Duo-Muziekquiz - Zoersel - 18/07/09

Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Duo-Muziekquiz - Zoersel - 18/07/09

Bericht door Devils answer »

Een muziekquiz voor duo’s, dat hadden we nog niet gehad, dus waren we wel nieuwsgierig, zeker omdat het initiatief uitging van een “Algemene Quizzers”-ploeg…

Veel bekende gezichten uit het muziekquizcircuit waren aanwezig, maar heel wat van hen soms diep fronsend of zuchtend bij het beleven van de andere benadering van het begrip muziekquiz.
Niet dat er discussie kon over bestaan: de quiz was aangekondigd als breedgaand en elke vraag had ontegensprekelijk iets met muziek te maken.
Ook vreemd voor de muziekquizzers: in principe werd bij geluidsopgaven, die bijna steeds werden geïllustreerd door een videofragment op een groot scherm, enkel de uitvoerder gevraagd en deed de titel er niet toe. Dat is ook zo in algemene quizzen de traditie.

Voor wie huivert van klassiek op een muziekquiz, zal het geen pretje zijn geweest, want deze quiz was er rijkelijk mee gekruid, soms op prachtige manier :thumb2: gecombineerd met een bijvraag over een “coverende” (moderne) artiest. Ook blues en jazz kregen meer aandacht dan op een doorsnee muziekquizweekend.
Bijkomend werd wel eens de naam van een instrument gevraagd, of mocht je op een foto van een gebouw aanduiden in welke stad zich dit bevond, of werd je verzocht om twee soorten “sopraan” op te sommen. Zo'n muziekvragen komen wel eens voor op muziekquizzen die uitgaan van een cultureel centrum of van een bibliotheek, dus helemaal vreemd was dat nu ook niet.

In vergelijking met de courante muziekquizzen veel artiesten die de revue hebben gepasseerd in de “cultureel correcte” programma’s op BBC, Canvas en VPRO. Opvallend veel “oudere” artiesten in interviews of optredens van recente makelij, waarbij je je verbeelding soms wat moest opstarten om te bedenken hoe ze er in hun glorieperiode uitzagen. Niks mis mee, overigens, ik som hier gewoon wat verschillen op met de doorsnee muziekquizzen om de niet-aanwezigen ook een idee te geven…
Het TV-fenomeen Suzanne Boyle (47 jarige huisvrouw, uit de talentenjacht in Engeland) paste daar dan omgekeerd in, want die moet haar carrière nog starten…
Er was ook nog het curiosum van een gefakete videoclip van een optreden van Dusty Springfield met de Sugababes als koor. Moet blijkbaar ook multimediale belangstelling hebben gekregen, maar ons zei het (helaas) niets.

Doorheen de quiz kreeg je de indruk dat er heel veel theorie in zat, alhoewel alles keurig en niet stresserend werd geïllustreerd met beeld en of klank. :thumb1: In de eigenlijke tafelreeks vonden we de uitbeeldingen van artiesten- of groepsnamen met fotodroedels (ook bij Rock Monsieur-quiz geapprecieerd) ronduit schitterend!

Ben ik enthousiast over deze quiz?
Jazeker, want die was erg knap in elkaar gestoken en de organisator serveerde perfect wat hij beloofde in de aankondiging. :app: De moeilijkheidsgraad voor een ruim quizpubliek zal toch wat onderschat zijn geweest, vrees ik.

Wil ik dit voortaan elke week meemaken?
Liever niet, maar het was zéker de moeite waard om er een zaterdagmiddag aan te besteden!
Ik kom er dan ook graag (jaarlijks dan ) naar terug… :)

Hoe deden de “dappere duo’s” het dan in deze “algemene muziekquiz”?

Officieuze uitslag (top 5):

1. “Lars van Moer (Clement en de Popkenners, sterke Algemene Quizzer o.a. ook internationaal in de sectie Entertainment) en Tom Vansteenbrugge (rijzende ster bij de Algemene Quizzers)” (274 op 350) :app: :app: :app:
2. “Danny Premereur en Dimitri Labiau (Algemene Quizzers maar ook 50 % van Scary Monsters)” (269)
3. “Carl en ikzelf”, 50 % van Sympathie vur den Duvel) (254)
4. “Ludwig De Bruyn (Algemene Quizzer en Metal Mickeys) en Johan Vermeiren (Algemene Quizzer en “SepPuKu” in verschillende ploegen)” (246)
5. “Koen Vervremd en Gert Meir” en “Bart Peirlinck en Mario Heymans (Algemene Quizzer en Rechte Bananen” (ex aequo 245)

De volledige uitslag (met 27 ploegen, waarvan 22 niet gebuisd) volgt nog wel vanuit de organisatie, denk ik.

Het was tussendoor ook leuk om zien dat de twee helften van Koerier elkaar tijdens de hele quiz nauwelijks duimbreed toegaven in hun “wedstrijd in de wedstrijd”, en uiteindelijk slechts 5 punten van elkaar eindigden (19° en 20° plaats).

Aan de makers van deze quiz trouwens (nogmaals) veel respect voor de tijd die er moet zijn ingekropen om al dat beeldmateriaal te selecteren, te monteren en op de dag zelf nog onberispelijk te projecteren ook, begeleid door een aangename presentatorstem en een prima jury ! Wow ! :thumb1: :app: :thumb2:
Lars
Rock Legend
Berichten: 1578
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Re: Duo-Muziekquiz - Zoersel - 18/07/09

Bericht door Lars »

Een kleine aanvulling op het prima verslag van Luk:
Devil's answer schreef:5. “Koen Vervremd en Gert Meir” en “Bart Peirlinck en Mario Heymans (Algemene Quizzer en Rechte Bananen” (ex aequo 245)
Koen Vervremd en Gert Meir zijn bekend van
- bij de algemene quizzen: de topploeg Ne Grote Met
- bij de muziekquizzen: vroeger de ploeg Ne Grote Met New Wave-saus, tegenwoordig (vooral Gert) de ploeg Spelers en Drinkers


In de top 5 dus hoofdzakelijk mensen die geregeld algemene én pop/rock-quizzen spelen. De derde plaats van muziekquizzers pur sang (denk ik ? ) Luk De Ceukelaire en Carl Degrave in dit gezelschap krijgt er dus wat extra glans door. :app:

Ook :app: voor Dimitri en Danny die het Tom en mij tot op het laatste lastig bleven maken, voor Marc Vermeiren die op zijn eentje ongeveer 7de eindigde, en eigenlijk ineens voor alle dappere deelnemers en alle organisatoren. :app:
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: Duo-Muziekquiz - Zoersel - 18/07/09

Bericht door Rushian »

Het verslag van Devil's Answer is er boenk op. :thumb1:
Het was een verademing om eens aan een "alternatieve" versie van een muziekquiz deel te nemen. Inderdaad, een quiz die op een "algemene quizleest" geschoeid was, en bijgevolg ook buiten de klassieke muziekquizlijntjes kleurde.

Ons (Johan en ikzelf 40% van B-4s) viel het vooral op dat je van heel wat genres eigenlijk veel te weinig weet, maar dan aan de andere kant dingen weet die eigenlijk (voor ons dan) niet zo evident zijn (Winton Marcalis, Mary Wilson, ud).

We hadden lang zicht op een 13de plaats, maar de alfabetronde heeft ons de das omgedaan (30/52).

Uit dit treffen is gebleken dat Johan en ik echt wel complementair zijn en dat is altijd leuk tijdens quizzen.

Smaakte naar meer. :app:
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Duo-Muziekquiz - Zoersel - 18/07/09

Bericht door Devils answer »

Volledige uitslag geleend van op het Los Flippos-forum :

1 Lars van Moer - Tom Vansteenbrugge 274/350
2.Danny Premereur - Dimitri Labiau 269
3.Carl Degraeve - Luk De Ceukelaire 254
4.Ludwig De Bruyn- Johan Vermeiren 246
5.Koen Vervremd - Gert Meir 245
6.Bart Peirlinck - Mario Heymans 245
7.Peter De Vries Entertainment Group 239
8.Mark Vermeiren (solo ! ) 237
9.Eddy Verschuren - Marc Dooms 235
10.Rik De Proost - Hans Verloy 235
11.Marc Govaerts - Eddy Crick 227
12.Peter Van Oproy - Jorgen Van Geffen 224
13.Chris De Clercq - Peter Grootveld 220
14.Patrick Hoste - Jo Stas 219
15.Ivo Peeters - Patrick De Preter 217
16.Danny Van Mele - Vincent Matten 213
17.Jef Van Den Eynde - Wim Wouters 210
18.Stefaan Claessens - Stefaan Van Espen 193
19.Jef Wijckmans - Davy Verbeeck 190
20.Monique De Loenen - Kurt Pepermans 185
21.Rony Devos - Guy Lejeune 177
22.Johan Claerbout - Francis Roman 175
23.Peeters - Starckx 164
24.Jo De Proft -Roob 162 (opmerking: kwamen te laat aan, en misten een aantal reeksen)
25.Derk De Graaf -Patrick De Winne 155
26.Philip Busschaert - David Heirbaut 125
27.Peleman - Peleman 110
Laatst gewijzigd door Devils answer op ma 20 jul 2009, 12:03, 2 keer totaal gewijzigd.
walter
Fan
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 19 jul 2009, 12:59

Re: Duo-Muziekquiz - Zoersel - 18/07/09

Bericht door walter »

De volledige analyse van onze duo muziekquiz kan je bekijken op het los flippos forum ( quizbesprekingen - muziekduoquiz st. Antonius-Zoersel) Veel plezier en bedankt voor het deelnemen!
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: Duo-Muziekquiz - Zoersel - 18/07/09

Bericht door straight banana »

Lars schreef:
...

In de top 5 dus hoofdzakelijk mensen die geregeld algemene én pop/rock-quizzen spelen. De derde plaats van muziekquizzers pur sang (denk ik ? ) Luk De Ceukelaire en Carl Degrave in dit gezelschap krijgt er dus wat extra glans door. :app:

Die bedenking had ik me ook al gemaakt. Luk heeft in een ver verleden wel wat algemene quizzen gespeeld op lokaal vlak, maar je mag hen toch wel als een puur muziekquizduo bestempelen. Om hier dan derde te worden... straf!
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Duo-Muziekquiz - Zoersel - 18/07/09

Bericht door peegee »

Devil's answer schreef:13.Marc Buysse - Peter Grootveld 220
Mag ik even vermelden, dat het NIET Marc was, die met mij meespeelde, maar onze Rapenbrader Chriz; kan iemand dat aan de organisatie ook zo doorgeven, aub, dat ze dit kunnen aanpassen???

Ik wil verder melden, dat de analyse van Devil's Answer heel goed weergeeft, hoe het was, met van mijnentwege nog een paar kleine bemerkingen:

- De combinatie van een klassieke componist met een bijvraag over een “coverende” (moderne) artiest was niet nieuw; in de Kakkerlakken-muziekquizzen edities 1 tem 5 (1999 tem 2003) zat er telkens zo'n ronde in !!!
- Ook het vragen van artiest alleen is niet nieuw (kijk naar de quiz in augustus in Bellem)
- Wijzelf hebben de afgelopen 2 jaar al aan 4 van dit soort quizzen meegedaan; inderdaad, heel typisch, elke vraag geprojecteerd op het grote doek; elk antwoord op 2 punten, soms 2-ledig antwoord, waardoor de subvragen dan elk op 1 punt staan.... De quizzen waar ik van spreek zijn : 2 x Sint Amandsberg, 1 x Brugge en 1 x Zomergem. Al deze quizzen waren telkens samengesteld door mensen, die normaal enkel algemene quizzen doen...

Kort samengevat: Een topquiz, heel uitgebreide muziekkeuze, supergoede organisatie, zeker voor herhaling vatbaar !!! :app: :app: :app:

Misschien dan wel als ploegen-quiz en niet als duo-quiz !?!?
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Duo-Muziekquiz - Zoersel - 18/07/09

Bericht door Devils answer »

Sorry, Peter, inderdaad, de eindstand door mezelf iets te klakkeloos overgenomen... :violent: Ik corrigeer het ook hierboven...

Bijkomend nog een kleine bedenking bij het (bijna steeds) letterlijk projecteren van de titel in sommige reeksen als "tip" :shock: : in muziekquizzen zou je daarvoor uitgelachen worden als organisator.
In het "algemene quizmilieu" verwonderen ze er zich over waarom wij ons moe maken om een titel te onthouden, en dat verklaart waarom zij het als een tip beschouwen.
Zeker bij videoclips mét klank er nog bij, kwam dat wat raar over.

Daar waar wij het bij sommige klassieke thema's (pianist, componist, dirigent...) moesten stellen zonder veel "tips" (behalve met wat ze vertelden in het interview of zo), leek er zo wel een cultuurkloof te ontstaan of gewoonweg te bestaan.
Al denk ik wel dat Lars gelijk heeft als hij hier (of op het andere forum?) schrijft dat de echte kenners van klassiek, blues en jazz de gevraagde namen (via hun uitspraken en beelden) als "makkies" zouden beschouwen. Ze klonken me achteraf ook bijna nooit helemaal onbekend in de oren... Maar ze uit de opgave halen in genres waarin ik niet thuis ben, tja... :(
Gelukkig kon Carl de schade bij Blues en Jazz wat beperken, en gokte ik hier en daar een klassieke componist (terwijl algemene quizzers bij het horen van een geboortejaar reeds aan het pennen waren zonder dat er een noot muziek gestart was...).
Het gaf wel wat honger om er "overal" wat meer over op te zoeken... Maar wanneer??? :roll:
Lars
Rock Legend
Berichten: 1578
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Re: Duo-Muziekquiz - Zoersel - 18/07/09

Bericht door Lars »

Devil's answer schreef:gokte ik hier en daar een klassieke componist (terwijl algemene quizzers bij het horen van een geboortejaar reeds aan het pennen waren zonder dat er een noot muziek gestart was...).
Sorry, maar dit is echt wel "dikke zever". Zelf kan ik de bekendste 50 klassieke componisten wel ongeveer in de juiste eeuw situeren, maar ik ken helemaal hun juiste geboorte- of sterfjaren niet, tenzij dan van Mozart en van Bach en aan die kennis had ik zaterdag niks. (Net zoals ik bij Hendrix en Presley en Lennon ook wel de juiste sterfjaren kan noemen zonder dat speciaal geblokt te hebben.) Ik ken de meeste deelnemers van zaterdag die algemene quizzer én muziekquizzer zijn wel een beetje, en van de meeste kan ik me helemaal niet voorstellen dat ze zo een resem geboortejaren van klassieke componisten uit het hoofd kennen. (Kregen we trouwens zoveel geboortejaren te horen? :?: )

Het weggeven van een aantal titels (vooral in de laatste reeksen) verbaasde mij ook; dit is zeker geen gewoonte op algemene quizzen. Wel is het waar dat daar meestal enkel de uitvoerder wordt gevraagd.

Voor de rest ben ik akkoord met je analyses, hoor, maar het idee dat de algemene quizzers een stel wandelende encyclopedieën zijn met geboortejaren en zo (en daar dan misschien onder verstaan dat ze de muziek zónder de info over geboortejaar niet zouden kunnen thuisbrengen) wil ik toch stellig tegenspreken, zéker wat mezelf betreft. 8)
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Duo-Muziekquiz - Zoersel - 18/07/09

Bericht door Devils answer »

Lars schreef:
Devil's answer schreef:gokte ik hier en daar een klassieke componist (terwijl algemene quizzers bij het horen van een geboortejaar reeds aan het pennen waren zonder dat er een noot muziek gestart was...).
Sorry, maar dit is echt wel "dikke zever". ...

... Voor de rest ben ik akkoord met je analyses, hoor, maar het idee dat de algemene quizzers een stel wandelende encyclopedieën zijn met geboortejaren en zo (en daar dan misschien onder verstaan dat ze de muziek zónder de info over geboortejaar niet zouden kunnen thuisbrengen) wil ik toch stellig tegenspreken, zéker wat mezelf betreft. 8)
Okee, sorry voor de veralgemening.
"Sommige" algemene quizzers moest dat zijn.
Maar ze bestaan... Ik speelde ooit een bibliotheekmuziekquiz met zo'n verbluffende kenner, en we zagen zaterdag analoog snel "franken vallen".
De tijdsbepaling kan hen helpen om (vlug dus) te reageren zonder dat de muziek reeds gestart is (of om erna, bij twijfel, een bevestiging van het antwoord terug te vinden in die kennis), dàt bedoelde ik.
Niet dat ze de muziek van die componisten niet eens zonder voorgelezen situering in de muziekgeschiedenis zouden herkennen, want dat is het omgekeerde en eerder droog-encyclopedisch.

Mijn bescheiden kennis van/interesse in klassieke muziek heeft ook een "tijdsbepaling", namelijk deze die Peegee hierboven beschreef (1999-2003 - de opgaven uit zijn op dat vlak openbarende Kakkerlakkenmuziekquizzen toen), maar vraag me niet om componisten in chronologische volgorde te zetten, want dat wordt een ramp...
Of breng ik daarmee de organisatoren van volgend jaar op onzalige ideeën? :wink:
Lars
Rock Legend
Berichten: 1578
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Re: Duo-Muziekquiz - Zoersel - 18/07/09

Bericht door Lars »

Ik ken niet iederéén die zaterdag meespeelde, dus ik kan niet uitsluiten dat er zo'n mensen waren. Zelf ken ik inderdaad een algemene quizzer die van vele schilders geboorte- en sterfjaar heeft geblokt. :shock: ( NIET in mijn eigen quizploeg Kiliwatch.) Maar die man kent ook veel van schilderijen puur op zicht. Bij twijfel tussen 2 of 3 schilders zal inderdaad bij die quizzer het geboortejaar de doorslag kunnen geven, àls het erbij gegeven wordt wat gelukkig lang niet altijd gebeurt. Dan moet hij dus wel het exacte jaar kennen :shock: want als je (als kenner) twijfelt tussen een paar schilders of componisten of ... zal het wel automatisch een twijfel tussen tijd- en genregenoten zijn. Zoals wij als popquizzers meestal ook wel bij benadering horen uit welk tijdvak een song stamt, en het genre ook wel herkennen zonder dat het erbij gezegd wordt.

Maar als er zaterdag zo'n algemene quizzers waren die een hoop administratieve data uit het hoofd kenden, dan zal dat volgens mij toch een heel kleine minderheid geweest zijn.

Natuurlijk helpt het besef dat je in een ronde met allitererende antwoorden zit of in een ronde met oplopende getallen in de groepsnamen of zo, maar dat geldt evengoed voor pop als voor klassieke muziek, me dunkt, en evengoed voor popquizzers als voor algemene quizzers, niet?

By the way, volgens mij waren op de duoquiz ongeveer alle deelnemers mensen die veel meer van pop en rock kennen en houden dan van andere genres. Misschien waren er 1 of 2 uitzonderingen, maar dan zou ik niet weten wie en ik acht de kans dat er GEEN uitzonderingen waren groter. Of weet iemand beter? Het zou wel interessant zijn als er iemand met een andere invalshoek had meegedaan.

Soit, we hebben ons geamuseerd, bijgeleerd en genoten van een goede prestatie op een degelijke quiz, dus het was in orde wat mij betreft. :P
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Duo-Muziekquiz - Zoersel - 18/07/09

Bericht door Devils answer »

Een precieze inschatting van het aantal muziekquizzers tegenover "ook algemeen quizzend" kan ik niet maken, maar er leken me inderdaad veel meer bekende gezichten uit het muziekquizcircuit te zitten dan onbekende.

Mijn reactie was zeker positief, maar ik weet niet of iedereen (niet-ook-algemene quizzers) uit het circuit zich daar heeft geamuseerd.
Wij wisten absoluut niet wat we mochten verwachten (was dit trouwens een primeur?), doch Carl en ik vonden het dik meevallen omdat we ook nu weer prima complementair bleken te zijn (én omdat wat onzekere antwoorden toch juist bleken, altijd leuk!). De professionaliteit van de organisatie zorgde voor de rest van het genieten.

Ik vraag me wel af of elk duo muziekquizzers-pur-sang er zo over dacht, of bleef denken.
Als je met een (onterechte) kater thuiskomt in de aard van "amaai, en ik die dacht iets van muziek te kennen", zou je wel eens kunnen afhaken voor een volgende uitnodiging.
Niet dat ik echt teleurgestelde gezichten gezien of reacties gehoord heb, maar voorlopig mis ik toch nog wat "stemmen" van andere deelnemers/trouwe forumgangers. Of komt dat door de verspreide aandacht op twee websites? Of zit het lang weekend er voor iets tussen?
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2835
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: Duo-Muziekquiz - Zoersel - 18/07/09

Bericht door Jorgen VG »

Eerst en vooral een dikke proficiat aan de organistie: zelden een zo perfect georganiseerde, stressloze kwis meegemaakt. Het is overduidelijk dat deze duo-kwis in elkaar gestoken werd door meer dan ervaren kwismasters. (duidelijkheid vragen, presentatie, snelheid verbeteren, algemene timing... alles zat gewoon perfect (om jaloers op te worden)).

Daarna een even groot applaus voor Lars en Tom... echt onvoorstelbaar hoeveel punten ze bij elkaar gesprokkeld hebben. Respect !

Zowel Peter als ik hebben na afloop van de kwis gezegd dat we met plezier aan een volgende editie willen deelnemen. Je hoort ons niet klagen over te veel dit of te veel dat; het was min of meer te verwachten dat deze kwis ver buiten de poplijntjes zou kleuren. We moeten absoluut erkennen dat we van de andere genres weinig kaas gegeten hebben. Al bij al zijn we blij dat we er nog een 12e plaats hebben kunnen uithalen.

Persoonlijk ben ik tevreden met m'n zaalsolo; daarnaast bleken Peter en ik goed op elkaar ingespeeld.

Ook fijn was het vroege uur dat alles afgerond was (vooral de thuisgebleven echtgenote kon dat wel waarderen).

Slotsom: meer dan tof en voor herhaling vatbaar.

P.S.: valt het op dat niemand, maar dan ook niemand het een probleem vond dat er geen prijzen waren ? Voor mij perfect zo... noem me één andere hobby waar je voor drie eur een hele namiddag plezier kan beleven !
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Duo-Muziekquiz - Zoersel - 18/07/09

Bericht door vinceluka »

Devil's answer schreef:Ik vraag me wel af of elk duo muziekquizzers-pur-sang er zo over dacht, of bleef denken.
Als je met een (onterechte) kater thuiskomt in de aard van "amaai, en ik die dacht iets van muziek te kennen", zou je wel eens kunnen afhaken voor een volgende uitnodiging.
Niet dat ik echt teleurgestelde gezichten gezien of reacties gehoord heb, maar voorlopig mis ik toch nog wat "stemmen" van andere deelnemers/trouwe forumgangers. Of komt dat door de verspreide aandacht op twee websites? Of zit het lang weekend er voor iets tussen?
Wel,
Buddy en ik hebben ons ook goed geamuseerd ondanks onze heel beperkte kennis van klassieke muziek, jazz, ....
Inderdaad, een enorm professionele quiz met hoofdzakelijk vragen voorzien van een beeldfragmenten.
Kortom een quiz waar je indien je niet zo goed scoort, tenminste iets bijgeleerd hebt. (van toepassing op ons team)

wat ik wel vreemd vond was dat we die tafelronde al na één ronde moesten afgeven.
er werd gezegd tafelronde afgeven na de 2de ronde.
Nu dachten wij 2 ronden de tijd te hebben maar die tafelronde stond gelijk met de 2de ronde waardoor de tafelronde dus al na 1 ronde moest afgegeven worden.
Toch beetje koud gepakt als binnenkomer.

Wat ik er ook een beetje raar vond was dat er bij de recentere muziek die volgens mij zwaar in de minderheid was zwaar met tips werd gegooid.
bvb. Er werd gevraagd naar Dizzee Rascal dmv een mix van zijn 3 grootste hits.
ander dance-nummer : kreeg je de videoclip met geluid voorzien van de tekst 'Windowlicker?'
Volgens mij weet gans de zaal het dan zelfs zij die niet thuis zijn in het genre.

Nu, ik zou het niet slecht vinden als deze quiz overgaat van duoquiz naar gewone quiz
Mijn zus en schoonbroer, beiden klassieke pianisten, vroegen mij al eens of er soms klassieke muziek gevraagd wordt op die muziekquizzen waar ik aan meedoe?
vanaf zaterdag kan ik zeggen dat ik er wel ene weet.

tot slot een dikke proficiat aan de toppers van de namiddag
Lars en partner (dacht hem te herkennen van de quiz op 6 juli in het antwoord te Roeselare, klopt dit?) met hun overwinning
Mijn straffe ploegmaten van de Scary Monsters die nipt de duimen moesten leggen
En het heel knappe resultaat van de dit keer half sympatieke duivels :lol: die het podium vervolledigden
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Lars
Rock Legend
Berichten: 1578
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Re: Duo-Muziekquiz - Zoersel - 18/07/09

Bericht door Lars »

Devil's answer schreef:Wij wisten absoluut niet wat we mochten verwachten (was dit trouwens een primeur?),
Deze quiz was inderdaad een primeur.

Sinds vorig seizoen (2007-08) zijn er een aantal duoquizzen in het circuit van algemene quizzers, nl. een over wetenschap, een over literatuur, een over fauna en flora, een over kunst, een over "alles" en ik vergeet er nog een paar. Elke duoquiz werd door andere enthousiaste vrijwilligers opgesteld (het kan zijn dat een paar mensen aan twee quizzen meewerkten, zo exact weet ik het niet). Dat eerste jaar waren er echter bewust GEEN duoquizzen over enkele onderwerpen waar al redelijk wat aparte quizzen over bestaan: sport, film en muziek. (Van film ben ik niet 100% zeker.)

Dit (bijna afgelopen) seizoen 2008-09 was de tweede jaargang van deze duoquizzen. Er werd beslist ditmaal WEL quizzen te organiseren over sport, film en muziek. Daarom dus deze eerste duoquiz over muziek. Opgesteld door leden van de Bosuilen, al vele decennia (!) makers van prima algemene quizzen, maar duidelijk mannen met een hart voor muziek. (Volgens sommige algemene quizzers zitten er in de algemene quizzen van die Bosuilen teveel muziektips bij andere onderwerpen; ze hebben dat de laatste jaren wel wat teruggeschroefd.)

De quiz is dus duidelijk bedoeld als DUOquiz, ook al hoor ik hier roepen om grotere ploegen... Maar wat niet is kan natuurlijk nog komen.
Plaats reactie