1STE ULTRATOP-HITQUIZ Mechelen 7 november 2009

Lars
Rock Legend
Berichten: 1577
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

1STE ULTRATOP-HITQUIZ Mechelen 7 november 2009

Bericht door Lars »

Mocht het iemand interesseren:

1STE ULTRATOP-HITQUIZ Mechelen 7 november 2009

http://www.ultratop.be/nl/ultratop-hitquiz.asp

Zelf doe ik niet mee
- omdat ik dan in Dordrecht ben voor het EK quizzen
- omdat ik huiverachtig sta tegenover organisatoren die het hebben over "groepjes" ipv "ploegen"... Het wijst niet op veel feeling met de quizwereld. :roll:

Maar voor de echte hitkenners zou ik zeggen: have fun :thumb2:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 1STE ULTRATOP-HITQUIZ Mechelen 7 november 2009

Bericht door peegee »

Hallo Lars en andere geïnteresseerden,

Hier is een klein beetje uitleg nodig hoe deze quiz is ontstaan.

Het was het idee / de droom van Bwert, de Flosseklosser om een Ultratopquiz te organiseren, maar hij zat met 2 probleempjes, nl. (1) hij had nooit zelf een quiz georganiseerd en (2) mag je zomaar de naam Ultratop gebruiken als je zo'n quiz organiseert?

Na een zoekertje op dit forum om mede-organisatoren en wat heen en weer gemail met Ultratop kwam uiteindelijk hetvolgende uit de bus:

De quiz op 7 november wordt georganiseerd door de mannen van Ultratop zelf, met de ondersteuning van 4 mensen uit "het circuit": (1) Bwert, De Flosseklosser; (2) Danny alias Buddy 59, van the Holly's, (3) Godfrey Koppen, alias GKoppen, ook van The Holly's én (4) Peegee, de Kaaskop van de Kakkerlakken en Polkaheer en zijn maten én ....
De samenstelling gebeurt volledig door de 4 laatstgenoemden, met hulp van de jonge opkomende muziekquizzer Andries (oa. uit team "Kings of Leona Detiège en Pieterman uit Polkaheer en co), werkzaam bij Ultratop....
De presentatie zou in eerste instantie gebeuren door Peter Vandeveire, maar na veel reclameren mijnentwege ("het moet een popquiz zijn, ge gaat er toch geen Peter Vandeveire-show van maken, zeker") heeft men bij Ultratop geopteerd voor Dave Peeters. Die komt minstens 2 x vóór de quiz samen met de samenstellers om alles te overlopen...
De verzorging van het geluid en de schermen is in handen van Jo De Proft, die dit ook al op de Kakkerlakkenquiz 2008 en op de laatste quizzen van Seppukku (Nescio, in juni) heeft verzorgd.

Alles is dus "in professionele handen" en er zal niets aan het lot overgelaten worden.

In dezelfde lokatie was er vorig jaar de eerste Showbizzsitequiz, waar velen van ons hebben zitten huiveren (lees gerust de commentaren), dat was meer een (anti-)komische one-man-show van de presentator dan iets anders; weinig of geen muziek gehoord, daar... Bij ons zullen er 12 reeksen zijn van 12 fragmenten, waaronder 1 reeks videoclips.

Ik hoop dat dit wat meer verduidelijkt en dus geen schrik hebben; wij gaan alles proberen in goede banen te leiden.

Peter



HIER DE FINALE LIJST MET INSCHRIJVINGEN, geupdate tem 6 november :

1 - Xylofoonquartet 
2 - Mix 
3 - Hitpower 
4 - Silent Dolphins 
5 - Kick Nave & the sad beats 
6 - Musicology Madness 
7 - The blackouts 
8 - 4 schelln espe 
9 - Gebird 
10 - Universal Bastards 
11 - De Kempense Klank 
12 - De Flosseklosser 
13 - Ultraflop 
14 - The Outsounders 
15 - Red skies over paradise
16 - Die van Leest 
17 - Spits 
18 - the blackout's
19 - Never gonna give Rick Astley up 
20 - Lords of De Ring 
21 - Tony Servi Big Band
22 - The Wembleys
23 - De Kapelseweggers
24 - Joe Roxy & De Hete Hangijzers
25 - Swakkes SPE
26 - Second Hand Songs
27 - Bosbarresiensap in brik
28 - DoReMi"FamilieSOL"
29 - Dazed & Confused
30 - Martha Wainwrong ain't right
31 - de kwissetiers 
32 - liefde voor muziek 
33 - Moesj 
34 - The Mastercups 
35 - Music was our first love 
36 - the babylons 
37 - Den Draad 
38 - Generation 71 
39 - Quo Non Ascendum 
40 - De Poepies
41 - De Ninovieters 
42 - De Bruyne Haspies 
43 - De Strandjeanetten 
44 - Pretty Paracetamol 
45 - The Hazels 
46 - Hustlers 
47 - The Polka-Dot-Flamingo's
48 - Daft 65 
49 - PORTIE TABOR 
50 - Rosalie 
51 - The MacKenzie's ft. Tessy 
52 - Technasia 
53 - Lady FlosFlos 
54 - De Kliek
55 - De winnars
56 - Wuk ist
57 - Ekratop
58 - Preview on 24
59 - Natural Born Entertainers 
60 - The four Ultratop
61 - FC de eeuwige beloften 
62 - Kings of Malines 
63 - Afolca 
64 - De Zatte Paters 
65 - VDB Light 
66 - Frikadel 
67 - Witte Gei't 
68 - The pink lady's 
69 - Steuncomité Regi Van Acker
70 - Britney's Pears 
71 - wa was da na wer? 
72 - Flying Hirsch 
73 - Redbullmania 
74 - Royal Flush



Voor alle duidelijkheid: ploegen 7 en 17 zijn 2 verschillende teams.......
Laatst gewijzigd door peegee op vr 06 nov 2009, 11:59, 8 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: 1STE ULTRATOP-HITQUIZ Mechelen 7 november 2009

Bericht door One good reason »

Peter,

Na de avonturen van vorig jaar in Mechelen weet ik niet of ik er nog iets mee te maken wil hebben :think: .
Tof is wel dat er bij deze quiz toch enkele muzikale "breinen" de nodige ondersteuning willen verlenen. Kan je misschien nog even verduidelijken welke muziekperiodes en/of genres we mogen verwachten? Legt men hier echt de nadruk op ULTRATOP (hitmuziek) ... en muziek van alle decennia?
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 1STE ULTRATOP-HITQUIZ Mechelen 7 november 2009

Bericht door peegee »

One good reason schreef:Peter,

Na de avonturen van vorig jaar in Mechelen weet ik niet of ik er nog iets mee te maken wil hebben :think: .
Tof is wel dat er bij deze quiz toch enkele muzikale "breinen" de nodige ondersteuning willen verlenen. Kan je misschien nog even verduidelijken welke muziekperiodes en/of genres we mogen verwachten? Legt men hier echt de nadruk op ULTRATOP (hitmuziek) ... en muziek van alle decennia?
Hallo Roberto,

Ik vind het spijtig dat je die kater van vorig jaar durft vergelijken met de quiz, die op 7 november zal plaatshebben. Het enige dat overeenkomt is de plaats (wegens grote capaciteit en centraal gelegen) voor de rest mag je het totaal niet vergelijken, aub...

Het is de bedoeling, dat ge ENKEL muziek (en 1 ronde clips, mét geluid) voorgeschoteld krijgt uit de ULTRATOP, en aangezien deze bijna 15 jaar bestaat, wil dat zeggen, ENKEL muziek van de laatste 15 jaar. Dat zal U toch wel smaken, zeker?
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: 1STE ULTRATOP-HITQUIZ Mechelen 7 november 2009

Bericht door One good reason »

peegee schreef:
One good reason schreef:Peter,

Na de avonturen van vorig jaar in Mechelen weet ik niet of ik er nog iets mee te maken wil hebben :think: .
Tof is wel dat er bij deze quiz toch enkele muzikale "breinen" de nodige ondersteuning willen verlenen. Kan je misschien nog even verduidelijken welke muziekperiodes en/of genres we mogen verwachten? Legt men hier echt de nadruk op ULTRATOP (hitmuziek) ... en muziek van alle decennia?
Hallo Roberto,

Ik vind het spijtig dat je die kater van vorig jaar durft vergelijken met de quiz, die op 7 november zal plaatshebben. Het enige dat overeenkomt is de plaats (wegens grote capaciteit en centraal gelegen) voor de rest mag je het totaal niet vergelijken, aub...

Het is de bedoeling, dat ge ENKEL muziek (en 1 ronde clips, mét geluid) voorgeschoteld krijgt uit de ULTRATOP, en aangezien deze bijna 15 jaar bestaat, wil dat zeggen, ENKEL muziek van de laatste 15 jaar. Dat zal U toch wel smaken, zeker?
Ik ben er zeker van dat dit niet te vergelijken zal zijn met de Showbizzquiz van vorig jaar. Bewijs hiervan zijn de bekende namen van de "helpers". Ik wou alleen iets meer info over de muziekkeuze(s) en de periode(s). Dat het me zal smaken, zal nog achteraf moeten blijken :wink:
Als ik een ploegje kan vinden tegen dan, ben ik wel vermoedelijk van de partij :dance:
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: 1STE ULTRATOP-HITQUIZ Mechelen 7 november 2009

Bericht door Rock Monsieur »

peegee schreef:Het is de bedoeling, dat ge ENKEL muziek (en 1 ronde clips, mét geluid) voorgeschoteld krijgt uit de ULTRATOP, en aangezien deze bijna 15 jaar bestaat, wil dat zeggen, ENKEL muziek van de laatste 15 jaar. Dat zal U toch wel smaken, zeker?
Enkel de laatste 15 jaar? Dan vrees ik dat er al meteen een heel pak circuitploegen zullen thuisblijven.

Waarom ook geen muziek van de voorloper van de Ultratop ... zijnde de Radio 2 Top 30? Dan kan je op zijn minst ook de 70's en 80's in de quiz opnemen.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 1STE ULTRATOP-HITQUIZ Mechelen 7 november 2009

Bericht door peegee »

Aangezien het "Ultratopquiz" noemt, is het de bedoeling van enkel songs uit de Ultratop voor te schotelen. Daarmee hebben we kans, dat er ploegen uit "het circuit" wegblijven, maar krijgen we (hopelijk) een pak nieuwe teams ("vers bloed") over de vloer, die hierdoor misschien de smaak te pakken krijgen en ook aan andere muziekquizzen willen meedoen.....
Gebruikersavatar
parma espe
Popstar
Berichten: 283
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 18:45
Locatie: Bellem / 4 schelln espe

Re: 1STE ULTRATOP-HITQUIZ Mechelen 7 november 2009

Bericht door parma espe »

Na de speculaties van de voorbije maanden zijn wij alvast content dat het nen Ultratop kwis geworden is :D
Wij komen zeker af, met hopelijk een iets betere plaats als anders :evil:
Afbeelding
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 1STE ULTRATOP-HITQUIZ Mechelen 7 november 2009

Bericht door peegee »

een schelle espe schreef:Na de speculaties van de voorbije maanden zijn wij alvast content dat het nen Ultratop kwis geworden is :D
Wij komen zeker af, met hopelijk een iets betere plaats als anders :evil:
Ik verheug mij er al op.

BTW, dit keer hoeven jullie Nonkel Hugo niet mee te nemen, hoor :wink:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 1STE ULTRATOP-HITQUIZ Mechelen 7 november 2009

Bericht door peegee »

Inschrijven is mogelijk sinds zojuist:

http://www.ultratop.be/nl/ultratop-hitquiz.asp
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: 1STE ULTRATOP-HITQUIZ Mechelen 7 november 2009

Bericht door One good reason »

Dank voor de link, Peter. Ik ga me echter niet inschrijven zonder te weten of ik een ploegje kan samenstellen.
Indien er dus nog iemand een 3de of 4de man zoekt ter vervollediging, laat het me dan maar weten.
Ik ben met plezier kandidaat om de nodige "freaky" hits er uit te vissen :dance:
Gebruikersavatar
parma espe
Popstar
Berichten: 283
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 18:45
Locatie: Bellem / 4 schelln espe

Re: 1STE ULTRATOP-HITQUIZ Mechelen 7 november 2009

Bericht door parma espe »

Voila zie, ingeschreven en wachtende op een mailtje met rekeningnummer :-)
Afbeelding
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 1STE ULTRATOP-HITQUIZ Mechelen 7 november 2009

Bericht door Jorgen VG »

Silent Dolphins ingeschreven en betaald :D
Wie schrijft zich in voor de tweede plaats :P
Gebruikersavatar
parma espe
Popstar
Berichten: 283
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 18:45
Locatie: Bellem / 4 schelln espe

Re: 1STE ULTRATOP-HITQUIZ Mechelen 7 november 2009

Bericht door parma espe »

Wanneer mogen we zo ongeveer een mailtje verwachten? Ik zit al ganse tijd te denken of ik het mailadres juist heb ingetypt en de verlossing komt maar niet :D
Afbeelding
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 1STE ULTRATOP-HITQUIZ Mechelen 7 november 2009

Bericht door peegee »

een schelle espe schreef:Wanneer mogen we zo ongeveer een mailtje verwachten? Ik zit al ganse tijd te denken of ik het mailadres juist heb ingetypt en de verlossing komt maar niet :D
Ik zal eens informeren en laat U nog iets weten.

Peter
Plaats reactie