Hallo,
Ik heb normaal gezien weinig behoefte om te reageren, behalve als het om flagrante (taal)fouten gaat (ja, ik ben er zo eentje

... geloof me, aan mijn tafel weten ze er alles van

). Het is ook niet omdat Filip normaal deel uitmaakt van ons quizteam dat ik hier in de pen (of een toetsenbord in dit geval) kruip. Als je op basis van antwoordbladen van een quiz - waaraan de auteur zelf niet eens meegedaan heeft - onterechte kritiek uit, mag je echter een weerwoord verwachten. Het is zoals een recensie schrijven over een concert waar je zelf niet bij was of een plaatrecensie op basis van wat songtitels en een hoes zonder ook maar één noot zelf gehoord te hebben.
Het antwoordblad mag inderdaad ingewikkeld lijken voor een "buitenstaander", maar we werden voor de aanvang van de quiz uitvoerig op blad en later op scherm gebrieft over het concept en ik kan je verzekeren - beste criticus - dat elke ploeg wel ergens baat heeft gehad aan al die "toeters, bellen en handvaten" die Filip ons aanleverde op die antwoordbladen. En bij sommige nummers zaten er zelfs 2 tips verborgen (afbeelding + letter in de gele balk ervoor als je na 1 of 2 antwoorden al het trefwoord in die gele balk kon raden... zelfs 3 tips als je het vermelde jaartal ook meerekent). Kritiek geven is zeer gemakkelijk als je aan de kant staat (iets met "beste stuurlui" en "wal").
Ik ben zelf niet erg happig om complimentjes te geven (doe ik écht veel te weinig), maar toevallig heb ik dat gisterenochtend wel gedaan voor dat nieuwe concept (vóór ik dat kritisch stukje las). Filip grapte daarna nog in de trant van "En de muziek was niet goed of wat?" . Tja, persoonlijk heb ik liever wat meer "dance" in de quiz. Daarom was het ook zo ironisch dat ik juist bij die fragmenten compleet de mist inging (met "Simulated" van Marco V als triest dieptepunt van mijnentwege... wat ons wellicht de 4e plaats gekost heeft). Maar kom, ik treur niet... ik heb een leuke avond gehad en dat is wat achteraf telt.
PS. IK wil hierbij ook alle andere organisatoren van muziekquizzen bedanken voor hun inzet (en creativiteit). Deze quiz van Filip mag gerust een blauwdruk zijn. Ik heb diep respect voor mensen die realiseren waar ik al maanden - eigenlijk jaren

- over denk, maar zelf niet aan toe kom.
C.V.