Harder Than Hell Quiz - Kortrijk - 7 maart 2020

Plaats reactie
Gebruikersavatar
arx7100
Popstar
Berichten: 346
Lid geworden op: za 16 feb 2013, 13:39
Locatie: Waregem

Harder Than Hell Quiz - Kortrijk - 7 maart 2020

Bericht door arx7100 »

De evaluatie van de quizmaster.

Persoonlijk vond ik het een geslaagde versie, wat minder water in de kelder, toch enkele keren een technische panne, maar al bij al tevreden over het verloop van de quiz. Met 6 ploegen in de kelder is het eigenlijk ideaal, maar we laten er 8 toe. Weinig of geen negatieve opmerkingen gehoord. Iemand vertelde mij dat hij het gemakkelijker vond als vorig jaar en iemand vertelde mij dat hij het moeilijker vond als vorig jaar. Qua keuze van uitvoerders probeer ik steeds enkele verassingen in te steken, en zoals toch al geweten, de HTH quiz is geen metal quiz.

De strijd ging tussen Wormvoer en Los Locos. beiden met 371,5 punten op 500. Dus de winnaar werd bepaald met de schifingsvraag.
Hoeveel studio albums heeft Buckethead al uitgegeven? Wel 310 zijn het er nu al en Los Locos was er het dichtst bij met 309.

dit is de stand:
1: Los Locos 371,5
2: Wormvoer 371,5
3: We are Ahab 318,5
4: The bigger 4 314
5: Kill em all 223,5
6: Sotajumala 181,5

later volgt nog meer...
Gebruikersavatar
arx7100
Popstar
Berichten: 346
Lid geworden op: za 16 feb 2013, 13:39
Locatie: Waregem

Re: Harder Than Hell Quiz - Kortrijk - 7 maart 2020

Bericht door arx7100 »

De gemakkelijkste rondes waren:

ronde L: Covers 70,1%
ronde B : Birth 69,1%
ronde J: 20ste Album 68,4%

de moeilijkste rondes waren

ronde P: finaleronde korte liedjes : 37,4%
Ronde I: 2010 : 40,5%
ronde G: 2000 : 43,2%

De winnaars

Ronde A: 1970 Los Locos 18/22
Ronde B: Birth The Bigger 4 34/38
Ronde C: 1980 The Bigger 4 19/22
Ronde D: Death Wormvoer 32/38
Ronde E: 1990 : Los Locos 20/22
Ronde F: Instrumental We are Ahab 21/26
Ronde G : 2000 Kill em All en Wormvoer 11/22
Ronde H: Arise Wormvoer 36/38
Ronde I: 2010 We are Ahab 11,5/ 22
Ronde J: 20ste Album Los Locos 23/29
Ronde K: 2020 Los Locos 15,5/22
Ronde L: Covers The Bigger 4 27/29
Tafelronde 1970 - 1980 - 1990 Wormvoer 15/15
Tafelronde 2000 - 2010 - 2020 Los Locos 15/15
Ronde O : de digitale ronde Los Locos 16/20
Ronde P: de finaleronde korte nummers los locos 41/60
Ronde Q de finaleronde lange nummers Wormvoer 53/60

Het is niet onlogisch dat Los Locos en Wormvoer eindigden met dezelfde score, het was een nek aan nek race gedurende de ganse quiz tussen die twee ploegen. Telkens haasje over met elkaar om later te eindigen met dezelfde score.
Tussen We are Ahab en the Bigger 4 was het ook spannend voor de derde plaats. The Bigger 4 stond vanaf ronde E altijd op de derde plaats, maar de finaleronde heeft er voor gezorgd dat er haasje over werd gesprongen door We are Ahab.

Proficiat aan iedereen en tot volgend jaar :music-rockout:
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3327
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Harder Than Hell Quiz - Kortrijk - 7 maart 2020

Bericht door SpeedKing »

Met nochtans ongeveer dezelfde indeling en aantal rondes en fragmenten klokt de harder than hell toch 30-40 minuten vroeger af dan de avond ervoor, waarvoor dank! De quiz zat imho ook gewoon veel beter dan de avond ervoor, als zie ik nu toch dat er een serieuze kloof gaapt met de derde. Maar de scores in het algemeen lagen toch hoger dan de dag ervoor. Ik vond de quiz eigenlijk een vrij reguliere quiz in het hardere genre, zoals Eddy zegt, niet noodzakelijk alleen over metal maar toch altijd met een riff of drumroffeltje meer.

De quiz van dit jaar vond ik breder dan die van verleden jaar, die me industriëler en alternatiever overkwam. Dat zou ik dan wel in mijn persoonlijke voordeel kunnen noemen, maar de invulling van verleden jaar hield me ook niet tegen om terug te komen.

De simpele insteek om op de afgeronde jaartallen te werken, werkte: het bracht spreiding in tijd, genres, modes en grillen. En als je die moest plaatsen, had je toch speling van 10 jaar om over na te denken. 't Is niet dat je er op het jaar af juist moest op kloppen.

Vreemd genoeg vond ik hier wel de motivatie om me op de grote rondes te storten, ook na twee lange avonden, en het lukte in de h&h nog redelijk ook. Allicht komt dat omdat ik wat meer voeling met het genre heb en al die titels meer zie passeren, al blijven het natuurlijk niet de allerevidentste nummers.

Ik vond het eigenlijk een zeer geslaagde worp, die weliswaar nog altijd net iets te lang duurde. Dat de pauzemuziek de voorbode was voor de eindronde vond ik ook wel leuk: in tegenstelling tot de avond ervoor moest je niet gewoon de nummers opdissen, maar zag je nu gewoon die uitvoerders terugkeren.

Ik vond het ook leuk om de hele avond op het scherp van de snee te moeten quizzen, met een Wormvoer dat geen duimbreed toegaf. Ik heb zelf een hekel aan schiftingsvragen, maar kijk, deze draaide dan eens in ons voordeel uit. Met het ongelofelijke toeval dat ik het er met mijn compaan Chriz de avond ervoor op weg naar de andere quiz had overgehad. Ik wist eigenlijk niets af van Buckethead zijn lichtelijk overdreven productiviteit, en had de avond ervoor dus dat aantal opgezocht omdat Chriz had gezegd dat het er écht veel waren. Op wiki stond 309, dus in de nacht van vrijdag op zaterdag heeft hij dus nog een plaat uitgebracht ;). Waardoor ik er alsnog 1 naast zat.

De scores vertekenen imho ook nog wat door die twee eindrondens, anders zouden de percentages nog wel hoger gelegen hebben. Om maar te zeggen: dit is een quiz die elke liefhebber van een gitaartje meer wel moet kunnen waarderen. Benieuwd naar de volgende worp!
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Plaats reactie