Poplar-muziekquiz Lembeke 9-10-2009

Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Poplar-muziekquiz Lembeke 9-10-2009

Bericht door Devils answer »

Achteraf bekeken was die schiftingsproef wél grappig want met een behoorlijke (bedoelde?) dubbele bodem, vermoed ik (en anders toevallig schitterend geïmproviseerd) ...

In de aanloop van de quiz hadden we immers de tekst van "De Popquizkampioen" op tafel gekregen, en klonk het lied ook volledig uit de boxen... Wij dachten zelfs dat het om het eerste "fragment" gold, dat toch wel héél lang werd afgespeeld...
Er werd geen commentaar bij gegeven, en tegen het einde van de quiz waren we het alweer vergeten, dat vreemde voorspel.

Maar vermoedelijk had de organisatie zoiets ironisch in petto voor de eerste ex-aequo in de stand als extra shownummertje?
Want de opdracht was wat vragen beantwoorden uit die "De Popquizkampioen" (zonder die tekst te hanteren uiteraard) in de aard van "waar gaat de popquizkampioen meteen naar toe als hij van een muziekquiz naar huis komt?" (antwoord: naar zijn "lijstjes"). Het heeft overigens drie van dergelijke vragen nodig gehad om de tweede van de derde te scheiden (twee keer allebei juist of fout, weet ik niet meer).

Dus eigenlijk behoorlijk humoristisch/zelfspottend om het fenomeen van de popquizzer wat qua ernst te relativeren... :thumb2:

Allez, op die manier bekeken was het ook wel een straf nummerke qua animatie...!

Maar wil u me nu excuseren, mijn lijstjes wachten...
:twisted:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Poplar-muziekquiz Lembeke 9-10-2009

Bericht door Rubby »

Ook wij van testedoene vonden het een leuke quiz !!
We komen zekers terug !

Gevarieerd, toegankelijk voor iedereen :thumb2:
Een paar zeer originele invalshoeken (maar dit zijn we al gewend bij poplar :app: )
Tevreden met onze 7 de plaats, meer zat er zeker niet in.
Enkel efkes gesukkeld bij de ronde met de partners , we hadden het eerst niet goed door wegens het niet direct ontdekt van een tweede blad :x (zat na de volgende reeks in ons mapje :violent: ).
Maar geen probleem, we misten enkel één titel hierdoor ...

Mooie prijzentafel (ook de wafels vielen in de smaak bij de kindjes thuis :dance: )
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: Poplar-muziekquiz Lembeke 9-10-2009

Bericht door bart depauw »

De organisatie wordt hier met het jaar professioneler aangepakt, wat alleen maar toegejuicht kan worden.
Zo had ik bijvoorbeeld vrijdagavond bij het naar de quiz gaan zoals steeds bij wat gezonde stress te kampen met .. Laat het ons stoornissen binnen de laatste fase van de spijsvertering noemen, en had ik in de wagen al visioenen van dat éne beschikbare toilet, zoals tot vorig jaar het geval was. Maar zie, er waren voorwaar indoor urinoirs voorzien, en uiteindelijk heb die andere faciliteiten zelfs niet nodig gehad!

Enfin, dit volledig terzijde. Een punt van kritiek van mijnentwege is dat als fotomateriaal dan echt zo prominent aanwezig en belangrijk is, kan er dan wel gezorgd worden voor kwalitatieve (en dus beter 'leesbare') kleurenprints?
De schaarse verlichting was weliswaar sfeervol maar echt makkelijk werken was het niet. Zo hebben wij door die te zwarte afdrukken the Crystals abusievelijk voor the Ronettes gehouden. Én omgekeerd!

Vreemd: De ploegen die als eerste ingeschreven waren, kregen de plaatsen achteraan in de zaal toebedeeld.
Al een geluk dat dit voor het grootste deel de 'betere' ploegen waren, en zo de handicap van het mindere geluid aldaar geen rol zal gespeeld hebben in de uitslag.

Mijn excuses gaan verder nog uit naar het onschuldige dienstertje waaraan ik halverwege de quiz vroeg wanneer de topless bediening zou aanvatten. Aan haar verbouwereerde reactie kon ik opmaken dat zij hierover door de organisatie niet was ingelicht, laat staan dat dit in haar arbeidsovereenkomst vermeld werd.

Goed geamuseerd, dat wel. En ook ik heb de ochtend erna aan vrouw en elk van mijn kinderen een wafel uitgedeeld.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: Poplar-muziekquiz Lembeke 9-10-2009

Bericht door SepPuKu »

bart depauw schreef: Goed geamuseerd, dat wel. En ook ik heb de ochtend erna aan vrouw en elk van mijn kinderen een wafel uitgedeeld
...
Mijn excuses gaan verder nog uit naar het onschuldige dienstertje waaraan ik halverwege de quiz vroeg wanneer de topless bediening zou aanvatten.
Wacht tot uw vrouw dit hoort. Er zal meer nodig zijn dan wat excuses en ne suikerwafel... :twisted:

Leuke quiz trouwens, ondanks de (terechte) kleine punten van kritiek die ik op deze thread lees :thumb2:

Verder nog een :app: voor de overwinning van Sympathie en de tweede stek van Polkaheer en co. De schifting was even :banghead: maar het is hen uiteraard van harte gegund :thumb1:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Poplar-muziekquiz Lembeke 9-10-2009

Bericht door Rubby »

bart depauw schreef: Enfin, dit volledig terzijde. Een punt van kritiek van mijnentwege is dat als fotomateriaal dan echt zo prominent aanwezig en belangrijk is, kan er dan wel gezorgd worden voor kwalitatieve (en dus beter 'leesbare') kleurenprints?
De schaarse verlichting was weliswaar sfeervol maar echt makkelijk werken was het niet. Zo hebben wij door die te zwarte afdrukken the Crystals abusievelijk voor the Ronettes gehouden. Én omgekeerd!
Hiermee volledig akkoord, een pak foto's in een vrij duistere "zaal", ze werden wel geprojecteerd maar als je helemaal achteraan zit :?
En het werd nogmaals duidelijk dat onze Alain nu echt een bril nodig heeft :mrgreen:
(zelfde fout gemaakt met de Crystals en de Ronettes :doh: )
Gebruikersavatar
boo-lee
Superstar
Berichten: 712
Lid geworden op: ma 12 nov 2007, 10:39
Locatie: Oudenaarde [VZW Respons]
Contacteer:

Re: Poplar-muziekquiz Lembeke 9-10-2009

Bericht door boo-lee »

Rubby schreef:(zelfde fout gemaakt met de Crystals en de Ronettes :doh: )
Wij ook - en we zaten zelfs helemaal vóóraan. :oops: Toegegeven, geen van ons vieren wist hoe die meiden eruit zagen.
19de Respons Popquiz - 07.12.2024 - De Qubus, Oudenaarde
bart
Roadie
Berichten: 25
Lid geworden op: di 25 aug 2009, 21:09
Locatie: lembeke

Re: Poplar-muziekquiz Lembeke 9-10-2009

Bericht door bart »

Met veel plezier de overwegend positieve kritieken gelezen, daar ga ik niet verder op ingaan, dat zou naar narcisme neigen...
Wat ik wel kwijt wil is het volgende ;
'Superstar' is blijkbaar niet alleen een topkwisser, maar ook een scherp observator want het was wel degelijk de bedoeling om met 'de popkwiskampioen' twee vliegen in één klap te slaan,
nl. de pezewevers onder de deelnemers (niet noodzakelijk forum-gebruikers) doen inzien dat het 'maar' om een muziekkwis gaat én bij gelijke stand enkele extra vragen achter de hand houden...
Dat de Polkaheer en zijn maten daar een extra punt aan overhielden wist ik zelfs niet, maar dat lijkt me niet zo erg, daar er geen nieuw gelijkspel tot stand kwam...
Het geluid was idd iets minder dan de vorige jaren (opstelling vd luidsprekers ?), volgend jaar proberen we een extra paar aan te sluiten...
Ik heb trouwens de deelnemende burgemeester direct na de kwis aan zijn oor getrokken en bekomen dat de installatie tegen volgend jaar gereviseerd wordt,
zodat ik geen driemaal '...vrienden, kwis en muziekliefhebbers...' moet orakelen...
Het licht-probleem lossen we op door extra verlichting en/of niet te besparen op (dure) kleurenafdrukken...
Verder dansen we vrolijk verder op de slappe koord om de juiste moeilijkheidsgraad te bekomen,
iets waar we dit jaar weer vrij aardig in gelukt zijn. Al blijft bv. 'Sugar kane' voor de één een weggever en voor de andere twee rare woorden...
Verdere suggesties zijn steeds welkom al blijft een gezonde portie koppigheid nodig om ons van eenheidsworst te vrijwaren...
Gebruikersavatar
The Stick
Fan
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 11:16

Re: Poplar-muziekquiz Lembeke 9-10-2009

Bericht door The Stick »

Bart, proficiat met de leuke quiz!
Onze ploeg bestond uit 50% Lembekenaars en als occasionele quizers (1 a 2 x per jaar) deed het deugd in de top 10 te eindigen en zelfs heuse quizploegen achter ons te laten.
Die intro's zoals bvb bij Phil Spector vind ik WEL boeiend en leerzaam, zeker houden.
Af en toe zou er - voor mij - ietsje meer alternatieve muziek in mogen. Beetje punk-reggae-jazz. maar dan heb je natuurlijk een conflict met de POPLAR naam. Sugar Kane was een weggever :)
See you next year!
bart
Roadie
Berichten: 25
Lid geworden op: di 25 aug 2009, 21:09
Locatie: lembeke

Re: Poplar-muziekquiz Lembeke 9-10-2009

Bericht door bart »

'...beetje punk-reggae-jazz. maar dan heb je natuurlijk een conflict met de POPLAR naam...'

bedankt,
maar toch eens vermelden dat de naam 'Poplar' eigenlijk het Engelse woord voor 'Abeel' (=soort boom) is,
en aangezien de kwis plaatsvindt tijdens 'Abeelkens kermis' is de link naar pop(u)la(i)r was natuurlijk vlug gelegd...
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: Poplar-muziekquiz Lembeke 9-10-2009

Bericht door bart depauw »

bart schreef:'...beetje punk-reggae-jazz. maar dan heb je natuurlijk een conflict met de POPLAR naam...'

bedankt,
maar toch eens vermelden dat de naam 'Poplar' eigenlijk het Engelse woord voor 'Abeel' (=soort boom) is,
en aangezien de kwis plaatsvindt tijdens 'Abeelkens kermis' is de link naar pop(u)la(i)r was natuurlijk vlug gelegd...
Ha, een populier dat ze zeggen. :roll: Een mens leert al eens iets bij door te gaan quizzen.
Gebruikersavatar
boo-lee
Superstar
Berichten: 712
Lid geworden op: ma 12 nov 2007, 10:39
Locatie: Oudenaarde [VZW Respons]
Contacteer:

Re: Poplar-muziekquiz Lembeke 9-10-2009

Bericht door boo-lee »

The Stick schreef:Beetje punk-reggae-jazz
Hier ze, moet je hem horen! Curtis de grote reggae-liefhebber. :P
19de Respons Popquiz - 07.12.2024 - De Qubus, Oudenaarde
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: Poplar-muziekquiz Lembeke 9-10-2009

Bericht door DVNO »

Eerst en vooral wil ik mij aansluiten bij de positieve commentaren van mijn voorgangers in deze topic. De 4 schelln Espe (voor de gelegenheid 3 originele espen aangevuld met een Keiem-espe) hebben zich weer goed geamuseerd. Ook dit jaar konden we de origineel gevonden rondes wel smaken.

Persoonlijk zou ik niet te veel veranderen aan de muziekkeuze, ik ben er zelfs vrij van overtuigd dat die slappe 'moeilijkheidsgraad'-koord waarop jullie menen te dansen helemaal zo slap niet is. Niet alleen de Lembeekse ploegen maar ook heel wat 'forumquizzers' horen al graag ne keer een simpel Beatleken.


Alleen idd jammer van het geluid,al vond ik het nog vrij meevallen. Het grootste probleem hierbij was volgens mij de galm. Ik vond dat je het vooral goed hoorde bij de 'presentatiestukken', misschien was de bas wel iets te luid afgesteld (het geluid van een stem zit voornamelijk in de middengolven)
Wat de 'galm' in het algemeen betreft, dat ligt idd ook wel een beetje aan de locatie. Maar dat is ook wel op te lossen. Ik denk niet dat een 'luidere' installatie daarvoor de ideale oplossing is. Ik zou de boxen idd wat beter richten en eventueel in het midden of achteraan boxen plaatsen. Hierbij moet je dan wel weer opletten voor delay.
Maar zit er niet te veel mee in, er zijn ook maar weinig techniekers die het geluid goed krijgen in pakweg een sportpaleis (toch niet zonder uw trommelvliezen op te blazen).

Wat de foto's betreft: wij (4 'jonge' gasten) hadden de Ronettes wel goed. Als dat nu lag aan de kwaliteit van onze ogen of ons geheugen, daar zal ik mij maar niet over uitspreken. :P


In ieder geval tot volgend jaar!!!
Plaats reactie