fab 4 quiz Itegem 5 september

Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: fab 4 quiz Itegem 5 september

Bericht door DVNO »

Silent Dolphin schreef: Een bak voor wie kan aanduiden waar de knip zit :)
Ik wil gerust wel eens proberen voor dienen bak :P
PaulMcCartney schreef: Maar in feite hadden beide antwoorden moeten goedgekeurd worden!!

Mijn excuses (weeral) - want hier was het niet de bedoeling om gaan te 'mierenneuken'. :mrgreen:
Volgens mij is hier de discussie niet wie zaterdag gelijk had, maar hoe laag je kan vallen als artiest om 2 keer hetzelfde liedje uit te brengen onder verschillende naam. Beetje een zwakke marketingstunt en ook terecht afgestraft door de ultratopluisteraar.
Ondanks alles blijf ik het liedje wel appreciëren.
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: fab 4 quiz Itegem 5 september

Bericht door PaulMcCartney »

Nog een beetje uitleg bij mijn solotje :

Alles : Murdock 9-6182


titel jaar P=Producer
A=Auteur label hitparade
Murdock 9-6182
Deus Bonus Est 1969 P Philips 336107 29
Onder de naam Alles

Om deze plaat hangt een mysterie. Peter Koelewijn nam met de Volendamse groep het George Kooymans (Golden Earring) liedje “Murdock 9-6182” op en scoorde daar in 1969 een hitje mee. Voor de B kant gebruikte hij het door A. Mühren geschreven “Deus Bonus Est”.
Tot zo ver is alles duidelijk, maar dan begint het raadsel. In het buitenland. Het Amerikaanse White Whale label releast “Murdock 9-6182”, maar wel als B-kant.

Het door Arnold Mühren gecomponeerde (en door de Cats naar de eerste plaats gezongen) “Marian” wordt als A kant genoemd. Ook in de uitvoering van Alles. Alleen, de groep heeft een andere naam, n.l.Spinx. Op het Duitse Elite label verschijnen eveneens dezelfde titels en artiestennaam en wordt “Marian” als A kant gezien. Echter: op het Italiaanse Joker label is “Marian” óók de A kant, maar heet de groep The Sfinx! Peter Koelewijn kan zich absoluut niet herinneren waarom dit alles zo gebeurde. Hij wist zelfs niet eens meer dat hij ooit “Marian” had opgenomen.
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: fab 4 quiz Itegem 5 september

Bericht door Jorgen VG »

PaulMcCartney schreef:
Ik moet tot mijn schande bekennen dat ik totaal niet wist dat de vocals op de eerste versie ook van Danni waren.

De versie die ze in 2002 op de radio constant draaiden verschilt wel degelijk van de versie die ik liet horen - ik was dan ook verbaasd dat er een ploeg opgeschreven had 'Jca ft. Danni Minogue'.

Het zal waarschijnlijk een kwestie zijn van welke mix ze op de radio draaiden.

Maar in feite hadden beide antwoorden moeten goedgekeurd worden!!

Mijn excuses (weeral) - want hier was het niet de bedoeling om gaan te 'mierenneuken'. :mrgreen:
Ach... het had niets uitgemaakt t.o.v. de verpletterende kracht van het Polkaheer ensemble, ze waren zaterdag in topconditie
Gebruikersavatar
ricardofab4
Rock Legend
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 07:15
Locatie: arendonk of anders melomania
Contacteer:

Re: fab 4 quiz Itegem 5 september

Bericht door ricardofab4 »

Tonyvdb schreef:Leuke quiz trouwens, ik mag trouwens al een 5-tal fragmenten schrappen uit mijn 90s+-quiz, die hier ook figureerden :evil: :wink:
dank je Tony, dat je het een leuke quiz vond, misschien volgend jaar met sam goris en de rest? :wink:
Gebruikersavatar
ricardofab4
Rock Legend
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 07:15
Locatie: arendonk of anders melomania
Contacteer:

Re: fab 4 quiz Itegem 5 september

Bericht door ricardofab4 »

One good reason schreef:Weer ééntje om op de favorietenlijst te plakken deze Fab4 quiz :app: .
Net zoals vorig jaar een zeer sterke opener voor mijn quizseizoen 2009-2010.
dank je Roberto voor deze positieve kritiek
Gebruikersavatar
ricardofab4
Rock Legend
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 07:15
Locatie: arendonk of anders melomania
Contacteer:

Re: fab 4 quiz Itegem 5 september

Bericht door ricardofab4 »

Gerookt'espe schreef:Ook niets dan lof vanuit de '4 schellN espe'-hoek. Toffe quiz, toffe nummers gehoord (oa 2e maal op rij james yuill gemist :oops: shame on me! moet mij toch dringend diene cd eens aanschaffen).

Wat ik ook positief vond, waren de lange fragmenten. Zo heeft iedereen ruim de tijd om na te denken over een bepaald nummer. Ook dikke merci voor de veelvuldige titels die we te horen kregen. Het niveau was ondanks het verlagen van de moeilijkheidsgraad redelijk deftig (lees: te moeilijk voor de 4 schelln). Toch heeft iedereen weer zijn tafelsolo'tje gehad.
Kortom het was een geslaagde avond waarop we ons goed geamuseerd hebben.
Nogmaals onze excuses voor het vroegtijdig verlaten van het strijdperk, maar we moesten voor 2u terug zijn in de instelling. :wink: Hierdoor misten we een grabbelpoging aan de mooie prijzentafel, maar dat is totaal geen probleem want daar doen we het trouwens niet voor. We spelen nog altijd 'voor de leute'. In ieder geval tot de volgende !!!
dank aan de espen voor dit positief kommentaar
en no problem dat jullie wat vroeger naar het verre Aalter vertrokken
tof dat ook jullie er volgend jaar weer bij zullen zijn :thumb2:
Gebruikersavatar
ricardofab4
Rock Legend
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 07:15
Locatie: arendonk of anders melomania
Contacteer:

Re: fab 4 quiz Itegem 5 september

Bericht door ricardofab4 »

Joe Roxy schreef:Het was eveneens voor mij en men ploeg een geslaagde avond.
En vandaag hoor ik het op de radio en zeggen JCA feat. Danni M. Wat is nu het juiste? En is eigenlijk ons antwoord goedgekeurd ?
ook aan Joe en zijn team een dankwoord voor hun positieve reactie

we keurden alles goed waar danni minogue bij stond ( uit zekerheid om niemand tekort te doen )
Gebruikersavatar
ricardofab4
Rock Legend
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 07:15
Locatie: arendonk of anders melomania
Contacteer:

Re: fab 4 quiz Itegem 5 september

Bericht door ricardofab4 »

Quasimodo schreef:Ook wij hebben ons geamuseerd, alhoewel de muziek niet echt onze "meug" was...
Toch al ietskes hoger geeindigd dan vorig jaar dus was de quiz al geslaagd !
Verder was ook het gastronomische weeral verzorgd: soep en Serafijn.
Is misschien een tip voor volgende quisboeren: promoot een streekbier ! :D

ook dank aan quasimodo en zijn team

tof dat jullie er waren en de serafijn dronken en de soep verorberden en lekker vonden
:banana:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: fab 4 quiz Itegem 5 september

Bericht door Tonyvdb »

ricardofab4 schreef:
Tonyvdb schreef:Leuke quiz trouwens, ik mag trouwens al een 5-tal fragmenten schrappen uit mijn 90s+-quiz, die hier ook figureerden :evil: :wink:
dank je Tony, dat je het een leuke quiz vond, misschien volgend jaar met sam goris en de rest? :wink:
ik zal daar niet over rond de pot draaien : de kans is klein dat dat gebeurt : het is om te beginnen heel end rijden voor ons, en als ploeg zouden we daar niet zo heel veel kunnen uitvoeren (al zou Roob in de wolken geweest zijn met sommige dance-fragmenten, kan ik zeggen) ... wat niet uitsluit dat ik, zoals Vince, ooit eens ergens aansluit.
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: fab 4 quiz Itegem 5 september

Bericht door PEKEBO »

en als ploeg zouden we daar niet zo heel veel kunnen uitvoeren





Allez Tony, wat moeten wij dan elke keer zeggen... :roll: .Een leuke avond quizzen is toch veel belangrijker dan hoog eindigen,voor ons althans want we zijn nog veel te groen in dit sterke circuit :lol: .

En wat het klassement betreft,daar mogen jullie zeker niet over klagen als ik den uitslag telkens hoor.

Ik heb natuurlijk bakken respect voor de afstand die jullie moeten overbruggen.

Bij de volgende fab 4 quiz gaan we proberen aanwezig te zijn want na het lezen van de analyse wil ik er bij deze schitterende quiz volgende keer zeker bij zijn :thumb1: .
Gebruikersavatar
ricardofab4
Rock Legend
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 07:15
Locatie: arendonk of anders melomania
Contacteer:

Re: fab 4 quiz Itegem 5 september

Bericht door ricardofab4 »

PEKEBO schreef:en als ploeg zouden we daar niet zo heel veel kunnen uitvoeren

Allez Tony, wat moeten wij dan elke keer zeggen... :roll: .Een leuke avond quizzen is toch veel belangrijker dan hoog eindigen,voor ons althans want we zijn nog veel te groen in dit sterke circuit :lol: .

Ik heb natuurlijk bakken respect voor de afstand die jullie moeten overbruggen.
en wat moet ik dan zeggen

ik rij elk weekeinde honderden kilometers om ergens te gaan quizzen in vlaanderen

maar alle respect voor Tony zijn mening om met zijn ploeg niet naar ons te komen
Gebruikersavatar
ricardofab4
Rock Legend
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 07:15
Locatie: arendonk of anders melomania
Contacteer:

Re: fab 4 quiz Itegem 5 september

Bericht door ricardofab4 »

PEKEBO schreef:Bij de volgende fab 4 quiz gaan we proberen aanwezig te zijn want na het lezen van de analyse wil ik er bij deze schitterende quiz volgende keer zeker bij zijn :thumb1: .
Pekebo dat doet een mens deugd om zo iets te lezen :makeup:
en dat meen ik
Hans en ik zullen jullie van harte verwelkomen volgend jaar :bow:
en ik heb al beloofd om mijn best te doen om de foto's en mijn horror wat makkelijker te maken
en dat doe ik ook :evil:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: fab 4 quiz Itegem 5 september

Bericht door Tonyvdb »

ricardofab4 schreef:
ik rij elk weekeinde honderden kilometers om ergens te gaan quizzen in vlaanderen
Ook hier respect daarvoor :thumb2:
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: fab 4 quiz Itegem 5 september

Bericht door One good reason »

ricardofab4 schreef:
One good reason schreef:Weer ééntje om op de favorietenlijst te plakken deze Fab4 quiz :app: .
Net zoals vorig jaar een zeer sterke opener voor mijn quizseizoen 2009-2010.
dank je Roberto voor deze positieve kritiek
No thanks! De waarheid mag gezegd worden.
En trouwens ... reken maar op een derde deelname van mij volgend jaar :app:
Maar dan koop ik wel voor slechts 5 Euro aan lotjes ... :rofl2:
Gebruikersavatar
ricardofab4
Rock Legend
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 07:15
Locatie: arendonk of anders melomania
Contacteer:

Re: fab 4 quiz Itegem 5 september

Bericht door ricardofab4 »

One good reason schreef:En trouwens ... reken maar op een derde deelname van mij volgend jaar :app:
Maar dan koop ik wel voor slechts 5 Euro aan lotjes ... :rofl2:
misschien doen we wel geen tombola meer ( als de kalender niet meer wordt uitgedeeld bijv ) :cry:
Plaats reactie