7de PhiNyx Muziekquiz

Plaats reactie
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

7de PhiNyx Muziekquiz

Bericht door PaulMcCartney »

Gisteren samen met collega Ricardo (Star) Vlassenbroek 2000 vervolledigd.

Geen success blijkbaar, want ze hadden hun titel te verdedigen en het werd slechts een bronzen plek. :mrgreen:

Leuk kwisje met weinig aandacht voor het oudere werk. Iets te veel theorie, maar voor de rest wel redelijk gevarieerd.

En een schitterende winnaar : Sympathie (zonder Zweed deze keer) :app:
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: 7de PhiNyx Muziekquiz

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Inderdaad, alweer een vruchtbare samenwerking gisteren.
Jammer genoeg vielen we juist buiten de medailles (4e), de mama appelsapreeks nekte ons in laatste instantie.
Anders had een 2e plaats erin gezeten...

Maar het neemt niet weg dat wij deze quiz elk jaar graag opnieuw spelen.
Het feit dat het op een kwartier van de deur is, is daarbij zelfs van ondergeschikt belang.

Dus Sven, schrijf ons alvast maar op voor de editie van 2010 !!

:app: :app:

En bedankt Hans en Rik, om ons te vervolledigen :thumb1:
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: 7de PhiNyx Muziekquiz

Bericht door celtic601 »

het kan dus toch !!! jaarlijks een niet echt makkelijke quiz in elkaar steken , en toch steeds
een dikke 50 ploegen in huis halen , waarvan zeker een 35 na 36 ploegen gelegenheidsploegen zijn ...DIKKE PROFICIAT hier voor !!!
blijkt maar weer eens een quiz met deftig wat theorie erbij ... is niks voor Koerier .
heel de avond moeten zwoegen en vechten om een plaatske in top 10 te bemachtigen .
dit had zeker zonder onze TOP reserve en cafébaas Tom niet gelukt .. waarvoor dank !
buiten persoonlijke smaak fragmenten, geen negatieve punten te bekenne hier ....
zaal was top ! , bediening & afhaling vlot ... afroeping punten razendsnel !!! en net voor 12 ven gedaan ... machtig mooi zo :thumb2: :thumb2: :thumb2: :thumb1:
doe zo verder PHINYKSKES ...
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: 7de PhiNyx Muziekquiz

Bericht door PaulMcCartney »

Er was hier ook nog een beetje animo rond 'It only takes a minute' - vooral wie het origineel bracht (ik dacht ook jonathan king)

Onderstaande komt van de officiele website van JK.

CD3
1) It Only Takes A Minute
2) Amazing Grace
3) Million Dollar Bash
4) Black Girl Buttons*
5) Be Gay*
6) Angel Of The Morning
7) The Official Munich Olympic Games Theme*
8) You Were On My Mind
9) You’ve Lost That Loving Feeling
10) It’s Illegal, It’s Immoral, It’s Unhealthy But It’s Fun*
11) Just To Be Close To You
12) Molly Malone*
13) It’s All In The Game
14) Jesus Can’t You Leave Me? (Tony’s song)*
15) Sun, Sea, Sand And Sex*
16) Seagulls*
17) Mother Country
18) Ways To Be Wicked
19) Help Me Make It Through The Night - with Eiri Thrasher
20) Give Me A Break*
21) Lazybones

1) is my strange but effective treatment of the Tavares classic – years later, Take That had their first Top Ten hit with their version. Mine sold millions around the world.
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: 7de PhiNyx Muziekquiz

Bericht door bart depauw »

Perfecte organisatie inderdaad. Persoonlijk wel niet erg veel leuke muziekskes gehoord, maar 't was plezant. En er was Duvel.
De top 10 zag er als volgt uit (56 ploegen :!: in totaal)

1 Sympathie vur den Duvel 273
2 Martha Wainwrong ain't right 267
3 Toni Servi Big Band 266
4 Vlassenbroek 2000 263
5 League of Extraordinary Gentlemen, the 257
6 Jan, Piet, Joris en Sam Gooris 256
7 Arthritic Monkees 253
8 Russian Roulette 249
9 Koerier 246
10 Verval, 't 241
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 7de PhiNyx Muziekquiz

Bericht door Keiem »

Leuke kwis die ik aanstip om volgend jaar opnieuw te doen. Veel recente stuff, dus dat zal wel de reden zijn. Een clipjesronde zonder geluid, een Simpsonsronde... Enkel de mama appelsapjes heb ik nu echt wel gehad op kwissen. Been there, done that!
Leuk om naast Bart 'Prison Sex' Depauw, nu ook eens met Vinceluka, Phon en eLMO te kwissen. Gezellige bende was het en ik heb mijn steentje kunnen bijdragen ondanks het feit dat we niet perfect complementair waren. Enkele spijtige overrules, maar het zou ons geen hoger plaatsje opgeleverd hebben.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 7de PhiNyx Muziekquiz

Bericht door rino »

Ook ik heb me geamuseerd vrijdagavond als gastspeler bij Sympathie vr den Duvel. :thumb2:
Jammer dat ik de intro-ronde moest missen wegens te laat aangekomen (nog steeds geen gps). :oops:
Ik kon nu ook eens van dichtbij ondervinden hoe sterk Sympathie wel is, zonder mij hadden ze zeker ook gewonnen.

De quiz zelf vond ik net iets te makkelijk, alhoewel het niet veel moeilijker mag zijn voor dit deelnemersveld met voornamelijk gelegenheidsploegen. Dat er veel theorie was, wisten we op voorhand, dus daar geen kwaad over. :wink:
Verder niks dan lof voor organisatie, jury, (bliksem)snelle puntentelling, bediening,...
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 7de PhiNyx Muziekquiz

Bericht door peegee »

rino schreef:van dichtbij ondervinden hoe sterk Sympathie wel is, zonder mij hadden ze zeker ook gewonnen.
Je moet jezelf niet teveel onderschatten, Rino !!! :nono:
Trouwens, wij hebben weeral eens een 9-tal punten laten liggen (overrules ed) .... :evil: :wink:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 7de PhiNyx Muziekquiz

Bericht door Devils answer »

Jazeker, Rino, niet zo bescheiden zijn, het was niet enkel een leuke samenwerking, maar ook een meerwaarde met jou aan boord, een duidelijk aantal extra juiste antwoorden aangevend (mogelijk meer dan zes)!
Ik zat er zélf erbij en weet het dus zeker...

Of we de bovenstaande interventie van Peegee moeten lezen als "ondanks jouw versterking bij Sympathie vur den Duvel hadden we jullie wel met drie punten voorsprong kunnen verslaan als ik er niet was bij geweest" is uiteraard vrij voor de interpretatie van elke lezer. :rofl2:
Het Verval
One Hit Wonder
Berichten: 86
Lid geworden op: do 28 feb 2008, 11:58
Locatie: Zottegem

Re: 7de PhiNyx Muziekquiz

Bericht door Het Verval »

Ook van ons alle lof voor deze plezante avond. Het mag nog meer van dadde zijn. Zowel inhoudelijk als organisatorisch :app: :app: :app:
Jammer genoeg een iets tegenvallender resultaat in vergelijking met de vorige edities maar desalniettemin supertevreden.
Onze dooddoeners waren eens temeer cd/lp titels en de hoesjes :doh: ... jammer maar het zij zo...

worden de juiste antwoorden eigenlijk nog gepost, zou wel handig zijn om te weten wat we eens te meer lieten liggen...

tot volgend jaar!
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 7de PhiNyx Muziekquiz

Bericht door Tonyvdb »

Rino bewierookt liever ploegmaats dan zichzelf, waarvoor hulde, maar mag zeker niet te bescheiden zijn : een heel goede muziekquizzer : brede basis en in sommige genres een heel grondige kennis en interesse én ook nog 'mee' met de 'jonge gasten'.
Trouwens : ik zie Starbuk & Apollo in Bissegem 'nu dinsdag' (-> 'nudistendag' als je dit in het Kortrijkse uitspreekt, maar dit GEHEEL terzijde) ver komen, ben benieuwd wat de combinatie met Marc VA zal geven.

Over de quiz in Berlare : op kop aan de pauze, uiteindelijk maar afgeklokt op zes (is eigenlijk vijf, want zeker een puntje te weinig in de laatste ronde : spijtig dat de anders perfecte organisatie hier niet aan dacht).
Hoe dat komt?
Ik weet het niet goed, niet dat we zo slecht speelden, maar de Mama Appelsapronde en een paar domme missers zullen er wel niet vreemd aan geweest zijn.
Een quiz die wij intrinsiek, met al die theorie en recente muziek, zouden moeten kunnen winnen, maar we geraakten hier in vier deelnames nog nooit dichter dan plaats vier.
Volgend jaar nog eens proberen, want dit is een GOEDE quiz :thumb1:

Proficiat aan Sympathie trouwens ook nog en zeker en vooral zelfs ook aan Tony Servi Big Band : draaien al een paar jaar geruisloos mee, maar duiken meer en meer op in de bovenste regionen van 's lands muziekquizzen : hou ze in de gaten, ook nudistendag ! :?
Plaats reactie