5° Stardust Popquiz - Kortrijk - 31/05/08

Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Bericht door gekookte espe »

Tonyvdb schreef:
Gerookt'espe schreef:

Hoe durft ge't om deze muziek rommel te noemen!!! :nono:
beste Gerookt'Espe, dat durf ik toch wel hoor, wil daarvoor niet zeggen dat ik het negeer als ik quizzen opstel ...

Mjah tony, wij jonge gasten van 4 schelln espe zijn grootgebracht met die rommel. Jeugdsentiment van de bovenste plank. 2 unlimited, tokyo ghetto pussy, haddaway, captain hollywood project, ice-mc, la bouche, capella. Allemaal gingen ze veelvoudig door onze boxen wanneer we met de auto's aan het spelen waren. Dat het niet direct uw smaak is kan ik inkomen, maar daarom is het toch geen rommel? :cry:
Om het kort te zeggen: we love the 90's!

PS: toch bedankt dat je ze in uw quiz gestoken hebt. 8)
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Bericht door berwt »

svendmae schreef:
Mjah tony, wij jonge gasten van 4 schelln espe zijn grootgebracht met die rommel. Jeugdsentiment van de bovenste plank. 2 unlimited, tokyo ghetto pussy, haddaway, captain hollywood project, ice-mc, la bouche, capella. Allemaal gingen ze veelvoudig door onze boxen wanneer we met de auto's aan het spelen waren. Dat het niet direct uw smaak is kan ik inkomen, maar daarom is het toch geen rommel? :cry:
Om het kort te zeggen: we love the 90's!

PS: toch bedankt dat je ze in uw quiz gestoken hebt. 8)
:app:
Oh yeah! vergeet Snap en 2 Brothers on the 4th floor niet en net als alle decennia heeft de 90's ook nog een tweede helft: Fiocco, Sash!, 2 Fabiola, X-Session, Virtual Zone, noem maar op, noem maar op... :dance:
Gebruikersavatar
parma espe
Popstar
Berichten: 283
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 18:45
Locatie: Bellem / 4 schelln espe

Bericht door parma espe »

Vergeet vooral Double Vision niet :twisted:

Leve de eerste generatie eurodance :P
Afbeelding
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Nu, ik ben altijd verdediger van het principe dat iedereen mag graag horen dat hij wil en ik tracht nooit meewarig of 'elitair' te doen over iets dat in mijn ogen 'slecht' is (lukt mij wel niet altijd :roll: )

Dus, kids, shake die asses maar op die Eurodance van jullie... :banana:

Het was een deel van de muzikale geschiedenis van de jaren '90, dus komt het zeker aan bod op 10 november, zoals tientallen andere genres en subgenres (van Skandinavische Eurodance, over ambient, via triphop, naar nu-soul, acid jazz, weer naar elektropop, Britpop, grunge, americana, singersongwriters, AfrekeningsStubru, Ayco Duyster, etc etc etc ...)[/i]
Lars
Rock Legend
Berichten: 1577
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Bericht door Lars »

een schelle espe schreef:Leve de eerste generatie eurodance :P
Luisa Fernandez en consoorten dus, of bedoel je iets nog ouders? 8)

http://www.youtube.com/watch?v=KJh7p7acLyE


BTW The Germs, ook onderwerp van een vraag op Tony's quiz -ik had er nog nooit van gehoord maar Marc kende zelfs dat gevraagde groepslid Pat Smear- gaan nu blijkbaar zelfs onderwerp van een film zijn:

http://www.billboard.com/bbcom/news/art ... 1003809546
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 5° Stardust Popquiz - Kortrijk - 31/05/08

Bericht door Devils answer »

Devil's answer schreef:Qua organisatie haast onberispelijke muziekquiz, op een paar te lange rookpauzes na, waardoor het zelf opgelegde streefuur van middernacht als eindmeet wel wat overschreden werd.

Inhoudelijk zeker ook een huzarenstukje, met veel zorg samengesteld, wellicht met een strenge formule van te behouden evenwichten.
Respect voor de organisatie en de samensteller is hier zeker op zijn plaats.
Er moet héél veel tijd in gekropen zijn om alles op zijn plaats te krijgen en bij te schaven tot het definitieve werkstuk.

Misschien was ik ook de enige die het geheel echter veel te moeilijk vond voor het doelpubliek. Ook wij hebben zitten zweten als waren we soms te gast op een staatsexamen over de “klassiekers” (nou ja) in de popmuziek, en ik vrees dat de pakwek 50 % van de ploegen die hierop gebuisd werden, er toch ook niet steeds een ontspanningsgevoel aan over hield.

Laat het duidelijk zijn, dit is/was géén quiz om gelegenheidsploegen de smaak van onze hobby te pakken te laten krijgen. Als dat echt de bedoeling was van de organisatie, werd zij daarin zelf gebuisd. Zelfs ervaren rankingploegen zag ik in de eindstand tegen of zelfs onder de 50%-grens crashen! Zie je die volgend jaar nog weer?

Bij het schrijven van deze lovende én deels toch wel harde kritiek, krijg ik plots een “(VUL IN): titel van een klassieke CD van Crosby, Stills, Nash & Young” over een andere quiz, waarvan een organisator in de winnende ploeg zat vanavond.

De zege van Clément + KGBV was overigens dik verdiend. :app: :app: :app:

Maar als dit een staalkaart moet zijn van de ideale (promotie voor een) popquiz, zijn we een uitstervende soort, Tonyrosaurus Rex (sorry, ik kon het niet laten).
Lees binnenkort wellicht de juiste antwoorden op dit forum, en oordeel zelf, forumbezoeker.

Toch bedankt voor de inzet om zo’n avond voor ons allen waar te maken, Tony, maar als je weet wat mijn bezorgdheid is voor de toekomst van het muziekquizzen, begrijp je mijn kritiek vast wel.
Eindstand:
1. Clément + KGBV
2. Scary Monsters (ft. Sepukku en Vinceluka)
3. Kasenco
4. Sympathie vur den Duvel
5. Jan, Piet, Joris & Sam Gooris (ft. Frank VanderLinden ipv Sam Gooris)
Blijkbaar ontstond er een misverstand rond die verwijzing naar dinosaurussen. Ik doelde niet op een muziekgenre van "oldies" dat misschien door vele jongere quizzers niet goed verteerbaar zou zijn. De spreiding van alle genres zat wel degelijk goed.

Met uitstervende diersoort bedoelde ik de quizzers die over "zouden" blijven (waaronder mezelf !) nadat de nieuwe, meestal jongere ploegen allemaal "zouden" zijn afgehaakt omdat ze geen plezier meer "zouden" beleven aan moeilijk uitvallende quizzen. Zeker als ze toch als haalbaar werden vooropgesteld voor een breed publiek. En het was en is Tony's luidop geformuleerde droom om zo'n ideale quiz te organiseren... Waarvoor respect!

Tony kreeg echter positieve reacties van heel wat niet-topploegen (dank voor de inzage, Tony :thumb2: ). Dat feit samen met de les die hij als organisator voor de toekomst toch zelf wel trok, nadat ook hij was geschrokken van de toch wel zware balans aan gebuisden (en andere reacties dan die van mij), laat me die vrees een beetje relativeren.

De waarheid zal wel ergens in het midden liggen?

Lukousaurus (in spe?)
Afbeelding

:twisted:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Een Lukousaurus blijkt écht te hebben bestaan als "dino", en is dus duidelijk uitgestorven. Denk ik... :?:

Volgens wetenschappers werd het zoeken naar de wortels van primitieve dierlijke geluidjes hem fataal, omdat hij het naliet om in de tussentijd een wijfje te zoeken, en om zich op heerlijk creatieve doch ontspannende wijze voort te planten, en om het eruit voortvloeiede nageslacht wat educatief verantwoord te animeren zodat ze ooit hetzelfde zouden doen.

En dan denk ik: shit, volgend weekend géén muziekquiz voor mij!...


:twisted:
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Bericht door marc »

Tonyvdb schreef:RONDE 10 : 1-2-3-ronde

... is zoek ... :cry:

ben hier nu op kantoor, hopelijk ligt ronde 10 onderaan een doos (met quiz-benodigdheden) die ik thuis in de gang staan heb, anders geen details voor de superronde, dit zijn alvast de antwoorden :

1 ELEKTRA
1p 1969 The Stooges I wanna be your dog
2p 1974 Harry Chapin Cat's in the cradle
3p 1972 David Ackles American gothic

2 CREATION
1p 1995 The Boo Radleys Wake up boo
2p 1988 The House Of Love Christine
3p 1997 Hurricane #1 Step into my world

3 BARCLAY
1p 1962 Jacques Brel Rosa
2p 1964 Jean Ferrat La montagne
3p 1960 Léo Ferré Comme à Ostende

4 BYTE
1p 1994 Ice MC It's a rainy day
2p 1994 CB Milton It's a loving thing
3p 1990 Bizz Nizz Don't miss the partyline

5 4AD
1p 1987 MARRS Pump up the volume
2p 1990 Cocteau Twins Fifty-fifty clown
3p 1985 Clan of Xymox A day

6 CHESS
1p 1965 Fontella Bass Rescue me
2p 1967 Etta James Tell mama
3p 1969 Little Milton Grits ain't groceries

7 DOMINO
1p 2004 Franz Ferdinand Take me out
2p 2007 The Kills URA Fever
3p 2005 Sons and Daughters Dance me in

8 PETROL
1p 2007 Gabriel Rios I'm gonna die tonight
2p 2007 The Violent Husbands De boeren van vroeger
3p 2007 The Rhythm Junks The machine

9 HARVEST
1p 1970 Deep Purple Black night
2p 1973 Wizzard See my baby jive
3p 1974 Babe Ruth The Mexican

10 STIFF
1p 1977 Elvis Costello Watching the detectives
2p 1981 Tenpole Tudor Swords of a thousand men
3p 1981 Pookiesnackenburger Just one cornetto

* hoogste score (4 punten meer dan nr. 2) : 25 op 30 : Scary Monsters
* ik denk niet dat er onbeantwoorde driepunters waren, maar dat kan ik slechts zeker weten, als ik de antwoordbladen terugvind.
Enkel Leo Ferré komt in aanmerking daarvoor, maar dat zou mij heel erg verwonderen, want heb die zelf ooit eens gekregen op een quiz (een jaar of 3-4 geleden, ergens in het Meetjesland)
Ik weet dat het al stilaan ancient history is, maar heb je van deze voortreffelijke reeks nog wat verdere analyse, Tony?
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

marc schreef: Ik weet dat het al stilaan ancient history is, maar heb je van deze voortreffelijke reeks nog wat verdere analyse, Tony?
zoals al gepost, zijn de antwoordbladen van de laatste ronde zoek geraakt ... vind ik doodjammer, ben benieuwd of ik nog quizmastersolo's zou gescoord hebben op de driepunters... ik denk het niet eerlijk gezegd, of het moet Léo Ferré zijn, maar dat zou mij verwonderen ('Comme à Ostende' is een 'original', gecoverd door Arno)
In alle geval zullen er wel niet veel David Ackles (een heel recente ontdekking (en openbaring) voor mij, een aanrader voor liefhebbers van pakweg Nick Drake en Scott Walker) en Little Milton ('Grits ain't groceries' is een geweldig soulnummer (Little Milton is tevens de naam van het (fictieve) wonderkind-auteur van het gedicht 'Thick as a brick', het beroemde conceptalbum van Jethro Tull (zie de hoes van dat album))), gehad hebben, maar ze zijn beiden zeker opgelost, althans door Marc Vermeiren.
Swat
Backing Vocal
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 05 mei 2008, 17:34
Locatie: Scary Monsters/Super Creeps

Bericht door Swat »

Tonyvdb schreef:ben benieuwd of ik nog quizmastersolo's zou gescoord hebben op de driepunters... ik denk het niet eerlijk gezegd, of het moet Léo Ferré zijn, maar dat zou mij verwonderen ('Comme à Ostende' is een 'original', gecoverd door Arno)
Tony, Leo Ferré ben ik zeker tegengekomen bij de verbetering! :thumb2:
If there's anything bigger than my ego around, I want it caught and shot on the spot!
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Tevens werd ik er door Piet B, van Guess Who, op gewezen dat 'I'm gonna die tonight' van Gabriel Rios niet is gereleased op Petrol (dat was enkel diens debuut), maar op PIAS... een excuus(je) daarvoor.

Al bij al slechts drie 'solo's-quizmaster', waarvan ik één had ingecalculeerd (titel van Quicksand : die hebben niet echt een bekend nummer, maar wou die groep echt bij de Q hebben) : dus dat valt hartstikke mee toch ...
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

Tonyvdb schreef:
marc schreef: Ik weet dat het al stilaan ancient history is, maar heb je van deze voortreffelijke reeks nog wat verdere analyse, Tony?
zoals al gepost, zijn de antwoordbladen van de laatste ronde zoek geraakt ... vind ik doodjammer, ben benieuwd of ik nog quizmastersolo's zou gescoord hebben op de driepunters... ik denk het niet eerlijk gezegd, of het moet Léo Ferré zijn, maar dat zou mij verwonderen ('Comme à Ostende' is een 'original', gecoverd door Arno)
In alle geval zullen er wel niet veel David Ackles (een heel recente ontdekking (en openbaring) voor mij, een aanrader voor liefhebbers van pakweg Nick Drake en Scott Walker) en Little Milton ('Grits ain't groceries' is een geweldig soulnummer (Little Milton is tevens de naam van het (fictieve) wonderkind-auteur van het gedicht 'Thick as a brick', het beroemde conceptalbum van Jethro Tull (zie de hoes van dat album))), gehad hebben, maar ze zijn beiden zeker opgelost, althans door Marc Vermeiren.
Als ik goed heb rondgeluisterd, denk ik dat er op de meeste van uw 3-punters wel gescoord is. Wij hadden er denk ik een stuk of 3 (Bizz Nizz, Sons and Daughters, Pookiesnackenburger en???)

Trouwens, misschien tof om te weten: er zit een cd van Clan of Xymox in onze prijzenpot...
Plaats reactie