4de IPA Muziekquiz

Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

4de IPA Muziekquiz

Bericht door One good reason »

Het was me weer een leuke quizavond in OLV Waver. Ook hier weer genoten van een normale presentator, vlotte bediening en een thema-gerichte muziekavond. Het was echt verrassend en origineel hoe hier alles gerelateerd werd aan "flikken" en alles wat daar mogelijk ook rond kan hangen :thumb2:
Ook tof was de "Miami Vice" ronde (geprojecteerd op een schermpje), waarin toch vele - en zeker herkenbare - hits uit de jaren 80 werden gespeeld.
Ik werd tijdens die ronde echt terug gecatapulteerd naar de jaren 80 en alles wat toen rond mij hing :lol:
Er waren toch ook enkele minpuntjes.
De bij momenten storende piepgeluiden uit de speakers, de soms onzuivere klank en het technisch defectje bij die Miami Vice ronde.
En toch moet ik hier toevoegen dat het me eigenlijk niet echt heeft gestoord, mits het allemaal van korte duur was en nog goed meeviel. Ook het feit dat sommige nummers (volgens mij althans) niet echt de originele single versies waren (bv: Red light (spells danger) van Billy Ocean en "Girls just want to have fun" van Cyndi Lauper klonken als een remix of 12" versie). Aan onze tafel zat de ambiance er in ieder geval weer goed in. Lachen, zingen, drinken en meer moet dat echt niet zijn. Rest me nog te vertellen dat de FAB4 hier weer een indrukwekkende prestatie heeft geleverd :amazed: :app: .
Wij (The Holly's) eindigden op een mooie 2e plek, achtervolgd door Tequila Overdrive, Vlassenbroek en Koerier.
Nog een mooi cd'tje kunnen meepikken met hits uit 1995 ... da's al 15 jaar geleden bijna :roll: .
Wat vliegt de tijd als men lol heeft ... en euhm ... ik reserveer volgend jaar zeker terug! :thumb2:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 4de IPA Muziekquiz

Bericht door Devils answer »

Wat mij betreft zijn de minpuntjes die One good reason aanhaalt niet zo belangrijk, omdat het experiment met de videoronde (Miami Vice-fragmenten waarin de achtergrondmuziek uiteindelijk de opgave was) uiteindelijk na een paar mislukte pogingen (okee) toch lukte zonder veel gepiep...
Als je beseft hoeveel werk deze "flikken" (IPA = International Police Association ?) hier in gestoken hadden, zou ik daar toch wat mild mee omgaan, vooral omdat het uiteindelijke einduur van de quiz erdoor nauwelijks de middernachtgrens overschreed.
Ik kan me voorstellen hoe de organisator op zo'n momenten zit te sterven (Rock Monsieur had het ook voor dit jaar, en kreeg van het begrijpend publiek applaus toen het toch lukte), maar als je dan nog op schema kan blijven, chapeau, hé mannen (met of zonder kepi). :wink:

Dat van die remixen vind ik evenzeer wat ver gezocht om te vermelden.
Van beide geciteerde fragmenten (Billy Ocean, Cyndi Lauper) stond het antwoord tijdens de intro reeds op het antwoordblad. Zo onherkenbaar zal het dus ook voor anderen niet geweest zijn, zeker?

Enfin, ik ga voor de positief aangehaalde punten volledig akkoord, want dit was echt (alweer) een quiz voor een breed publiek, met een vermoedelijk zwaartepunt in de "eighties", maar met voldoende uitzwaaiers naar echte oldies (niet steeds makkies!) en recenter werk.

Binnen de thema's van het politiewerk was er echt prachtig gezocht naar diversiteit in genres en era's, en dat vind ik persoonlijk schitterend!

De foto's van "gearresteerde artiesten" (mugshots) (drie per reeks) waren goed gevonden, maar voor een minder ervaren publiek wellicht niet makkelijk.
Ze waren in elk geval in het thema van een politiequiz onevenaarbaar !!!
We hadden zeker niet alles juist, maar ik heb daar echt van genoten (terwijl ik eerder gruw van alle visuele opdrachten binnen muziekquizzen).
Laat dat ook een compliment zijn voor de Miami-Vice-opdracht, trouwens... Ik heb er (echt) nooit een aflevering van gezien, maar het leek me wel een lokker om daar eens via DVD-land in te duiken...

Verder eigenlijk niets dan lof voor deze organisatie, die ook koos voor de Fab4-methode om de antwoorden niet af te roepen, maar afgedrukt per tafel uit te delen.

Net als vorige week bij Captain Sensible waren de ploegnamen keurig op elk antwoordformulier afgedrukt, zodat daar geen administratieve beslommeringen meer hoefden te bestaan. Knap!

En ik was er vorig jaar niet bij, maar deze quiz is echt geen weggeversquiz meer (vorig jaar winnaar slechts 1 fragment fout? - dit jaar zelfde winnaar maar toch wel wat meer de goal mogen uitkuisen...) , terwijl het instapniveau toch niet verlaten werd.

Met andere woorden: respect voor dit initiatief, dat duidelijk aan het uitgroeien is tot een klassieker!

Het enige wat er verschilt met de quiz van Captain Sensible vorige week is de persoonlijke muziekappreciatie (toen precies meer uit mijn favorietenkast geplukt en door mij nog méér ten hemel geprezen), maar dat mag dus niet meetellen om een beeld te vormen voor wie er niet bij was.

Prima quiz dus, met alles wat daarbij hoort (tussenstanden op scherm, punten voor de laatste reeks apart, écht keurig)!

Met dank aan Tequila Overdrive voor het onderdak, en het weerwerk om met een mannetje minder de supersterke vijftallen van de Fab4 en The Hollys het vuur (efkes en wat langer) aan de schenen te leggen... :twisted:

Nu maar hopen dat ze me niet écht geflitst hebben, onderweg naar huis, die collega's van de IPA!
:wink:
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: 4de IPA Muziekquiz

Bericht door celtic601 »

idd wederom een leuke quiz ...en weer Smiths & Pogues in de reeksen ... NICE !!!
tja .. het is echt wel om te rotten als je begint te haperen met je videoreeks of geluid , hoe dan ook ... nog goed en tijdig opgelost ..en voor de rokers ... EEN EXTRA SJEKKIE !!!!!
je ziet net zoals vorig jaar dat onze " Witse " veel tijd in deze editie heeft gestoken en themarondes vinden wij steeds leuk .
wel denk ik dat vorig jaar de quiz iets makkelijker was..maar stoort dit ? voor ons absoluut niet ...
ik heb 1 enkel minpuntje ...maar dit is persoonlijk dan .... het MIXEN van de fragmenten ... sorry maar daar GRUWEL ik van !!!! anderen kunne zich misschien daar niet aan storen maar..
IKKE dus wel !!!!
voor de rest alles top en volgend jaar zijn we zeker terug aanwezig ...
btw.. tof dat die madame kwam vertellen dat den Hoegaerden nog te warm stond .. op een ander krijgde die gewoon voorgeschoteld als een fletse Engelse pint !!!
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 4de IPA Muziekquiz

Bericht door Devils answer »

celtic601 schreef: ik heb 1 enkel minpuntje ...maar dit is persoonlijk dan .... het MIXEN van de fragmenten ... sorry maar daar GRUWEL ik van !!!! anderen kunne zich misschien daar niet aan storen maar..
Ja, daar heb je gelijk in, Celtic... Ook aan onze tafel is dat opgemerkt, zonder gruwel, maar het zorgde toch voor wat verwarring. Het lijkt inderdaad duidelijker om de fragmenten af te scheiden met een seconde of twee stilte. Al moet ik toegeven dat het me naar het einde toe niet meer opviel.

Intussen was er me iets anders ingevallen wat voor optimalisering in aanmerking kwam, al jaagt het de drukkosten omhoog: de songtekst onderaan het blad had wel in een dubbeltje op tafel terecht gemogen. Nu lag die voor het grootste deel van de ronde onder de hand of arm van de schrijver, en dan moest het blad over en weer geschoven worden. In mindere mate gold dat ook voor de foto's aan de zijkant van het antwoordblad, al zijn er misschien krakken die artiesten beter ondersteboven herkennen... :)

Pluspunt was dat de Duvel heerlijk koud stond! :twisted:
Wellicht had de organisator gezien dat ik eraan kwam, en in de frigo's wat plaats van Hoegaerden geruimd voor het helse vocht?
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: 4de IPA Muziekquiz

Bericht door PaulMcCartney »

celtic601 schreef:i
btw.. tof dat die madame kwam vertellen dat den Hoegaerden nog te warm stond .. op een ander krijgde die gewoon voorgeschoteld als een fletse Engelse pint !!!
Yep, ik kon er ook niet met lachen :mrgreen:

Dan maar in de Leffe gedoken.

De quiz was duidelijk moeilijker dan vorig jaar, maar voor onze ploeg maakt dit weinig verschil - we amuseren ons toch wel.

Prima editie en de Miami Vice reeks was een leuk tussendoortje - al moet ik zeggen dat Eric Clapton op de achtergrond moeilijk te doorgronden was.

Wij kunnen niet wachten op de volgende editie en een kleine analyse van deze quiz is ook welkom - dan weten diegene die er niet waren wat ze gemist hebben :!:
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: 4de IPA Muziekquiz

Bericht door PaulMcCartney »

Nog een kleine opmerking :

Als ze ons dan toch willen na-apen (wat betreft het afleveren van de antwoorden) is het misschien interessant om ons ook te copieren wat betreft het uitdelen van de invulbladen.

Wanneer er theorie en foto's op een invulblad staan, is het best interessant om 2 exemplaren per tafel te hebben - dan heeft iedereen de tijd om de foto's en theorie te bekijken.

Presentatie van de tussenscore op het scherm was prima - kunnen wij misschien eens copieren :mrgreen:
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: 4de IPA Muziekquiz

Bericht door One good reason »

Ik moet ook nog toegeven dat het "defect" van de Miami Vice ronde keurig en professioneel werd opgelost, door simpelweg te melden dat we eerst overschakelden naar de volgende ronde. Zo doen ze dat ook tijdens het "Journaal" als er tijdelijk geen contact gemaakt kan worden met de lokale correspondent ter plaatse 8) :lol:
Ik kan me ook inbeelden hoe je je als organisator voelt, maar de presentator hield hier duidelijk het hoofd koel met de nodige rustgevende glimlach :app:
Op één van die foto's trouwens, meenden we (de vaste forumleden) Keiem te hebben herkend, maar het bleek hier simpelweg om James Brown te gaan :rofl2:

@ Devil's answer: :think:
Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Re: 4de IPA Muziekquiz

Bericht door tequila »

Deze quiz zat zeer goed in elkaar. Sommige links met het onderwerp 'Politie' waren echt goed gevonden Er is zeker heel wat tijd in gestoken. :thumb1:
Alhoewel toch wel een flink aantal fragmenten zeker niet tot mijn favorieten behoorden, heb ik mij tijdens deze quiz toch geamuseerd.
Spijtig van de video-problemen maar voor de rest was dit een goede organisatie (net als vorig jaar overigens). :app:

Ook geleerd tijdens deze quiz: voor de politie zijn dieven en killers 'kapoenen'. :roll: :lol:

Door twee mindere rondes op het einde hebben we op de valreep de tweede plaats nog moeten laten aan De Holly's (met één puntje!) . :?
Met dank aan Luc (Devil's Answer) om ons uit de nood te helpen.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 4de IPA Muziekquiz

Bericht door Devils answer »

One good reason schreef: @ Devil's answer: :think:
Apestaartje @?
Dat heb ik niet,
wel een duvelstaartje ~>
:twisted:
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: 4de IPA Muziekquiz

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Inderdaad leuk en knap in elkaar gestoken quizje.
Enkel de mankementjes met het geluid en het door elkaar mixen vd fragmenten merkten wij op als (licht) negatieve puntjes.
Na het nuttigen van enkele alcoholische drankjes stoorden we er ons echter niet meer aan.

Misschen volgende keer ook eens naar de aankondiging of kalender kijken. Wij waren blijkbaar één vd weinige ploegen die niet door had dat er met 5 mocht gequizt worden. Volgend jaar beter (mét 5) dan maar.
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: 4de IPA Muziekquiz

Bericht door celtic601 »

Vlassenbroek2000 schreef:Inderdaad leuk en knap in elkaar gestoken quizje.
Enkel de mankementjes met het geluid en het door elkaar mixen vd fragmenten merkten wij op als (licht) negatieve puntjes.
Na het nuttigen van enkele alcoholische drankjes stoorden we er ons echter niet meer aan.

Misschen volgende keer ook eens naar de aankondiging of kalender kijken. Wij waren blijkbaar één vd weinige ploegen die niet door had dat er met 5 mocht gequizt worden. Volgend jaar beter (mét 5) dan maar.
had je dat door VOOR of NA het nuttigen van die alcoholische drankjes stef ? :lol: :lol:
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
Magic
Superstar
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 12 sep 2008, 19:15
Locatie: Mechelen

Re: 4de IPA Muziekquiz

Bericht door Magic »

Bedankt iedereen voor de lovende kritieken en de nuttige tips die ik zeker zal meenemen naar de volgende editie.
Hieronder alvast de eindscore (met een totaal op 380). Straks volgen de antwoorden.


1  FAB 4 369
2  THE HOLLY'S 359
3  TEQUILA OVERDRIVE 358
4  VLASSENBROEK 2000 352
5  KOERIER 349
6  CAPTAIN SENSIBLE 326
7  GEBIRD 324
8  OESJE 320
9  INTERSELLAR OVERDRIVE 319
10 PRETTY PARACETAMOL 316
11 IN THE MOOD 316
12 DE HIJSBEREN 311
13 SI ON NOUS LAISSE FAIRE 311
14 DAISYBELZEN 297
15 APOLLO VS 286
16 THE MONSTER 272
17 JOE ROXY 259
18 MAGICS 252
19 KROT & CO 251
20 NILEST 241
21 DAZED & CONFUSED 230
22 DE PACHA'S 227
23 KWISSETIERS 213
24 SIMPLE MINDS 213
25 CAT PEOPLE 211
Gebruikersavatar
Magic
Superstar
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 12 sep 2008, 19:15
Locatie: Mechelen

Re: 4de IPA Muziekquiz

Bericht door Magic »

Ronde 1: Politie algemeen

1 911 IS A JOKE (10/25) - PUBLIC ENEMY (10/25)
2 PRACHTIG IN HET BLAUW (6/25) - BART PEETERS (25/25)
3 KARMA POLICE (22/25) - RADIOHEAD (22/25)
4 EINS, ZWEI, POLIZEI (25/25) - MO-DO (19/25)
5 F.B.I. (17/25) - THE SHADOWS (24/25)
6 KING OF PAIN (14/25) - THE POLICE (25/25)
7 RUBBER BULLETS (17/25) - 10CC (16/25)
8 BE MY BOOGIE WOOGIE BABY (16/25) - MR. WALKIE TALKIE (12/25)
9 WATCHING THE DETECTIVES (21/25) - ELVIS COSTELLO (23/25)
10 DER KOMMISSAR (24/25) - FALCO (23/25)
11 ROCK TO THE BEAT (18/25) - 101 (14/25)
12 I LOVE A MAN IN UNIFORM (25/25) - GANG OF FOUR (16/25)
13 LET’S DO THE RAZZIA (24/25) - DER POLIZEI (14/25)
14 FASCIST COPS (18/25) - THE KIDS (18/25)
15 DE GENDARM MET VERSTAND (24/25) - KATASTROOF (23/25)

Mugshots:
Axl Rose (9/25)
Akon (13/25)
Johnny Cash (23/25)

Tekst:
All around in my hometown, they're trying to track me down
They say they want to bring me in guilty for the killing of a deputy

I shot the sheriff (25/25) - Bob Marley (12/25)
Gebruikersavatar
Magic
Superstar
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 12 sep 2008, 19:15
Locatie: Mechelen

Re: 4de IPA Muziekquiz

Bericht door Magic »

Ronde 2: Interventie

1 DANGEROUS (21/25) - KARDINAL OFFISHALL FT. AKON (4/25)
2 YOU’RE UNDER ARREST (14/25) - SERGE GAINSBOURG (15/25)
3 THE STAND (6/25) - THE ALARM (7/25)
4 SOS (STOP HER ON SIGHT) (21/25) - EDWIN STARR (9/25)
5 CAUGHT IN THE MIDDLE (20/25) - A1 (10/25)
6 CLOSE COVER (13/25) - SOFT VERDICT (18/25)
7 GET DOWN (24/25) - GILBERT O’SULLIVAN (21/25)
8 PANIC (19/25) - THE SMITHS (23/25)
9 RED ALERT (16/25) - BASEMENT JAXX (21/25)
10 TRAPPED (18/25) - COLONEL ABRAHAMS (13/25)
11 SOS (RESCUE ME) (21/25) - RIHANNA (19/25)
12 GIVE UP YOUR GUNS (23/25) - THE BUOYS (19/25)
13 PUT YOUR HANDS UP (25/25) - BLACK & WHITE BROTHERS (7/25)
14 SOS (22/25) - JONAS BROTHERS (17/25)
15 SATURDAY NIGHT’S ALLRIGHT FOR FIGHTING (20/25) - ELTON JOHN (19/25)

Mugshots:
Janis Joplin (23/25)
Eminem (14/25)
Jay Z (20/25)

Tekst:
I could see that girl was no good for me
But I was lost like a slave that no man could free
At break of day when that man drove away, I was waiting
I cross the street to her house and she opened the door
She stood there laughing
I felt the knife in my hand and she laughed no more


Delilah (14/25) - Tom Jones (14/25)

Alleen Captain Sensible, Magics, Fab 4 en Tequila Overdrive herkenden Kardinal Offishall en behaalden dus de punten bij fragment 1. :app:
Gebruikersavatar
Magic
Superstar
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 12 sep 2008, 19:15
Locatie: Mechelen

Re: 4de IPA Muziekquiz

Bericht door Magic »

Ronde 3: Het onderzoek

1 WHY DID YA DO IT (22/25) - STRECH (13/25)
2 TELL ME WHY (23/25) - THE FOUR ACES (9/25)
3 DON’T LIE (23/25) - BLACK EYED PEAS (22/25)
4 SUSPICION (21/25) - TOY (19/25)
5 ONLY LIES (14/25) - GREENFIELD & COOK (13/25)
6 WHY? (25/25) - BRONSKI BEAT (19/25)
7 IT WASN’T ME (23/25) - SHAGGY (25/25)
8 ANSWER ME (22/25) - FRANKIE LAINE (11/25)
9 WHODUNIT (25/25) - TAVARES (17/25)
10 WHO IS HE AND WHAT IS HE TO YOU (23/25) - BLUE BLOT (19/25)
11 SILENCE IS GOLDEN (25/25) - THE TREMELOES (21/25)
12 TELL IT LIKE IT IS (25/25) - DON JOHNSON (21/25)
13 POKER FACE (25/25) - LADY GAGA (25/25)
14 QUESTION (13/25) - THE MOODY BLUES (15/25)
15 I SEE THE LIES IN YOUR EYES (25/25) - THE MACHINES (19/25)

Mugshots:
50 Cent (19/25)
Billie Holiday (11/25)
Phil Spector (13/25)

Tekst:
Well the south side of chicago
Is the baddest part of town
And if you go down there
You better just beware
Of a man named …


Bad, bad, Leroy Brown (21/25) - Jim Croce (18/25)
Plaats reactie