17de Respons Popquiz, za 7/12, Oudenaarde

Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: 17de Respons Popquiz, za 7/12, Oudenaarde

Bericht door DVNO »

Nieuwe zieltjes halen of afgehaakte zieltjes opnieuw overtuigen, er kan vermoedelijk al een thesis gewijd worden aan de manier waarop je dat zou moeten proberen doen. Ik denk dat deze quiz een goede stap in de juiste richting is.
Deze quiz was alvast weer een knap staaltje reclame voor onzer dierbare hobby: muziekquizzen.

Een te makkelijke quiz bestaat in mijn ogen niet. Meer nog, het is net supermakkelijk om een heel moeilijke quiz te maken. Deze quiz deed wat het aankondigt qua moeilijkheidsgraad: hoog doenbaarheidsgehalte over de volledige lijn met hier en daar een pijnscheut voor de meer doorwinterde quizzers.

Ik durf gerust voor de Horsemen spreken dat wij allen een superavond beleefd hebben. Ergens hadden we gehoopt om nog iets langer mee te doen voor de oppergaai, maar daarvoor zaten er waarschijnlijk te weinig beats en hardere metalen in. Dit is absoluut geen kritiek op de muziekkeuze van de quizmasters, gewoon een vaststelling. Verder ook leuk dat deze quiz niet te berooid is om een 'ronde' te wijden aan de recentere 'popcultuur'. Het is ook voor mij (de dichtst tegen pop aanleunende Ruiter van de 4) steeds meer de ver van mijn bed show maar aan heel wat gelegenheidsploegen rond mij zag ik toch een grotere herkenbaarheid bij deze fragmenten. Waarmee ik niet wil zeggen dat de balans in de andere richting moet beginnen overhellen uiteraard :handgestures-thumbupright: :D

Verder zijn we even positief als andere jaren over:
- de Qubus (toplocatie!)
- de organisatie (superteam)
- de vormgeving (mooi afgewerkt)
- de leuke ronde-insteken
- de prijzentafel ( :shock: )

Kortom: volgend jaar doen we opnieuw met veel plezier een poging naar het hoogste schavotje!


p.s. soms leert een mens al eens iets bij op een quiz: bij deze staat de geur van 'bakeliet' in mijn odeur-geheugen gegrift.
Gebruikersavatar
boo-lee
Superstar
Berichten: 712
Lid geworden op: ma 12 nov 2007, 10:39
Locatie: Oudenaarde [VZW Respons]
Contacteer:

Re: 17de Respons Popquiz, za 7/12, Oudenaarde

Bericht door boo-lee »

DVNO schreef: vr 13 dec 2019, 13:00 p.s. soms leert een mens al eens iets bij op een quiz: bij deze staat de geur van 'bakeliet' in mijn odeur-geheugen gegrift.
Bedoel je de geur van het gloednieuw (gehuurd) projectiescherm? :) Ik hoorde zelfs dat sommige ploegen geen croque monsieur durfden te bestellen omdat ze dachten dat het de geur was van een gloednieuw nog niet afgespoeld croque-ijzer. ;)
19de Respons Popquiz - 07.12.2024 - De Qubus, Oudenaarde
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1701
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 17de Respons Popquiz, za 7/12, Oudenaarde

Bericht door aLEEce in chains »

7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1701
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 17de Respons Popquiz, za 7/12, Oudenaarde

Bericht door aLEEce in chains »

Ik kan enkel de post van mijn mederuiter DVNO onderschrijven. Ik heb het ook nooit onder stoelen of banken gestoken, dit is voor mij de beste quiz van het circuit. Ook dit jaar was dit weer het geval, ondanks een aantal mindere live geluidsfragmenten. Topavond!
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1701
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 17de Respons Popquiz, za 7/12, Oudenaarde

Bericht door aLEEce in chains »

boo-lee schreef: vr 13 dec 2019, 13:19
DVNO schreef: vr 13 dec 2019, 13:00 p.s. soms leert een mens al eens iets bij op een quiz: bij deze staat de geur van 'bakeliet' in mijn odeur-geheugen gegrift.
Bedoel je de geur van het gloednieuw (gehuurd) projectiescherm? :) Ik hoorde zelfs dat sommige ploegen geen croque monsieur durfden te bestellen omdat ze dachten dat het de geur was van een gloednieuw nog niet afgespoeld croque-ijzer. ;)
V heeft ons nog proberen te overhalen met een croqueske en uiteindelijk zijn we geplooid :D
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Dronevil
Backing Vocal
Berichten: 61
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 18:01
Locatie: Sint-Niklaas / Goe Vur In Den Otto

Re: 17de Respons Popquiz, za 7/12, Oudenaarde

Bericht door Dronevil »

Dit is en blijft de beste MQ van het jaar. Geweldig hoe jullie die jaar na jaar zo geweldig in elkaar kunnen steken.

Trouwens niet verwacht dat wij van GVIDO 3de gingen eindigen bij de gelegenheidsploegen. Het was trouwens echt ook gelegenheid dit jaar. Ik zat daar als enige vast lid van GVIDO. Maar eigenlijk blijven we ook gelegenheid. We spelen niet zo echt veel op een jaar.

Dikke merci! En sowieso tot volgend jaar.
Plaats reactie