Benoit's Grote Rock'n roll Geschiedenisquiz - 21/10 - Gent

Plaats reactie
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Benoit's Grote Rock'n roll Geschiedenisquiz - 21/10 - Gent

Bericht door peegee »

Voor mij, wegens zijn eigen karakter, een zeer aangename quiz met 4 reeksen, elk gebaseerd op 1 decennium (60's - 70's - 80's - 90's); tussen de reeksen door moest er heel wat theorie beantwoord worden; van songteksten (wonderwall; pink floyd; sympathy for the devil) aanvullen met woordjes (1/4 punt per woord) tot foto's en albums herkennen en songteksten herkennen.

In totaal 13 teams van 5 mensen aanwezig en wat ik ook heel tof vond: heel wat vrouwvolk !!!

Een dikke proficiat voor de Arthritic Monkees :thumb2: , die ons een 20-tal punten voorgebleven zijn en ook voor de nummer 3, die eigenlijk de morele winnaars waren, aangezien zij de eerste waren van de niet regulaire muziekquizzers; net als bij vele andere ploegen, had deze ploeg een vrij lange naam die ik intussen al vergeten ben. Kan er mij iemand helpen???

Ook een dankwoordje aan de samensteller en presentator Benoit Vanneck, die er wel heel wat tijd ingestoken heeft om deze kwis tot een goed einde te brengen. Een tip ivm de vragen: probeer uw vragen zó te stellen, dat er achteraf geen discussie is over de antwoorden :wink:

Ook heel tof dat er een deel van de quizzers uiteindelijk nog een heus concert te gehoren bracht met een zangeres met een stem, die er best zijn mag..
Laatst gewijzigd door peegee op wo 22 okt 2008, 08:47, 1 keer totaal gewijzigd.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

En gewoon even vanuit mijn statisticus zijnde oogpunt dit: dit is dus het 15.555e berichtje op deze site.
Ik ga slapen want moet straks om 7 uur (over dus een kleine 6 uur) een kater van zijn ballekes ontdoen....
Laatst gewijzigd door peegee op wo 22 okt 2008, 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Mooiste prijzentafel EVER in ieder geval. :grin:

(Het 'The winning team takes it all!' in de aankondiging deed het al vermoeden, dus 130 euro/5)
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Bericht door One good reason »

peegee schreef:En gewoon even vanuit mijn statisticus zijnde oogpunt dit: dit is dus de 15.555e berichtje op deze site.
Ik ga slapen want moet straks om 7 uur (over dus een kleine 6 uur) een kater van zijn ballekes ontdoen....
Waarvan 4 negeerbare van FLOR ... :rofl2: ... dus 15.551!
En PeeGee: wil je "toekomstgewijs" de details van je kater niet specifiëren ... het is niet leuk om dit te lezen terwijl ik een ontbijtkoek met granen zit te eten ... :lol:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

One good reason schreef:En PeeGee: wil je "toekomstgewijs" de details van je kater niet specifiëren ... het is niet leuk om dit te lezen terwijl ik een ontbijtkoek met granen zit te eten ... :lol:
Ik zal U de echte (bloederige) details nog wel eens persoonlijk doormailen, voor als ge graag eens echt over je nek wilt gaan (fijngevoeligaard); een aankondiging gelijk hierboven is toch maar algemeen, niet??? :rofl:

@Bart: de mooiste prijzentafel voor de winnaars, ja. Wat jij, Bart?; dan waren er beter 52 ploegen aanwezig met een hoger inschrijvingsgeld, niet? :wink:

Wij hebben toch ook nog elk een theaterticket, toffe prijs 8) :yummy: Ploeg 3 kreeg een rondje... De nrs. 4 tem 12 zijn met lege handen naar huis gegaan... Voor de laatste (13e) ploeg was er een poedelprijs; elk teamlid kreeg een foute cd..

Het zelfde systeem van het "teruggeven van de inleg van de ploegen" werd al gebruikt in de eerste 3 kwissen in die schuur in Lembeke; dat werd verdeeld over de beste 3 teams; de quizmaster (Bart VDW) is tot bezinning gekomen dit jaar... En er zijn ook altijd geldprijzen te winnen in Zomergem; winnaar 100 euro?2e: 50; 3e 25 oid... Ook in Oostende werd de pot verdeeld over de eerste 3 teams...
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Bericht door vinceluka »

De quiz gisteren had inderdaad heel wat troeven
- prachtige locatie , toffe sfeer en het mooiste quizpubliek in tijden (SepPuKu en ik zaten echter slecht geplaatst om daar tenvolle van te kunnen genieten, Bart en Spider daarentegen)
- veel variatie in de vragen en inhoudelijk goede quiz
- Leuk concertje in afwachting van de einduitslag met hilarische private dance aan ons tafeltje , lees 'dronkelap (hoop het toch voor hem) die zich spastisch voortbewoog op het ritme van de muziek'

toch zijn er zaken die beter kunnen
- Teveel te doen op hetzelfde moment fragmenten/foto's/teksten aanvullen/teksten herkennen en schiftingsvraag oplossen (zoveel mogelijk personen herkennen op hoes Sgt Peppers) allemaal op te lossen gedurende 2 rondes.
Daardoor was het ook onmogelijk om de stand bij te houden.
- Koppige presentator die het antwoord "wisselstroom-gelijkstroom" op de vraag "wat betekent ACDC?" afkeurde. Hij wou het antwoord in het Engels. Voor de rest deed Benoit het uitstekend hoor.
- Sommige antwoorden werden 2 maal afgeroepen andere dan weer niet.

Voor mij hoeft het niet maar de eerste prijs was natuurlijk wel de moeite.
Alvast voldoende om eventuele sleepkosten te betalen.
Mijn wagen stond geparkeerd in een bewonerszone vlak naast een politiekwartier maar stond er gelukkig ook nog na de quiz.
Parkeren in de Gentse binnenstad is geen sinecure.

Volgend jaar zijn we weer present!
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

vinceluka schreef:Volgend jaar zijn we weer present!
Aangezien 130 niet deelbaar is door 4, voel ik me ook wederom geroepen als kandidaat... :agree: :wink:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

Als dit een eersteling was van de samensteller dan doe ik mijn hoed af (anders houd ik het op een :thumb1:-pje ). Mits een kleine inspanning kan dit initiatief uitgroeien tot een vlekkeloze quiz. Ideetjes zat, voldoende afwisseling (weggevers, kuitenbijters en ook veel er tussenin), ...

Idd. nogal drukke quiz wel, maar als er nu iets is waar gemakkelijk een mouw aan te passen valt :!:

Songteksten aanvullen stond ook op iets te veel punten, anderzijds met 'Wish you were here' erbij hoor je mij niet klagen :headphones:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

vinceluka schreef:het mooiste quizpubliek in tijden
ik had het al vermeld; ik zie dat het u ook was opgevallen :wink:
vinceluka schreef: 'dronkelap (hoop het toch voor hem) die zich spastisch voortbewoog op het ritme van de muziek'
ik dacht dat het iemand was die uit het Guislain ontsnapt was :rofl2:
vinceluka schreef:- Koppige presentator die het antwoord "wisselstroom-gelijkstroom" op de vraag "wat betekent ACDC?" afkeurde. Hij wou het antwoord in het Engels.
ik vond dat nu niet zo erg; iedereen zal het wel zo geinterpreteerd hebben, dus dat maakt dan verder niet uit, dacht ik :think:
vinceluka schreef:Alvast voldoende om eventuele sleepkosten te betalen. Mijn wagen stond geparkeerd in een bewonerszone vlak naast een politiekwartier maar stond er gelukkig ook nog na de quiz.
Ik vrees dat het dit keer toch een hap uit uw prijzengeld zal zijn, Vince. (ik regel dat wel :wink: ) In Gent slepen ze soms niet weg; dan krijgt ge gewoon een week nadien een boete in je bus voor fout parkeren..... :lol: :laughing: :rofl2:
Plaats reactie