1° Muziekquiz ZVC Verloren Zoon - Grembergen - 31/08/07

peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

SepPuKu schreef:
bart depauw schreef:
Lars schreef:
eLMO schreef:
Lars schreef:
Spider Murphy schreef:Een grote merci ook aan Bart De Pauw! Bij de original van Let's stick together wist ik dat het ene Harrison of Morrison was. Heb uiteindelijk Harrison veranderd in Morrison, maar Bart heeft het gelukkig opnieuw veranderd. :D
En had je dan ook de juiste voornaam Wilbert? Dat moet wel op een muziekquiz, hé...
Ah, de voornamen moeten dus wel op een muziekquiz. Ik vind dat men daarover wel eens duidelijk mag zijn in het reglement. Ik ga er altijd vanuit dat zoals op een algemene quiz de familienaam voldoende is. (Al is het inderdaad de vraag of er bij een artiestennaam eigenlijk sprake is van een familienaam)
Bij mijn weten is het de gewoonte dat er op de muziekquizzen steeds de voornaam bij moet, maar voor wie algemene quizzen gewoon is is dat natuurlijk niet vanzelfsprekend. Maar uiteraard mag elke organisator daarvan afwijken als hij wil. Misschien best steeds te vermelden door de organisator?

Ik denk dat de reden ook is dat we bij muziek steeds de voornaam erbij zeggen, ook los van het quizzen. We spreken wel over een schilderij van Rubens of een theorie van Einstein, maar zullen toch zelden of nooit spreken over een LP/CD van Morrison of een song van Keyes; we spreken over een LP/CD van Van Morrison of een liedje van Alicia Keyes.
My point exactly, ook al omdat de echte naam van Alicia Keys 'Alicia Augello Cook' is. (Heb ik opgezocht hoor :wink: ) Een artiestennaam of groepsnaam kan eigenlijk vergeleken worden met om het wat oneerbiedig -alhoewel, wat is soms het verschil- te zeggen een merknaam, en moet dus op een quiz volgens mij volledig gevraagd en opgegeven worden.
Is dan familienaam voldoende en 'artiesten-familienaam' niet? Nie simpel als organisator om dat waterdicht te hanteren. Of toch steeds de volledige naam, ook al is het de echte naam?

Enfin, het is idd. belangrijk om dat dan op voorhand te melden. Als (voornamelijk) algemene quizzer volg ik de eerder aangehaalde redenering dat een familienaam op algemene quizzen steeds volstaat en ik zou bij twijfel ook, niets vermoedend, enkel een familienaam vermelden. Meestal ken je idd. ook de voornaam maar ik twijfel toch al eens...
Het is mijn eerste x op deze site en ik weet niet of ik goed doorheb of mijn antwoord er wel op terecht komt; we zullen seffes kijken

Ik persoonlijk vind dat de voornaam wél vermeld moet worden, dit om, in bvb het geval van de achternaam "jackson", geen verwarring te krijgen tussen Millie, Joe, Michael en Janet (alhoewel ik niet zoveel verschil zie in de laatste 2, ik bedoel qua uitzicht, of is het effectief 1 en dezelfde persoon?)
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

peegee schreef:
SepPuKu schreef:
bart depauw schreef:
Lars schreef:
eLMO schreef:
Lars schreef:
Spider Murphy schreef:Een grote merci ook aan Bart De Pauw! Bij de original van Let's stick together wist ik dat het ene Harrison of Morrison was. Heb uiteindelijk Harrison veranderd in Morrison, maar Bart heeft het gelukkig opnieuw veranderd. :D
En had je dan ook de juiste voornaam Wilbert? Dat moet wel op een muziekquiz, hé...
Ah, de voornamen moeten dus wel op een muziekquiz. Ik vind dat men daarover wel eens duidelijk mag zijn in het reglement. Ik ga er altijd vanuit dat zoals op een algemene quiz de familienaam voldoende is. (Al is het inderdaad de vraag of er bij een artiestennaam eigenlijk sprake is van een familienaam)
Bij mijn weten is het de gewoonte dat er op de muziekquizzen steeds de voornaam bij moet, maar voor wie algemene quizzen gewoon is is dat natuurlijk niet vanzelfsprekend. Maar uiteraard mag elke organisator daarvan afwijken als hij wil. Misschien best steeds te vermelden door de organisator?

Ik denk dat de reden ook is dat we bij muziek steeds de voornaam erbij zeggen, ook los van het quizzen. We spreken wel over een schilderij van Rubens of een theorie van Einstein, maar zullen toch zelden of nooit spreken over een LP/CD van Morrison of een song van Keyes; we spreken over een LP/CD van Van Morrison of een liedje van Alicia Keyes.
My point exactly, ook al omdat de echte naam van Alicia Keys 'Alicia Augello Cook' is. (Heb ik opgezocht hoor :wink: ) Een artiestennaam of groepsnaam kan eigenlijk vergeleken worden met om het wat oneerbiedig -alhoewel, wat is soms het verschil- te zeggen een merknaam, en moet dus op een quiz volgens mij volledig gevraagd en opgegeven worden.
Is dan familienaam voldoende en 'artiesten-familienaam' niet? Nie simpel als organisator om dat waterdicht te hanteren. Of toch steeds de volledige naam, ook al is het de echte naam?

Enfin, het is idd. belangrijk om dat dan op voorhand te melden. Als (voornamelijk) algemene quizzer volg ik de eerder aangehaalde redenering dat een familienaam op algemene quizzen steeds volstaat en ik zou bij twijfel ook, niets vermoedend, enkel een familienaam vermelden. Meestal ken je idd. ook de voornaam maar ik twijfel toch al eens...
Het is mijn eerste x op deze site en ik weet niet of ik goed doorheb of mijn antwoord er wel op terecht komt; we zullen seffes kijken

Ik persoonlijk vind dat de voornaam wél vermeld moet worden, dit om, in bvb het geval van de achternaam "jackson", geen verwarring te krijgen tussen Millie, Joe, Michael en Janet (alhoewel ik niet zoveel verschil zie in de laatste 2, ik bedoel qua uitzicht, of is het effectief 1 en dezelfde persoon?)
Michael is mager en wit en Janet rondborstig en zwart....
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Bericht door Jorgen VG »

kasenco schreef:
peegee schreef:
SepPuKu schreef:
bart depauw schreef:
Lars schreef:
eLMO schreef:
Lars schreef:
Spider Murphy schreef:Een grote merci ook aan Bart De Pauw! Bij de original van Let's stick together wist ik dat het ene Harrison of Morrison was. Heb uiteindelijk Harrison veranderd in Morrison, maar Bart heeft het gelukkig opnieuw veranderd. :D
En had je dan ook de juiste voornaam Wilbert? Dat moet wel op een muziekquiz, hé...
Ah, de voornamen moeten dus wel op een muziekquiz. Ik vind dat men daarover wel eens duidelijk mag zijn in het reglement. Ik ga er altijd vanuit dat zoals op een algemene quiz de familienaam voldoende is. (Al is het inderdaad de vraag of er bij een artiestennaam eigenlijk sprake is van een familienaam)
Bij mijn weten is het de gewoonte dat er op de muziekquizzen steeds de voornaam bij moet, maar voor wie algemene quizzen gewoon is is dat natuurlijk niet vanzelfsprekend. Maar uiteraard mag elke organisator daarvan afwijken als hij wil. Misschien best steeds te vermelden door de organisator?

Ik denk dat de reden ook is dat we bij muziek steeds de voornaam erbij zeggen, ook los van het quizzen. We spreken wel over een schilderij van Rubens of een theorie van Einstein, maar zullen toch zelden of nooit spreken over een LP/CD van Morrison of een song van Keyes; we spreken over een LP/CD van Van Morrison of een liedje van Alicia Keyes.
My point exactly, ook al omdat de echte naam van Alicia Keys 'Alicia Augello Cook' is. (Heb ik opgezocht hoor :wink: ) Een artiestennaam of groepsnaam kan eigenlijk vergeleken worden met om het wat oneerbiedig -alhoewel, wat is soms het verschil- te zeggen een merknaam, en moet dus op een quiz volgens mij volledig gevraagd en opgegeven worden.
Is dan familienaam voldoende en 'artiesten-familienaam' niet? Nie simpel als organisator om dat waterdicht te hanteren. Of toch steeds de volledige naam, ook al is het de echte naam?

Enfin, het is idd. belangrijk om dat dan op voorhand te melden. Als (voornamelijk) algemene quizzer volg ik de eerder aangehaalde redenering dat een familienaam op algemene quizzen steeds volstaat en ik zou bij twijfel ook, niets vermoedend, enkel een familienaam vermelden. Meestal ken je idd. ook de voornaam maar ik twijfel toch al eens...
Het is mijn eerste x op deze site en ik weet niet of ik goed doorheb of mijn antwoord er wel op terecht komt; we zullen seffes kijken

Ik persoonlijk vind dat de voornaam wél vermeld moet worden, dit om, in bvb het geval van de achternaam "jackson", geen verwarring te krijgen tussen Millie, Joe, Michael en Janet (alhoewel ik niet zoveel verschil zie in de laatste 2, ik bedoel qua uitzicht, of is het effectief 1 en dezelfde persoon?)
Michael is mager en wit en Janet rondborstig en zwart....
Ook volledig andere afkomst... Janet is van de planeet Aarde en Michael van.... een totaal ander zonnestelsel. En Michael z'n mannen zijn ook jonger...
(KUB)
One Hit Wonder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 09:23
Locatie: Brugge/Would-Be Monkees

Bericht door (KUB) »

kasenco schreef:Op een muziekquiz wordt steeds de volledige artiestennaam gevraagd en zo hoort het ook! Of anders gezegd: de artiestennaam die op de plaat/cd wordt vermeld....
Laat me hier even de spreekwoordelijke knuppel in het hoenderhok gooien: dat betekent dus dat fonetische antwoorden in de toekomst met de glimlach doorstreept mogen worden? Zelfs als ik zo zou heten, zou ik ook nooit graag als Maaikul Djaksun bestempeld worden, hoor.
Een beperking van pakweg vijf taalfouten per ploeg per avond dan maar? Spelling heeft ook zijn rechten, of niet soms? :wink:
Lars
Rock Legend
Berichten: 1577
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Bericht door Lars »

Ik denk dat "kasenco" met "de artiestennaam die op de plaat/cd wordt vermeld" niet bedoeld dat de spelling perfect moet zijn, maar wel
- als de artiest enkel zijn voornaam of enkel zijn achternaam gebruikt, dan is dat genoeg als antwoord, maar als hij voor- EN achternaam gebruikt moeten ook allebei geantwoord worden op een muziekquiz,
- je moet niet weten of hij zijn echte geboortenaam gebruikt of niet; het gaat erom wat er op de plaat/CD staat.

Wat spelling betreft, zou ik wat gezond verstand en ruimdenkendheid gebruiken.
(KUB)
One Hit Wonder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 09:23
Locatie: Brugge/Would-Be Monkees

Bericht door (KUB) »

Lars schreef:Ik denk dat "kasenco" met "de artiestennaam die op de plaat/cd wordt vermeld" niet bedoeld dat de spelling perfect moet zijn, maar wel
- als de artiest enkel zijn voornaam of enkel zijn achternaam gebruikt, dan is dat genoeg als antwoord, maar als hij voor- EN achternaam gebruikt moeten ook allebei geantwoord worden op een muziekquiz,
- je moet niet weten of hij zijn echte geboortenaam gebruikt of niet; het gaat erom wat er op de plaat/CD staat.

Wat spelling betreft, zou ik wat gezond verstand en ruimdenkendheid gebruiken.
Het was geen ernstig te nemen opmerking, hoor. :wink: Gewoon een reactie op het willen zetten van puntjes op de i, terwijl dat op een ander domein blijkbaar veel minder van tel is.
Dus ja: ruimdenkendheid moet er zijn, zelfs voor dt-fouten. :)
Lars
Rock Legend
Berichten: 1577
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Bericht door Lars »

Twee keer "oeps" :oops:

- voor mijn dt-fout
- omdat ik niet begrepen had dat je post niet ernstig bedoeld was...
Gebruikersavatar
sabine vandemoortele
Groupie
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 14 sep 2007, 17:43
Locatie: Hansbeke/Testedoene

Bericht door sabine vandemoortele »

Eén minpunt (al zal dat enkel voor mij een minpunt zijn) : alweer een quiz zonder witte wijn op de kaart... :cry: [/quote]

toch niet, ik ben ook liefhebber !
Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Bericht door gekookte espe »

UP
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

sabine vandemoortele schreef:
Eén minpunt (al zal dat enkel voor mij een minpunt zijn) : alweer een quiz zonder witte wijn op de kaart... :cry:
toch niet, ik ben ook liefhebber !
Voor de liefhebbers, deze keer staat er wel witte wijn op de drankkaart :)
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

Ik drink dat wel graag, maar ben BOB vanavond.... Kunt ge mij een gsm-nummer bezorgen voor het geval dat we 20u niet halen, Stefan? Dat we U kunnen verwittigen...; En zoals ge misschien al vernomen hebt, we staan er voorlopig met 3 voor; onze Kiekenfretter moogt ge schrappen, die heeft de griep. Ik hou U op de hoogte of er dan nog een man bijkomt, want dat doet onze naam alweer veranderen.... :oops:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Vlassenbroek2000 schreef:
sabine vandemoortele schreef:
Eén minpunt (al zal dat enkel voor mij een minpunt zijn) : alweer een quiz zonder witte wijn op de kaart... :cry:
toch niet, ik ben ook liefhebber !
Voor de liefhebbers, deze keer staat er wel witte wijn op de drankkaart :)
:D
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

peegee schreef:Ik drink dat wel graag, maar ben BOB vanavond.... Kunt ge mij een gsm-nummer bezorgen voor het geval dat we 20u niet halen, Stefan? Dat we U kunnen verwittigen...; En zoals ge misschien al vernomen hebt, we staan er voorlopig met 3 voor; onze Kiekenfretter moogt ge schrappen, die heeft de griep. Ik hou U op de hoogte of er dan nog een man bijkomt, want dat doet onze naam alweer veranderen.... :oops:
0478/387.366

Verwittig maar dan
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Vlassenbroek2000 schreef:
peegee schreef:Ik drink dat wel graag, maar ben BOB vanavond.... Kunt ge mij een gsm-nummer bezorgen voor het geval dat we 20u niet halen, Stefan? Dat we U kunnen verwittigen...; En zoals ge misschien al vernomen hebt, we staan er voorlopig met 3 voor; onze Kiekenfretter moogt ge schrappen, die heeft de griep. Ik hou U op de hoogte of er dan nog een man bijkomt, want dat doet onze naam alweer veranderen.... :oops:
0478/387.366

Verwittig maar dan
Oeioei, toch geen vogelgriep zeker?
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

bart depauw schreef:
Vlassenbroek2000 schreef:
peegee schreef:Ik drink dat wel graag, maar ben BOB vanavond.... Kunt ge mij een gsm-nummer bezorgen voor het geval dat we 20u niet halen, Stefan? Dat we U kunnen verwittigen...; En zoals ge misschien al vernomen hebt, we staan er voorlopig met 3 voor; onze Kiekenfretter moogt ge schrappen, die heeft de griep. Ik hou U op de hoogte of er dan nog een man bijkomt, want dat doet onze naam alweer veranderen.... :oops:
0478/387.366

Verwittig maar dan
Oeioei, toch geen vogelgriep zeker?
zou heel goed kunnen als het om een kiekenfretter gaat :roll:
Plaats reactie