

1 1989 The Cure Fascination Street
2 1990 Jon Bon Jovi Blaze of glory
*Voor welke film met Emilio Estevez werd dit nummer opgenomen? Pas op, de titel moet helemaal juist zijn !
* A : Young Guns 2
3 1991 Kym Sims Too blind to see it
4 1992 Bettie Serveert Kid's allright
* De zangeres vdeze groep richtte in '01, samen m. Pascal Deweze v. oa Metal Molly en Sukilove, een countrygroep op … hoe heette die groep?
* A : Chitlin' Fooks
5 1993 Neil Young Philadelphia
6 1994 Sagat Funk dat
7 1995 Jill Sobule Supermodel
8 1996 Speech Ask somebody who ain't
9 1997 The Prodigy Smack my bitch up
10 1998 Niels Van Gogh Pulverturm
11 1999 The Corrs Old town
12 2000 Thee Madkatt Courtship My life muzik
13 2001 At The Drive-In One armed-scissor
14 2002 2Pac Letter 2 my unborn
* Welk Michael Jackson-nummer wordt gesampled in de volgende song?
* A : Liberian Girl
15 2003 Silverene Go your own way
* De zanger van deze groep is getrouwd met een BV … wat is zijn naam?
* A : Fred Di Bono
16 2004 Kings of Leon The bucket
17 2005 Devendra Banhart Heard somebody say
18 2006 Bob Sinclar Rock this party (Everybody dance now)
19 2007 Ozark Henry Play politics
20 2008 Femme Fatale Décadence

-> opmerkingen :
* Fascination Street van The Cure, ondanks een minuut instrumentale intro, bijna door de helft van de ploegen juist beantwoord

-> minder dan tien keer beantwoord :
5. T Philadelphia 4 op 46 Weeners / Vlassenbroek / Metal Mickeys / Just an Illusion
(staat op de OST van de gelijknamige film (met oa de hit van Bruce Springsteen))

7. U Jill Sobule 6 op 46 Kas / Bananen / Polkaheer / Sympathie / Country Trash / Sticky F

8. U Speech 8 op 46 Metal Mickeys / Kas / Bananen / JPJ&SG / Sympathie / Sticky F / Bakerstreet / Amuses G.
8. T Ask somebody who ain't 7 op 46 Metal Mickeys / Bananen / JPJ&SG / Sympathie / Sticky F / Polkaheer / Amuses G.

17. U Devendra Banhart 5 op 46 Weeners / Paris Hilton Lookalikes / Metal Mickeys / WB Monkees / Flodder
17. T Heard somebody say 2 op 46 Weeners / Paris Hilton Lookalikes

20. U Femme Fatale 6 op 46 Kas / Vlassenbroek / Country Tr / Tony Servi BB / Rock M / Weeners
* Dit vind ik fantastisch : ik ben, in muziekfans en -'kenners'-milieus, al diverse keren weggehoond geweest omdat ik er van overtuigd ben dat dit een geweldig elektropopnummer is : mocht Roisin Murphy dit inzingen, hoor je het elk half uur op Stubru, bij wijze van spreken ...
Het bewijs is er : ik las, naast Betty en Biba Binoche, diverse keren Goldfrapp en Vive La Fête, maar ook Lykki Li en Santogold.
-> Kunnen we voor mijn part DIRECT de hokjes 'commercieel' en 'alternatief' afbreken?
(zie ook 'Pulverturm' van Niels Van Gogh : een echt goed dance-nummer : geef het aan pakweg Digitalism of Daft Punk en iedereen vindt het geweldig)[/b]
Laatst gewijzigd door Tonyvdb op di 11 nov 2008, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Tonyvdb schreef:
Vlassenbroek2000 schreef:Van de makkelijke nummers kwamen de titels vlot voorbij, maar bij een moeilijker nummer of albumtrack dan weer niet. Tja, ieder zijn mening daarover natuurlijk, maar ons lijkt het logischer dat andersom te doen ...
mmhh ... toch ook niet 100% akkoord ... je moet in een quiz altijd wat weggevers doen, zelfs met titel en al (Hey ya, I drove all night bvb.) ... in veel van de moeilijkere - alternatievere - nummers was er wel de titel in te horen, maar je moet dan wel weten wat die titel is, dat is een andere zaak (bvb. Devendra Banhart, Madrugada) ...
de (heel weinige (5-tal?)) LP-tracks op deze quiz waren van heel bekende platen van heel bekende artiesten en als ik daar de titel moet van laten horen, dan is er niks meer aan
* bvb. U2-Zoo Station openingstrack uit Achtung Baby en openingsnummer op hun Zoo-Tour, misschien wel één van de allerbekendste tournees uit de muziekgeschiedenis : dat nummer is bekender dan veel andere singles van U2 / het reeds aangehaalde voorbeeld van Coldplay / Fascination Street van The Cure : een LP-track maar één van hun allerbekendste nummers ook, wat ook bleek uit het aantal antwoorden : een stuk instrumentale intro leverde een 20-tal goede antwoorden op (voor de titel, The Cure had haast iedereen)

maar, Stefan, je hebt wel niet 100% ongelijk, ik weet min of meer wat je bedoelt ... 't is niet dat ik per se alle kritiek(jes) wil pareren - zie ook Silent Dolphin - maar wil ze graag duiden en plaatsen ... ik heb uitgebreid en in detail deze quiz voorbereid en aangekondigd en zal nu ook achteraf zo te werk gaan ...
En soms heb je, als quizzer of als ploeg, een indruk die bij een merendeel van de andere ploegen niet aanwezig is, of zelfs omgekeerd ervaren wordt en zoiets komt nog veel beter tot uiting, blijkbaar, op deze quiz, omdat, zoals Vince aanhaalde, bvb. van Danny Fabri naar Pavement wordt geschakeld, zonder verwittiging ...
Het was geen kritiek hoor Tony, gewoon een persoonlijk aanvoelen aan onze tafel gisteren ...
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

weet ik hoor, Stefan, ik schreef ook 'kritiekjes' hé, :wink:


FOTO'S

1. Daft Punk
2. Estelle
3. Madonna
4. Clawfinger
5. Frank Valentino
6. Gigi D'Agostino
7. The Stone Roses
8. TV On The Radio
9. Jasper Erkens
10. Rick Astley
11. The The
12. LL Cool J

-> opmerkingen :
* een paar keer Emiel Goelen gelezen ipv Frank Valentino
* één keer Joe Van Holsbeeck ipv Jasper Erkens :roll: (hij trekt er wel op ja)

-> minder dan tien keer beantwoord :
4. Clawfinger 9/46 WB Monkees / Holly's / JPJ&SG / Country Tr / Amuses G / Tony Servi BB / Testedoene / Kardinaal & K / Vimme
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Ronde 4 :

1 1989 Hithouse Move your feet to the rhythm of the beat
2 1990 Primal Scream Loaded
3 1991 Susannah Hoffs My side of the bed
4 1992 Clouseau Vanavond ga ik uit
*Het volgende nummer staat op de vierde plaat van deze nog altijd razend populaire groep.
Wat is de titel van dat album, en ik zeg je er nog bij dat die titel in het volgende nummer wordt gezongen, jammer genoeg voor jullie niet in het geselecteerde fragment.
* A : Doorgaan
5 1993 Salt 'n Pepa Shoop
6 1994 Mano Negra Senor Matanza
7 1995 Leftfield Release the pressure
8 1996 Mr. President Coco Jambo
9 1997 The Levellers Dog train
10 1998 Therapy? Church of noise
* Hoe heet de zanger van dit Iers trio, dat medio jaren '90 een abonnement had op Rock Werchter?
* A : Andy Cairns
11 1999 Venus in Flames Cynthia's gone
12 2000 D12 Shit on you
13 2001 Opeth Blackwater Park
14 2002 Moby Extreme ways
* Bij de aftiteling van welke filmtrilogie kon je het volgende nummer horen : één woord, dat in alle drie de titels voorkomt, volstaat als antwoord
* A : De 'Bourne'-trilogie
15 2003 Outkast Hey ya
16 2004 Kylie Minogue I believe in you
17 2005 Calla It dawned on me
18 2006 Mark Ronson Just
* Wiens nummer hoor je hier in een loungy uitvoering?
* A : Radiohead
19 2007 The Cribs Men's needs
20 2008 John Dahlbeck Blink

-> opmerkingen :
* haast alle antwoorden tien keer of meer gegeven, moeilijkste (naast de twee hieronder) waren : 'Doorgaan' LP titel Clouseau en 'Release the pressure' van Leftfield, toch elk een keer of 12-14 of zo.
* 'Jack to the sound of the underground' is de eerste hit van Hithouse, die zat in de oldiesquiz in Bellem, 'Move your feet' was de tweede en die zat in de 'newbiesquiz'.

-> minder dan tien keer beantwoord :
13. U Opeth 4 op 46 4 Schelln Espe / A Tribe called 'Wuk Est'? / Flosseklosser / JPJ&SG
13. T Blackwater park 2 op 46 4 Schelln Espe / A Tribe called 'Wuk Est'?
* 4 Schelln Espe toch geen solo, want nog een Opeth-fan in de zaal
* JPJ&SG en Flosseklosser werden beloond voor hun opmerkzaamheid, toen een Schel Espe (met een Opeth-T-shirt aan) rechtsprong bij het aanhoren van dit fragment, en scoorden met Opeth :D

5. U Calla 0 op 46
5. T It dawned on me 0 op 46
* deze had ik echt niet verwacht : dit nummer kreeg veel airplay op Stubru, ook overdag en haalde zelfs even De Afrekening.
Als voorspeler/juryvoorzitter Swat had meegespeeld, had hij een dubbele zaalsolo gescoord, want hij is enorm fan van deze groep.
Laatst gewijzigd door Tonyvdb op di 11 nov 2008, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Ronde 5 :

1 1989 Faith No More War Pigs
* Welke 70s-helden worden hier gecoverd?
* A : Black Sabbath
2 1990 Fugazi Waiting room
3 1991 EMF I believe
4 1992 Gorky Ooit was ik een soldaat
5 1993 Taylor Dayne Can't enough of your love
6 1994 Bodycount Born dead
* Wat is de naam van de frontman van deze groep?
* A : Ice T
7 1995 Pulp Sorted out for E's and whiz
* Op de Brit Awards van 1996 verstoorde de zanger van de volgende groep de show van een bekende artiest en werd daarvoor zelfs even gearresteerd … Wiens optreden verstoorde hij?
* A : Michael Jackson
8 1996 Moloko Fun for me
9 1997 Ultimate Kaos Casanova
10 1998 Craig Armstrong This love
11 1999 Apollo 440 Stop the rock
12 2000 Aaliyah Try again
13 2001 Faithless We come 1
14 2002 Texas Guitar Song
15 2003 The Shins So says I
16 2004 Jamie Cullum Everlasting love
* Dit is één van de meest gecoverde nummers ooit … Hoewel ene Robert Knight dit nr. eerst uitbracht, scoorde vooral een Londense groep er in 1968 een enorme hit mee … wat is de naam van die groep?
* A : The Love Affair
17 2005 Recloose Dust
18 2006 Kaye Styles Profile
19 2007 Los Campesinos You! Me! Dancing!
20 2008 Grace Jones Corporate cannibal


-> opmerkingen :
* een paar moeilijkere hit-uitvoerders in deze ronde : Taylor Dane en Ultimate Kaos : elk een keer of 15, maar vooral 'alternatieve' moeilijkerds, zie hieronder :

-> minder dan tien keer beantwoord :
10. U Craig Armstrong 6 op 46 Metal Mickeys / WB Monkees / Just An Illusion / Country Trash / Sticky F / Liquizo
* Ondanks dat een 15-tal ploegen 'This love' invulde (kon je duidelijk horen) kwam de combinatie T+U alleen maar voor bij WB Monkees en Liquizo : ten huize Phon blijkbaar een hit, want Phons vriendin speelde bij Liquizo, of is dit toeval?

15. T So says I 6 op 46 WB Monkees / Kas / Holly's / Bananen / Tony Servi BB / A Tribe called 'Wuk Est?'

17. U Recloose 4 op 46 Bananen / JPJ&SG / St.-Georges / Sympathie vd Duvel

19. U Los Campesinos 7 op 46 WB Monkees / Bananen / Feds Gadget / Tony Servi BB / Disorder / A Tribe called Wuk Est / Liquizo
19. T You! Me! Dancing! 3 op 46 WB Monkees / Tony Servi BB / A Tribe called Wuk Est

20. T Corporate cannibal 4 op 46 WB Monkees / Metal Mickeys / Country Trash / Weeners
* Toen ik vorige week de fantastische song 'William's blood' hoorde op Radio 2, dacht ik, wilde ik dat direct in de quiz, maar blijkbaar was deze 'Corporate cannibal' de single, dus heb ik ter elfder ure toch maar voor deze gekozen ... Grace Jones : na bijna 20 jaar terugkomen met zo'n plaat :shock:
phon
Rock Legend
Berichten: 1168
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 17:18
Locatie: Kortrijk

Bericht door phon »

Tonyvdb schreef: 10. U Craig Armstrong 6 op 46 Metal Mickeys / WB Monkees / Just An Illusion / Country Trash / Sticky F / Liquizo
* Ondanks dat een 15-tal ploegen 'This love' invulde (kon je duidelijk horen) kwam de combinatie T+U alleen maar voor bij WB Monkees en Liquizo : ten huize Phon blijkbaar een hit, want Phons vriendin speelde bij Liquizo, of is dit toeval?
Dat moet toeval zijn, het antwoord bij Liquizo kwam van mijn zusje dat grote fan is van Craig Armstrong en dat bij ons kwam niet van mij alleszins :)

Overigens :app: voor deze goeie quiz, ik heb me goed geamuseerd en stijf veel goede muziek gehoord, ook weer een paar dingen die ik wat nader moet bekijken (bv. Calla).
Volgend jaar opnieuw alleszins.

Nogmaals bedankt aan Vincent, Johan en Kurt :bow: :app:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Ronde 6 :

1 1989 Pixies No.13 Baby
2 1990 A-ha Crying the rain
* Hoe heet de in Duitsland en Skandinavië nog altijd heel populaire zanger van deze groep?
* A : Morten Harket
3 1991 Shanice I love your smile
4 1992 Tom Waits Dirtin' the ground
* Op welk album staat het volgende nr? De titel vh album is ook de titel van een nummer van de groep uit fragment 1.
* A : Bone Machine
5 1993 The Beloved Sweet Harmony
6 1994 2 Unlimited No one
7 1995 Tindersticks Travelling light
* Wat is de naam van de (gast-)zangeres in het volgende nummer? Zij is lid van de Amerikaanse groep 'The Walkabouts'.
* A : Carla Torgersson
8 1996 St. Etienne Daho Jungle pulse
9 1997 Olive You're not alone
10 1998 The Seatsniffers A cheat
11 1999 Cliff Richard The millennium prayer
12 2000 Caviar Tangerine Speedo
13 2001 Macy Gray Sexual revolution
14 2002 Nirvana You know you're right
15 2003 Céline Dion I drove all night
* Hoewel dit nummer werd geschreven voor Roy Orbison, was het een New Yorkse zangeres die er in 1989 het eerste een hit mee scoorde? Wie was dat?
* A : Cyndi Lauper
16 2004 Girls In Hawaii Flavor
17 2005 Axelle Red & Daan I had a dream
18 2006 Muse Knights of Cydonia
19 2007 Sonny J Can't stop moving
20 2008 Daniel Powter Next plane home


-> opmerkingen :
* Carla Torgersson zeker 15-20 keer juist gezien : dacht dat dit moeilijker was

-> minder dan tien keer beantwoord :
4. T Dirtin' the ground 5 op 46 JPJ&SG / Tony Servi BB / Sticky F / Flodder / Weeners

8. U St. Etienne Daho 7 op 46 WB Monkees / Bananen / Sympathie / Jeukdoos / Sticky F / Kas / Metal Mickeys
8. T Jungle pulse 5 op 46 WB Monkees / Bananen / Sympathie / Jeukdoos / Sticky F

10. U The Seatsniffers 8 op 46 Kas / Holly's / Bananen / JPJ&SG / Feds Gadget / Sticky F / Flodder / Paris Hilton L.

16. T Flavor 0 op 46
* hier pleit ik schuldig : had dit beetje zien aankomen (al had ik gehoopt op een paar medefans) maar kon het niet laten om dit FANTASTISCHE NUMMER (downloaden! NU!) van Girls In Hawaii in de quiz te steken.
In Wallonië heeft dit nummer (op single uitgebracht trouwens én een concertfavoriet) dezelfde status als pakweg 'Hotellounge' boven de taalgrens ...

20. T Next plane home 5 op 46 Kas / Bananen / Sympathie / Boeboeks / Amuses G.
* Kwistet nam de Next train home (kregen zelfs een punt daarvoor :D )
Laatst gewijzigd door Tonyvdb op di 11 nov 2008, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4338
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

Kan het zij, dat ge wat te snel de zaken overloopt, Tony? Ik meen mij te herinneren, dat wij ook Neilm Young hebben ingevuld in ronde 3/fragment 5 én Tom Waits in ronde 6/fragment 4....
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Hoezen :

1. Kelis - Kaleidoscope
2. Stereolab - Emperor Tomato Ketchup
3. 2 Many DJ's - As heard on Radio Soulwax pt2
4. PJ Harvey - Rid of me
5. Queen - Made in heaven
6. Foo Fighters - Echoes, patience, silence & grace
7. Annihilator - Alice in hell
8. Helmut Lotti - From Russia with love


-> minder dan tien keer beantwoord :

* Stereolab : 10 keer
* Emperor Tomato Ketchup : 8 op 46 : Metal Mickeys / WB Monkees / Polkaheer / Sympathie / Country Trash / Tony Servi Big Band / Weeners / A Tribe called 'Wuk Est?'

* Annihilator : 2 op 46 : Would Be Monkees / Polkaheer
* Alice in hell : SOLO : Polkaheer
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

peegee schreef:Kan het zij, dat ge wat te snel de zaken overloopt, Tony? Ik meen mij te herinneren, dat wij ook Neilm Young hebben ingevuld in ronde 3/fragment 5 én Tom Waits in ronde 6/fragment 4....
nee hoor, ik probeer niemand over te slaan : het gaat over de titels, Peter, Tom Waits en Neil Young hebben heel veel ploegen goed hoor.

edit : haja, nu zie ik waarom je dat denkt ... ik had T Tom Waits en T Neil Young gezet ... heb het aangepast in mijn posts hierboven ... excuus
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Ronde 7 :

1 1989 Vaya Con Dios Johnny
* In 1991 overlijdt de charismatische contrabassist van deze groep … wat is zijn naam?
* A : Dirk Schoufs
2 1990 Inspiral Carpets Commercial rain
3 1991 U2 Zoo Station
4 1992 Swans Love of life
5 1993 The Lemonheads Confetti
6 1994 Wendy Van Wanten Blijf nog één nacht
* Van wie is het origineel van het volgende nummer? Het betreft een in het Frans zingende Amerikaanse, in 1974
stond ze in de Playboy en 1979 vertegenwoordigde ze Luxemburg op het Eurosongfestival en werd 13e met 'J'ai déjà vu ça dans tes yeux'.
* A : Jeane Manson
7 1995 Ben Harper Gold to me
8 1996 Kommil Foo Salto mortale
9 1997 Groove Armada At the river
10 1998 Tori Amos Jackie's strength
* Hoe heet het album waar de volgende single uit komt? Het is al haar vierde studio-album.
* A : From the choirgirl hotel
11 1999 Marisa Turner People 2 People
12 2000 Ryan Adams Oh my sweet Carolina
13 2001 Rufus Wainwright Cigarettes & chocolate milk
14 2002 't Hof Van Commerce Kom mor ip
* Wat is het alter ego van Kristof Michiels, oftewel de DJ van deze Westvlaamse hiphoppers?
* A : DJ 4T4
15 2003 Madrugada Majesty
16 2004 The Von Bondies C'mon c'mon
17 2005 Ashanti Only U
18 2006 Captain Glorious
19 2007 Lily Allen LDN
20 2008 Amadou & Mariam Sabali

-> minder dan tien keer beantwoord :

2. T Commercial rain/reign 2 op 46 Bananen / A Tribe called 'Wuk Est?'
* Werd zowel als Commercial rain als als Commercial reign uitgebracht (dank Rino)

4. U Swans 7 op 46 Metal Mickeys / WB Monkees / Kas / Bananen / Polkaheer / Sticky Fingers / Disorder
* heel veel ploegen gokten op The Mission, niet onlogisch gezien het stemgeluid, ben zelf niet zo'n fan van dit genre en zou waarschijnlijk ook voor The Mission gegaan zijn.

5. T Confetti 6 op 46 Metal Mickeys / Polkaheer / Tony Servi BB / Sticky Fingers / Weeners / St.-Georges
* De single die volgde op 'Mrs. Robinson'.

10. T Jackie's strength 4 op 46 Flodder / Paris Hilton Lookalikes / A Tribe called Wuk Est? / Si en La
10. vr. From the choirgirl hotel 7 op 46 Paris Hilton Lookalikes / Kas / Polkaheer / Feds Gadget / Sympathie / Amuses G / Disorder
10. !! alle drie Tori Amosvragen juist SOLO Paris Hilton Lookalikes
* dacht dat dit een bekender nummer was, had hier echt 20 of zo verwacht ... echt verkeerd ingeschat qua moeilijkheidsgraad deze titel ... Paris Hilton Lookalikes wisten als enige ploeg alle drie de Tori Amos-punten te scoren.

15. T Majesty 5 op 46 WB Monkees / Feds Gadget / Sticky Fingers / Flodder / A Tribe called Wuk Est?
Plaats reactie