Muziekquiz Koerier, Reet 25/10/08

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Muziekquiz Koerier, Reet 25/10/08

Bericht door Vlassenbroek2000 »

En Flor, was deze quiz een beetje naar je zin ?? :twisted: :twisted:
Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Bericht door gekookte espe »

:lol:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

Ah, ik zie dat de 3 schellen espe ook veilig terug in Aalter zijn!! :wink:

Nog géén reactie van Flor? Toch niks voorgehad onderweg? (alcoholcontrole oid????) :roll: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Eerst en vooral proficiat aan Lords of The Ring die, in vergelijking met vorig jaar, van plaatsjes wisselden met Fab4 en zo verdiend deze quiz wonnen :app: :app: :app:

Wat de quiz betreft voor onze ploeg, kan ik vrij kort zijn. Deze quiz was, in vergelijking met de editie van vorig jaar, deze totaal niks voor ons. Deze keer hadden Jef & Co een quizje samengesteld waarbij de uitvoerders alleen maar vrouwelijke (solo) artiesten waren, m.a.w. geen groepen, geen mannelijke uitvoerders. Wat onze persoonlijke mening betrof, niet echt een geslaagde keuze. Er werd direct veel muziek uitgesloten en er moest (te) veel gevist worden in de commerciële vijver, iets waar we veel minder in thuis zijn. Maarja, zoals al menig maal aangegeven hier op dit forum, een samensteller(s) maakt de quiz naar zijn (hun) persoonlijke sma(a)k(en). Daar is op zich helemaal niks mee, maar de vrouwelijke uitvoerders kwamen op het einde onze strot een beetje uit. :puke: En achteraan in de zaal zat de klank ook niet helemaal snor, waardoor we misschien wel wat titels misten ...

Wij hadden ook de indruk dat de quiz zeker een half uur vroeger kon gedaan geweest zijn. Ook hier weer (te) lange rookpauzes en na het laatste fragment een onverklaarbare lange stilte.

We scoorden wel nog aan een gemiddelde score van 20/24 per ronde (met dank aan Staaf want anders hadden we de helft niet gehaald vrees ik), iets wat ons in extremis nog de gedeelde 10e plaats opleverde.

Voor de rest: vlotte bediening, vlotte afrekening, presentatie ok (voor de Flors onder onder ons die dit belangrijk vinden :twisted:, alhoewel we er achteraan in de zaal weinig van verstonden), klachten werden vlot behandeld, prijzentafel ok...

Kortom, prima quiz waar we volgend jaar met plezier terug naartoe komen, hopelijk deze keer met een thema dat ons wat nauwer aansluit bij onze persoonlijke voorkeuren
:?
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Top 10 zag er ongeveer zo uit als ik het niet verkeerd voorheb:

1. Lords of The Ring
2. Fab4
3. Vandalen
4. Polkaheer en gevolg
5. The Holly's
6. Tequila Overdrive
7. Guess Who vs Testedoene
8. Fanfare Heilige Familie
9. De Rechte Bananen
10. Vlassenbroek2000
10. Detroit Breakdown
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

idem zoals bij de Vlassers , wat gemopper aan onze tafel ivm thema...
maar toch hebben we lang voor top 10 gestreden ... 12de plaats uiteindelijk.
ik kon dit wel hebben ..al dat vrouwelijk geschut , en dien te zeggen dat mijn collegas van Koerier er weer een leuk gevarieerde avond hebben trachten van te maken ....( wij speelden onder gelegenheidsploeg "Mijne jef zit WEER ni goe ! )
pluspunten : vlotte bediening + afhaling , lekkere soep naar't schijnt ? ,
goede prijzentafel ... vooral als je merkt dat je eigen
verjaardagscadeau tssn de prijzen ligt :twisted: bedankt
aan onze Jef daarvoor ' was ze vorige week in zijn auto
vergeten !!!!

minpunten : klank mocht iets harder , vooral voor vanachter in de zaal ;
rookpauzes ECHT tot 5 minuten houden aub !
en idd , als je de uitslag hebt dan ook direct over gaan tot
uitrijking aub !!!
uit ervaring wetende dat wanneer je nog ver moet met
de wagen !!!! ook al klinkt half 1 of 1 ur niet laat .... als je nog
vele killometers moet .. daar hebben we zelf ook een hekel
aan hé !

in alle geval we hebben ons weeral BANGELIJK geamuseerd op deze thuismatch ..en hoe " onze Jef er volgend jaar zal uitzien ( naam ploeg )
da wete we nog ni ..mor terugkomen doen we zeker !!!
merci aan MC JEF .... BABIE MONIQUE en DIE HARD PATJE :headbang:
en...merci Ricardo voor je Guinness traktatie .... Irish Gold dude !!!
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Bericht door Rock Monsieur »

Vlassenbroek2000 schreef:Eerst en vooral proficiat aan Lords of The Ring die, in vergelijking met vorig jaar, van plaatsjes wisselden met Fab4 en zo verdiend deze quiz wonnen :app: :app: :app:
Ook van onze kant een welgemeende proficiat voor deze (voor ons onbekende) ploeg.
Vlassenbroek2000 schreef:Deze keer hadden Jef & Co een quizje samengesteld waarbij de uitvoerders alleen maar vrouwelijke (solo) artiesten waren, m.a.w. geen groepen, geen mannelijke uitvoerders. Wat onze persoonlijke mening betrof, niet echt een geslaagde keuze.
Een geslaagde keuze of niet? Voor sommigen wellicht wel, voor anderen dan weer niet. Dat is nogal subjectief. In ieder geval wel een originele invalshoek en toch ook wel een hulpmiddel bij sommige fragmenten (vb: Skunk Anansie kon niet goed zijn, moest Skin zijn, ...).
Maar ik moet toegeven, op het einde van de quiz had ik persoonlijk ook genoeg vrouwengekweel gehoord. Je sluit idd een aantal zaken uit, alhoewel de quiz m.i. toch heel gevarieerd was (nederlandstalig, schlagers, afrekening, pop, wave, ...).
Vlassenbroek2000 schreef:En achteraan in de zaal zat de klank ook niet helemaal snor, waardoor we misschien wel wat titels misten ...
Titels missen??? Welke titels??? Naar mijn algemeen aanvoelen waren er in deze quiz heel weinig titels te horen. Er werd meestal net uitgefade(d :?: )(t :?: )(ded :?: ) voor de titel van het nummer te horen was. Dit feit, samen met het gegeven dat de 'thema's' van de quiz opgedeeld waren in (60's-70's-...-Nederlandstalig- ...) zorgde er m.i. toch wel voor dat de quiz niet al te gemakkelijk was.
Vlassenbroek2000 schreef:Wij hadden ook de indruk dat de quiz zeker een half uur vroeger kon gedaan geweest zijn. Ook hier weer (te) lange rookpauzes en na het laatste fragment een onverklaarbare lange stilte.
Yep, zelfde indruk hier. De rookpauzes (2x een kwartier of zelfs langer) duurden m.i. veel te lang. Ook na het overlopen van de scores van de laatste ronde vond men het nodig om nog een extra 10 minuten te wachten vooraleer aan de proclamatie te beginnen.
Laatste fragment klonk iets voor middernacht, prijsuitreiking begon om 00u25. Niet slecht, maar kon idd. vroeger. En voor ploegen die van ver komen (zoals wij) zou dat extra leuk zijn. Door het winteruur duurde de nacht idd. een uurtje langer dan normaal. Helaas beseffen mijn kinderen (respectievelijk 2 en 3 jaar) dat nog niet. Pas om 2u15 (oud uur) thuisgekomen en om 6u30 (oud uur) stond er al eentje naast ons bed.
Maar wie zonder zonde is werpe de eerste steen. In 't verleden hebben wij ons qua timing ook al lelijk misrekend.
Vlassenbroek2000 schreef:Voor de rest: vlotte bediening, vlotte afrekening, presentatie ok (voor de Flors onder onder ons die dit belangrijk vinden :twisted:, alhoewel we er achteraan in de zaal weinig van verstonden), klachten werden vlot behandeld, prijzentafel ok...
Ook hier ga ik met het meeste akkoord: mooie en ruime zaal, goede installatie, vlotte bediening, ... niet evident met 53 ploegen.
Alleen had ik wel een probleem met de klachten. Wij dienden regelmatig een klacht in wegens te weinig punten. (Onze 5 klachtenbriefjes waren op, slechts 1x werd op onze klacht positief gereageerd.)
Er werd m.i. nogal streng verbeterd. Om één voorbeeld te geven: bij Nelly Furtado vulden wij als titel in 'Say it' terwijl het eigenlijk 'Say it right' moest zijn. Wij dachten hiervoor een punt te krijgen, maar de jury besliste helaas anders.
:idea: Ik vraag me af hoeveel quizorganisatoren dit ook zouden fout keuren? :idea:
In ieder geval, wij hoopten voor een 4-tal identieke gevallen toch telkens op de goodwill van de jury te kunnen rekenen, maar die bleef meestal onverzettelijk.
Probleem is dat ik een paar keer op het klachtenformulier de vraag stelde om ons antwoordblad te mogen zien. Op die manier zouden we weten welk antwoord precies foutief werd gerekend. Helaas werd ons verzoek slechts éénmaal ingewilligd. Bij de 4 andere gevallen blijft het voor ons dus gissen welke titel werd afgekeurd.

Nu goed, we tillen er niet zwaar aan. Conclusie is dat deze quiz heel goed georganiseerd is, aangenaam, gevarieerd en niet al te moeilijk.
Wat ons betreft zeker en vast voor herhaling vatbaar. De verplaatsing nemen we er dan graag bij.
Music-Hamster
Groupie
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 23:57
Locatie: Live vanop de parking

Bericht door Music-Hamster »

Vlassenbroek2000 schreef:Eerst en vooral proficiat aan Lords of The Ring die, in vergelijking met vorig jaar, van plaatsjes wisselden met Fab4 en zo verdiend deze quiz wonnen :app: :app: :app:
Rock Monsieur schreef:Ook van onze kant een welgemeende proficiat voor deze (voor ons onbekende) ploeg.
*Buigt eerbiedwaardig tegenover de opponenten*
:bow: :bow: :bow:

En dan een woordje van de winnaar 8) (of tenminste één van de leden van de winnende ploeg :wink: )
Uiteraard hebben wij gisteren een zéér leuke avond beleefd ... kan mij moeilijk indenken dat iemand die in dezelfde positie zou verkeren het tegenovergestelde zou beweren :D
't Valt dan ook moeilijk te ontkennen dat de kwis dit jaar helemaal in onze lijn lag, ik zou het zelfs gewoon onder de noemer 'de juiste ploeg op het juiste kwis' kunnen of willen samenvatten.
De kwis zelf leek ons zeer degelijk en gevarieerd, begin er maar aan, 144 artiesten uit 50 jaar muziekgeschiedenis die dan ook nog in het vooropgestelde schema pasten (noemen ze zoiets geen 'format' ? :dance: ) sorry inside joke), anyway RESPECT !
De fragmenten waren gedaan iets voor middernacht, uitslagen een kwartiertje later, en den Anderlecht nog gewonnen ook :lol: ook hier geen verder commentaar nodig.

De klank mocht van ons ook wel iets beter, luidsprekers iets hoger zetten, (al was het maar een half metertje) zou voor de achterste rijen misschien wel iets uitgemaakt hebben ... maar wij zaten op de 4e laatste rij (6e rij van voor te beginnen)

Hou er ook rekening mee dat in een bakstenen zaal het geluid zeer moeilijk 'goed' te krijgen is, misschien zouden extra luidsprekers halverwege de zaal enig soelaas kunnen bieden, maar dat moet de organisatie uitmaken ... Het zal ook nooit goed zijn voor iedereen, te stil, te hard, te dof, te scherp, te weinig variatie, ...

De rookpauzes zijn er voor ons op elke kwis teveel aan :burn: , hoelang of hoe kort ook, vroeger snakten wij naar adem maar tegenwoordig kijken wij op onze horloge :rofl2:

En ja toegegeven, wij duiken als kwisploeg nu ook niet zoooo dikwijls op, maar dat heeft eerder met planning en vervoer te maken dan met interesse voor de muziekkwissen. Als dit euvel ons wat minder parten zou spelen zou je ons wel meer zien aantreden, maar het is nu éénmaal zo.

En ook toegegeven, zet ons op een kwis waar de muziek een beetje meer alternatiever geïnspireerd zou zijn, dan scoren wij een pak minder, eerlijk is eerlijk ... :( Voor hetzelfde geld trekken Patje en Monique volgend jaar een heel andere kaart en zakken wij meedogenloos weg in de middenmoot :twisted: (Nie doen hé :lol: :lol: :lol: )

En tenslotte nog : zoals het er nu uitziet gaan wij in op de uitnodiging van The Holly's om op hun kwis aan te treden op 22 November in Hamme !!

En dan :banana: volgend jaar, hopelijk zonder al te veel kalenderproblemen, opnieuw present in Reet want wij hebben een plaats te verdedigen :headbang:
flor
Fan
Berichten: 6
Lid geworden op: za 13 sep 2008, 16:32
Locatie: deurne

Bericht door flor »

Dag iedereen!
Toch merkwaardig dat een bespreking op het forum als eerste item een verwijzing naar mijn kleine bijdrage moet zijn, jongens toch.
Geen reactie op de kwis omdat de fragmenten niet gepubliceerd zijn, en aangezien ik zaterdag in het Sportpaleis zat (familiale verplichtingen, niet echt uit vrije wil) kan ik er ook niets zinnigs over zeggen.
Oh, peegee, je zal me nooit met alcoholische dranken betrappen op een kwis (noch ergens anders), dus uw opmerking raakt kant noch wal.
Verslag van de prestaties van Kerr, Ure, Live, O'Connor en vele anderen kan geleverd worden op simpele aanvraag.
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Bericht door One good reason »

flor schreef:Dag iedereen!
Toch merkwaardig dat een bespreking op het forum als eerste item een verwijzing naar mijn kleine bijdrage moet zijn, jongens toch.
Je kan toch moeilijk ontkennen dat je, dankzij je besprekingen, zowat de pispaal (helaas vind ik geen plassende smilie :wink: ) bent geworden van dit forum. Maar ik denk dat de meesten jouw eigenzinnige uitlatingen hier toch wat kunnen relativeren ...
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

Ik ga niets van quoten opsommen, juist vermelden dat ik het 100% eens ben met Vlassenbroek.

Verder nog een dikke proficiat aan de winnaars :app: :app: :app: en welkom op het forum, Music-Hamster :thumb1: , wij hopen jullie vaker terug te zien, op andere quizzen ook. :!: :?:
Gebruikersavatar
dendaffe
Superstar
Berichten: 719
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 07:57
Locatie: Aartselaar
Contacteer:

Bericht door dendaffe »

Net de uitslag doorgekregen (ook doorgemaild aan Bart met percentages e.d.):
1. Lords Of The Ring 267
2. Fab 4 263
3. De Van Dalen 261
4. Een Polkaheer, een Rapenbrader, een Strop en een Kaaskop 259
5. The Holly's 258
6. Tequila Overdrive 255
7. Guess Who vs Testedoene 254
8. Fanfare Heilige Familie 248
9. Rechte Bananen 246
10. Vlassenbroek 2000 245
11. Detroit Breakdown 245
12. Mijne Jef zit weer ni goe 239
13. Apollo vs Dreamers & Kluizenaars 236
14. Rock Monsieur 231
15. Diamond Dogs 230
16. Total Quality 229
17. Interstellar Overdrive 228
18. Captain Sensible 225
19. Men in Black 225
20. Afgan Pigs 223
21. Demented Flabbergasten 219
22. Aha-Erlebness 216
23. Absolute Beginners 214
24. Oesje 206
25. The Stoned 199
26. Amorfe Ruiters 188
27. Domi & Co 188
28. Buis van Eustachius 188
29. Weulle 186
30. Master & Shameless 182
31. Help 180
32. Daisybelzen 179
33. Poptiek Snacken 178
34. Brainstormers 175
35. Pacha's 173
36. USS 171
37. Kwista 170
38. The Green Bottles 163
39. De 4 Krieken 162
40. De Pandas 162
41. Simple Minds 159
42. 4 Schelln Espe 150
43. Zeulle 146
44. De Kwissetiers 144
45. Muy Fragil 140
46. The Craptastic Four 139
47. Effe Denken 136
48. The Aztecs 128
49. Geulle 124
50. De Knoeiers 116
51. Promillekes 111
52. Gequiz Balan 103
53. Casa Blanca 87
Plaats reactie