KOHOUTEK V - zaterdag 09 september - Waregem

Kohoutek
Popstar
Berichten: 319
Lid geworden op: za 07 mei 2016, 15:52
Locatie: Desselgem - KOHOUTEK

Re: KOHOUTEK V - zaterdag 09 september - Waregem

Bericht door Kohoutek »

Een dikke merci aan alle deelnemers. U was een warm ;) en fijn publiek.
Tot een volgende keer!
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: KOHOUTEK V - zaterdag 09 september - Waregem

Bericht door SpeedKing »

Was het de warmte, inderdaad, maar voor de pauze, en zeker de eerste twee ronden, raakte ik maar niet, euh, opgewarmd. Liep voor geen meter. Naar het einde van de quiz toe klopten we steeds vaker raak, wat zelfs nog culmineerde in een rondewinst op de laatste ronde. Niet dat er toen al veel afkoeling was.

Wij schuiven bij een eventuele volgende editie graag weer aan, maar probleem voor Lode is denk ik dat hij met een tweeledig deelnemersveld zat, met iets meer dan de helft circuitploegen en dan nog een handvol leken. Voor het niveau dat hij hier voorschotelde, zal het te hoog gegrepen geweest zijn voor hen. De zomerquiz werd dan door de paar circuitploegen die er wel waren 'te licht' bevonden. Terwijl dat van een andere Lode kwam en ook zo aangekondigd was. Maar zo'n quiz als Kohoutek gisteren moet je toch kunnen vullen met met een dozijn circuitploegen die zich graag uitgedaagd zien in weeral een pak andere deuntjes dan anders?

O ja, we scoorden exact 75%. En ik had al eens stellig geponeerd dat ik ze zo graag speel. Ewel, voila, ook al was het bij wijlen zwoegen en zoeken naar een naald in een hooiberg om toch maar de link gematcht te krijgen. Was dus vaak twee keer zweten.

PS Geldt niet voor iedereen, maar persoonlijk: het tikte wat laat af voor een papa van 3 kinderen.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1056
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: KOHOUTEK V - zaterdag 09 september - Waregem

Bericht door Luk »

Inderdaad jammer dat er zo weinig circuitploegen deze quiz misten in hun agenda, want het was een knap gestructureerd werkstuk. :handgestures-thumbupright:

Zeker liefhebbers van linkjes naar geschiedenis en aardrijkskunde konden hun hart ophalen.

Ik vond het alvast een heel leuke quiz om te spelen.
De invulling ging soms meer in de richting van de persoonlijke smaak van de samensteller (hardere noten), maar dat moet ook kunnen.
Er zaten nog genoeg andere genres in.

Bedankt aan Lode en zijn crew voor de fijne avond daar in 't Gaverke. :clap: :clap: :clap:
Gebruikersavatar
Sander
Superstar
Berichten: 903
Lid geworden op: di 25 jun 2013, 12:47
Locatie: Comfortably Dumb

Re: KOHOUTEK V - zaterdag 09 september - Waregem

Bericht door Sander »

Een stuk moeilijker dan verwacht (vooral de 1e ronde) maar dat mocht de pret niet drukken. Leuke linkjes met geschiedkundige gebeurtenissen (telkens startend met de datum "maandag - 21 - juli - 1969" = de linken voor de eerste 4 fragmenten) en plaatsnamen per werelddeel.

Hopelijk tot volgend jaar!
Plaats reactie