De Rechte Bananen 2/5/09 Baardegem

Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: De Rechte Bananen 2/5/09 Baardegem

Bericht door SepPuKu »

Rushian schreef:
Big Banana schreef:De klein mannen worden vandaag aan zware lijfstraffen onderworpen en moeten 1000x schrijven ""Ik zal van de mensen hun glas afblijven zolang het niet "ad fundum" is"". Sorry, er zal volgend jaar op gelet worden.
Moet je echt niet te zwaar aan tillen. Het was leuk te zien met welk enthousiasme die gastjes te keer gingen. Er is nog hoop voor onze jeugd!!
Absoluut: het is uiteraard best om licht bij te sturen (zodat iedereen rustig zijn pint kan leegdrinken) maar verder verdienen die gastjes een 10 op hun rapport voor vlijt en inzet :!:

Wat de inhoud van de quiz betreft: zoals je van de Bananen mag verwachten, krijg je iets geserveerd waar je voor of tegen zal zijn. Wie dat nu nog niet weet (nieuwe ploegen niet te na gesproken)... Wil uiteraard niet zeggen dat je niet mag benadrukken dat je 'tegen' bent hee... :wink: ... of dat je bv. fan bent/blijft zoals ondergetekende :headbang:

Het haasje-over tussen de top-3 (hoewel er meer ploegen tijdelijk op 1 stonden) zorgde voor een positieve 'stress' en zoals ik zelf op voorhand aangaf zou Scary Monsters ft. Tony een taaie coalitie worden. :app: voor hun mooie opmars, na zoveel spelplezier vond ik het bijkomstig dat we de duimen moesten leggen voor hen en Polkaheer & co.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: De Rechte Bananen 2/5/09 Baardegem

Bericht door Devils answer »

SepPuKu schreef:
Rushian schreef:
Big Banana schreef:De klein mannen worden vandaag aan zware lijfstraffen onderworpen en moeten 1000x schrijven ""Ik zal van de mensen hun glas afblijven zolang het niet "ad fundum" is"". Sorry, er zal volgend jaar op gelet worden.
Moet je echt niet te zwaar aan tillen. Het was leuk te zien met welk enthousiasme die gastjes te keer gingen. Er is nog hoop voor onze jeugd!!
Absoluut: het is uiteraard best om licht bij te sturen (zodat iedereen rustig zijn pint kan leegdrinken) maar verder verdienen die gastjes een 10 op hun rapport voor vlijt en inzet :!:

Wat de inhoud van de quiz betreft: zoals je van de Bananen mag verwachten, krijg je iets geserveerd waar je voor of tegen zal zijn. Wie dat nu nog niet weet (nieuwe ploegen niet te na gesproken)... Wil uiteraard niet zeggen dat je niet mag benadrukken dat je 'tegen' bent hee... :wink: ... of dat je bv. fan bent/blijft zoals ondergetekende :headbang:

Het haasje-over tussen de top-3 (hoewel er meer ploegen tijdelijk op 1 stonden) zorgde voor een positieve 'stress' en zoals ik zelf op voorhand aangaf zou Scary Monsters ft. Tony een taaie coalitie worden. :app: voor hun mooie opmars, na zoveel spelplezier vond ik het bijkomstig dat we de duimen moesten leggen voor hen en Polkaheer & co.
Volledig akkoord!

De jonge bediening deed dat prima :app: ! Bij ons ook opgemerkt dat er een zo secuur was om het tafelnummer op de tafel (lag afgedekt) nog even te checken met het nummer op het bestelbriefje bij het in ontvangst nemen... De opvallende jacht op lege glazen stoorde ons niet, ze waren bij ons steeds leeg, en hé: hoe leger de tafel, hoe meer plaats voor euh... inspiratie om toch nog in extremis iets juist in te vullen? :mrgreen:

De quiz zelf zat goed in elkaar, en was zoals aangekondigd "pittig".
Op basis van de antwoorden van vorig jaar (was er toen niet bij) had ik (nog) moeilijker gevreesd.
De extra pauzes stoorden niet, want de timing was prima: ongeveer om middernacht laatste fragment toch. Niet zo lang daarna eindstand...

En ja, het is reeds meermaals opgemerkt, de jongste weken: voor dit soort quizzen "voor gevorderden?" is er zeker een publiek, maar weinigen zullen er nog met hun reguliere ploegsamenstelling op afkomen. Niet noodzakelijk uit vrees om met hun "merknaam" op hun bek te gaan en te zakken in de ranking, maar wel omdat hun vierde man (of nog erger) niet meer mee wil...

Wij hebben ons wel geamuseerd :thumb2: en zijn best blij met onze vierde plaats (de top 3 was outstanding!).
De stressfactor viel best mee, o.a. omdat de theorie tussendoor met mate werd geserveerd.
Bij onze zouden kleurenkopies geen extra punten hebben opgebracht, maar ik kan ploegen wel begrijpen die dit een (klein) minpuntje vonden. Of worden we op dat vlak soms elders teveel verwend? :D
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: De Rechte Bananen 2/5/09 Baardegem

Bericht door DVNO »

Ondanks de moeilijkheidsgraad bleef dit bij mijn tweede deelname een zeer toffe quiz om te spelen. Deze quizzen zijn overduidelijk te hoog gegrepen voor de nederige espen maar ik had aan het einde van de avond toch weer meer dan 10 onbekende nummers op mijn blad staan die ik wel eens van naderbij wil horen en dat is net zo leuk aan deze quizzen, in mijn geval toch: je leert nog eens iets bij. Zoals bv het officieel kortste lied ter wereld: een compleet nutteloos weetje dat de freak in mij ten zeerste bevredigde en ik dus ook met veel plezier zal onthouden. Verder natuurlijk ook wel een aardig pakje goeie muziek gehoord, net als een aardig pakje muziek die ik waarschijnlijk nooit meer zal beluisteren. Maar da’s ook juist mooi aan deze quiz: je weet perfect wat je kan verwachten.
Ook leuk is het feit dat op dergelijke quizzen zaken als age of love en spacefrog gevraagd worden (waarvoor dank!).
Het streepje humor in de muziek kunnen wij wel appreciëren. Mijn dubbelcd van de raggende mannen kwam zelfs eens van pas op een quiz, wie had dat ooit nog durven dromen.

Kortom, ondanks de lijdensweg die deze quiz toch altijd is, komen wij graag nog eens terug om te strijden tegen de lokale helden :) :thumb1:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: De Rechte Bananen 2/5/09 Baardegem

Bericht door straight banana »

kasenco schreef:Gisteren weer eens pijnlijk ondervonden hoe we Francis missen in dit soort quizzen.
Charlie is nog eens bij hem langs geweest maandag, maar hij stopt definitief met het quizzen :cry:
Toen we gisteren op weg waren naar Baardegem kwamen we hem nog tegen tussen Londerzeel en Steenhuffel, maar hij was niet te overhalen om de trip met ons verder te zetten....


Da's inderdaad zeer jammer. Ik herinner mij dat hij één van de vorige edities van onze quiz niet kon meespelen. Achteraf, nadat hij de gevraagde fragmenten gezien had, is hij ons komen zeggen dat hij spijt had dat hij deze quiz gemist had, omdat er veel dingen in zaten die hij zelf goed vond. Hij zou toen o.a. een zaalsolo gehad hebben met een nummer van the Skids.
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: De Rechte Bananen 2/5/09 Baardegem

Bericht door straight banana »

Devil's answer schreef:
... Het was leuk te zien met welk enthousiasme die gastjes te keer gingen. Er is nog hoop voor onze jeugd!!
Absoluut: het is uiteraard best om licht bij te sturen (zodat iedereen rustig zijn pint kan leegdrinken) maar verder verdienen die gastjes een 10 op hun rapport voor vlijt en inzet :!:

...

[/quote]

Volledig akkoord!

De jonge bediening deed dat prima :app: ! Bij ons ook opgemerkt dat er een zo secuur was om het tafelnummer op de tafel (lag afgedekt) nog even te checken met het nummer op het bestelbriefje bij het in ontvangst nemen... [/quote]




The Little Bananas rule! :headbang:
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: De Rechte Bananen 2/5/09 Baardegem

Bericht door Big Banana »

't is af... jullie kunnen alle de volledige analyse terugvinden tussen en na de antwoorden op pagina 1... :banana:
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: De Rechte Bananen 2/5/09 Baardegem

Bericht door vinceluka »

Big Banana schreef:Ronde 3 : MAX-I-MIX

(2) GAT DECOR (1) Passion (1)
GAT DECOR + PASSION : Willy Knelpuntclub & familie
Vreemd dat ik deze niet hebben kunnen thuisbrengen. :think:
Nummer stond namelijk op de weliswaar lange shortlist van de 1ste Scary Monkeyquiz

Kan het zijn dat er zaterdag vrouwelijke vocalen te horen waren in het bewuste fragment?
terwijl ik altijd gedacht heb dat dit een instrumentaal dance-nummer was. :?
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: De Rechte Bananen 2/5/09 Baardegem

Bericht door straight banana »

Big Banana schreef:Ronde 5 : MAX-I-MIX

Tip bij fragment 1 (Quickie) : Het quickie: verleden jaar zat Tiny Tim in de quiz, dit is zowat zijn Schotse tegenhanger.
Een in 2006 overleden zanger, muzikant en humorist die regelmatig opdook in programma’s van John Peel, en ook te zien was in The Magical Mystery Tour- film van the Beatles.

Fragment Uitvoerder Titel
(1) IVOR CUTLER (1) I'm happy (21)
IVOR CUTLER : Clement & de popkenners


Door mij bewonderd cultartiest die nooit op een quiz gevraagd wordt, daarom vroeg ik hem zelf maar. :mrgreen:
Ook Kamagurka is een fan. Wel blij dat Clement en de popkenners me hier van een quizmastersolo redden. :thumb1:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: De Rechte Bananen 2/5/09 Baardegem

Bericht door straight banana »

patrick.tequila schreef:
Klein punt van kritiek: de hoezen vonden we sowieso al moeilijk maar een afdruk in kleur had ons waarschijnlijk toch enkele schamele punten meer opgebracht.

De testprint in kleur zag er fraai uit, maar op de zwart/wit- kopieën gingen inderdaad veel nuances verloren. Kleurenkopieën kon onzen bruinen jammer genoeg niet trekken, verleden jaar raakten we niet uit de kosten en volgens Big Banana was het dit jaar weer op het randje.
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: De Rechte Bananen 2/5/09 Baardegem

Bericht door vinceluka »

straight banana schreef:
Big Banana schreef:Ronde 5 : MAX-I-MIX

Tip bij fragment 1 (Quickie) : Het quickie: verleden jaar zat Tiny Tim in de quiz, dit is zowat zijn Schotse tegenhanger.
Een in 2006 overleden zanger, muzikant en humorist die regelmatig opdook in programma’s van John Peel, en ook te zien was in The Magical Mystery Tour- film van the Beatles.

Fragment Uitvoerder Titel
(1) IVOR CUTLER (1) I'm happy (21)
IVOR CUTLER : Clement & de popkenners

Door mij bewonderd cultartiest die nooit op een quiz gevraagd wordt, daarom vroeg ik hem zelf maar. :mrgreen:
Ook Kamagurka is een fan. Wel blij dat Clement en de popkenners me hier van een quizmastersolo redden. :thumb1:
Danny had 2 namen op zijn kladblaadje staan
die Cutler was er één van, maar die kwam niet op het antwoordblad
Close but no cigar.
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: De Rechte Bananen 2/5/09 Baardegem

Bericht door straight banana »

Big Banana schreef:Theorie 2 : DE HOEZEN

...

(7) LOUVIN BROTHERS (2) Satan is real (2)
LOUVIN BROTHERS : Clement & de popkenners / Willy Knelpunclup & familie
SATAN IS REAL : Clement & de popkenners / Willy Knelpunclup & familie




Duo dat schitterende close harmony/roots/country- platen maakte, maar toch ook bekend (nu ja) voor deze opmerkelijke hoes.
Komt steeds terug op websites die over bizarre hoezen gaan (of in artikelen in tijdschriften over het onderwerp).
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: De Rechte Bananen 2/5/09 Baardegem

Bericht door straight banana »

vinceluka schreef:
Big Banana schreef:Ronde 3 : MAX-I-MIX

(2) GAT DECOR (1) Passion (1)
GAT DECOR + PASSION : Willy Knelpuntclub & familie
Vreemd dat ik deze niet hebben kunnen thuisbrengen. :think:
Nummer stond namelijk op de weliswaar lange shortlist van de 1ste Scary Monkeyquiz

Kan het zijn dat er zaterdag vrouwelijke vocalen te horen waren in het bewuste fragment?
terwijl ik altijd gedacht heb dat dit een instrumentaal dance-nummer was. :?

Zou het begot niet meer weten, ik heb dat ding al uit m'n geheugen gebannen. :mrgreen:

Was gekozen door William, de andere Bananen hadden er nog nooit van gehoord.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: De Rechte Bananen 2/5/09 Baardegem

Bericht door Devils answer »

straight banana schreef:
vinceluka schreef:
Big Banana schreef:Ronde 3 : MAX-I-MIX

(2) GAT DECOR (1) Passion (1)
GAT DECOR + PASSION : Willy Knelpuntclub & familie
Vreemd dat ik deze niet hebben kunnen thuisbrengen. :think:
Nummer stond namelijk op de weliswaar lange shortlist van de 1ste Scary Monkeyquiz

Kan het zijn dat er zaterdag vrouwelijke vocalen te horen waren in het bewuste fragment?
terwijl ik altijd gedacht heb dat dit een instrumentaal dance-nummer was. :?

Zou het begot niet meer weten, ik heb dat ding al uit m'n geheugen gebannen. :mrgreen:

Was gekozen door William, de andere Bananen hadden er nog nooit van gehoord.
Vinceluka, don't mention the war!
:wink:

Schrap die dus ook maar van je shortlist van de 2e Scary Monkeyquiz wat mij betreft...
:twisted:

Waarmee ik ook het positieve nieuws laat horen: "never say never again" is mijn lijfspreuk aan het worden...
Alhoewel... Er zijn grenzen...
:)
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: De Rechte Bananen 2/5/09 Baardegem

Bericht door vinceluka »

Devil's answer schreef: Vinceluka, don't mention the war!
:wink:

Schrap die dus ook maar van je shortlist van de 2e Scary Monkeyquiz wat mij betreft...
:twisted:

Waarmee ik ook het positieve nieuws laat horen: "never say never again" is mijn lijfspreuk aan het worden...
Alhoewel... Er zijn grenzen...
:)
That's the spirit
Het vredesproces wordt binnenkort opgestart :)
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: De Rechte Bananen 2/5/09 Baardegem

Bericht door Rushian »

straight banana schreef: 2 groepen: de "funquizzers" en de topploegen die bestaan uit wereldvreemde nerds en strebers die dag en nacht blokken, enkel om een plaatsje hoger in een quiz te eindigen.
Ik reken mezelf tot een categorie ergens daartussenin.
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Plaats reactie