Bocholtz 11-07-2009

Plaats reactie
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bocholtz 11-07-2009

Bericht door peegee »

Nog maar net thuis van een 600 km-rit (heen en trug wel te verstaan) met tussendoor een quizje, die van 20u15 tot 24u15 duurde, met de prijsuitreiking tussen 00u30 en 1u....
Toffe quiz.
Wij (sherlock homeless) onze derde plaats helaas verloren op een ronde met duitse muziek (redelijk alternatieve muziek, blijkbaar vooral bekend in die streek). Slechts één titel / artiest tekortom de nr. 3 bij te benen... Dat was voor ons het verschil tussen een cd van de Buena Vista Social Club of een poster van the Beatles.... De andere Belgische ploeg, Be-Ne-Deluxx, had een ex-aequo op de eerste plaats met de mannen van the 4 Amigos en bij de extra ronde die ze kregen hebben ze verloren op één fragment, nl. een Nederlandstalige, de 4 J's of zoiets.....
FSB_TonB
Groupie
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 09 feb 2009, 01:16

Re: Bocholtz 11-07-2009

Bericht door FSB_TonB »

Het was een eer & genoegen om als Nederlander mee te mogen doen bij "Sherlock Homeless", alhoewel mijn bijdrage in het "Nederlands" rondje niet echt geweldig was, heb nu eenmaal helemaal niets met bands als VOICST, Moke etc. (en WTF is Jannes :?: )

Zoals peegee al zei: toffe quiz 8) , aardige (maar bijna onvindbare) locatie & drank tegen bijna vooroorlogse prijzen :headbang: :banana: :headbang:

Verslag van de quizmaster & foto's hier: http://www.aowekino.nl/
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Bocholtz 11-07-2009

Bericht door peegee »

Het was ons (en ik denk dat ik naam sprak van ons alle 6, nl. Ludwig, Danny, Ivo, Dirk, Willem en ondergetekende) ook een eer om 2 funksoulbrothers in onze gelederen te mogen hebben.. Die speelden voor de eerste x eens tegen elkaar, wat ook wel een speciale gewaarwording zal zijn geweest....
Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Re: Bocholtz 11-07-2009

Bericht door tequila »

Voor ons (Be-Ne-Deluxx : de helft Gang Of Four + 1 Funksoulbrother + ikzelf dus) is die quiz dus goed meegevallen. Ex-aequo eerste plaats maar gestruikeld in de shoot out ronde over De 3j's (http://www.3js.nl/) met Watermensen (eerder nog nooit van gehoord).
Dit was een caféquiz maar voor de gelegenheidsquizzer leek mij deze toch wel wat te pittig. Peter had deze quiz aangekondigd als eerder een hitquiz maar dat bleek helemaal niet zo te zijn. Er zaten wel wat hits in maar er passeerden nogal wat fragmenten die ik nog nooit eerder gehoord had (maar gelukkig wel gekend bleken door één van de anderen). Er zat o.a. een Nederlandse ronde in (met groepen zoals Voicst die je bij ons praktisch nooit hoort) en een Duitse ronde (o.a. Die Toten Hosen, Wir Sind Helden en Herbert Grönemeyer; blijkbaar zijn die Duitse groepen vrij populair in Nederlands Limburg). En voor de liefhebbers: ook een videoronde zonder geluid! (gelukkig niet al te moeilijke clips).

Voor ons dus voor herhaling vatbaar. En bedankt, Peter, om iedereen op te halen en veilig terug thuis te brengen! :app:
Gebruikersavatar
Timlovelee
Superstar
Berichten: 551
Lid geworden op: di 25 sep 2007, 16:29
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Re: Bocholtz 11-07-2009

Bericht door Timlovelee »

Inderdaad :
leuke quiz,
goeie ambiance,
goeie presentator,
niet te makkelijk of extreem moelijk,
kortom... : voor herhaling vatbaar

Nu nog onze Nederlandse en Duitse muziekkennis oppoetsen (alhoewel :think: )
en we zijn klaar voor de volgende editie, hopelijk met hetzelfde gelegenheidsteam :thumb2:

Dirk
Be-Ne-Deluxx
Plaats reactie