2° Stardust 90s+ Popquiz, Kortrijk – 10 november 2009

Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 2° Stardust 90s+ Popquiz, Kortrijk – 10 november 2009

Bericht door Tonyvdb »

Jaja, Swat, zoals je zelf ook wel weet, kruipt er veel tijd in een quiz maken, ik zou niemand per uur willen betalen ervoor ... en soms vind ik het de moeite niet (meer) waard : uiteindelijk vliegt zo'n avond in 3-4 uren voorbij en in het allerbeste geval, vindt het grootste deel van de deelnemers het een goed werkstuk ...
Ik meende het dus ietsje meer dan anders gisteravond, toen ik zei dat ik misschien eens een editietje oversla ... ik zie wel ...

Trouwens : 'Recenties'-quiz ... klinkt goed, beter dan het omslachtigere '1990+ Popquiz' ... copyright 'Devil's Answer' zeker?

En inderdaad, een dikke pluim voor de jury en zeker ook de 'zaalmensen' die keihard gewerkt hebben, ben vergeten ze gisteren en public even in de bloemetjes te zetten :violent: :thumb1:
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: 2° Stardust 90s+ Popquiz, Kortrijk – 10 november 2009

Bericht door vinceluka »

Opnieuw een knappe quiz van Tony :thumb2:

Was wel even schrikken in het begin toen we van de eerste 4 introos maar één konden thuisbrengen maar uiteindelijk nog redelijk gescoord.
Moeilijkheidsgraad lag in het verlengde van de vorige editie maar inhoudelijk waren er toch enkele grote wijzigingen, geen Danny Fabry's of Phil Kevin's bvb , en de speciale rondes maakten het leuker om te quizzen.

Het was ook een spannende quiz
diep in de quiz stonden 5 teams op een zakdoek van elkaar
Uiteindelijk zijn er met de laatste rondes toch nog duidelijke verschillen gemaakt en kon Kas & Co nog afgetekend winnen, proficiat mannen :app:
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 2° Stardust 90s+ Popquiz, Kortrijk – 10 november 2009

Bericht door peegee »

Tonyvdb schreef: R '91 Rain Tree Crow
Wij zouden die eigenlijk ook moeten gehad hebben, maar toen ik riep: "dat is David Sylvian", geloofde Marc Buysse, de enige die zonder problemen de link had kunnen leggen met Rain Tree Crow, mij niet :evil: :nono:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: 2° Stardust 90s+ Popquiz, Kortrijk – 10 november 2009

Bericht door straight banana »

bart depauw schreef:
straight banana schreef:
...

Arthritic Monkees



Nogmaals bedankt dat ik me bij jullie mocht aansluiten jongens.
En sorry voor mijn af en toe wat euh... nerveuze gedrag. De aard van het beestje vrees ik...
No worries, Mario, ik heb mij heel goed geamuseerd.
En als ik hier eens de door minder dan 10 ploegen juist beantwoorde euh antwoorden overloop, zijn daar toch wel een heel deel van u bij. Respect.
En ons 'discussie' over al dan niet Charlatans was best grappig...

Ik was er om één of andere reden van overtuigd dat het Northside was, een minder bekende Madchesterband wiens sound wel heel erg aan die van the Charlatans doet denken.
Maar gelukkig kon ik niet op hun naam komen. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door straight banana op do 12 nov 2009, 00:33, 1 keer totaal gewijzigd.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 2° Stardust 90s+ Popquiz, Kortrijk – 10 november 2009

Bericht door peegee »

Tonyvdb schreef:Ronde 6 : Duo-ronde

* Talib Kweli : 3/35 : Arthr. Monkees / Sympathie vd Duvel / The Holly's
Ook iemand, die dit vermeldde, maar niet opgeschreven.... :violent: :violent:
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: 2° Stardust 90s+ Popquiz, Kortrijk – 10 november 2009

Bericht door DVNO »

Persoonlijk ben ik gisteren met een beter gevoel naar huis gegaan dan op alle voorgaande Stardust quizzen waaraan ik deelnam. Ondanks bepaalde moeilijke (understatement) rondes vond ik het algemeen niveau toch nog aanvaardbaar, al blijft dit natuurlijk allesbehalve een gelegenheidsquiz. Maar zoals nu correct op voorhand aangekondigd, was dit ook niet de bedoeling.
Er is natuurlijk een groot aantal ploegen die dit soort quizzen wel weet te smaken. Ik hoop echter wel dat de moeilijkheidsgraad niet aangepast wordt aan de samenstelling van bepaalde 'supergroepen' (een woord dat in is op dit moment) die gevormd worden op deze quizzen.

Ik wil wel duidelijk zijn: ik vond het gisteren wel een leuke uitdaging (ondanks het feit dat de laatste 20 jaar duidelijk grotendeels op een andere muzikale weg bewandeld zijn door de 4 schelln espe dan door Tony, vooral pre-2000)
Een ander positief punt komt van de grote Nederlandse visionair uit het voetbal: Johan Cruyff. Die kwam op een bepaald moment met de filosofische zin Elk nadeel heb ze voordeel op de proppen en gelijk had ie. Fragmenten als Iron & Wine - Boy with a coin, QUOTSA - Feel good hit of the summer en T99-Anastacia hebben waarschijnlijk geen plaats op een groot aantal andere quizzen en ik was blij dat ik er gisteren eens op een muziekquiz kon van genieten.

Het goede gevoel gisteren kwam ook wel door het feit dat ik een hele hoop liedjes gehoord heb die ik toch nog wel eens opnieuw zou willen horen.

Alvast van mijnentwege: volgend jaar meer van dat!


O ja, dit nog: de suikerwafels hebben goed gesmaakt!!!!
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Re: 2° Stardust 90s+ Popquiz, Kortrijk – 10 november 2009

Bericht door berwt »

Voor ons blijven de Stardust-quizzen ook steeds een zware dobber, maar we blijven graag terug komen. De keren dat we het in Keulen horen donderen worden mooi gecompenseerd met gewoon heerlijke verrassingen die we niet gewend zijn in muziekquizzen: Porcupine tree, Pennywise (en niet bro hymn!), Rancid, Hatebreed, Iron & Wine...

Een aantal onterechte interne overrules verhinderden een mooiere score, maar we moeten toegeven dat Tony's keuze ons ook wel heeft vooruit geholpen, dus we zijn best tevreden met een 24e plaats. Sowieso, als we voor de schelln espe eindigen zijn we altijd tevreden :twisted: Voor die zeldzame keren dat dat nog gebeurt...
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 2° Stardust 90s+ Popquiz, Kortrijk – 10 november 2009

Bericht door Tonyvdb »

berwt, jullie hebben ook de helft van de quiz met 2 man gespeeld hé, dus intrinsiek misschien wel top20 waard dinsdag? ... jullie zijn in alle geval een welkome trouwe Stardust-gast !
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: 2° Stardust 90s+ Popquiz, Kortrijk – 10 november 2009

Bericht door Vlassenbroek2000 »

De quiz duurde voor ons weer enkele rondes te lang...
Mooi gestart met 36/40 met de intro's met een 2e plaats als gevolg en dan als gewoonlijk rustig wegzakken naar de lagere regionen van de top 10.
We hielden deze keer wel een beter gevoel over aan de quiz (in vergelijking met de vorige Stardust editie).
Enkele domme dingen die we niet wisten, of niet meer wisten, of schrapten...

De grootste "lap" hebben we wel gekregen bij de alfabetronde met een 13/26, maar ik denk niet dat we daar de enigen waren...
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 2° Stardust 90s+ Popquiz, Kortrijk – 10 november 2009

Bericht door rino »

Ook dit keer weer een prachtige quiz van Tony. Enorm veel goeie muziek gehoord. :app:
De rondes waren ook mooi in mekaar gestoken. Niet vlugweg een aantal fragmenten na elkaar geplaatst, er was duidelijk over nagedacht. Heel leuk en hoogst origineel allemaal. :thumb2:

Met onze eigen prestatie ook uiterst tevreden natuurlijk. Met dank aan fenomenale gastspeler Marc Trickykid (van Sticky Fingers) en supersub Bram Moony (die altijd een meerwaarde is op Tony's quizzen). Zij zorgden samen ook voor de meeste (bijna) solo's.
Heel sterke prestatie ook van Kas&Co, proficiat met de verdiende winst mannen. :app:

Toen Marc en ik bij het Ocean Colour Scene fragment zowat tegelijkertijd met "The day we caught the train" op de proppen kwamen, dacht ik heel even aan een foutje bij Tony. Maar we kregen wel degelijk "Better Day" te horen, moest ik zeker geweten hebben. Een schitterend nummer van één van mijn favoriete Britpop bands. :banghead:
Wél een foutje bij het nummer van Oasis. Daar stond als jaartal bij 1994, waardoor wij op zoek gingen naar een oud nummer van Oasis, terwijl "All Around The World" van 1998 is. Nu, we hadden toch moeten gokken, want we herkenden het toch niet.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 2° Stardust 90s+ Popquiz, Kortrijk – 10 november 2009

Bericht door rino »

Tonyvdb schreef: Ik meende het dus ietsje meer dan anders gisteravond, toen ik zei dat ik misschien eens een editietje oversla ... ik zie wel ...
Zou heel jammer zijn, Tony. Ergens kan ik het wel begrijpen, natuurlijk. Twee dergelijke topquizzen maken op één jaar (en dan laat ik de Verdi Quiz nog buiten beschouwing), waar telkens heel veel tijd en nog meer werk in kruipt, het is weinigen gegeven...
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 2° Stardust 90s+ Popquiz, Kortrijk – 10 november 2009

Bericht door SepPuKu »

Mooi werkstuk van den Tony, zoals altijd pittig maar dat kan ook niet anders o.w.v. zijn intentie om er steeds de nodige pareltjes in te stoppen (dat kunnen op zich ook weggevers zijn maar o.w.v. brede smaak beland je al snel op relatief onbekende terreinen hee).

Wat mij betreft op naar editie 3 :dance: , we gaan dan ongetwijfeld weer de uitdaging aan (ditmaal eindelijk weer als underdog :mrgreen: )

:app: aan de top-2, het was een mooie strijd met een terechte winnaar.

P.S. Lard :headbang:

Edit nu ik de post van Rino herlees: Tony hadden wij Better day van Ocean Colour Scene niet?
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 2° Stardust 90s+ Popquiz, Kortrijk – 10 november 2009

Bericht door Tonyvdb »

Die Oasis-opmerking klopt, alweer een slordigheidje : ik zou eerst 'Shakermaker', wel uit 1994, vragen, maar realiseerde mij dat ik dat een jaar of twee geleden als eens vroeg... dus een andere single gekozen en het antwoordblad niet meer aangepast : stom ... :doh:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 2° Stardust 90s+ Popquiz, Kortrijk – 10 november 2009

Bericht door SepPuKu »

Mijn grootste misser was toch wel Rain Tree Crow, echt zo'n nummer dat ik van seconde 1 herkende maar niet kon plaatsen :violent: Da's de keerzijde van uitdagende quizvragen hee :wink:

Wij waren ook verward door de eerste link. I've got you under my skin link ik direct aan Cole Porter maar ook de naam Frank Sinatra viel aan onze tafel o.w.v. zijn bekende versie ervan. We hadden begrepen dat er maar 1 mogelijke link was die weliswaar op een persoon of een albumtitel kon slaan en een album met de titel 'Cole Porter' konden we ons maar moeilijk inbeelden. Het werd dus Frank Sinatra :cry:
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 2° Stardust 90s+ Popquiz, Kortrijk – 10 november 2009

Bericht door Keiem »

rino schreef: Wél een foutje bij het nummer van Oasis. Daar stond als jaartal bij 1994, waardoor wij op zoek gingen naar een oud nummer van Oasis, terwijl "All Around The World" van 1998 is. Nu, we hadden toch moeten gokken, want we herkenden het toch niet.
Ik zong voluit 'All around the world' mee, maar het werd tegengesproken door Marc terecht die wist te zeggen dat dat een jonger nummer was... puntje de mist in...
Plaats reactie