fab 4 quiz Itegem 5 september

peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: fab 4 quiz Itegem 5 september

Bericht door peegee »

ricardofab4 schreef:ronde 9 covers / originals


uitvoerder van fragment 3 james baker was wel een zaalsolo voor sympathie
We hebben die avond veel gevloekt, o.a. op de "overrulers" of hoe je ze ook wilt noemen; dit was er zo één; Stefan gaf zelfs zijn bijnaam (Ironhead) erbij en toch hielden er 2 in ons team vol dat het leadbelly was..... :violent: :violent:

@ one good reason : tombolas zijn er (mijn inziens) niet voor eigen plezier, maar puur om de organisatie te steunen !!!!
Gebruikersavatar
ricardofab4
Rock Legend
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 07:15
Locatie: arendonk of anders melomania
Contacteer:

Re: fab 4 quiz Itegem 5 september

Bericht door ricardofab4 »

peegee schreef:
ricardofab4 schreef:tombolas zijn er (mijn inziens) niet voor eigen plezier, maar puur om de organisatie te steunen !!!!
dank je Peter

inderdaad is het een beetje uit noodzaak om de onkosten van de kalender te dekken

ik weet bijvoorbeeld dat Hans ook geen voorstander is van de tombola

maar niemand was verplicht om wat te kopen, dus
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: fab 4 quiz Itegem 5 september

Bericht door One good reason »

ricardofab4 schreef:
peegee schreef:
ricardofab4 schreef:tombolas zijn er (mijn inziens) niet voor eigen plezier, maar puur om de organisatie te steunen !!!!
dank je Peter

inderdaad is het een beetje uit noodzaak om de onkosten van de kalender te dekken

ik weet bijvoorbeeld dat Hans ook geen voorstander is van de tombola

maar niemand was verplicht om wat te kopen, dus
Moet hier met enige spijt weeral lezen dat mijn boodschap niet overkwam zoals ik het bedoelde :doh: .
En vooraleer dit wederom ontaard in een eindeloze en bodemloze discussie, wil ik even accentueren dat ik het enorm grappig en ironisch vond toen Vince met zijn 5 Euro eventjes 2x een prijs behaalde en ik dus niets won. Wij hebben aan onze tafel enorm gelachen met deze situatie. Ik wil jullie tombola absoluut niet afbreken en ik weet goed genoeg (zonder op m'n vingertjes getikt te worden) dat een tombola dient om een bepaalde organisatie te steunen. Welgemeende excuses aan de organisatoren indien mijn boodschap door hen verkeerd werd geïnterpreteerd.
Gebruikersavatar
ricardofab4
Rock Legend
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 07:15
Locatie: arendonk of anders melomania
Contacteer:

Re: fab 4 quiz Itegem 5 september

Bericht door ricardofab4 »

Roberto,

no problem

ik weet dat je het goed bedoelde en het over de situatie met Vince en zijn 2 prijzen had

ik was gewoon blij dat Peter even aangaf dat de tombola soms een noodzakelijk kwaad is

dus alles ok
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: fab 4 quiz Itegem 5 september

Bericht door One good reason »

ricardofab4 schreef:Roberto,

no problem

ik weet dat je het goed bedoelde en het over de situatie met Vince en zijn 2 prijzen had
Oef! Dan had ik het toch duidelijk gemaakt.
Maar ... ik wist wel dat jij me zou begrijpen :wink:
En euhm ... toch bedankt voor de 2 T-Shirts hé :lol:
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: fab 4 quiz Itegem 5 september

Bericht door DVNO »

Ook niets dan lof vanuit de '4 schellN espe'-hoek. Toffe quiz, toffe nummers gehoord (oa 2e maal op rij james yuill gemist :oops: shame on me! moet mij toch dringend diene cd eens aanschaffen).

Wat ik ook positief vond, waren de lange fragmenten. Zo heeft iedereen ruim de tijd om na te denken over een bepaald nummer. Ook dikke merci voor de veelvuldige titels die we te horen kregen. Het niveau was ondanks het verlagen van de moeilijkheidsgraad redelijk deftig (lees: te moeilijk voor de 4 schelln). Toch heeft iedereen weer zijn tafelsolo'tje gehad.
Kortom het was een geslaagde avond waarop we ons goed geamuseerd hebben.

Enig minpuntje vonden we de veelvuldige pauzes, maar aangezien ik niet wil miereneuken zet ik het hier in het klein

Nogmaals onze excuses voor het vroegtijdig verlaten van het strijdperk, maar we moesten voor 2u terug zijn in de instelling. :wink: Hierdoor misten we een grabbelpoging aan de mooie prijzentafel, maar dat is totaal geen probleem want daar doen we het trouwens niet voor. We spelen nog altijd 'voor de leute'. In ieder geval tot de volgende !!!


P.S. In ronde 5 Boy kill Boy, hadden wij die ook niet? of heb ik dat op het blad vergeten schrijven. (of op het verkeerde blad)
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: fab 4 quiz Itegem 5 september

Bericht door Schalckske »

Gerookt'espe schreef:Ook niets dan lof vanuit de '4 schellN espe'-hoek. Toffe quiz, toffe nummers gehoord (oa 2e maal op rij james yuill gemist :oops: shame on me! moet mij toch dringend diene cd eens aanschaffen).

Wat ik ook positief vond, waren de lange fragmenten. Zo heeft iedereen ruim de tijd om na te denken over een bepaald nummer. Ook dikke merci voor de veelvuldige titels die we te horen kregen. Het niveau was ondanks het verlagen van de moeilijkheidsgraad redelijk deftig (lees: te moeilijk voor de 4 schelln). Toch heeft iedereen weer zijn tafelsolo'tje gehad.
Kortom het was een geslaagde avond waarop we ons goed geamuseerd hebben.

Enig minpuntje vonden we de veelvuldige pauzes, maar aangezien ik niet wil miereneuken zet ik het hier in het klein

Nogmaals onze excuses voor het vroegtijdig verlaten van het strijdperk, maar we moesten voor 2u terug zijn in de instelling. :wink: Hierdoor misten we een grabbelpoging aan de mooie prijzentafel, maar dat is totaal geen probleem want daar doen we het trouwens niet voor. We spelen nog altijd 'voor de leute'. In ieder geval tot de volgende !!!


P.S. In ronde 5 Boy kill Boy, hadden wij die ook niet? of heb ik dat op het blad vergeten schrijven. (of op het verkeerde blad)

Hmmm, ook vandaag weer het Karrewiel gesloten zonder succes :(
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: fab 4 quiz Itegem 5 september

Bericht door PaulMcCartney »

Gerookt'espe schreef:

Enig minpuntje vonden we de veelvuldige pauzes, maar aangezien ik niet wil miereneuken zet ik het hier in het klein


P.S. In ronde 5 Boy kill Boy, hadden wij die ook niet? of heb ik dat op het blad vergeten schrijven. (of op het verkeerde blad)
Wat die 'Boy Kill Boy' betreft - dat is de afdeling van Ricardo (hij heeft de antwoordbladen :mrgreen: )

Wat de pauzes betreft : bedoel je tussen de reeksen - of bedoel je de lange pauze in het midden?
Joe Roxy
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32

Re: fab 4 quiz Itegem 5 september

Bericht door Joe Roxy »

Het was eveneens voor mij en men ploeg een geslaagde avond.

Eigenlijk wist ik met de gekende lijst deelnemende ploegen dat we laatste gingen eindigen. Toch hebben we niet opgegeven en nog steeds blijven antwoorden. Voor ons was het niveau nog steeeds te hoog, misschien een tikkeltje makkelijker, maar veel scheelde het niet voor ons.
Zo opperde men ploegmaats die echte gelegenheidsquizzers zijn, om met een 'sterrensysteem' te werken, waar ik ooit is op het forum voor pleite.Maar die discusie was gesloten en dient heri niet uitgevoerd te worden ;)

Met onze ploeg 20€ tombola hebben we het wel heel goed gedaan. 4 prijzen, die we dan ook mooie verdeeld hebben. Eigenlijk was er 1 ploegmaat bij die er eigenlijk was voor teruggekomen.

Allezins ik heb een fijn avond gehad op men verjaardag.

Over 1 nummer heb ik steeds geen antwoord gekregen na men klacht en weet nog altijd niet hoe dat zit. Namelijk over "Danni Minogue" - I begin to wonder. Ik heb dit nummer liggen op music @ work 2 -Stu Bru verzamel cd.uitvoerder: JCA. Via opzoekwerk op iTunes vind ik dit ook van deze groep in 2002 uitgebracht. Ditzelfde nummer dat helemaal hetzelfde klinkt vind ik dus zoals de opgave onder Danni Minogue maar uit 2003.
En vandaag hoor ik het op de radio en zeggen JCA feat. Danni M. Wat is nu het juiste? En is eigenlijk ons antwoord goedgekeurd ?
Quasimodo
Backing Vocal
Berichten: 51
Lid geworden op: di 27 nov 2007, 19:12

Re: fab 4 quiz Itegem 5 september

Bericht door Quasimodo »

Ook wij hebben ons geamuseerd, alhoewel de muziek niet echt onze "meug" was...
Toch al ietskes hoger geeindigd dan vorig jaar dus was de quiz al geslaagd !
Verder was ook het gastronomische weeral verzorgd: soep en Serafijn.
Is misschien een tip voor volgende quisboeren: promoot een streekbier ! :D
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: fab 4 quiz Itegem 5 september

Bericht door DVNO »

Joe Roxy schreef: Over 1 nummer heb ik steeds geen antwoord gekregen na men klacht en weet nog altijd niet hoe dat zit. Namelijk over "Danni Minogue" - I begin to wonder. Ik heb dit nummer liggen op music @ work 2 -Stu Bru verzamel cd.uitvoerder: JCA. Via opzoekwerk op iTunes vind ik dit ook van deze groep in 2002 uitgebracht. Ditzelfde nummer dat helemaal hetzelfde klinkt vind ik dus zoals de opgave onder Danni Minogue maar uit 2003.
En vandaag hoor ik het op de radio en zeggen JCA feat. Danni M. Wat is nu het juiste? En is eigenlijk ons antwoord goedgekeurd ?
Ook wij, de 4 schelln espe, vulden hier JCA in (zijnde Jean-Claude Ades) in de overtuiging dat dit het enige juiste was. Achteraf bekeken neigt dit naar een strikvraag. :P
Het liedje 'I begin to wonder' is zowel uitgebracht door JCA als Danni Minogue, dat van de Jean Claude in 2002 en dat van ons Danni in 2003. Beiden hebben in de Ultratop gestaan, de een met al meer succes dan de ander.
Beide versies zijn ook nauwelijks uit elkaar te houden, om niet te zeggen ze zijn praktisch hetzelfde. Alleen herken je in de ene versie duidelijk de stem van Danni Minogue en een 'hihatje minder'. Maar goed, dat is voor discussie vatbaar: maak dus zelf maar uit

JCA: http://www.youtube.com/watch?v=BvPUzP6M6LU
Danni Minogue: http://www.youtube.com/watch?v=1FjDPMife_Y&feature=fvw
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: fab 4 quiz Itegem 5 september

Bericht door Jorgen VG »

Gerookt'espe schreef:
Joe Roxy schreef: Over 1 nummer heb ik steeds geen antwoord gekregen na men klacht en weet nog altijd niet hoe dat zit. Namelijk over "Danni Minogue" - I begin to wonder. Ik heb dit nummer liggen op music @ work 2 -Stu Bru verzamel cd.uitvoerder: JCA. Via opzoekwerk op iTunes vind ik dit ook van deze groep in 2002 uitgebracht. Ditzelfde nummer dat helemaal hetzelfde klinkt vind ik dus zoals de opgave onder Danni Minogue maar uit 2003.
En vandaag hoor ik het op de radio en zeggen JCA feat. Danni M. Wat is nu het juiste? En is eigenlijk ons antwoord goedgekeurd ?
Ook wij, de 4 schelln espe, vulden hier JCA in (zijnde Jean-Claude Ades) in de overtuiging dat dit het enige juiste was. Achteraf bekeken neigt dit naar een strikvraag. :P
Het liedje 'I begin to wonder' is zowel uitgebracht door JCA als Danni Minogue, dat van de Jean Claude in 2002 en dat van ons Danni in 2003. Beiden hebben in de Ultratop gestaan, de een met al meer succes dan de ander.
Beide versies zijn ook nauwelijks uit elkaar te houden, om niet te zeggen ze zijn praktisch hetzelfde. Alleen herken je in de ene versie duidelijk de stem van Danni Minogue en een 'hihatje minder'. Maar goed, dat is voor discussie vatbaar: maak dus zelf maar uit

JCA: http://www.youtube.com/watch?v=BvPUzP6M6LU
Danni Minogue: http://www.youtube.com/watch?v=1FjDPMife_Y&feature=fvw
Heb nog wat opzoekwerk gedaan en het is niet bijna onmogelijk om ze uit elkaar te halen, maar volledig onmogelijk... de vocals op de J.C.A. versie zijn namelijk van Dannii Minogue. Zij heeft het nummer samen met Jean Claude Ades geschreven. Een beetje vergelijkbaar verhaal met Dj Jurgen / Alice Deejay. (niet het gevraagde fragment van zaterdag, maar "Better Off Alone" uiteraard)

Het 'hihatje minder' ligt eerder aan het verschil in kwaliteit tussen de twee clipjes. Heb ze door elkaar gedraaid van cd en ben bereid om ze via cool edit tot één track te verwerken. Een bak voor wie kan aanduiden waar de knip zit :)
Laatst gewijzigd door Jorgen VG op ma 07 sep 2009, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: fab 4 quiz Itegem 5 september

Bericht door Rubby »

Schalckske schreef:
Gerookt'espe schreef:Ook niets dan lof vanuit de '4 schellN espe'-hoek. Toffe quiz, toffe nummers gehoord (oa 2e maal op rij james yuill gemist :oops: shame on me! moet mij toch dringend diene cd eens aanschaffen).

Wat ik ook positief vond, waren de lange fragmenten. Zo heeft iedereen ruim de tijd om na te denken over een bepaald nummer. Ook dikke merci voor de veelvuldige titels die we te horen kregen. Het niveau was ondanks het verlagen van de moeilijkheidsgraad redelijk deftig (lees: te moeilijk voor de 4 schelln). Toch heeft iedereen weer zijn tafelsolo'tje gehad.
Kortom het was een geslaagde avond waarop we ons goed geamuseerd hebben.

Enig minpuntje vonden we de veelvuldige pauzes, maar aangezien ik niet wil miereneuken zet ik het hier in het klein

Nogmaals onze excuses voor het vroegtijdig verlaten van het strijdperk, maar we moesten voor 2u terug zijn in de instelling. :wink: Hierdoor misten we een grabbelpoging aan de mooie prijzentafel, maar dat is totaal geen probleem want daar doen we het trouwens niet voor. We spelen nog altijd 'voor de leute'. In ieder geval tot de volgende !!!


P.S. In ronde 5 Boy kill Boy, hadden wij die ook niet? of heb ik dat op het blad vergeten schrijven. (of op het verkeerde blad)

Hmmm, ook vandaag weer het Karrewiel gesloten zonder succes :(
Blijven volhouden, blijven volhouden ... :wink: :mrgreen:
Gebruikersavatar
ricardofab4
Rock Legend
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 07:15
Locatie: arendonk of anders melomania
Contacteer:

Re: fab 4 quiz Itegem 5 september

Bericht door ricardofab4 »

Gerookt'espe schreef:P.S. In ronde 5 Boy kill Boy, hadden wij die ook niet? of heb ik dat op het blad vergeten schrijven. (of op het verkeerde blad)
maar espe toch

inderdaad

je schreef het op het verkeerde blad :oops:

op het antwoordblad dat jullie indienden staat niets :violent:
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: fab 4 quiz Itegem 5 september

Bericht door PaulMcCartney »

Silent Dolphin schreef:
Gerookt'espe schreef:
Joe Roxy schreef: Over 1 nummer heb ik steeds geen antwoord gekregen na men klacht en weet nog altijd niet hoe dat zit. Namelijk over "Danni Minogue" - I begin to wonder. Ik heb dit nummer liggen op music @ work 2 -Stu Bru verzamel cd.uitvoerder: JCA. Via opzoekwerk op iTunes vind ik dit ook van deze groep in 2002 uitgebracht. Ditzelfde nummer dat helemaal hetzelfde klinkt vind ik dus zoals de opgave onder Danni Minogue maar uit 2003.
En vandaag hoor ik het op de radio en zeggen JCA feat. Danni M. Wat is nu het juiste? En is eigenlijk ons antwoord goedgekeurd ?
Ook wij, de 4 schelln espe, vulden hier JCA in (zijnde Jean-Claude Ades) in de overtuiging dat dit het enige juiste was. Achteraf bekeken neigt dit naar een strikvraag. :P
Het liedje 'I begin to wonder' is zowel uitgebracht door JCA als Danni Minogue, dat van de Jean Claude in 2002 en dat van ons Danni in 2003. Beiden hebben in de Ultratop gestaan, de een met al meer succes dan de ander.
Beide versies zijn ook nauwelijks uit elkaar te houden, om niet te zeggen ze zijn praktisch hetzelfde. Alleen herken je in de ene versie duidelijk de stem van Danni Minogue en een 'hihatje minder'. Maar goed, dat is voor discussie vatbaar: maak dus zelf maar uit

JCA: http://www.youtube.com/watch?v=BvPUzP6M6LU
Danni Minogue: http://www.youtube.com/watch?v=1FjDPMife_Y&feature=fvw
Heb nog wat opzoekwerk gedaan en het is niet bijna onmogelijk om ze uit elkaar te halen, maar volledig onmogelijk... de vocals op de J.C.A. versie zijn namelijk van Dannii Minogue. Zij heeft het nummer samen met Jean Claude Ades geschreven. Een beetje vergelijkbaar verhaal met Dj Jurgen / Alice Deejay. (niet het gevraagde fragment van zaterdag, maar "Better Off Alone" uiteraard)

Het 'hihatje minder' ligt eerder aan het verschil in kwaliteit tussen de twee clipjes. Heb ze door elkaar gedraaid van cd en ben bereid om ze via cool edit tot één track te verwerken. Een bak voor wie kan aanduiden waar de knip zit :)
Ik moet tot mijn schande bekennen dat ik totaal niet wist dat de vocals op de eerste versie ook van Danni waren.

De versie die ze in 2002 op de radio constant draaiden verschilt wel degelijk van de versie die ik liet horen - ik was dan ook verbaasd dat er een ploeg opgeschreven had 'Jca ft. Danni Minogue'.

Het zal waarschijnlijk een kwestie zijn van welke mix ze op de radio draaiden.

Maar in feite hadden beide antwoorden moeten goedgekeurd worden!!

Mijn excuses (weeral) - want hier was het niet de bedoeling om gaan te 'mierenneuken'. :mrgreen:
Plaats reactie