12de Muziekquiz De Eendracht - Boortmeerbeek - 17-05-2008

Plaats reactie
overdrive
Roadie
Berichten: 29
Lid geworden op: do 15 mei 2008, 19:45

12de Muziekquiz De Eendracht - Boortmeerbeek - 17-05-2008

Bericht door overdrive »

Uit de aankondiging: "Zoals de voorbije jaren proberen we een zeer gevarieerde quiz te maken met muziekfragmenten uit alle genres en jaren. De quiz bestaat uit 9 reeksen met muziekfragmenten en twee tussenreeksen waar in het verleden o.a. foto’s, videoclips, enz. aan bod kwamen. De quiz is gericht op zowel de betere ploegen als gelegenheidsquizzers (moeilijkere vragen afgewisseld met eenvoudigere)."

Deze keer waren er meer circuitploegen dan vorige keer (voor hen waren enkel de klassieke stukken geen weggevers) de rest eerder eenvoudig maar zo dus tegelijk ook voor de gelegeheisploegen een aangename kwis denk ik.

9 reeksen waren verdeeld over 3 rondes met 3 reeksen en bij ronde 1 en 2 was er een tussenreeks met zoals aangekondigd die foto's, videoclips en vervormingen...
Net zoals de vorige jaren werd er gewerkt met 10 terugkeerden thema's per ronde waarbe elke ploeg vooraf een thema koos voor dubbele punten. Op de vragen van dat thema kon je dus dubbele punten scoren.
Er werd nooit uitvoerder of titel samen gevraagd
ofwel 1 van de twee ofwel een theorievraag

Thema's waren:
01- belgisch-nederlands
02- '40-'50-'60
03- duo's
04- '70
05- klassiek
06- '80-'90
07- filmmziek/musical
08- cover
09- 2000-nu
10- hoes

Aan de kop was het van in het begin aanschuiven voor de eerste plaatsen met vele ex aequo's. Ook de eindstand bevatte veel ex aequo's en zag er als volgt uit:

01- Peter De Vries Entertainment Group (incl Tom Helsen) = 98 op 119
02- Interstellar Overdrive / Koerier / Fab4 = 96
05- Jartazi = 95
06- Lord Of The Ring = 94
07- Rock Monsieur = 93
08- The Excitable Boys = 92
09- The Afghan Pigs = 91
10- Corsica = 90
11- Gang Of Four / Captain Sensible / Men In Black = 89
14- Daisybelzen = 88
15- The Jailhouse Rockers / Tequila Overdrive = 86
17- VDB Electronics = 82
18- KC Hopeloos = 81
19- D'AA Zakke = 79
20- Boef-toe's / De Sjoekes = 70
22- Charmant, Slim En Knap (CSK) = 68
23- Päljassen / The 4 Taps =64
25- Whatever / De Vier Krieken / Badminterroristen = 62
28- De Harde Noten / Koning Eénoog / The Knights Of Si / Ja! Da Was't = 57
32-One Big Happy Family = 50

Het was al bij al een speciale quiz waar elk punt dus van belang was.
De hoezenronde bevatte bijna allemaal recente hoezen dus daar kon je naar gelang veel punten winnen over verliezen.
Ikzelf voor de gelegenheid nog eens bij Interstellar Overdrive vond het geen kwis om me bij te ergeren zoals peegee :). Had ik (achteraf bekeken) met Jartazi meegespeeld dan waren zij met lengte voorsprong gewonnen (minstens 7 punten meer :p).

Kleine minpuntjes: Koerier blijk ergens 2 punten te weinig gekregen hebben waardoor ze pas achteraf ex aequo bij de 2e plaats belanden.
Fab4 had gelijk dat bv de vervormingen zo erg waren bij tussenreeks 2 zodat ze niet veel meer met muziekkennis te maken hadden...
Om af te sluiten nog een paar pluspunten over de quiz was dat hij traag op gang kwam maar toch netjes voor middernacht gedaan was en dat de punten van de laatste ronde nog eerst werden voorgelezen alvorens de eindstand te geven....
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

Het ging nog in de eerste helft (totaan die vervormingsronde), maar algemeen gezien had ik het meeste problemen met het feit, dat ge met 5 wordt uitgenodigd, maar dat ge in meer dan 80% van de antwoorden gerust individueel had kunnen spelen; om dus aan te geven: 80% van de antwoorden waren echte weggevers.. Verder zat er 1 persoon naast mij zich zodanig te ergeren, dat dat ook op mijn gemoed begon te werken. En dan de zoveel overrules... Eerst Jan De Wilde & Sarah Bettens gezegd, er uiteindelijk Kris De Bruyne van gemaakt; bij Eros Ramazotti & Joe Cocker zitten twijfelen tussen Joe C & Elton John; en zo zijn er nog wel een paar. Die vervromingen hebben ons effectief de das om gedaan; 0/5 waar sommige teams 3 hadden herkend; wij hoorden daar werkelijk NIETS in; "Staying alive" en "Suzanne" van VOF zijn songs, die je toch op een normale quiz er wel uithaalt, zeker als doorwinterde ploeg; dat is dus effectief GEEN muziek !!!!!
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Bericht door PaulMcCartney »

Een leuke quiz voor gelegenheidsploegen.

De fragmenten waren niet ver gezocht, uitgezonderd de klassieke fragmenten (een mens vraagt zich dan af waarom).

Een aantal nummers verkrachten door deze snel en/of achterwaarts te draaien is nooit ons ding geweest en is gelukkig op de meeste quizzen verdwenen, maar hier dus niet.

Tenslotte een dikke proficiat aan de overwinnaars inclusief een uiterst sympathieke Tom Helsen.
Gebruikersavatar
ricardofab4
Rock Legend
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 07:15
Locatie: arendonk of anders melomania
Contacteer:

Bericht door ricardofab4 »

een dikke proficiat aan peter de vries entertainment group ( met inderdaad de vriendelijke Tom Helsen in hun rangen ) :app: :app: :app:
die het beste waren en de afgrijselijke vervormingsronde overleefden

met zelfs niet 1 vervormd fragment van de 5 te herkennen waren we hier wel echt de verliezers van de avond

toch heb ik me ondanks enkele stressmomenten in de ploeg ( vooral bij de vervormingen ) goed geamuseerd

de klassiek was ook niet voor ons, maar daar zijn we altijd slecht in

verder nog dank aan polkaheer en kaaskop om onze rangen te versterken
:makeup: :headbang: :dance:
Gebruikersavatar
VITAL
Fan
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 14:57
Locatie: Koningslo (Excitable Boys)

Bericht door VITAL »

Ik vond het ritme tergend traag, iedere keer de vragen voorlezen ipv gewoon altijd titel en uitvoerder te vragen, al de overbodige uitleg bij de vele weggevers, een prijstafel om mee te lachen, de klassieke muziek tot daar toe (de organisator is een harmonie) maar wat hebben die vervormingen nog met een muziekkwis te maken, technisch verzorgd :
klank en beeld uitstekend, vlotte bediening, goede presentatie, het was ook geen marathon zoals veel andere kwissen en maw op tijd gedaan. Wij hebben vooral genoten van het feit dat we voor onze stadsgenoten "Men in black" eindigden :D
Aangezien wij met 3 teenagers speelden, was dit wel een goede instapkwis, volgend jaar zijn we opnieuw van de partij :lol:
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

VITAL schreef:Ik vond het ritme tergend traag, iedere keer de vragen voorlezen ipv gewoon altijd titel en uitvoerder te vragen, al de overbodige uitleg bij de vele weggevers, een prijstafel om mee te lachen, de klassieke muziek tot daar toe (de organisator is een harmonie) maar wat hebben die vervormingen nog met een muziekkwis te maken, technisch verzorgd :
klank en beeld uitstekend, vlotte bediening, goede presentatie, het was ook geen marathon zoals veel andere kwissen en maw op tijd gedaan. Wij hebben vooral genoten van het feit dat we voor onze stadsgenoten "Men in black" eindigden :D
Aangezien wij met 3 teenagers speelden, was dit wel een goede instapkwis, volgend jaar zijn we opnieuw van de partij :lol:

tja ..wij spelen deze kwis al mee van het begin , dus konden we ook rekenen op wat komen ging ...
als het je kan plezieren ..andere jaren waren er nog NOKIA en andere gsm tunes als reeks derbij !!!!
dus als je platen achteruit gespeeld al erg vind .. en je dan nog gsm tunes erbij krijgt ???
laat ons eerlijk blijven .. dit zal steeds voor vele vaste kwisploegen misschien een doorn in het oog zijn ... wij van Koerier nemen deze kwis der graag bij ...tis al is leuk om een clavecimbel te vergelijken met een glasorgel ?????????
je kan dan misschien jammeren op de klassieke vragen ed .. deze kwis heeft toch steeds jaar na jaar volle zaal en ik denk zelfs nu ( was dit weekend geen andere kwis ) dat ze menige gelegenheidsploegen hebben moeten weigeren , want dit was de eerste keer dat er zo veel vaste waarden aan meededen.

toch wel 1 groot min punt : de bediening !
ons eerste rondje 25 minuten moeten wachten en dit herhaalde zich zeker 3 x deze avond .
tja wij van koerier hebben ze graag KOUD , VOCHTIG en vooral VLUG !!!
nogmaals dank aan ons " IRENE " veu de lekkere hapjes ivm haar boortsdag en wij zijn zeker aanwezig voor de volgende editie
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Joe Roxy
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32

Re: 12de Muziekquiz De Eendracht - Boortmeerbeek - 17-05-200

Bericht door Joe Roxy »

overdrive schreef: Het was al bij al een speciale quiz waar elk punt dus van belang was.
De hoezenronde bevatte bijna allemaal recente hoezen dus daar kon je naar gelang veel punten winnen over verliezen.
Ikzelf voor de gelegenheid nog eens bij Interstellar Overdrive vond het geen kwis om me bij te ergeren zoals peegee :). Had ik (achteraf bekeken) met Jartazi meegespeeld dan waren zij met lengte voorsprong gewonnen (minstens 7 punten meer :p).

Kleine minpuntjes: Koerier blijk ergens 2 punten te weinig gekregen hebben waardoor ze pas achteraf ex aequo bij de 2e plaats belanden.
Fab4 had gelijk dat bv de vervormingen zo erg waren bij tussenreeks 2 zodat ze niet veel meer met muziekkennis te maken hadden...
Om af te sluiten nog een paar pluspunten over de quiz was dat hij traag op gang kwam maar toch netjes voor middernacht gedaan was en dat de punten van de laatste ronde nog eerst werden voorgelezen alvorens de eindstand te geven....
Jartazi, waar ik bij speelde, lukte het toch met goed te luisteren 4 van de 5 vervormingen te vinden. Ik stoorde me er niet echt aan Het moeilijkste is dat je geen aanwijzingen hebt.
Door die 2 punten niet af te roepen waar we bji verwondering vijde geworden niet vierde.

Ja ok, dan had je maar bij Jartazi moeten blijven en ni naar een ander moeten gaan :wink: .Je wist wel 7 antwoorden waar we als ploeg ni niet meer op konden komen, of dom misten. Zoals door men eigen schuld men eerste antwoord Grace laten veranderen in last goodbye. Maar wat met de antwoorden die je dan niet wist, daar spreek je ni over :wink:

Allezins ik en men vriendin hadden als gastspeleres bij Jartazi goed geamuseerd.
Aimé le Chevalier
Lead Singer
Berichten: 170
Lid geworden op: vr 07 sep 2007, 12:33
Locatie: Plopsaland

Re: 12de Muziekquiz De Eendracht - Boortmeerbeek - 17-05-200

Bericht door Aimé le Chevalier »

Joe Roxy schreef:Allezins ik en men vriendin hadden als gastspeleres bij Jartazi goed geamuseerd.
Ik ook :lol:
Le plastic c'est fantastique!
Plaats reactie