Eigenzinnige muziekquiz - Sint-Niklaas - 11-04-09

Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Eigenzinnige muziekquiz - Sint-Niklaas - 11-04-09

Bericht door Devils answer »

Meer dan andere organisatoren komen de makers van de Eigenzinnige Muziekquiz in Sint-Niklaas uit voor wat ze voorschotelen :app: , maar (voor onze eerste deelname) valt dat minder erg uit dan verwacht!

Het werd best een pittige quiz, met weinig hits, opvallend veel punkgeweld, maar tussendoor toch wel gesmaakte en toch wel toegankelijke muziek (sorry, punks! :headbang: ), gekozen uit een brede waaier, waarbij het opviel dat niet enkel Stubru werd aangeboord maar ook Radio 1. Volgens mij een pluspunt! :thumb1:

14 ploegen "slechts", maar eerlijk gezegd weet ik niet waar de eventuele 5-6 bijkomende ploegen hadden moeten zitten in het zaaltje daar. Nu hadden we wat last van rumoer en veelvuldige pogingen tot afkijken van onze buren (neen, niet jullie, Polkaheer & co)...

Onze ploeg (vierde plaats na laureaat Would-be-Monkees en ex-aequo tweedes Rechte Bananen en Sticky Fingers) vond het een "goeie, veelzijdige quiz", voor herhaling vatbaar.

Enkele puntjes vatbaar voor optimalisatie:
- ook voor gelegenheidsploegen (die er wel degelijk waren) uitleggen wat een "kettingreeks" is (onze buren vroegen het na 5 fragmenten aan ons)
- bij de hoezenreeks duidelijk nog eens omroepen (mogelijk gemist door ons?) dat niet de titel van het album werd gevraagd, maar wel het eerste nummer van die CD (stond wel zo in de hoofding van het antwoordblad, okee...)
- bij het afroepen van de punten enkel punten meedelen en daarna een interpretatie van de scores of evolutie (neem het van mij aan: met wat geluid uit de zaal is het al moeilijk genoeg om alles bij te houden), ook al werd het professioneel meegedeeld (we vermoeden een voormalig of nog actief radiopresentator in Progres-Filip)
- feedback op vermeende gemiste punten ("klachten") onduidelijk tot onbestaande - dat is op sommige quizzen die collega Kasenco als "Kermisquizzen" catalogeert toch wel beter georganiseerd, hoor

Enfin, wij plannen alvast deze quiz (zonder ambitie deze ooit te winnen) preferentieel op onze kalender 2010...
Met voorbehoud van wereldoorlogen, natuurrampen en andere familiale aangelegenheden uiteraard. :twisted:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Eigenzinnige muziekquiz - Sint-Niklaas - 11-04-09

Bericht door kasenco »

Devil's answer schreef:- feedback op vermeende gemiste punten ("klachten") onduidelijk tot onbestaande - dat is op sommige quizzen die collega Kasenco als "Kermisquizzen" catalogeert toch wel beter georganiseerd, hoor
Ik begrijp echt niet wat je hiermee bedoelt, je merkte dat ook op bij mijn quiz. Zou je willen dat iemand persoonlijk aan tafel komt met de antwoordbladen? Dat gebeurt inderdaad op sommige quizzen, maar dan moet je wel volk genoeg hebben om dit ook allemaal te doen. En geloof me, klachten worden wel degelijk nagekeken en de punten gecorrigeerd, indien nodig. Dat gebeurde ook op mijn quiz en daar werd dan nog heel ruim verbeterd, bij de toppers gebeurde dat iets strenger..... Ik denk dat het op een quiz wel eerlijker gebeurt dan op een schoolexamen waar ik nooit mijn antwoorden heb mogen verifiëren..... :wink:

En wat betreft de feedback op de 'kermisquizzen'.... er is daar misschien wel feedback, maar die hebben dan soms een verkeerd antwoord op hun blad staan en komen je dan nog de levieten lezen..... :wink: met als gevolg dat je het punt waar je recht op hebt toch niet krijgt.... (hun argument is dan: we kunnen het andere antwoord dan nog niet afkeuren voor de andere ploegen.....)
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Eigenzinnige muziekquiz - Sint-Niklaas - 11-04-09

Bericht door kasenco »

De quiz zelf vond ik persoonlijk een van de moeilijkste edities tot nu toe en we eindigden ook pas 10e. Elk jaar zakken we wel een aantal plaatsen tot we helemaal in de kelder zullen belanden.... Al moet ik wel zeggen dat de reeksen goed in elkaar zaten, alleen jammer dat de theorievragen in de ABC-ronde niet in de juiste volgorde werden gezet zodat je beter kon elimineren en/of gokken.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Eigenzinnige muziekquiz - Sint-Niklaas - 11-04-09

Bericht door Tonyvdb »

REGELRECHTE SCHANDE DEZE QUIZ ...
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Eigenzinnige muziekquiz - Sint-Niklaas - 11-04-09

Bericht door Tonyvdb »

... dat hier niet meer ploegen op afkomen ... 8)

Toch maar nog eens proberen, Filip, om volgend jaar een goede datum te vinden (= geen 'concurrentie') en te
gaan voor 20 ploegen. De afwezigen hadden heel erg ongelijk.

Topquiz, goed en clever in elkaar gestoken, met kennis van zaken en liefde voor muziek : TOPQUIZ !


:thumb1:
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: Eigenzinnige muziekquiz - Sint-Niklaas - 11-04-09

Bericht door Rushian »

Tonyvdb schreef:... dat hier niet meer ploegen op afkomen ... 8)

Toch maar nog eens proberen, Filip, om volgend jaar een goede datum te vinden (= geen 'concurrentie') en te
gaan voor 20 ploegen. De afwezigen hadden heel erg ongelijk.

Topquiz, goed en clever in elkaar gestoken, met kennis van zaken en liefde voor muziek : TOPQUIZ !

:thumb1:
Als ik dit zo lees, was dit waarschijnlijk ook geen quiz voor B-4s, maar we konden ons niet minder amuseren dan in Deinze, vermoed ik.
Die ploegen die afwezig waren in Deinze, hadden GROOT GELIJK.
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
kwissetiers
One Hit Wonder
Berichten: 98
Lid geworden op: do 08 jan 2009, 11:28
Locatie: Willebroek

Re: Eigenzinnige muziekquiz - Sint-Niklaas - 11-04-09

Bericht door kwissetiers »

voor mij was deze kwis véél te moeilijk en de kans dat de kwissetiers hier ooit aan zouden deelnemen is dan ook heel erg klein, niet omdat we bang zijn om aan moeilijkere kwissen mee te doen, want minstens de helft van de kwissen op het forum valt daar voor ons onder :-D, maar een kwis waar ik zelf amper 15 punten op zou halen ... net iets te veel van het goeie (of slechte ;-))

Maar toch had ik een leuk avondje gisteren en mocht ik dan ook aanschuiven met 3 slimme en toffe mensen; Luc, Dirk en Rik, bedankt om mijn aanwezigheid te tolereren, het was leuk om jullie van drinken te voorzien :lol:

En ik kan best begrijpen dat dit voor veel kwisploegen een goed gesmaakte kwis is, heb ook wel leuke fragmenten gehoord. De moeilijkheidsgraad er even naast gelaten, heb ik dus wel genoten van deze kwis en het feit dat ik me even mocht begeven tussen de toppers van de kwissen :banana:
Maar tenzij dat ik terug mag aanschuiven bij slimme kwissers denk ik niet dat ik er volgend jaar zal bij zijn :) want voor gelegenheidsploegen is dit echt niet te doen
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: Eigenzinnige muziekquiz - Sint-Niklaas - 11-04-09

Bericht door Rock Monsieur »

Rushian schreef:
Tonyvdb schreef:... dat hier niet meer ploegen op afkomen ... 8)

Toch maar nog eens proberen, Filip, om volgend jaar een goede datum te vinden (= geen 'concurrentie') en te
gaan voor 20 ploegen. De afwezigen hadden heel erg ongelijk.

Topquiz, goed en clever in elkaar gestoken, met kennis van zaken en liefde voor muziek : TOPQUIZ !

:thumb1:
Als ik dit zo lees, was dit waarschijnlijk ook geen quiz voor B-4s, maar we konden ons niet minder amuseren dan in Deinze, vermoed ik.
Die ploegen die afwezig waren in Deinze, hadden GROOT GELIJK.
Concurrentie met de quiz in Deinze zal er in ieder geval niet meer zijn. Cultuurschok houdt er namelijk mee op. Na 6 edities wilden ze gisterenavond eindigen in schoonheid.
Persoonlijk vind ik dat jammer, want de quiz in Deinze vond ik meestal wel aangenaam. Maar daarover meer op een andere thread.
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Re: Eigenzinnige muziekquiz - Sint-Niklaas - 11-04-09

Bericht door progres »

dit is de eindstand van de quiz

01 would-be monkees: 305/380
02 rechte bananen: 301
03 sticky fingers: 301
04 sympathie vur den duvel: 293
05 polkaheer en co: 288
06 jan piet joris: 271
07 willy jr & knelpuntklup: 262
08 tequila overdrive: 257
09 toni servi big band: 254
10 fabkwiskasfour: 253
11 de vier koningen: 187
12 ABoriginal: 180
13 iets met rijst: 171
14 de vijf: 122
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Eigenzinnige muziekquiz - Sint-Niklaas - 11-04-09

Bericht door Devils answer »

kasenco schreef:
Devil's answer schreef:- feedback op vermeende gemiste punten ("klachten") onduidelijk tot onbestaande - dat is op sommige quizzen die collega Kasenco als "Kermisquizzen" catalogeert toch wel beter georganiseerd, hoor
Ik begrijp echt niet wat je hiermee bedoelt, je merkte dat ook op bij mijn quiz. Zou je willen dat iemand persoonlijk aan tafel komt met de antwoordbladen? Dat gebeurt inderdaad op sommige quizzen, maar dan moet je wel volk genoeg hebben om dit ook allemaal te doen. En geloof me, klachten worden wel degelijk nagekeken en de punten gecorrigeerd, indien nodig. Dat gebeurde ook op mijn quiz en daar werd dan nog heel ruim verbeterd, bij de toppers gebeurde dat iets strenger..... Ik denk dat het op een quiz wel eerlijker gebeurt dan op een schoolexamen waar ik nooit mijn antwoorden heb mogen verifiëren..... :wink:

En wat betreft de feedback op de 'kermisquizzen'.... er is daar misschien wel feedback, maar die hebben dan soms een verkeerd antwoord op hun blad staan en komen je dan nog de levieten lezen..... :wink: met als gevolg dat je het punt waar je recht op hebt toch niet krijgt.... (hun argument is dan: we kunnen het andere antwoord dan nog niet afkeuren voor de andere ploegen.....)
Ik denk dat je heel snel zou weten wat ik bedoel als Kas & the Sultans ooit in het ongewisse worden gelaten wat betreft een vraag om de behaalde score voor een of meer bepaalde reeksen nog eens na te kijken.
Op de Kasenco-quiz werd nogal terloops bij de scoreafroeping (lang na de eerste opmerking op ons blad onderaan) gezegd dat we "hier of daar" wat punten hadden bijgekregen.
Een behandeling met een vliegende brigade die de tafels afloopt is inderdaad een luxe die niet hoeft, maar het minste lijkt me toch dat de info duidelijk zegt over welke rondes het gaat/ging.
Gisteren hoorden we voor andere ploegen zo weliswaar vermeend gemiste punten aanvaard of geweigerd, maar wij bleven twee keer vergeefs wachten.
Ik denk dat jullie dat ook niet zo ideaal of leuk zouden vinden, ook al blijkt het achteraf niets meer te veranderen aan de plaats in de eindstand (waarin we de punten in extremis toch kregen, toen ik ermee naar Filip stapte (hetgeen nochtans niet mijn gewoonte is)). De punten van de laatste reeks(en) werden zowel vorige week als gisteren keurig tijdig ter controle voorgelegd... Daar heb ik alleszins geen klachten over. :thumb2:

Maar als jij dit zo laconiek minimaliseert, en de meelezers/kandidaatquizmasters worden daardoor overtuigd, komt het vroeg of laat ook op jullie bord terecht als een betreurde "tip tot optimalisatie" van een goeie quiz...
Of jullie het op dat moment nog zo voorzichtig/positief als ik zullen verwoorden, hoop ik voor de organisator... :twisted:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Eigenzinnige muziekquiz - Sint-Niklaas - 11-04-09

Bericht door kasenco »

Alle klachten werden vorige week degelijk nagekeken en de punten toegekend zoals het hoort, maar als je dan echt wil weten of je een extra punt hebt gekregen op reeks 1: neen. Zoals je op het topic van de Kas & Co quiz kan lezen werd het antwoord 'Sylvester' niet goedgekeurd, maar als ik alle klachten door de micro moest toelichten, dan was de quiz pas gedaan om 2 uur :wink: En de verbeterde scores werden steeds bij de score-afroeping vermeld en dit ging dan meestal om de reeks ervoor en niet van 2 of 3 reeksen eerder, op misschien 1 uitzondering na en de respectievelijke ploegen wisten dan wel om welke reeks het ging, tenzij je natuurlijk de punten van elke reeks gaat betwisten onderaan het blad. Maar het is gemakkelijk om 'kritieken' en besprekingen te formuleren, ook al is het niet slecht bedoeld en daar ben ik zeker van overtuigd, ik ken je wel.
Als je ooit eens zelf een quiz zou organiseren, en daar wacht ik al lang op, zal je merken dat dat niet zo gemakkelijk is.
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: Eigenzinnige muziekquiz - Sint-Niklaas - 11-04-09

Bericht door straight banana »

Tonyvdb schreef:
...

Topquiz, goed en clever in elkaar gestoken, met kennis van zaken en liefde voor muziek : TOPQUIZ !


:thumb1:

Absoluut!

Als dit een "nichequiz" is, dan is het toevallig mijn niche.

Dit blijft mijn favoriete quiz, omdat de muziek die hier gespeeld wordt het meest aansluit bij de dingen die ik thuis zelf draai.
Deze editie vond ik zelfs nog leuker dan die van vorig jaar. :thumb2:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: Eigenzinnige muziekquiz - Sint-Niklaas - 11-04-09

Bericht door straight banana »

progres schreef:dit is de eindstand van de quiz

01 would-be monkees: 305/380
02 rechte bananen: 301
03 sticky fingers: 301
04 sympathie vur den duvel: 293
05 polkaheer en co: 288
06 jan piet joris: 271
07 willy jr & knelpuntklup: 262
08 tequila overdrive: 257
09 toni servi big band: 254
10 fabkwiskasfour: 253
11 de vier koningen: 187
12 ABoriginal: 180
13 iets met rijst: 171
14 de vijf: 122


En Filip, krijgen we dit jaar spoedig een (korte) analyse of moeten we er eerst weer drie dagen over zeuren op het forum? :mrgreen: :wink:

Je hoeft niet per se elk antwoord te gaan bekijken, maar enige info over de moeilijkere fragmenten die maar een paar keer herkend zijn zou toch welkom zijn.
Er zaten toch een aantal dingen in waarvan veel mensen zich afvragen hoe veel juiste antwoorden ze opleverden.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Eigenzinnige muziekquiz - Sint-Niklaas - 11-04-09

Bericht door Devils answer »

kasenco schreef:Alle klachten werden vorige week degelijk nagekeken en de punten toegekend zoals het hoort, maar als je dan echt wil weten of je een extra punt hebt gekregen op reeks 1: neen. Zoals je op het topic van de Kas & Co quiz kan lezen werd het antwoord 'Sylvester' niet goedgekeurd, ...
Dat hadden we zélf ook fout gerekend, hoor. We kunnen ons ergens anders in die reeks vergist hebben.

Never mind, we hebben al vaak het geluk gehad om nooit op een avond punten te moeten contesteren. Meestal klopt alles...
Misschien zijn we louter toevallig "nieuwe klanten" de laatste weken, die moeten wennen aan ieders huisstijl...
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: Eigenzinnige muziekquiz - Sint-Niklaas - 11-04-09

Bericht door straight banana »

Devil's answer schreef:
...


- bij de hoezenreeks duidelijk nog eens omroepen (mogelijk gemist door ons?) dat niet de titel van het album werd gevraagd, maar wel het eerste nummer van die CD (stond wel zo in de hoofding van het antwoordblad, okee...)
...

Het stond inderdaad op het antwoordblad, maar de macht der gewoonte...
Ook wij hadden eerst de albumtitels staan, maar dit werd rechtgezet. Filip heeft het daarna wel degelijk omgeroepen, zelfs met de opmerking dat het meestal om de single ging, maar dat is een paar ploegen ontgaan. Grootste slachtoffer was ongetwijfeld Sticky Fingers, die hier heel wat punten verloren. En als je dan bedenkt dat ze op 4 puntjes van de winnaars eindigden...
Plaats reactie