A'dam 50e Wilhelminaquiz 20/09/2008

Plaats reactie
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

A'dam 50e Wilhelminaquiz 20/09/2008

Bericht door One good reason »

Eindelijk zover, zaterdag 20 september, een stralende septemberdag met een schrale (volgens de weerman) oostenwind. PeeGee, Buddy59, Filip en ik rijden richting Amsterdam. We begeven ons direct naar de Concerto (platenzaak) en blijven er enkele uren rondneuzen. Daarna richting frietkot voor enkele heerlijke "patat met mayo" en frikandel speciaal :wink: en we begeven ons naar het gezellig caféetje op de hoek van het pleintje, de locatie van deze muziekquiz. De tafels staan al klaar, en buiten zitten enkele gasten te genieten van de laatste zonnestralen.
Rond 20:20hr begint de quiz eindelijk. Op onze tafel staat een potje met borrelnoten en "Tuc" koekjes. De eerste muzieknoten klinken uit de speakers, het publiek begint mee te zingen en we weten al vlug welke richting deze quiz zal uitgaan. Na de eerste 3 ronden staan we zo'n 6 (of 7) punten voor op onze achtervolgers "The Midgets". Wat me ook opviel was dat er veel vrouwvolk aanwezig was en dat ze er duidelijk niet enkel dienden als decoratie :lol: En dan komt de mixronde. Zoals al te vaak, staat één nummer harder dan het andere en kan je dus moeilijk horen wat dat "verdomd" ander nummer is :cry: . Hier verloren we dus enkele kostbare punten. Dan de cover-ronde: hier werden ook enkele klassiekers op haast onherkenbare (maar schitterende wijze) vervormd tot een eigenzinnige versie. Hier wederom enkele kostbare punten verloren. Helaas ook rondes waarin "The Midgets" in uitblinken en dus hun achterstand verkleinen op ons. Inmiddels wordt ons leeg potje vervangen door een potje met Doritos + dipsaus, zonder extra kosten :lol: . De verwachte "foute" ronde (met bijhorende clips) maakt zijn intrede op het laatst en hier scoren we dan weer goed tot uitstekend. Maar het verdict valt op het eind en we moeten onze meerdere erkennen in deze genadeloze "Midgets" die met één! punt verschil de finale afwerkten. De Belgische "missie" eindigt in mineur. Het is maar héél eventjes, want de felicitaties volgen vlug van de andere deelnemende ploegen. Groot is hun bewondering wanneer de quizmaster zegt dat we zo'n goeie 150 km hebben afgelegd om aanwezig te kunnen zijn. Het derde! potje dat op tafel werd gebracht, met portie kaas en mosterd! (wederom zonder extra kosten! :thumb2: ) is ook al leeg. Na afscheid te hebben genomen van onze Nederlandse vrienden is het tijd om in de auto te stappen. PeeGee neemt deze zware taak weer op zich en we begeven ons terug naar België. Dit was het einde van een meer dan geslaagde dag. Alle ingrediënten waren aanwezig: het mooie weer, sympathiek volk, een hoge ambiance-factor, lachende gezichten, danstaferelen en een zeer entertainende muziekquiz. Helaas ligt Amsterdam wel op een flinke afstand, maar éénmaal geproefd van dit soort quizzen ... :wink:
Dit is zeker niet haalbaar om elke maand over te doen, maar als dit 1 tot 2 keer per jaar kan, ben ik zeker terug van de partij ... Ik hoop dat de organisator de antwoorden nog kan posten, want ons adres is ook doorgegeven (dacht ik toch).
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

Ik zie aan het aantal keer dat je verhaal "bekeken" is (42 tot nu toe) dat er toch wel een aantal quizzers van bij ons benieuwd zijn hoe het er bij de bovenburen aan toe gaat. Ik vul nog graag even aan.

Ik ben nog wel wat aan het recupereren van de zware dag. Zaterdag op om 8u om te vergaderen tot 9, dan in de auto, Buddy 59 opgehaald, op weg naar One good reason, met een file van 3/4u tussen kleine Bareel en St. Job... Philip opgehaald in Lage Zwaluwe (bij Breda) om daar even bij een theetje mijn sandwichen op te eten... In Concerto waren mijn persoonlijk beste aanwinsten: CD Delavega (met Little Clouds ea) voor maar 3 euro, CD Woodface voor maar 0.75 euro en de 3 1/2 kg kaas, er is al een 1/2 kg binnen :yummy:

Wat de quiz zelf betreft: dit keer volledig georganiseerd door de mannen van het café zelf, met een vertikale programmatie. Het is hun 50e x, dus alles draaide rond "jubileum". Per uitzondering op een zaterdagavond in plaats van zondagnamiddag....

Voor ons hebben effectief de cover-rondes de das omgedaan; de eerste was met (van You-tube gehaalde) covers uitgevoerd door amateurs, alles op een jukelille (of hoe je dat ook mag schrijven...) en de 3e coverronde waren 10 covers uitgevoerd door RICHARD CHEESE; en daar heb ik mij weeral een keer geërgerd aan het feit dat zo'n superhit als "Seven nation army" van the White Stripes ons moest ontgaan (ondanks het feit dat ik het stukje 'to the hounds of hell' wel 40 x opnieuw heb gezegd om te achterhalen om welke song het ging....)

Wat de gemoedelijkheid betreft nog even hetvolgende (iets dat we hier zelden tegenkomen): de ploegen kijken elkaars blaren na !!!

Al met al een zeer aangename (vermoeiende) dag gehad en weeral wat muziekquizvrienden leren kennen.

Als er mensen zijn, die geïnteresseerd zijn om eens naar zo'n cafémuziekquiz in NL te gaan, rekening houdend met ofwel zondagnamiddag ofwel een weekdag (avond), laat het mij dan maar weten, dan zal ik eens zien wat ik (met mijn "connecties", ahum) kan regelen...
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Bericht door One good reason »

peegee schreef:Voor ons hebben effectief de cover-rondes de das omgedaan; de eerste was met (van You-tube gehaalde) covers uitgevoerd door amateurs, alles op een jukelille (of hoe je dat ook mag schrijven...)
Als er mensen zijn, die geïnteresseerd zijn om eens naar zo'n cafémuziekquiz in NL te gaan, rekening houdend met ofwel zondagnamiddag ofwel een weekdag (avond), laat het mij dan maar weten, dan zal ik eens zien wat ik (met mijn "connecties", ahum) kan regelen...
Ik gok op ukelélé :roll:
Wat de geinteresseerden betreft om in de toekomst mee te gaan, kan ik al vertellen dat ze via de P+R hun wagen kunnen achterlaten te St. Job en dan zo met mij kunnen carpoolen tot in NL. Uiteraard breng ik deze personen achteraf dan ook terug naar België. Maar de eerstvolgende keer dat ik nog naar NL afzak, zal pas binnen enkele maanden zijn (ten vroegste). Als ik de datum goed op voorhand weet, kunnen we zeker iets regelen. Dus ... PeeGee, laat ons maar weten wanneer er nog zo'n "hartstikke gezellige" avond en/of namiddag plaats zal vinden in NL :lol: :wink: .
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

peegee schreef:Ik zie aan het aantal keer dat je verhaal "bekeken" is (42 tot nu toe) dat er toch wel een aantal quizzers van bij ons benieuwd zijn hoe het er bij de bovenburen aan toe gaat. Ik vul nog graag even aan.

Ik ben nog wel wat aan het recupereren van de zware dag. Zaterdag op om 8u om te vergaderen tot 9, dan in de auto, Buddy 59 opgehaald, op weg naar One good reason, met een file van 3/4u tussen kleine Bareel en St. Job... Philip opgehaald in Lage Zwaluwe (bij Breda) om daar even bij een theetje mijn sandwichen op te eten... In Concerto waren mijn persoonlijk beste aanwinsten: CD Delavega (met Little Clouds ea) voor maar 3 euro, CD Woodface voor maar 0.75 euro en de 3 1/2 kg kaas, er is al een 1/2 kg binnen :yummy:

Wat de quiz zelf betreft: dit keer volledig georganiseerd door de mannen van het café zelf, met een vertikale programmatie. Het is hun 50e x, dus alles draaide rond "jubileum". Per uitzondering op een zaterdagavond in plaats van zondagnamiddag....

Voor ons hebben effectief de cover-rondes de das omgedaan; de eerste was met (van You-tube gehaalde) covers uitgevoerd door amateurs, alles op een jukelille (of hoe je dat ook mag schrijven...) en de 3e coverronde waren 10 covers uitgevoerd door RICHARD CHEESE; en daar heb ik mij weeral een keer geërgerd aan het feit dat zo'n superhit als "Seven nation army" van the White Stripes ons moest ontgaan (ondanks het feit dat ik het stukje 'to the hounds of hell' wel 40 x opnieuw heb gezegd om te achterhalen om welke song het ging....)

Wat de gemoedelijkheid betreft nog even hetvolgende (iets dat we hier zelden tegenkomen): de ploegen kijken elkaars blaren na !!!

Al met al een zeer aangename (vermoeiende) dag gehad en weeral wat muziekquizvrienden leren kennen.

Als er mensen zijn, die geïnteresseerd zijn om eens naar zo'n cafémuziekquiz in NL te gaan, rekening houdend met ofwel zondagnamiddag ofwel een weekdag (avond), laat het mij dan maar weten, dan zal ik eens zien wat ik (met mijn "connecties", ahum) kan regelen...
zo'n nederlandse café muziekquiz .... lijkt dit niet verdacht veel op een instap hitkwis ... waar iedereen van de ploeg voor 3/4 de hetzelfde antwoord weet ? :wink: :wink: :wink: :wink:
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

Ik nodig U uit om een volgende x eens mee te gaan, Celtic, dan kunt ge dat zelf ervaren...
bicky
Backing Vocal
Berichten: 54
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 11:17

Bericht door bicky »

peegee schreef:Ik nodig U uit om een volgende x eens mee te gaan, Celtic, dan kunt ge dat zelf ervaren...
kunde de CELTIC 601 der ni afgooien van da forum want daar komt alleen maar onzin en nog is onzin uit
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

bicky schreef:
peegee schreef:Ik nodig U uit om een volgende x eens mee te gaan, Celtic, dan kunt ge dat zelf ervaren...
kunde de CELTIC 601 der ni afgooien van da forum want daar komt alleen maar onzin en nog is onzin uit
Bernie , Bernie toch .... ben je nu nog steeds kwaad omdat je te zwak bent bevonden om nog is met Koerier te mogen meedoen ??? :lol: :lol:
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

peegee schreef:Ik nodig U uit om een volgende x eens mee te gaan, Celtic, dan kunt ge dat zelf ervaren...
zondagsmiddags of in de week ???
er is toch nog meer in het leven dan muziekquizzen hoop ik ...
ik veronderstel dus dat het niet makkelijk was .... sorry dan voor mijn
vorige quote Peter .
:doh:
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Plaats reactie