01022025 - Methos 8 Team

Methos
Rock Legend

Re: 01022025 - Methos 8 Team

Bericht door Methos »

Decenniumstand 20's

Totaal op 52 punten

1 THE PALE RIDERS FROM PHILADELPHIA 51 98% :clap: :clap: :clap:
2 PARIS HILTON LOOKALIKES 46 88% :clap: :clap:
2 DE BUIS VAN EUSTACHIUS 46 88% :clap: :clap:
2 FED WITH THE PAPSPOON 46 88% :clap: :clap:

5 SUPERSPREADERS 45 87%
5 GREEN ONIONS 45 87%
5 WAG TEAM 45 87%
8 POPINGERS 44 85%
9 NO ID 43 83%
10 COMFORTABLY DRUNK 41 79%
10 SPEAGLE EYE JERRY 41 79%
12 EARLY BIRD 40 77%
12 THE FOUR SLEEPLESS HORSEMEN OF THE APOCALYPSE 40 77%
14 GREATEST TITS 38 73%
14 LOS LOCOS 38 73%
14 NOG LOCOS 38 73%
14 THE HOLLY'S 38 73%
18 THE BALLAD OF LINDA & YOKO 34 65%
19 MEN IN BLACK 33 63%
20 GILLY DE WIETER 33 63%
21 DE RECHTE BANANEN 27 52%
21 PITA ORA 27 52%
23 SPEK EN BONEN 26 50%
24 TEQUILA OVERDRIVE 25 48%
25 DE KLASKRAKERS 24 46%

Gemiddelde score: 73,38%
Greatest Tits
Methos
Rock Legend

Bericht door Methos »

Bij deze sluit ik deze analyse af. Hartelijk dank - jullie waren een erg aangenaam publiek! :music-rockout:

/Methos
Greatest Tits
John Winston Lennon
Popstar

Bericht door John Winston Lennon »

Filip, ik was er niet wegens omstandigheden. Mijn excuses hiervoor. Zoals iedereen ondertussen wel weet zijn jou kwissen altijd af en steekt daar veel werk in.
Deze dus ook. Maar als ik al het gepuzzel zie die nodig was om alles tot een goed einde te brengen dan krijg ik toch een beetje koppijn.
Akkoord het was eens een volledig ander concept maar het had een beetje weg van kwissen waar je tegelijk de muziek moet beluisteren en ondertussen nog rebussen, foto's en albumhoezen tegelijk moet oplossen.
Mijn klein puntje om mee te geven.
Dakota via Liverpool
Methos
Rock Legend

Bericht door Methos »

John Winston Lennon schreef: di 04 feb 2025, 19:35 Filip, ik was er niet wegens omstandigheden. Mijn excuses hiervoor. Zoals iedereen ondertussen wel weet zijn jou kwissen altijd af en steekt daar veel werk in.
Deze dus ook. Maar als ik al het gepuzzel zie die nodig was om alles tot een goed einde te brengen dan krijg ik toch een beetje koppijn.
Akkoord het was eens een volledig ander concept maar het had een beetje weg van kwissen waar je tegelijk de muziek moet beluisteren en ondertussen nog rebussen, foto's en albumhoezen tegelijk moet oplossen.
Mijn klein puntje om mee te geven.
Ieder heeft recht op zijn mening, maar laat me zeggen dat ik uiteraard niet akkoord ga. Uiteindelijk blijft de essentie hetzelfde: muziek oplossen en herkennen. Ik bied gewoon extra hulp en tips aan om dat te doen.

Elk zijn mening in ieder geval en dit is de mijne. Als je dit niet graag speelt, dan staat het je uiteraard vrij om thuis te blijven, even goede vrienden. De datum van Methos 9 kan je dan alvast plannen voor iets anders :D
Greatest Tits
dannyvb1807
Rock Legend
Locatie: Interstellar Overdrive/Danny & The Juniors/Compact Disk Danny's

Bericht door dannyvb1807 »

Ik ben niet diegene die meteen in de pen kruipt of zich op het toetsenbord gooit om een reactie op dit forum achter te laten.

Deze keer kan ik het echt niet laten.

Ik ben er mij als solo-organisator (met zo’n 10-tal muziekquizzen van diverse aard op jaarbasis) zeer goed van bewust wat voor een knalprestatie Filip hier heeft afgeleverd. Hij heeft de lat nog maar eens een pak hoger gelegd. Ik denk dat andere solo-organisatoren dit alleen maar kunnen bevestigen.

Je wilt niet weten hoeveel uren hierin gekropen zijn om dit resultaat neer te zetten. Met slechts 1 doel: 100 mensen een fijne avond bezorgen. En dan heb ik het niet alleen over de muziekkeuze en het originele concept met de verhaallijn doorheen de geschiedenis, maar ook over de PowerPointpresentatie, de uiterst verzorgde en gedetailleerde antwoordbladen en de sublieme beeldkwaliteit van de ondersteunende clips.

Voor mij was het de eerste keer dat ik de avondquiz meespeelde – na meerdere keren jury-werk – en ik ben zeer blij dat ik dit keer aan de andere kant van de zaal zat.

Mag ik zeggen dat ik de reactie van J.W. Lennon toch wel ongepast vind? Het is een beetje als vertellen dat je de spaghetti in het Sparrenhof niet lust op basis van een foto ervan of een beschrijving op de menukaart. Hoe kan je nu een quiz beoordelen op basis van een ingevuld antwoordblad? Toegegeven: we hebben ook even onze wenkbrauwen gefronst toen we de antwoordbladen inkeken voor de quiz, maar die frons was meteen weg na 2 fragmenten en 2 bijhorende tipletters. Vanaf dan ging het plezier aan tafel alleen maar in stijgende lijn. En we zagen dezelfde ambiance aan de andere tafels.

En nog een tip voor J.W. Lennon: een Dafalgan kan wonderen doen. ;)
No ID
Popstar

Bericht door No ID »

Ook ik ben niet iemand die vlug in de pen kruipt. Ik probeer wel zoveel als mogelijk op de dag zelf de quizmaster te bedanken. Want ik heb alleen maar het grootste respect voor iedereen die zijn tijd en energie en hart en ziel steekt in een quiz om een groep muziekliefhebbers een leuke avond te willen bezorgen.

Daarom juist dat ik het ook niet kan laten om nu te reageren. Ik kan de vorige positieve reactie alleen maar 100 % bijtreden. Dit was echt een fantastische quiz. En de extra tips op de antwoordbladen zorgden juist voor een verhoogd spelplezier .
Het is toch juist plezant dat je bij fragmenten die je eigenlijk niet kent door de afbeelding of doordat de vakjes exact kloppen er af en toe een extra uitvoerder of titel kan uithalen of liedjes die ergens vrij ver in het geheugen zitten daardoor volledig juist op het antwoordblad komen. En de muziek zelf bleef wel degelijk het belangrijkste, alweer van genoten!

Hartelijk dank Filip voor de heel fijne dag zaterdag !
SpeedKing
Rock Legend

Bericht door SpeedKing »

Met Los Locos haalden we ongeveer hetzelfde percentage als verleden jaar, mijn geliefde 75%. Extra leuk was de nek aan nek race met Nog Locos. Daar haal ik meer dan voldoende speelplezier uit. Alleen kwam dat dit jaar op een andere manier tot stand dan vorig jaar, juist leuk. Heel persoonlijk kon ik daarbij beter overweg met de horizontale bladen dan de verticale met de dialogen. Maar overall aan het einde van de rit had ik een soortgelijk gevoel qua resultaat als vorige editie en dat bleek zo. Verleden jaar geamuseerd, dit jaar ook, via een conceptueel totaal anders geconcipieerde quiz. Voor mijn part volgend jaar weer iets totaal anders ... Of iets oerklassieks ... Als we maar weer kunnen genieten van de uitmuntende video en audio en de croque Sparrenhof tussendoor.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Chris Vinck
Fan

Bericht door Chris Vinck »

Hallo,

Ik heb normaal gezien weinig behoefte om te reageren, behalve als het om flagrante (taal)fouten gaat (ja, ik ben er zo eentje :silent: ... geloof me, aan mijn tafel weten ze er alles van :lol: ). Het is ook niet omdat Filip normaal deel uitmaakt van ons quizteam dat ik hier in de pen (of een toetsenbord in dit geval) kruip. Als je op basis van antwoordbladen van een quiz - waaraan de auteur zelf niet eens meegedaan heeft - onterechte kritiek uit, mag je echter een weerwoord verwachten. Het is zoals een recensie schrijven over een concert waar je zelf niet bij was of een plaatrecensie op basis van wat songtitels en een hoes zonder ook maar één noot zelf gehoord te hebben. :teasing-blah:
Het antwoordblad mag inderdaad ingewikkeld lijken voor een "buitenstaander", maar we werden voor de aanvang van de quiz uitvoerig op blad en later op scherm gebrieft over het concept en ik kan je verzekeren - beste criticus - dat elke ploeg wel ergens baat heeft gehad aan al die "toeters, bellen en handvaten" die Filip ons aanleverde op die antwoordbladen. En bij sommige nummers zaten er zelfs 2 tips verborgen (afbeelding + letter in de gele balk ervoor als je na 1 of 2 antwoorden al het trefwoord in die gele balk kon raden... zelfs 3 tips als je het vermelde jaartal ook meerekent). Kritiek geven is zeer gemakkelijk als je aan de kant staat (iets met "beste stuurlui" en "wal").
Ik ben zelf niet erg happig om complimentjes te geven (doe ik écht veel te weinig), maar toevallig heb ik dat gisterenochtend wel gedaan voor dat nieuwe concept (vóór ik dat kritisch stukje las). Filip grapte daarna nog in de trant van "En de muziek was niet goed of wat?" . Tja, persoonlijk heb ik liever wat meer "dance" in de quiz. Daarom was het ook zo ironisch dat ik juist bij die fragmenten compleet de mist inging (met "Simulated" van Marco V als triest dieptepunt van mijnentwege... wat ons wellicht de 4e plaats gekost heeft). Maar kom, ik treur niet... ik heb een leuke avond gehad en dat is wat achteraf telt.

PS. IK wil hierbij ook alle andere organisatoren van muziekquizzen bedanken voor hun inzet (en creativiteit). Deze quiz van Filip mag gerust een blauwdruk zijn. Ik heb diep respect voor mensen die realiseren waar ik al maanden - eigenlijk jaren :roll: - over denk, maar zelf niet aan toe kom.

C.V.
John Winston Lennon
Popstar

Bericht door John Winston Lennon »

Oei, oei. Het was zelfs geen kritiek maar een simpele mening.

Tijd om er mee te stoppen. Dag.
Dakota via Liverpool
Wilcoow
Popstar

Bericht door Wilcoow »

Niets dan plezier aan de Green Onions tafel. Door het betere koppelwerk van Filip eindigen we als Green Onions zijnde wel boven onze stand :D . Daarom nogmaals mijn dank aan Peter en Gert.
De quiz zelf was heel leuk om te spelen. Het concept hielp zeker en was niet moeilijk of overbelastend. Het gevoel was inderdaad dat de horizontale pagina's meer hielpen maar zo groot zal dat verschil ook niet geweest zijn. Ik vond de afwisseling eigenlijk wel een meerwaarde. Ook daar was wellicht over nagedacht :o .
Conclusie: dat heb je weer goed gedaan Filip. Lang leve mensen die eens iets anders durven doen.
Silent_shout
Popstar

Bericht door Silent_shout »

Een huzarenstukje alweer, zeker wetende dat dit een soloproject is, bedankt Filip voor de zeer leuke ervaring wederom!
Zelf speel ik zeer graag quizzen met wat meer dan gewoon muziek herkennen, zeker wat links erin met algemene kennis vind ik zeker een pluspunt, en ook het feit dat de ganse quiz een verhaal vormde vond ik zeer leuk om te spelen, dus zeer geslaagd concept!
Door de vele tips en handvaten scoren ook wij een pak hoger dan we puur op basis van de kennis van de muziek zouden doen trouwens, dat maakt de voldoening altijd extra groot als je op die manier samen dingen kan afleiden die wat verder zitten :)
Maledictus I
Rock Legend

Bericht door Maledictus I »

Hoe 'Toetanchamon' in spijkerschrift geschreven wordt, dat wist ik nog niet, maar ik heb mij wel geamuseerd met al die geschiedenislinkjes en heel het concept. Als er ooit nog ergens een algemene geschiedenisquiz georganiseerd wordt, zal ik Filip zeker uitnodigen.
Op een muziekquiz blijft de muziek zelf natuurlijk het belangrijkste. Goed geluid in de zaal vind ik een must, daarover viel niet te klagen. Ik had ook niet de indruk dat er nummers bijgesleurd waren om in het stramien te passen.
Op basis van de analyse leken de recentste twee decennia wel een stuk moeilijker dan de voorgaande: behalve TPRFF scoort daar niemand boven de 90 %.
Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
RutgerG
Popstar

Bericht door RutgerG »

Waanzinnig werkstukje van Filip, deze avondquiz.

De avond zelf kon ik deel 1 niet altijd even goed volgen omdat het blad vaak aan de overkant van onze tafel lag, maar nu ik alles eens op mijn gemak kan doorlezen: jawadde :D We zijn wel één en ander gewend van Filip, maar qua totaalconcept topt dit wel alles. Persoonlijk vond ik ook deel 2 telkens het leukste om te spelen. Door de letters en geschiedenis-tips vloeiden veel antwoorden uit de pen die er anders in waren blijven steken.

Op naar Methos 9 :banana-dance:
Al zou ik het Filip zeker vergeven als hij het niet ziet zitten om volgend jaar alweer zo'n werkstuk af te leveren :D
Luk
Rock Legend

Bericht door Luk »

Methos' 8e teamquiz werd letterlijk en figuurlijk "historisch".

Huzaren, Tartaren en Tsaren, ze mogen er een voorbeeld aan nemen, voor zover in hun tijd reeds aan muziekquizzen werd gedaan.
Geen Mongool die daar aan twijfelt!

Dank zij het speelse puzzelopzet werden de 100 aanwezige gladiatoren niet voor de leeuwen gegooid.

Degenen die hier hun Galliërs over willen spuwen mogen Hunnen plan trekken.

Een quiz om duimen en Merovingers van af te likken!

Bedankt, Koning Filip, heerser van de technisch meest verzorgde en ineengeknutselde video-audio-quizzen sinds de Babyloniërs (ere wie ere toekomt, baby!).

(Los daarvan: historici verdenken hem er sinds vorige week van dat hij de piramiden in Egypte eigenhandig in elkaar gezet heeft, van boven te beginnen...)
Maledictus I
Rock Legend

Bericht door Maledictus I »

Luk schreef: vr 07 feb 2025, 00:42 Methos' 8e teamquiz werd letterlijk en figuurlijk "historisch".
De Egyptisch/Mesopotamische ronde zal de Greatest Hittites wel gelegen hebben zeker.
Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
Plaats reactie