2° Sopranos muziekquiz - Dilbeek - 13 juni 2009

Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: 2° Sopranos muziekquiz - Dilbeek - 13 juni 2009

Bericht door vinceluka »

Proficiat aan de organisatie voor deze feilloze quiz :app:
Enkel de klachtenbehandeling kon iets beter, cfr geval Testedoene,
wij moesten ook enkele ronden aandringen om 2 punten bij te krijgen met dat verschil dat we ze uiteindelijk gekregen hebben :wink:
Het zou inderdaad te betreuren zijn mocht deze quiz na deze succesvolle 2de editie een stille dood sterven.

Ook proficiat aan de outstanding winnaars Clement :app:
en Polkaheer en Testedoene :thumb2:
die voor ons veel te sterk bleken.

Het is dat type quiz waar je nog weken kan van genieten door op zoek te gaan naar de vele schitterende nummers die voordien onbekend en dus onbemind waren.
Leuk ook om kitscherige nummerkes zoals Biscuit's Roller boogie nog eens terug te horen (jeugdsentiment, singleke aangeschaft als 10-jarige maar mijn pick-ups hebben al jaren geen vinyl meer gezien).
Wel verwacht dat we wat meer beats zouden gepresenteerd krijgen.

Zoals iedereen wellicht, ook een aantal keren de bal volledig misgeslagen met als toppunt
de teksten van Annie Lennox - Why en vooral Michael Jackson - Don't stop till you get enough :doh:
Merkwaardig genoeg waren deze (let's face it) makkies onze enige missers in die foto-teksten theorieronde.
Ook 2 nummers die ikzelf heb gevraagd maar half kunnen beantwoorden. :oops:
Gelukkig hebben mijn ploegmaten een beter geheugen al kwam 'Change' in de alfabetronde pas in extremis uit SepPuKu's balpen.

Hopelijk wordt ons hier nog een herkansing gegund :think:
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 2° Sopranos muziekquiz - Dilbeek - 13 juni 2009

Bericht door peegee »

Lars schreef:
kuifje schreef:R4 - RANDOM II
2. PHOEBE SNOW (1) - Every Night (2)

* PHOEBE SNOW : onvervalste zaalsolo voor Gang of 4 :app: Eén van die nummers waarvan de cover beter is dan het origineel (Paul McCartney). Eén van mijn all time favourites...
Titel EVERY NIGHT 2x : Terug Gang of 4, + Clement
"Every night" in de originele versie uit McCartney's solodebuut "McCartney" vind ik toch ook een mooi en sterk liedje. De cover was me echter totaal onbekend.

Aan de score van slechts 2 op de titel te zien is het origineel ook slecht bekend bij de muziekquizzers, die dikwijls wel indrukwekkende scores halen op (schijnt het) radiohits die mij dan weer totaal ontgaan zijn. :? Maar gelukkig zijn die radiohits dan weer dikwijls bekend bij mijn indrukwekkend sterke ploegmaats van Clement en KGBV.

BTW Mooi dat ook (McCartney and) Wings' "Deliver your children" langskwam; dat is altijd een van mijn persoonlijke favorietjes geweest sinds het in 1978 een hit was.
Inderdaad 2 prachtige McCartney-composities. Ik heb mij bij "everynight" laten misleiden door het stukje waar ze zingt "being with you", ondanks het hardnekkige overrulen van onze Polkaheer...
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 2° Sopranos muziekquiz - Dilbeek - 13 juni 2009

Bericht door SepPuKu »

De scherpste kanten waren er idd. afgeveild dit jaar. Ook ik heb een zeer aangename avond beleefd, zaterdag :app:

Misschien moeten we een petitie starten om de 3de editie leven in te blazen... :o

Proficiat verder aan de top-3 die hier zwaar uithaalde, gezien de kloof tussen plaatsen 3 en 4 :!:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 2° Sopranos muziekquiz - Dilbeek - 13 juni 2009

Bericht door SepPuKu »

vinceluka schreef:al kwam 'Change' in de alfabetronde pas in extremis uit SepPuKu's balpen.

Volgende keer breng ik een betere stylo mee... :wink:

Om een of andere gekke reden was ik overtuigd dat ze ook een nummer hadden met hun groepnaam erin (Change of heart dus) maar toch wou em aanvankelijk maar niet vallen. Toch gek hoe je soms even blokkeert op nummers die je ooit grijs draaide :doh:
Gebruikersavatar
DDay
Lead Singer
Berichten: 154
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 21:12
Locatie: Detroit Breakdown / Leuven
Contacteer:

Re: 2° Sopranos muziekquiz - Dilbeek - 13 juni 2009

Bericht door DDay »

Ook vanwege Detroit Breakdown een welgemeende proficiat aan de samenstellers :thumb1: :thumb2:
't Was loodzwaar voor ons en de gehoopte top 10-notering lag net niet binnen ons bereik :cry:. D'r is duidelijk een wereld van verschil tussen de 'professionele' quizzers en ons vriendenclubje :mrgreen:
Alleszins :app: voor de top-3 en bij uitbreiding iedereen die in de zaal zat te zwoegen.

Maar ondanks de (verwachte) moeilijkheidsgraad hebben we ons tóch geamuseerd. Dit was een zeer evenwichtige en uiteenlopende samenstelling, al was het op hoog niveau. Hier werd duidelijk over nagedacht en we hadden zeker niet het gevoel veel obscure stuff gehoord te hebben. Die eerste editie is volledig met de mantel der liefde toegedekt.

Verschillende dingen horen voorbijkomen die bekend klonken, maar waar wij geen namen (of na twijfelen net de verkeerde) konden noteren. Persoonlijk viel ik achterover Barnes & Barnes op een quiz te horen en dat Koop Yes niet herkende zal hem zijn leven lang achtervolgen :P.
We zijn zeer benieuwd om de tracks hier nog eens na te lezen en vervolgens het web af te snorren naar die vergeten pareltjes.

We kunnen alleen maar - net als de andere ploegen - hopen dat de Sopranos dit nog eens willen/kunnen klaarspelen.

Tot de volgende!
Posted by DDay
Member of Detroit Breakdown
Official Homepage
Detroit Breakdown Blog
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 2° Sopranos muziekquiz - Dilbeek - 13 juni 2009

Bericht door Jorgen VG »

Heren Sopranos, dankjewel. Jullie hebben absoluut bewezen dat het voor mij geen hitkwis moet zijn om het toch geweldig te vinden :thumb2:

Van 20:15 tot 24:00 genoten. Weinig dingen gehoord die ik niet kon appreciëren.
Trouwens een kwis waar of Jewel of Sarah McLachlan gevraagd wordt is voor mij zowieso al geslaagd :headbang:

Ook een welgemeende proficiat aan de sublieme popkenners; echt wel straf wat die mannen altijd weer waarmaken. We zullen met onze dolfijnen met plezier terug plaatsmaken voor hen :wink:

Het zou echt jammer zijn moest er geen nummer drie komen
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 2° Sopranos muziekquiz - Dilbeek - 13 juni 2009

Bericht door Rubby »

Ook ik vond het een prima quiz.
Niet echt iets voor een normale Testedoene samenstelling maar dankzij de "sympathieke duivelse" hulp van Luk en Carl leverden we een knalprestatie af die voor het grootste deel op hun rekening mag geschreven worden :app:

Heel veel goede en mooie muziek gehoord die zeker het opzoeken en herbeluisteren waard is.
Halfweg maakte ik de bedenking dat we heel wat "rustige" muziek te horen kregen , wat ik ten zeerste aprecieer :thumb1:
- prima prijzentafel
- prima timing
- prima presentatie (aangename stem)
- prima geluid

één minpuntje :cry: de klachtenbehandeling, in totaal schreven we drie keer iets op een blad en daar kwam geen enkele keer reactie op (voor sommige andere ploegen wel , raar), benieuwd of in de verdere analyse dit nog naar boven zal komen.
Op die manier komen we nu toch alsnog gevaarlijk dicht bij de tweede plaats ... :mrgreen:

Hopelijk volgt er nog een derde editie , en kan testedoene al dan niet met een coalitie er terug bij zijn
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: 2° Sopranos muziekquiz - Dilbeek - 13 juni 2009

Bericht door kuifje »

R6 - COVERS

1. DAVE BERRY (14) - Little Things (20) - Or. - Bobby Goldsboro (7)
2. PATTI SMITH (19)- So you wanna be a rock 'n roll star (19) - Or. - The Byrds (18)
3. RY COODER (3)- Gypsy woman (21) - Or. - The Impressions/Curtis Mayfield (12)
4. KRIS DE BRUYNE (21) - Taaier dan de rest (16) - Or. - Bruce Springsteen (20)
5. LAIS (7)- Swedish Designer Drugs (21) - Or. - Daan (21)
6. CREAM (17)– Crossroads (Blues) (20) - Or. - Robert Johnson (16)
7. AMERICAN GYPSY (3) - Lady Eleonore (17) - Or. - Lindisfarne (11)
8. MATHILDE SANTING (18) - Behind a painted smile (21) - Or. - Isley Brothers (15)
9. JOAN OSBORNE (3) – Help Me (9) - Or. - Sonny Boy Williamson (3)
10. LEONA LEWIS (4)- Run (8) - Or. - Snow Patrol (9)

* RY COODER (3x) : Willy Jr. , Clement, De Lijstduwers :thumb2:
* AMERICAN GYPSY (3x) : Rechte Bananen, Hollys, Gang of 4
Singletje dat vanonder het stof werd gehaald...
* JOAN OSBORNE (3x) : WBM, Hollys, Spelers & Drinkers
* SONNY BOY WILLIAMSON (3x) : Willy Jr, Clement, Willy & the poor boys
Vindikooks noteerden ook Sonny Boy Williamson, maar helaas bij de cover.
Hollys noteerden bij ditzelfde fragment van Joan Osborne, als titel 'Man in the long black coat', en als Or. Bob Dylan... dit nummer staat inderdaad ook op hetzelfde album, Relish, vandaar wellicht de verwarring, alhoewel het toch wel zeer uitlopende nummers zijn. Beste nummer van dat album vind ik trouwens "St.Teresa", maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk.
* LEONA LEWIS (4x) : Fab 4, Clement, Testedoene, Polkaheer & co
Jawel, ook Clement had dit correct... nochtans niet meteen their cup of tea, me dunkt...
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: 2° Sopranos muziekquiz - Dilbeek - 13 juni 2009

Bericht door kuifje »

R7 - IT'S ALL IN THE BIBLE

1. ELVIS PRESLEY (21) - Devil in disguise (21)
2. BAR-KAYS (0) - Holy Ghost (8)
3. CSN (2) - Southern Cross (3)
4. JESUS LOVES YOU (13) - Generations of love (19)
5. COCOROSIE (7) – Noah’s Ark (3)
6. DIXIE CUPS (14) - Chapel of love (16)
7. GRAHAM PARKER (20) - Hey Lord, don't ask me questions (20)
8. PREFAB SPROUT (20) - Hallelujah (18)
9. MONSTER MAGNET (9) - Dead Christmas (2)
10. ALL SAINTS (9) - Black Coffee (6)
11. PRINCE BUSTER (6) - The 10 Commandments (from a man to a woman) (13)
12. MEAT LOAF (20) - Heaven can wait (21)
13. LORDS OF THE NEW CHURCH (5) - Open your eyes (14)
14. THE HEIGHTS (10) - How do talk to an angel (21)
15. A BRAND (14) - Judas (13)

* BAR-KAYS : Quizmastersolo
* CSN (slechts 3x.. vond ik zeer vreemd) : Rechte Bananen, Spelers & Drinkers, Testedoene
Titel "Southern Cross" : zelfde 3
* Titel van Cocorosie, NOAH'S ARK (3x) : Rechte Bananen, MIB, Never mind the small brains
* Titel van Monster Magnet, DEAD CHRISTMAS (2x) : Rechte Bananen & Mama Appelsap
* LORDS OF THE NEW CHURCH (5x) : Fab 4, Rechte Bananen, Hollys, Detroit Br., Polkaheer & co
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: 2° Sopranos muziekquiz - Dilbeek - 13 juni 2009

Bericht door kuifje »

R8 - RANDOM III

1. DUSTY SPRINGFIELD (17) - Wishin' and hopin' (20)
2. RAINBOW (12) - Man on the silver mountain (12)
3. THE JUDDS (16) - Why not me (21)
4. TRANSGLOBAL UNDERGROUND (5) - Templehead (3)
5. DEATH CAB FOR CUTIE (11)- Crooked Teeth (4)
6. TONY BENNETT (14) - I left my heart in San Francisco (19)
7. WINGS (10) - Deliver your children (9)
8. PLANET P. PROJECT (1) – Why Me (18)
9. BURMA SHAVE (15) - Movin' up the cattle (13)
10. EDDIE VEDDER (7) - Hard Sun (2)
11. DONOVAN (14) - The season of the witch (21)
12. BAD COMPANY (18) - Can't get enough (of your love) (21)
13. ECHO & THE BUNNYMEN (19) - Rescue (15)
14. GLEN FREY (6) - Part of me, part of you (3)
15. JASON DOWNS (FT. MILK) (7) - White boy with a feather (11)

* TRANSGLOBAL UNDERGROUND (5x) : Tequila, WBM, Clement, Gang of 4, Polkaheer & co
* Titel TEMPLEHEAD (3x) : Tequila, Clement, Polkaheer & co
* De helft herkende Death Cab for Cutie, slechts 4 konden er ook een titel aan vastknopen : WBM, Testedoene, JPJ&SG, Polkaheer & co
* PLANET P. PROJECT : Regelrechte zaalsolo voor de Rechte Bananen :app:
Aan het geschrift te zien, was het Big Banana die 'm wist.
* Titel HARD SUN (van Eddie Vedder), slechts 2 ploegen (Afghan Pigs, Clement) die konden definiëren wat hij echt zong, maar als ik op mijn gevoel mag afgaan, er ook op gokten, vermits ze beiden Heart Sun noteerden ipv Hard Sun, maar fonetisch dus correct. Veel antwoorden gelezen die ergens in de buurt kwamen, but no cigar.
* Titel van Glen Frey, PART OF ME, PART OF YOU (3x) : Clement, Testedoen, JPJ&SG
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 2° Sopranos muziekquiz - Dilbeek - 13 juni 2009

Bericht door Devils answer »

kuifje schreef: 10. EDDIE VEDDER (7) - Hard Sun (2)
...
* Titel HARD SUN (van Eddie Vedder), slechts 2 ploegen (Afghan Pigs, Clement) die konden definiëren wat hij echt zong, maar als ik op mijn gevoel mag afgaan, er ook op gokten, vermits ze beiden Heart Sun noteerden ipv Hard Sun, maar fonetisch dus correct. Veel antwoorden gelezen die ergens in de buurt kwamen, but no cigar.
Hmmm... Omdat ik me nog herinner dat onze schrijver ook eerst "Heart sun" noteerde na het souffleren, en dat ik dat nadrukkelijk liet corrigeren tot "Hard sun", mis ik hier Testedoene (en dus een (3) achter de titel, waarvan 1 letterlijk juist).
Foutje van de jury of van de analysator?


Grappig detail: de single-CD lag op de prijzentafel, en we hadden het er aan tafel even tevoren nog over...
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: 2° Sopranos muziekquiz - Dilbeek - 13 juni 2009

Bericht door Big Banana »

kuifje schreef:R8 - RANDOM III

* PLANET P. PROJECT : Regelrechte zaalsolo voor de Rechte Bananen :app:
Aan het geschrift te zien, was het Big Banana die 'm wist.
Niet van mij... moet van andere banaan zijn... Mario ?
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 2° Sopranos muziekquiz - Dilbeek - 13 juni 2009

Bericht door Rubby »

Devil's answer schreef:
kuifje schreef: 10. EDDIE VEDDER (7) - Hard Sun (2)
...
* Titel HARD SUN (van Eddie Vedder), slechts 2 ploegen (Afghan Pigs, Clement) die konden definiëren wat hij echt zong, maar als ik op mijn gevoel mag afgaan, er ook op gokten, vermits ze beiden Heart Sun noteerden ipv Hard Sun, maar fonetisch dus correct. Veel antwoorden gelezen die ergens in de buurt kwamen, but no cigar.
Hmmm... Omdat ik me nog herinner dat onze schrijver ook eerst "Heart sun" noteerde na het souffleren, en dat ik dat nadrukkelijk liet corrigeren tot "Hard sun", mis ik hier Testedoene (en dus een (3) achter de titel, waarvan 1 letterlijk juist).
Foutje van de jury of van de analysator?


Grappig detail: de single-CD lag op de prijzentafel, en we hadden het er aan tafel even tevoren nog over...
Dit kan ik bijtreden ! Aan de pauze inderdaad nog over bezig geweest wat een prachtige film "In to the wild" is, ik dacht eventjes de soundtrack mee te nemen, gelukkig zag Luk dat het enkel de single "hard sun" was :?
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: 2° Sopranos muziekquiz - Dilbeek - 13 juni 2009

Bericht door kuifje »

Devil's answer schreef:
kuifje schreef: 10. EDDIE VEDDER (7) - Hard Sun (2)
...
* Titel HARD SUN (van Eddie Vedder), slechts 2 ploegen (Afghan Pigs, Clement) die konden definiëren wat hij echt zong, maar als ik op mijn gevoel mag afgaan, er ook op gokten, vermits ze beiden Heart Sun noteerden ipv Hard Sun, maar fonetisch dus correct. Veel antwoorden gelezen die ergens in de buurt kwamen, but no cigar.
Hmmm... Omdat ik me nog herinner dat onze schrijver ook eerst "Heart sun" noteerde na het souffleren, en dat ik dat nadrukkelijk liet corrigeren tot "Hard sun", mis ik hier Testedoene (en dus een (3) achter de titel, waarvan 1 letterlijk juist).
Foutje van de jury of van de analysator?

Inderdaad, foutje van de analysator ! De volle 2 punten werden jullie echter wel toegekend !
En ook Mama Appelsap had deze titel correct trouwens ! Ook hier werden de ptn correct toegekend btw.
Laatste reeks leek mijn aandacht blijkbaar wat verslapt bij de analyse gisteravond.
Ik probeer vanavond nog de laatste 3 te verwerken.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 2° Sopranos muziekquiz - Dilbeek - 13 juni 2009

Bericht door peegee »

oeps, foutje
Laatst gewijzigd door peegee op di 16 jun 2009, 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie