2e NESCIO muziekquiz

Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

Swat schreef:
SepPuKu schreef: Unkle (3) - Chemistry (0) :cry: - UITVOERDER Koerier, Daisybelzen, Scary Monsters
:banghead: Unkle geen probleem (cd War Stories ongeveer grijs gedraaid), maar zeg ik toch wel domweg Chemical ipv Chemistry, zeker! :banghead:
Mijn eerste zaalsolo op een muziekquiz op een haar na gemist! :cry:
Tja, 100% zuiver is een methode van verbeteren nooit. Er zaten zaken tussen die ik had goedgekeurd en zaken die ik zou afkeuren (telkens i.t.t. wat zij deden). Mijn leidraad voor onze (remember: niet-muziekquizzers-)jury: "bij een langere titel steekt het niet op een woordje te veel of te weinig, als het maar 1 woord is ben je uiteraard best ietske strenger".

Daar zou ik nog bij moeten zeggen: "als het een moeilijke is, is bijna goed ook goed" (als het bv. "Thriller" is van M.J. zou ik "Thrills" niet goedkeuren) maar dat is voor hen sowieso niet in te schatten.

Het had mij dus ook een 'negatieve solo' bespaard :cry:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

peegee schreef:
SepPuKu schreef:Trioreeks tenslotte is ook geëvalueerd.

Trouwens voor de volledigheid: winnaars scoorden 78%, minimum was 36%, gemiddelde 55%.

En nu naar Duitsland - Turkije kijken (is hier ondertussen al 1-1 :banghead: )
Wij (Polkaheer en co) zaten onder die 55% zeker? Of was het de favorietenronde die ons de das omgedaan heeft... :evil:

Hup Turkije Hup :wink:
PeeGee, dat zijn percentages voor de hele quiz hee. Bij de trioreeks staat vermeld dat jullie 5-6 punten minder scoorden dan de winnaars, dus vooral daar is idd. het kwaad geschied.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

straight banana schreef: Ideal (Eiszeit) (3) - Vlassenbroek2000, Rechte Bananen, Polkaheer & co

Hier heeft het tipblad ons toch wat geholpen.

Gek overigens, ik zet na de Sopranos- quiz nog op het forum dat ik dat groepje in meer dan 20 jaar niet meer gehoord had en nu krijgen we ze 2 weken na mekaar voor de kiezen.
Dit nummer had ik wel nog nooit gehoord (in tegenstelling tot "Monotonie" dat vorige week te horen was).
Bij mij net omgekeerd. Heb beide nummers maar enkel Eiszeit is me bijgebleven. Vond het alleszins ook een vreemd toeval.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

svendmae schreef:
straight banana schreef:
Zeer sterk mannen! :shock: :app: :thumb1:
best wel geil idd, onze allereerste solo OOIT. En dat er nog meer mogen volgen 8)

Heb ook gezien dat we paar keer vernoemd zijn bij andere titels ook, dus ben echt wel tevreden van afgelopen quiz.
:thumb1:
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Bericht door progres »

[quote="straight banana"][quote="SepPuKu"]Ronde 5 (instrumentals, leek me op voorhand sowieso al de moeilijkste ronde en het niet kunnen weggeven van de titel doet daar ook geen goed aan). Edit: het bleek nog erger dan vermoed, waarschijnlijk de moeilijkste ronde van de avond!

...

PPK (1) - ResuRection (1) - ZUIVERE SOLO 4 Schelln Espe

...

inderdaad sterk en ik kon er niet meer opkomen (ken het maar al te goed) op mijn eigenzinnige hadden de schelln ook een paar maal een bijna solo trouwens
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

Tonyvdb schreef:
straight banana schreef:
Tonyvdb schreef:
berwt schreef:Had ik ook herkend. Bij muziekquizzen weinig kenners van ultratopdance...
Als ik me niet vergis hebben wij voorlopig ook één solo op ons palmares. Op Tony's stardustquiz enkele jaren geleden wisten we toen dat Geert Hansen de auteur was van Clouseau's Anne, niet toevallig ook een hit-vraag dus. De Flosseklosser en de Schelln begeven zich wat in elkaars vaarwater denk ik.
Op de komende 1989-2008 Stardustquiz meer dan gewone aandacht voor commerciële fenomenen van divers pluimage :thumb1:
Ik zal dan maar thuis blijven zeker. :roll:
maar allez, Straight Banana-man, er staat toch niet : 'alleen maar commerciële muziek, en geen alternatieve muziek'

Het zal een naar Stardust-normen evenwichtige verdeling zijn, dwz 35-65 schat ik nu, met 35 voor commerciële muziek en 65 voor alternatieve...

Godspeed You Black Emperor én Captain Hollywood kunnen ahw in één ronde zitten.

Trouwens, what's in a name hé : wat is commercieel en wat alternatief : wat doe je met bvb. Coldplay, U2, Amy Winehouse of acts als S-Express, Praga Khan of de nu op alle posten gedraaide Sam Sparro ... The architect van dEUS stond in de topvijf van de ultratop een paar weken geleden ... die 35-65 is voor iemand anders misschien 50-50 of zelfs 65-35 hé ... voer voor hokjesmensen :roll:

...

Had dergelijke reactie van je verwacht...

... kon het niet laten, wou je effe op je paard zetten. :twisted: :mrgreen:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

straight banana schreef:[... kon het niet laten, wou je effe op je paard zetten. :twisted: :mrgreen:
en zo hebben de mensen weer wat meer info over de 1989-2008-quiz hé :P
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

Tonyvdb schreef:
straight banana schreef:[... kon het niet laten, wou je effe op je paard zetten. :twisted: :mrgreen:
en zo hebben de mensen weer wat meer info over de 1989-2008-quiz hé :P

Ik zal er in alle geval zijn. :D :wink:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

PPK (1) - ResuRection (1) - ZUIVERE SOLO 4 Schelln Espe

:thumb1: voor 4 Schelln Espe inderdaad!
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

straight banana schreef:
Tonyvdb schreef:
straight banana schreef:
Tonyvdb schreef:
berwt schreef:Had ik ook herkend. Bij muziekquizzen weinig kenners van ultratopdance...
Als ik me niet vergis hebben wij voorlopig ook één solo op ons palmares. Op Tony's stardustquiz enkele jaren geleden wisten we toen dat Geert Hansen de auteur was van Clouseau's Anne, niet toevallig ook een hit-vraag dus. De Flosseklosser en de Schelln begeven zich wat in elkaars vaarwater denk ik.
Op de komende 1989-2008 Stardustquiz meer dan gewone aandacht voor commerciële fenomenen van divers pluimage :thumb1:
Ik zal dan maar thuis blijven zeker. :roll:
maar allez, Straight Banana-man, er staat toch niet : 'alleen maar commerciële muziek, en geen alternatieve muziek'

Het zal een naar Stardust-normen evenwichtige verdeling zijn, dwz 35-65 schat ik nu, met 35 voor commerciële muziek en 65 voor alternatieve...

Godspeed You Black Emperor én Captain Hollywood kunnen ahw in één ronde zitten.

Trouwens, what's in a name hé : wat is commercieel en wat alternatief : wat doe je met bvb. Coldplay, U2, Amy Winehouse of acts als S-Express, Praga Khan of de nu op alle posten gedraaide Sam Sparro ... The architect van dEUS stond in de topvijf van de ultratop een paar weken geleden ... die 35-65 is voor iemand anders misschien 50-50 of zelfs 65-35 hé ... voer voor hokjesmensen :roll:

...

Had dergelijke reactie van je verwacht...

... kon het niet laten, wou je effe op je paard zetten. :twisted: :mrgreen:
Ja, Tony kan ertegen, maar die uitlokkende reactie vind ik een beetje Slapjes van een Rechte Banaan...
;-)
Plaats reactie