1ste Quiz-Up Bavegem, za 27 september 2008

Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Ronde 17: ABC - /26 punten

Bericht door SpeedKing »

*** Enkel de uitvoerders werden gevraagd ***

Absynthe Minded - New York Dolls
Bananarama - Overkill
Chicks On Speed - Procul Harum
Depeche Mode - Queensryche
Echo And the Bunnymen - Rush
Faith No More - Steely Dan
Guru - Toto
Heroes del silencio - Ultra Naté
I'm From Barcelona - Vapors
Jane’s Addiction - Wire
Kyuss - X-Ray Spex
Laibach - Year Long Disaster
MC5 - ZZ Top

Toekomstige eindwinnaars De Rechte Bananen (21/26) sluiten in schoonheid af en komen nog eens alleen aan aan de meet.

Veel verwarring tussen Guru en Gangstarr blijkbaar, Fab 4 (20/26) doorstreept en wijzigt ten onrechte (altijd bij je eerste gedacht blijven ;)). Maar ook andere ploegen kiezen verkeerdelijk voor Gangstarr, zelfs de Rechte Bananen.

Overkill en Obituary dingen bij de O naar een vermelding op het antwoordblad, maar het waren wel degelijk de lawaaimakers van Overkill, toch gevonden door 6 ploegen.

Het Canadese progtrio Rush kan maar op drie bewonderaars rekenen: De Rechte Bananen, ConSouling Sounds (13/26) en Prog-Nose (9/26).

De Fab 4 geven nog een blijk van portie exlusief kunnen met Wire, als enige herkend. Sterk! Er zal niet veel volk geweest zijn op 20 september op hun optreden in Gent (ik was er eerlijkheidshalve ook niet bij).

Year Long Disaster is echter voor niemand weggelegd. Mag ik toch even reclame maken voor de zoon (& co) van Dave Davies? Echt niet slecht hoor, zie http://www.yearlongdisaster.com.

Hoewel je al een letter ingefluisterd krijgt, bleek deze ronde echt niet van de poes... Slechts 7 van de 15 ploegen haalden de helft. Volgend jaar ff dimmen in deze ronde dus ;)
Laatst gewijzigd door SpeedKing op do 02 okt 2008, 15:31, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Ronde 18: Jokerronde - /50 punten

Bericht door SpeedKing »

Elke ploeg kon zijn joker vooraf inzetten op gelijk welke ronde. De scores van die ronde werden vervolgens verrekend op 50 en meegeteld.

Niet iedereen is voorstander van zo'n jokerronde, maar ze heeft eigenlijk geen invloed gehad op de rangschikking, toch zeker niet in de hoogste regionen. Dan kan je ook zeggen: je kan ze net zo goed laten vallen, maar dan is de eindscore niet meer mooi op 500 punten ;)

Hebben hun joker het best benut:
--- Vlassenbroek: zij puurden er 47/50 uit op basis van ronde 10, de jaartallen. Ze waren daar ook rondewinnaar samen met de Rechte Bananen.
--- Jan, Piet, Joris en Sam Gooris: hun joker leverde 45/50 op, op basis van de ronde Beeld & Klank. Ze waren er geen rondewinnaar, maar scoorden er toch sterk. Verstokte clipjeskijkers die wisten wat er ging komen?
--- De Rechte Bananen: 40/50, vanuit het ABC, waar ze ook rondewinnaar waren. Een score volledig in de lijn van hun overall prestatie (401/500 punten).

De joker had pas invloed vanaf de strijd voor de zevende plaats: den Barsjok wipt over Prog-Nose met 1 puntje. De jokkerronde (verschil van 5 punten) heeft het 'm hier gedaan. Barsjok had ingezet op de fotoronde (omgerekend 33/50), Prog-Nose (28/50) op de tweede ronde Absolute Beginners. De gitarist in hun rangen zal daar niet over te spreken zijn ;)

That's all folks.
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

En tot slot: de eindscore (op 500 punten)

Bericht door SpeedKing »

1 De Rechte Bananen - 401
2 Fab 4 - 391
3 Vlassenbroek - 388
4 t Verval - 369
5 Jan, Piet, Joris - 364
6 Various Artists - 334
7 Den Barsjok - 302
8 Prog Nose - 301
9 Mooky Blaylock - 287
10 Consouling Sounds - 285
11 Duckless - 275
12 The Next Stage - 203
13 Heideroosjes - 185
14 De Khwiskies - 175
15 Gerica - 141

Hopelijk mogen we iedereen volgend jaar opnieuw begroeten voor een streepje betere pop - rock - metal, we zijn eigenlijk al aan het plannen en debriefen.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Ronde 4: Covers /30 punten

Bericht door Tonyvdb »

SpeedKing schreef:1.Gun - Cameo - Word Up
2.Rod Stewart - Van Morisson - Have I Told You Lately
3.Life of Agony - Simple Minds - Don't you forget about me
4.Walkabouts - John Cale - Buffalo Ballet
5.Marianne Faithful - John Lennon - Working Class Hero
6.Ramones - The Who - Substitute
7.A-Ha - Everly Brothers - Crying in the rain
8.Bjork - Betty Hutton - It's Oh So Quiet / Blow A Fuse
9.Jeff Buckley - Edith Piaf - Je N'en Connais Pas La Fin
10.Tim Buckley - Tom Waits - Martha

Edith Piaff draait zich om in haar graf en pinkt een traan, niemand wist deze dame nog te herinneren.
dat ging ik geweten hebben ...
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: Ronde 16: Theorie - /25 punten

Bericht door Jorgen VG »

SpeedKing schreef: En net als je denkt dat de eerste perfecte ronde eraankomt, pennen De Rechte Bananen (24/25) toch wel Take Me Home Country Roads neer als songtitel bij John Denver zeker? Dat viel ons toch net iets te lang uit om goed te rekenen. Maar verder geen zwakheidje te bespeuren!
Schoonheidsfoutje van de organisatie vrees ik Speedking:
Je had 'Country Roads' moeten afkeuren, want de titel van het nummer is wel degelijk 'TAKE ME HOME, Country Roads'. Als je me niet gelooft bekijk je bv. even de tracklistings op amazon of de discografie op de site van John Denver. (Zal dus ook bij ons (Fab4) foutief afgekeurd zijn, want ook wij hadden de enige juiste titel neergeschreven :wink: )
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Ronde 16: Theorie - /25 punten

Bericht door SpeedKing »

Silent Dolphin schreef:
SpeedKing schreef: En net als je denkt dat de eerste perfecte ronde eraankomt, pennen De Rechte Bananen (24/25) toch wel Take Me Home Country Roads neer als songtitel bij John Denver zeker? Dat viel ons toch net iets te lang uit om goed te rekenen. Maar verder geen zwakheidje te bespeuren!
Schoonheidsfoutje van de organisatie vrees ik Speedking:
Je had 'Country Roads' moeten afkeuren, want de titel van het nummer is wel degelijk 'TAKE ME HOME, Country Roads'. Als je me niet gelooft bekijk je bv. even de tracklistings op amazon of de discografie op de site van John Denver. (Zal dus ook bij ons (Fab4) foutief afgekeurd zijn, want ook wij hadden de enige juiste titel neergeschreven :wink: )
Inderdaad, is overduidelijk de juiste titel. Dus de Rechte Bananen halen hier 25 op 25! Maar veel maakt het niet uit, ze waren toch al winnaar ;). Eentje om te onthouden.

Er zit trouwens nog een - zelfgevonden - foutje in de kwis: het nummer van Björk, orgineel toegeschreven aan Betty Hutton, zou op zich ook al een cover geweest zijn van ene Horst Winter, onder nog eens een andere titel. De ene bron zegt Betty Hutton, de andere gaat nog iets dieper tot die Horst Winter (1948). Moraal van het verhaal: afblijven van die halfslachtige vertaalde covers of bewerkingen, en het clean houden.
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Bericht door Jorgen VG »

Voor de rest hoor je me niet klagen hoor;
Heb me prima geamuseerd vorige week.
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: Ronde 17: ABC - /26 punten

Bericht door straight banana »

SpeedKing schreef:*** Enkel de uitvoerders werden gevraagd ***

Absynthe Minded - New York Dolls
Bananarama - Overkill
Chicks On Speed - Procul Harum
Depeche Mode - Queensryche
Echo And the Bunnymen - Rush
Faith No More - Steely Dan
Guru - Toto
Heroes del silencio - Ultra Naté
I'm From Barcelona - Vapors
Jane’s Addiction - Wire
Kyuss - X-Ray Spex
Laibach - Year Long Disaster
MC5 - ZZ Top

...

Veel verwarring tussen Guru en Gangstarr blijkbaar, Fab 4 (20/26) doorstreept en wijzigt ten onrechte (altijd bij je eerste gedacht blijven ;)). Maar ook andere ploegen kiezen verkeerdelijk voor Gangstarr, zelfs de Rechte Bananen.

...


De Fab 4 geven nog een blijk van portie exlusief kunnen met Wire, als enige herkend. Sterk! Er zal niet veel volk geweest zijn op 20 september op hun optreden in Gent (ik was er eerlijkheidshalve ook niet bij).

Guru brengt soloplaten uit maar werkt soms samen met DJ Premier. In dit geval worden de cd's uitgebracht onder de naam Gangstarr. Het gaat dus om dezelfde stem en is bijgevolg niet uit mekaar te houden.

Wire: ik zag ze een paar maand geleden een geweldig concert geven in de 4AD in Diksmuide. Hier had ik ze niet herkend, ik veronderstel dat het om een minder bekend nummer van hen ging. Inderdaad, straf van de Fab4! :thumb1:

Overigens: bedankt voor de uitvoerige analyse Speedking! :thumb2:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

Onze Polkaheer is naar Wire geweest op 20 september, vandaar dat ik hem niet meekreeg naar de quiz in Wilhelmina, A'dam. :evil:

Ik moet zeggen, de analyses zijn effectief ongekend, ik heb meer en meer spijt, dat ik er niet bij was, Ludo. Volgend jaar dan maar, hè!!

Peter
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Wire: Outdoor Miner

Bericht door SpeedKing »

Het nummer in de alfabetronde van Wire was Outdoor Miner, zie op You Tube:
http://nl.youtube.com/watch?v=JWPBuoFs3Mg

Mss wat ingetogener dan andere Wire.
yossarian
Popstar
Berichten: 376
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 09:12

Re: Wire: Outdoor Miner

Bericht door yossarian »

SpeedKing schreef:Het nummer in de alfabetronde van Wire was Outdoor Miner, zie op You Tube:
http://nl.youtube.com/watch?v=JWPBuoFs3Mg

Mss wat ingetogener dan andere Wire.
Miljaarde, ik heb die single en heb die zelfs onlangs op cd gezet voor in de auto. Ik had dus Fab 4 van een solo kunnen houden... 8)
Plaats reactie