3° Nescio Muziekquiz - Baardegem - 20-06-2009

Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 3° Nescio Muziekquiz - Baardegem - 20-06-2009

Bericht door rino »

Alweer een schitterende quiz gespeeld zaterdag. :thumb2:
Felicitaties aan de verdiende winnaars De Rechte Bananen :app: en aan het 2de geëindigde Sympathie vr den Duvel :app: die mijn favorieten er van langs gaven. :wink:
Zelf waren we uitermate tevreden met onze vijfde plaats (net als vorig jaar).

We kregen een mooie mix van hits en alternatiever werk voorgeschoteld, voor de 1ste pauze was de quiz merkelijk makkelijker dan erna. De speciale rondes zoals de kettingronde en de opwarmronde waren schitterend gemaakt en al even schitterend om te spelen. :thumb2:
De koffielink in de opwarmronde bvb. hielp ons nog aan uitvoerders als Sweet Coffee, Milky of Filter.
Enkele opvallend moeilijke 80's fragmenten gehoord, trouwens. A Flock Of Seagulls (yes), Black (damn) of Okay (qué?) kan ik me nog herinneren...

Volgend jaar zijn we er graag opnieuw bij.
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Re: 3° Nescio Muziekquiz - Baardegem - 20-06-2009

Bericht door berwt »

Zeer goede quiz. :app: Ik vind dergelijk gebruik van thema's ook heel leuk. De dubbele ketting was wel wat ingewikkeld (jaja, er zitten ook nog simpele zielen in de zaal) en ook de theorievragen waren soms verwarrend wegens lang, maar dat zijn details.

Het grootste minpunt was wat mij betreft de moeilijkheid, maar dat is uiteraard zeer persoonlijk. Dat ik van vóór '90 niet zo veel afweet, wist ik al langer, maar als ik van na '90 ook maar een minderheid herken, dan is een zucht gerechtvaardigd vind ik. Money Mark, Late Of The Pier, The Bravery en Kenna (degene die ik me nu voor de geest kan halen) mochten voor mijn part respectievelijk vervangen worden door iets bekendere (maar toch gelijk(w)aardige) alternatieven Cake, MGMT, Killers en N*E*R*D bijvoorbeeld. De quiz blijft dan even goed, maar iets doenbaarder voor een modaler muziekliefhebber als ik.

Maar alvorens dit op een negatief bericht begint te lijken nog even herhalen dat over het algemeen de quiz zeer toppie was :thumb2: !

En dank aan niet bij naam genoemde rapenbrader, kaaskop en een strop dat ik toch ook een kwakje 5cc mocht afleveren. :mrgreen:
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Re: 3° Nescio Muziekquiz - Baardegem - 20-06-2009

Bericht door progres »

waar een portie bitterballen al niet goed voor is: door die late snack alsnog 'een fond gelegd' en vrijuit gegaan bij een alcoholcontrole door de Beverse politie (op amper 2 km van mijn deur)

volgende keer terug op het menu!
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: 3° Nescio Muziekquiz - Baardegem - 20-06-2009

Bericht door bart depauw »

progres schreef:waar een portie bitterballen al niet goed voor is: door die late snack alsnog 'een fond gelegd' en vrijuit gegaan bij een alcoholcontrole door de Beverse politie (op amper 2 km van mijn deur)

volgende keer terug op het menu!
Och, ik ben vorig jaar in april tegengehouden door de flikken in Beveren (heet dat daar ook zo, trouwens?) na een trouwfeest (ik moet er zeker geen tekening bijmaken) , een halfuur in de combi gezeten, 's anderendaags mijn rijbewijs moeten terughalen, en nooit meer iets van gehoord.

de Beverse politie, uw vriend!
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 3° Nescio Muziekquiz - Baardegem - 20-06-2009

Bericht door Tonyvdb »

moeilijke maar leuke quiz, die mij (ons?), net zoals vorig jaar met JPJ&SG, niet 100% lag, dit in tegenstelling tot de allereerste editie (in die bloedhete overstroomde zaal midden juli) : veel zaken gehoord die ik totaal niet ken, ook een aantal 'rare' dingen gehoord (bvb. : ik heb het echt niet voor industrial en bepaalde new wave, maar Mario 'Straigth Banana' dweept daar bvb. mee, dus dat is heel persoonlijk), maar dat kan je wel verwachten van Johan, al moest ik toch nu en dan beetje schrikken wat hij zo al tot zijn favorieten rekende :P
Ik ben persoonlijk wel fan van de duo/trio-opdrachtjes, een paar heel leuke vondsten daar alweer (vorig jaar was dat ook zo), bvb. Landscape/Portrait. Ook de kettingronde was van prima makelij. Enkel de 1e favorietenreeks en een deel van de theorievragen-reeks was er een beetje 'over' misschien.

Hoe dan ook alweer een geslaagde 'worp' van SepPuKu : volgend jaar ben ik/wij er weer bij ... :D

Proficiat aan de outstanding Bananen en de jump van Sympathie ft. Johan :thumb1:
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: 3° Nescio Muziekquiz - Baardegem - 20-06-2009

Bericht door bart depauw »

Vreemd toch, hoe de ene quiz een dag later 8 pagina's reacties haalt en een andere twee. :think:
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 3° Nescio Muziekquiz - Baardegem - 20-06-2009

Bericht door Keiem »

bart depauw schreef:Vreemd toch, hoe de ene quiz een dag later 8 pagina's reacties haalt en een andere twee. :think:
velen zijn al in hun winter... euhm zomerslaap verzonken.
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: 3° Nescio Muziekquiz - Baardegem - 20-06-2009

Bericht door straight banana »

SepPuKu schreef:
...

De favorieten waren bedoeld als tegengewicht voor de variareeksen (met toch duidelijk meer hits). Dat ze gepeperd waren dat ging ik bij mijn inleiding al aankondigen om jullie psychologisch voor te bereiden :mrgreen: maar o.w.v. zenuwachtigheid vergeten... En theorie, tja het zal nooit mijn ding worden, daar kon ik de moeilijkheidsgraad nog minder van inschatten (moeilijk dus, en dan volgt zo'n favorietenreeks :roll: ). Misschien toch maar eens een rechttoe-rechtaan 10x15 uitproberen...


Hela, hola zo niet beginnen hé, volgend jaar weer favorieten en theorie, anders geen Bananen meer op uwen quiz! :protest:

De meesten laten zich beïnvloeden door wat op het forum verschijnt, ik kan dus maar proberen hé. :mrgreen:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: 3° Nescio Muziekquiz - Baardegem - 20-06-2009

Bericht door straight banana »

SepPuKu schreef:
...

1. De Rechte Bananen - 282 - 81%
2. Sympathie vur den Duvel - 270 - 78%
3. Scary Monsters - 268 - 77%...



Scary Monsters haalde op de Bananenquiz ook 77%, waarmee bewezen is dat onze quiz niet moeilijker was dan die van Seppuku.
OK, met dat percentage wonnen ze dan wel bij ons terwijl ze er hier maar derde mee werden, maar dat is uiteraard een detail. :mrgreen:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: 3° Nescio Muziekquiz - Baardegem - 20-06-2009

Bericht door straight banana »

kuifje schreef:
progres schreef: proficiat aan de rechte bananen (altijd voorin bij alternatieve quizzen).
Een alternatieve quiz zou ik deze toch niet durven noemen : Prince Ital Joe, Double You, Double, Blue, Bisquit, enz... kan je m.i. moeilijk als "alternatief" gaan definiëren.


...

Een mooier afscheid had ik niet durven dromen...

Dit soort spul zou zonder jou nooit op het blad komen, van sommige van die dingen hebben de overige Bananen zelfs nog nooit gehoord. We beseffen dan ook dat een overwinning er niet meer in zit, tenzij we een hitkenner zouden inlijven of het echt een quiz zou zijn die ons op het lijf geschreven is.

In alle geval was dit een geweldige afsluiter van onze jarenlange samenwerking, de highfives waren die avond niet van de lucht.

Thanks buddy! :thumb1:
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Re: 3° Nescio Muziekquiz - Baardegem - 20-06-2009

Bericht door marc »

Wreed nieuwsgierig naar Johans analyse... Zou hij nog?
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 3° Nescio Muziekquiz - Baardegem - 20-06-2009

Bericht door Devils answer »

Ach, zo'n quiz op poten zetten voor een dankbaar publiek is belangrijker dan achteraf de analyse te maken, meen ik.

En ja... Meedoen is belangrijker dan analyses lezen, uiteraard.. :twisted:

Niet dat ik die zelf niet graag meelees, maar als we in de zaal reeds zo verwend worden, gaan we toch niet aandringen op méér tijdsbesteding van de organisator?

Enfin, wat mij betreft heeft Johan zijn rust wel verdiend! Het was een prima georganiseerde quiz die lekker "breed" ging! :thumb2:
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: 3° Nescio Muziekquiz - Baardegem - 20-06-2009

Bericht door DVNO »

Eindelijk tijd om eens een reactie te posten van de 4 schelln espe.
Deze afsluiter van het seizoen was voor de schelln duidelijk te hoog gegrepen, maar op één of andere vreemde manier gaan we hier al voor de tweede keer met een goed gevoel weg. Daarnaast mogen we ook het aandeel van Ricardo (Fab 4) niet vergeten: nogmaals bedankt om bij ons in te vallen (we moeten enkel nog nen bijnaam voor u verzinnen, vleesgewijs dan ;) )

Maar zoals reeds gezegd, deze quiz heeft ons weer positief verrast. Volgens mij lag dat aan het feit dat de rondes vrij goed opgebouwd waren. Akkoord, er zaten wel serieuze cols in om te overwinnen (o.a. favorietenrondes), maar dat werd ruimschoots gecompenseerd met de nodige hits. Mijn persoonlijke favorieten waren de ‘opwarmingsronde’ en de dubbele link ronde. Vooral respect voor die laatste want daar moet veel werk in gekropen zijn. Deze was in ieder geval tof om te spelen.
Daarnaast heeft ook iedereen van de schelln wel een tafelsolo’tje kunnen scoren, dus ook op dat gebied was iedereen tevreden.

Ook nog een speciaal dankwoord aan Devil’s answer voor het neerpennen van de anekdote over The Crystals op onze quizbespreking. Zo wisten we zowaar eens iets van de theorie :).

Kortom een toffe quiz om af te sluiten. Voor herhaling vatbaar, maar dan voorafgegaan door een vettig avondmaal in de lokale frituur (al waren de bitterballen ook best te pruimen :thumb1: ).
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 3° Nescio Muziekquiz - Baardegem - 20-06-2009

Bericht door Devils answer »

Gerookt'espe schreef:Ook nog een speciaal dankwoord aan Devil’s answer voor het neerpennen van de anekdote over The Crystals op onze quizbespreking. Zo wisten we zowaar eens iets van de theorie :)
Ik zou mijn eigen anekdotebeschrijvingen beter zelf onthouden...
:roll:
The Crystals wist ik nog, en Darlene Love als inzinger van "He's a rebel" ook, maar de quizmaster vroeg een groep (The Blossoms of Darlene Love & the Blossoms, zoals ik in maart letterlijk had neergeschreven inderdaad).
Dus kwam er iets fouts op ons blad (The Shirelles of zoiets). :doh:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 3° Nescio Muziekquiz - Baardegem - 20-06-2009

Bericht door SepPuKu »

Analyse komt er zeker maar heb momenteel nog enkele andere katten te geselen. O.a. binnenkort verhuizen, komt wel een en ander bij kijken... :doh:

Maar ik weet hoe leuk het is om een analyse te lezen, dus sta ik erop om er zelf ook wat tijd in te steken :thumb1:
Plaats reactie