2° Stardust 90s+ Popquiz, Kortrijk – 10 november 2009

Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 2° Stardust 90s+ Popquiz, Kortrijk – 10 november 2009

Bericht door Tonyvdb »

Keiem schreef:
rino schreef: Wél een foutje bij het nummer van Oasis. Daar stond als jaartal bij 1994, waardoor wij op zoek gingen naar een oud nummer van Oasis, terwijl "All Around The World" van 1998 is. Nu, we hadden toch moeten gokken, want we herkenden het toch niet.
Ik zong voluit 'All around the world' mee, maar het werd tegengesproken door Marc terecht die wist te zeggen dat dat een jonger nummer was... puntje de mist in...
:oops:
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 2° Stardust 90s+ Popquiz, Kortrijk – 10 november 2009

Bericht door rino »

SepPuKu schreef:Mijn grootste misser was toch wel Rain Tree Crow, echt zo'n nummer dat ik van seconde 1 herkende maar niet kon plaatsen
Ik dacht Rain Crow Tree te herkennen. :oops: Gelukkig door de vingers gezien door de jury. :)
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 2° Stardust 90s+ Popquiz, Kortrijk – 10 november 2009

Bericht door Tonyvdb »

rino schreef:
SepPuKu schreef:Mijn grootste misser was toch wel Rain Tree Crow, echt zo'n nummer dat ik van seconde 1 herkende maar niet kon plaatsen
Ik dacht Rain Crow Tree te herkennen. :oops: Gelukkig door de vingers gezien door de jury. :)
ook Kas had dat, zag ik gisteren, maar gelukkig is de Stardustjury niet dezelfde als die van Blokken, waar ze zelfs 'Pol van Himst' afkeuren want het moet 'PAUL (POOL) van Himst' zijn. :P
Ik vind dat persoonlijk ook goed genoeg hoor, is al moeilijk genoeg zo.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 2° Stardust 90s+ Popquiz, Kortrijk – 10 november 2009

Bericht door kasenco »

Tonyvdb schreef:* titel Ocean Colour Scene 'Better day' : 2/35 : Kas & co / No ID
dit hadden wij fout: hadden 'The Day We Caught The Train' geschreven....
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 2° Stardust 90s+ Popquiz, Kortrijk – 10 november 2009

Bericht door Tonyvdb »

kasenco schreef:
Tonyvdb schreef:* titel Ocean Colour Scene 'Better day' : 2/35 : Kas & co / No ID
dit hadden wij fout: hadden 'The Day We Caught The Train' geschreven....
dan is het 'mysterie' opgelost : jullie hadden dit mis, maar de WB Monkees hadden dit juist ...
Joe Roxy
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32

Re: 2° Stardust 90s+ Popquiz, Kortrijk – 10 november 2009

Bericht door Joe Roxy »

Er zijn toch andere Charletans nummers, om er 3 andere gekende te geven: My beautiful friend , Crashin in' , cant't get out of bed

Ik hoor eveneens graag naar Dyuster, maar das om tot rust te komen, ne mens dient zich ook nog te kunnen ontspannen op muziek ipv onthouden wat het allemaal is. Vind ik pesoonlijk net iets te ver gaan. De namen Karate, Spain ,... zeggen alleen maar wat. Al zijn er groepen die zich op beide gebieden begeven waar ik van hou, Death Cab For Cutie, The Go Find - Orange Black( leve Dieter Sermeus), Modest mouse, ...

Ik weet niet niet zeker dat wel enkel onder Embryo's is uitgebracht, volgens mij staat het op de plaat Maanzin van Pieter Embrechts. Daarom dat ik dit opschreef en dus ook graag eigenlijk de titel wil weten van het gevraagde fragment. Dan kan ik dit nog zien, wat desbetreffende plaat heb ik liggen.

Wel verrast dat die Amy Winehouse niet zo gekend is, al ist vermoedelijk single. Ik ken het ook maar per toeval. Opgenomen op cassette enkele jaren geleden toen Stu Bru livefragmenten liet horen.
Nog meer van Talib Kweli, die kon ik direct opnoemen.

Het is gewoon niet zo fijn quizzen als niet iedereen van het het team regelmatig antwoorden kan aanbrengen, dit was niet het geval voor men vriendin. Ik wil dat iedereen zich kan vinden en zich amuseert op de quiz. Dat noemen ze een feelgood bezorgen. Daarom dat ik het jammer vind dat men vb. weinig tot geen titels lieten horen of de ongekendere singles opzoekt. Dat veelgedraaide groepen niet aan bod komen wegens te gekend. Dan maakt de score ook niet zoveel uit. Dat was er nu eenmaal niet. De antwoorden kwamen teveel uit dezelfde richting. Daarom men argumenten dat niet zo fijn was. en dus minstens een jaartje de lange verplaaatsing over te slaan. Ik spreek nog altijd voor de gelegenheidsploegen ook al kunnen we regelmatiger meedoen.
Joe Roxy
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32

Re: 2° Stardust 90s+ Popquiz, Kortrijk – 10 november 2009

Bericht door Joe Roxy »

Tony betreffende de moeilikheidsgraad die makkelijker zou liggen als het jaar ervoor zou ik ook graag een opmerking maken.

Persoonlijk vond ik en vriendin dit niet. Als ik de resultaten procentueel bekijk en vergelijk met vorig jaar is dit ook zo.

Volgende ijkingspunten
De winnaar dit jaar tov vorig jaar. + 2%
The Holly's - 1%
4 schelln Espe + 2%

Niet echt groot verschil.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 2° Stardust 90s+ Popquiz, Kortrijk – 10 november 2009

Bericht door Tonyvdb »

inderdaad, je vergelijking, van die drie ploegen toch, geeft je gelijk ... toch is het gevoel beter bij de meeste ploegen omdat het minder 'sec' was, vorig jaar acht keer 20x vragen van 1989 tot 2008; nu was er intro, links, alfabet, duo, ...
Allez, die indruk heb ik toch.
Het spijt me voor jou en je vriendin, maar dit is toch wel de moeilijkheidsgraad die ik wil aanhouden, zeker niet moeilijker maar ook niet makkelijker; en daar horen dan ook minder voor de hand liggende singles bij van bekende(re) uitvoerders en daar horen zeker wat minder voor de hand liggende uitvoerders bij : er zal altijd wel iets te vergezochts bij zitten, maar er waren toch geen 'van de pot gerukte' fragmenten.
En het nummer van De Embryo's heet 'Respect', als hetzelfde nummer op een CD van Pieter Embrechts staat, dan is dat - alweer - een misser : zoals gezegd, heb ik de single van De Embryo's in mijn bezit.
Sowieso had ik misschien toch Pieter Embrechts moeten laten goedkeuren, ik heb getwijfeld hoor, maar gedane zaken ...

Je ziet wel wat volgend jaar betreft, maar ik heb toch de indruk dat je een 'liefhebber' en kenner bent, misschien volgend jaar aansluiten bij een andere ploeg en de ontevredene(n) thuis laten?
Joe Roxy
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32

Re: 2° Stardust 90s+ Popquiz, Kortrijk – 10 november 2009

Bericht door Joe Roxy »

Neen, dat is geen optie die ik in overweging zou nemen. We zijn altijd met 2 en onder eigen naam is ze er ook altijd bij. Ik wil ze zelf ni alleen thuis achterlaten. Iedereen moet groeien en men kan niet verlangen van dat ze het even hard of hader volgt dan me. Niet vergeten dat men vriendin juist 20 is en me zeer regelmatig verrast met goede antwoorden of aangevers.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 2° Stardust 90s+ Popquiz, Kortrijk – 10 november 2009

Bericht door Tonyvdb »

Joe Roxy schreef:Neen, dat is geen optie die ik in overweging zou nemen. We zijn altijd met 2 en onder eigen naam is ze er ook altijd bij. Ik wil ze zelf ni alleen thuis achterlaten. Iedereen moet groeien en men kan niet verlangen van dat ze het even hard of hader volgt dan me. Niet vergeten dat men vriendin juist 20 is en me zeer regelmatig verrast met goede antwoorden of aangevers.
volgend jaar is dus ook alweer een jaartje ouder en slimmer hé, dus wie weet :wink:
Gebruikersavatar
Marc VA
Rock Legend
Berichten: 1154
Lid geworden op: di 09 sep 2008, 19:46
Locatie: beveren

Re: 2° Stardust 90s+ Popquiz, Kortrijk – 10 november 2009

Bericht door Marc VA »

sex met vriendinnen ... quizzen met kerels !
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 2° Stardust 90s+ Popquiz, Kortrijk – 10 november 2009

Bericht door Devils answer »

Joe Roxy schreef:...Daarom dat ik het jammer vind dat men vb. weinig tot geen titels lieten horen ...
Tony, als je deze hint in acht neemt, zou dat de appreciatie voor jouw initiatief en inspanningen mogelijk wel wat groter maken bij de meeste ploegen. Vermoedelijk zou het geen grote verschuivingen in de top 10 veroorzaken, maar zelfs bij de kopploegen zou er minder een soms gefrustreerd "dzju" zijn gelanceerd wanneer het fragment niet werd afgebroken net voor de titel er aan kwam. Akkoord, soms werkt het averechts: de ploegen die vanaf noot één alles aan het opschrijven waren, vloeken soms wanneer er teveel wordt weggegeven... Dat hoeven niet noodzakelijk de zogenaamde topcoalities te zijn (cfr. vermeldingen van straffe solo of bijna-solo antwoorden van lager geklasseerde ploegen), maar als je alle reacties in een zaal bijeen zou nemen (= gemiddelde "dzju-s" of "aha-s" of "ja, of maar ik weet het toch niet-s"), kan je er procentueel beter wel wat meer titels in laten doorklinken dan dinsdag om de "feeling good"-vibe wat op te krikken. Je kan dan nog steeds de duidelijk herkenbare uitvoerders (Oasis, Michael Jackson...) zonder titels laten om toch niet alles weg te geven, want ik begrijp heel goed dat de fun voor de opsteller er anders ook wel af is, qua uitdagend concept. Enfin, voor wat het waard is, hé...
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 2° Stardust 90s+ Popquiz, Kortrijk – 10 november 2009

Bericht door Devils answer »

trickykid schreef:sex met vriendinnen ... quizzen met kerels !
Dat verklaart waarom die ploegmaats-kerels jou geen hand willen geven, "Sticky Finger" !
:twisted:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 2° Stardust 90s+ Popquiz, Kortrijk – 10 november 2009

Bericht door Devils answer »

Joe Roxy schreef:Neen, dat is geen optie die ik in overweging zou nemen. We zijn altijd met 2 en onder eigen naam is ze er ook altijd bij. Ik wil ze zelf ni alleen thuis achterlaten. Iedereen moet groeien en men kan niet verlangen van dat ze het even hard of hader volgt dan me. Niet vergeten dat men vriendin juist 20 is en me zeer regelmatig verrast met goede antwoorden of aangevers.
Jij weet wat écht belangrijk is in het leven, Joe Roxy! :thumb2:
Muziekquizzen is en blijft maar een spelletje...
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: 2° Stardust 90s+ Popquiz, Kortrijk – 10 november 2009

Bericht door vinceluka »

Devil's answer schreef:
trickykid schreef:sex met vriendinnen ... quizzen met kerels !
Dat verklaart waarom die ploegmaats-kerels jou geen hand willen geven, "Sticky Finger" !
:twisted:
:rofl2:

Hopelijk voor Trickykid leest Joëlle Milquet niet mee op dit forum :wink:
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Plaats reactie