6e Muziekquiz Cultuurschock 11/04 Deinze

cultuurschok
Fan
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 13 apr 2008, 17:47

Re: 6e Muziekquiz Cultuurschock 11/04 Deinze

Bericht door cultuurschok »

Het uitgangspunt van de muziekquiz van Cultuurschok is zoveel mogelijk rekening houden met hun doelpubliek. Hierbij hebben we maar 1 doelstelling: de mensen die de moeite doen om een team samen te stellen, zich in te schrijven en drankjes te consumeren, een leuke avond te bezorgen. Onze samenstelling, dus muziekfragmenten en formats waarin we de vragen gieten, stellen we af op dit publiek. Noem het de grootste gemene deler of een "onmogelijke" verzoening tussen de gelegenheids- en circuitploegen.

De reacties van Testedoenne en B4's begrijp ik eerlijk gezegd niet zo goed.
Dit was de 6de editie van onze muziekquiz. Testedoenne nam hier 6 keer deel (en heeft zelf een editie gewonnen!!), dus weten ze wel degelijk aan wat ze zich mogen verwachten. Idem voor B4's, die ook niet aan hun proefstuk toe waren.

Wat "goede" of "slechte" muziek is, weet ik niet. Ik kan en wil niet oordelen over persoonlijke beleving van muziek. Termen goed of slecht doen hier niet ter zake. Mijn beleving van muziek is anders dan de jouwe en de jouwe nog eens verschillend van andere personen. Ik heb hier alle respect voor en stel er mij voor de rest geen vragen bij. Er wordt zoveel muziek gemaakt, dat het aanbod rijkelijk is en dat er zeker voor iedereen wat wils is.

Idem: wat is een gemakkelijke of moeilijke vraag?

Ik herinner me dat we enkele edities geleden nieuwsberichten lieten horen waarvan de persoonsnaam was weggebiept. Met de omschrijving kon je de persoonsnaam vinden. Een van de antwoorden was Clement Seymour "Sir Coxsone" Dodd. Resultaat 1 ploeg op 40 gaf het correcte antwoord. Gevolg: heel wat boze blikken die me een hoop arrogantie verweten.

Door 6 edities te organiseren leert de ervaring ons dat we dergelijke vragen niet moeten stellen. Zeker niet als er maar 6 circuitploegen deelnemen en dat dus het grootste deel (35 ploegen) gelegenheidsploegen zijn.

Dat onze quiz zo'n felle reacties uitlokt, en dan nog van mensen die zelf een quiz organiseren, valt te betreuren. De reacties van de andere mensen spreken dan ook voor zich. Aan de B4's quiz in Aalter Brug, de Testedoenne quiz in de voetbalkantine heeft Cultuurschok ook al eens meegedaan. Een topavond was het gezien onze uitslag (ergens achteraan) zeker niet. In sommige zaken konden we ons ook niet vinden, maar dit vinden wij geen reden om een quiz schaamteloos af te breken. Hoewel het overgrote deel van de muziek me niet lag, heb ik toen wel muziekjes ontdekt (waar ik later de elpee van heb gekocht, die regelmatig nog eens speelt) en organisatorisch heb ik goed gekeken.

Rock Monsieur Filip belicht terecht enkele negatieve punten. Originaliteit is een streefdoel, maar lukt niet altijd meer. Rondes Eurosong, film en dans zijn vooral bedoeld voor die andere 35 ploegen... en zijn jullie waarschijnlijk al beu. Dit is dan ook de beweegreden om er mee te stoppen. Om opnieuw 16 rondes samen te stellen, waarbij we de boel moeten forceren, heeft geen zin...

Ik wil hierbij ook iedereen bedanken voor hun aanwezigheid over alle edities heen. Wij hebben ons geamuseerd en onthouden dat deze editie 39 keer 4 man zich wel super geamuseerd heeft... dus is ons doel wel degelijk geslaagd!

Groet en tot ergens "te velde"
Olivier
Cultuurschok vzw - Deinze
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 6e Muziekquiz Cultuurschock 11/04 Deinze

Bericht door Rubby »

Devil's answer schreef:Waarop ik jammer genoeg forfait zal moeten geven, Buddy...
Maar wij zorgen dan wel voor twee teams :shock: "Testedoene" en "cafe Max", als dat al geen foute namen zijn :mrgreen:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 6e Muziekquiz Cultuurschock 11/04 Deinze

Bericht door Rubby »

cultuurschok schreef: Testedoenne nam hier 6 keer deel (en heeft zelf een editie gewonnen!!), dus weten ze wel degelijk aan wat ze zich mogen verwachten.
Mss nog eventjes aanhalen dat het voor testedoene mijn eerste keer was dat ik hier deelnam en mijn verwachtingen een beetje anders waren, op de organisatie daarentegen niets aan te merken, daar kunnen we in Bellem nog altijd iets van leren (zaal, geluid, ... :thumb2: )
Filip Rock Ms was er mss inderdaad nog het dichtste bij: iets te veel zaken die al eens gedaan zijn (en ook werden opgevuld met de gekende nummers).
Hopelijk ontneemt mijn reactie niet jullie goesting om ooit nog eens "te velde" aan een quiz deel te nemen. :salut:
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: 6e Muziekquiz Cultuurschock 11/04 Deinze

Bericht door Rock Monsieur »

cultuurschok schreef:Rock Monsieur Filip belicht terecht enkele negatieve punten. Originaliteit is een streefdoel, maar lukt niet altijd meer. Rondes Eurosong, film en dans zijn vooral bedoeld voor die andere 35 ploegen... en zijn jullie waarschijnlijk al beu. Dit is dan ook de beweegreden om er mee te stoppen. Om opnieuw 16 rondes samen te stellen, waarbij we de boel moeten forceren, heeft geen zin...
Ik wil de 'negatieve' punten zelf nog wat nuanceren. Ik somde deze punten vooral op als mogelijke punten waaraan de andere ploegen zich misschien geërgerd hebben.
Een 2-tal van dergelijke rondes zijn voor mij absoluut geen probleem en zorgen vaak voor een ietwat luchtige afwisseling van de andere (meestal zwaardere) rondes.
Zelf had ik er niet meteen last van, al mochten er voor mij wel 1-2 van die luchtigere rondes minder zijn.
In onze zoektocht naar 'originaliteit' hebben wij 2 jaar geleden ook wel een paar fouten gemaakt door teveel rondes te willen koppelen aan 'algemene kennis'. Een formule waar we dit jaar zo goed als vanaf gestapt zijn.

Ik vind het heel jammer dat Cultuurschok beslist heeft om in de toekomst geen quiz meer te organiseren. Hun besluit stond reeds vast voor de laatste editie van de quiz en dus voor de paar negatieve opmerkingen op dit forum. Mocht het eerste een gevolg geweest zijn van het tweede, dan zou dat een heel jammere zaak geweest zijn.

Ik begrijp het standpunt om te willen eindige in schoonheid. Anderzijds ... er is niemand die zegt dat een quiz ieder jaar opnieuw weer met nieuwe en creatieve reeksen moet afkomen om 'goed' bevonden te worden.

Rock Monsieur viert dit jaar zijn 10e verjaardag. Ik was oorspronkelijk van plan om bij onze nieuwe quiz (op zaterdag 6 juni) een soort 'BEST OF' compilatie te maken. T.t.z. de leukste reeksen die op onze vorige edities aan bod kwamen nog eens compileren in 1 quiz, weliswaar met nieuwe fragmenten. Ik ben van dit idee afgestapt omdat ik vind dat we momenteel nog voldoende stof hebben voor nieuwe thema's.
Ik wil maar zeggen dat de quiz van Cultuurschok volgens mij nog steeds een reden van bestaan heeft ook al is het allemaal een beetje minder 'nieuw' of 'creatief'.
Het beste bewijs daarvan zijn de 41 ploegen die zaterdag deelnamen aan jullie quiz.
Bekijk de quizzen van het voorbije jaar maar eens ... er zijn er weinig die zo'n talrijk deelnemersveld kunnen voorleggen.
country trash
Groupie
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 30 nov 2007, 21:32

Re: 6e Muziekquiz Cultuurschock 11/04 Deinze

Bericht door country trash »

Afbeelding

Jezus wat een gezeik. En 't zijn altijd de namen die je op elke quiz tegenkomt die zitten te zagen, zien jullie dan niet in hoe belachelijk jullie commentaar is? Hoe kan je nu van een QUIZ verwachten dat ze enkel (in jullie ogen) 'cultureel verantwoorde muziek' vragen. Ik heb persoonlijk een hekel aan wielrennen, realityshows, films en rsca anderlecht, als ik dan aan een gewone kwis meedoe kan ik toch ook niet eisen dat ze daar geen vragen over stellen, omdat ik dat kutthema's vind?
Dat je op een FUIF klaagt dat de muziek je ding niet is, ok tot daar aan toe, maar op een QUIZ??? Hoe nerdy kan je zijn :thumb1:
Muzikaal is de quiz in Deinze ook niet mijn ding, ik hou enorm van industrial, noise, neofolk en electro (genres die praktisch op geen enkele quiz uitvoerig aan bod komen) maar hoor je mij klagen? Ik vind de quiz in Deinze een van de betere qua presentatie, ok de mopjes van de presentator zijn soms wat belegen, maar het feit dat hij niet alles in sneltreintempo afratelt, wat zo wel is op de overige quizzen die we soms doen, vind ik al een pluspunt.
Wij doen niet zo heel veel quizzen omdat we het voor de fun doen, en niet om in een klassement te staan. Daarom dat we ook met 3 blijven, er is ons al gezegd dat we naar een 4de man moeten zoeken om nog betere resultaten te halen.
Wel dat interesseert ons niet. Met ons drieën weten we toch meestal hoge ogen te gooien en eindigen we vaak boven 'routiné's'.
Waarmee ik maar wil zeggen dat al die zagers zich misschien eens moeten afvragen of ze het nog wel voor de fun doen, of enkel maar met statistiekjes bezig zijn. Dus: halt aan het elitair gezeik!
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 6e Muziekquiz Cultuurschock 11/04 Deinze

Bericht door Tonyvdb »

country trash schreef:Afbeelding

Jezus wat een gezeik. En 't zijn altijd de namen die je op elke quiz tegenkomt die zitten te zagen, zien jullie dan niet in hoe belachelijk jullie commentaar is? Hoe kan je nu van een QUIZ verwachten dat ze enkel (in jullie ogen) 'cultureel verantwoorde muziek' vragen. Ik heb persoonlijk een hekel aan wielrennen, realityshows, films en rsca anderlecht, als ik dan aan een gewone kwis meedoe kan ik toch ook niet eisen dat ze daar geen vragen over stellen, omdat ik dat kutthema's vind?
Dat je op een FUIF klaagt dat de muziek je ding niet is, ok tot daar aan toe, maar op een QUIZ??? Hoe nerdy kan je zijn :thumb1:
Muzikaal is de quiz in Deinze ook niet mijn ding, ik hou enorm van industrial, noise, neofolk en electro (genres die praktisch op geen enkele quiz uitvoerig aan bod komen) maar hoor je mij klagen? Ik vind de quiz in Deinze een van de betere qua presentatie, ok de mopjes van de presentator zijn soms wat belegen, maar het feit dat hij niet alles in sneltreintempo afratelt, wat zo wel is op de overige quizzen die we soms doen, vind ik al een pluspunt.
Wij doen niet zo heel veel quizzen omdat we het voor de fun doen, en niet om in een klassement te staan. Daarom dat we ook met 3 blijven, er is ons al gezegd dat we naar een 4de man moeten zoeken om nog betere resultaten te halen.
Wel dat interesseert ons niet. Met ons drieën weten we toch meestal hoge ogen te gooien en eindigen we vaak boven 'routiné's'.
Waarmee ik maar wil zeggen dat al die zagers zich misschien eens moeten afvragen of ze het nog wel voor de fun doen, of enkel maar met statistiekjes bezig zijn. Dus: halt aan het elitair gezeik!
dat is gesproken !

en Country Trash speelt niet alleen slechts met drie, ze bestaan dan nog eens voor twee derde uit vrouwen :twisted: :wink:
country trash
Groupie
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 30 nov 2007, 21:32

Re: 6e Muziekquiz Cultuurschock 11/04 Deinze

Bericht door country trash »

sterker nog:
2/3 vrouwen
1/3 limburger

:think:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 6e Muziekquiz Cultuurschock 11/04 Deinze

Bericht door Tonyvdb »

country trash schreef:sterker nog:
2/3 vrouwen
1/3 limburger

:think:
misschien wil er gewoon niemand als vierde meegaan :P
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: 6e Muziekquiz Cultuurschock 11/04 Deinze

Bericht door One good reason »

Tonyvdb schreef:
country trash schreef:sterker nog:
2/3 vrouwen
1/3 limburger

:think:
misschien wil er gewoon niemand als vierde meegaan :P
Na de gekruide commentaar hierboven te hebben gelezen, stel ik me wel kandidaat mochten ze ooit iemand nodig hebben ... :app:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 6e Muziekquiz Cultuurschock 11/04 Deinze

Bericht door Rubby »

country trash schreef: Jezus wat een gezeik. En 't zijn altijd de namen die je op elke quiz tegenkomt die zitten te zagen, zien jullie dan niet in hoe belachelijk jullie commentaar is? halt aan het elitair gezeik!
Ok, bedankt voor het compliment, het was de eerste maal dat ik mij eens "wat negatiever" uitlaat over een quiz.
Ik hou allesbehalve van het elitaire gedoe, laat dat duidelijk zijn. :roll:
Blijkbaar heb je mijn naam dus al dikwijls negatieve kritiek zien spuien, helaas vind ik hem niet direct terug bij andere quizbesprekingen :cry:
GG
Lead Singer
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 22 aug 2007, 20:32

Re: 6e Muziekquiz Cultuurschock 11/04 Deinze

Bericht door GG »

country trash schreef:Afbeelding

Jezus wat een gezeik. En 't zijn altijd de namen die je op elke quiz tegenkomt die zitten te zagen, zien jullie dan niet in hoe belachelijk jullie commentaar is? Hoe kan je nu van een QUIZ verwachten dat ze enkel (in jullie ogen) 'cultureel verantwoorde muziek' vragen. Ik heb persoonlijk een hekel aan wielrennen, realityshows, films en rsca anderlecht, als ik dan aan een gewone kwis meedoe kan ik toch ook niet eisen dat ze daar geen vragen over stellen, omdat ik dat kutthema's vind?
Dat je op een FUIF klaagt dat de muziek je ding niet is, ok tot daar aan toe, maar op een QUIZ??? Hoe nerdy kan je zijn :thumb1:
Muzikaal is de quiz in Deinze ook niet mijn ding, ik hou enorm van industrial, noise, neofolk en electro (genres die praktisch op geen enkele quiz uitvoerig aan bod komen) maar hoor je mij klagen? Ik vind de quiz in Deinze een van de betere qua presentatie, ok de mopjes van de presentator zijn soms wat belegen, maar het feit dat hij niet alles in sneltreintempo afratelt, wat zo wel is op de overige quizzen die we soms doen, vind ik al een pluspunt.
Wij doen niet zo heel veel quizzen omdat we het voor de fun doen, en niet om in een klassement te staan. Daarom dat we ook met 3 blijven, er is ons al gezegd dat we naar een 4de man moeten zoeken om nog betere resultaten te halen.
Wel dat interesseert ons niet. Met ons drieën weten we toch meestal hoge ogen te gooien en eindigen we vaak boven 'routiné's'.
Waarmee ik maar wil zeggen dat al die zagers zich misschien eens moeten afvragen of ze het nog wel voor de fun doen, of enkel maar met statistiekjes bezig zijn. Dus: halt aan het elitair gezeik!
Dit is één van de redenen waarom ik praktisch niet meer te zien ben op de muziekquizzen. Al dat gezeik op dit forum hangt me mijn keel uit. Waar is de tijd dat het gewoon lol maken was, nu met die ranking is het zo'n strevers gedoe geworden. En de quizzen moeten altijd maar moeilijker en moeilijker zijn om toch te kunnen tonen hoe goed we zijn (ook wij maken die fout). Je moet eens het aantal deelnemers bekijken van de quizzen. Praktisch iedere quiz (ook bij ons) gaat er op achteruit (hoe zou dat komen?). Hoeveel gelegenheidsploegen zijn er al mee gestopt opdat ze zich zitten te vervelen op een quiz en fragmenten horen die ze nog nooit gehoord hebben (enkel en alleen om die paar topquizploegen een plezier te doen). Ik vind een quiz altijd leuk als ik teminste al eens het fragment gehoord heb maar moet het daarom nog niet kennen. Maar een quiz doen waarin je in een reeks maar 2 of 3 fragmenten al van gehoord heb, ja dan is je zin om te quizzen vlug over. Ben aan het overwegen om de muziekquiz in mei een laatste keer dit jaar te laten doorgaan opdat wij toch geen publiek hebben om een iets moeilijkere quiz te spelen.
Verschillende ploegen hebben me al laten weten dat ze niet meedoen in mei omdat ze het te moeilijk vinden.
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: 6e Muziekquiz Cultuurschock 11/04 Deinze

Bericht door bart depauw »

Niet overdrijven hé gasten.

Er zijn nog nooit zoveel muziekquizzen geweest als er nu zijn, en ook nog nooit zoveel mensen ermee bezig geweest, voor de gelegenheid of als hobby. (Want wie zou het zodanig ernstig nemen om het ooit als professioneel te kunnen zien?)
En is dat dan niet positief? Men spreekt hier wel eens van een oververzadiging, maar volgens mij is het een groeiproces, en heeft elke quiz heeft zijn eigenheid en bestaansreden en als die maar voldoende wordt aangekondigd vindt elke quiz zijn publiek. En voor de ene quiz komen mensen af van de andere kant van 't land, naar de andere enkel uit de streek. So what.

Toen ik deze website opstartte, ging ik ervan uit nooit meer dan 200 geregistreerde gebruikers te halen. Want, zo redeneerde ik, als er heel ruim gerekend 50 actieve ploegen in vlaanderen zijn x 4 spelers, maakt 200 leden. Wat blijkt, nu zijn er straks 300 users van het forum. De lijst in de database van ploegen die in de afgelopen paar jaar aan een quiz deelnamen is zo'n paar duizend namen lang.

Mensen die de zinsnede 'Waar is de tijd van ...' in de mond nemen hebben volgens mij iets teveel last van nostalgitis dan goed voor ze is.
Natuurlijk zorgt het online publiceren van vragen/antwoorden/uitslagen/rangschikking/.. voor een extrapolatie, maar daar kan je nu eenmaal niet meer omheen. Trouwens, is één van de aspecten van quizzen dan niet het tonen van je kennis, er mee in competitie gaan? Laat ons elkaar geen Liesbeth noemen hé.

Maar als ik zie wat deze site en vooral het forum (want de site met zijn ranking is echt wel bijzaak) doet; o.a. organisatoren hun quiz erop laten aankondigen en inschrijvingen noteren, mensen op zoek naar een ploeg om er aan mee te doen samenbrengen, afspreken om er naar te carpoolen, er eindeloos over voor- en na te lullen, enz. dan neem ik er graag die paar neveneffecten bij.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 6e Muziekquiz Cultuurschock 11/04 Deinze

Bericht door Tonyvdb »

gelul op het forum?

Om de zoveel tijd ontstaat hier een heen- en weergescheld tussen fans van moeilijke en die van makkelijkere quizzen ... dit keer was de aanleiding iemand die de term 'kermisquiz' bezigde, en dan blijkbaar nog niet eens met 'kwaad opzet' ...
Voor de één ben je een oen omdat je net graag Bob Dylan of Johnny White hoort, voor de andere ben je de pineut als je durft zeggen dat je die dan weer niet lust.

Man man, wat een tijdverlies toch telkens weer.


Het enige wat telt :
iedereen geeft de quiz die hij wil en iedereen gaat naar de quiz die hij wil en vond je het geen goede quiz, ga dan gewoon niet terug de volgende keer.
Dat is de bottomline.

En quizzen worden niet moeilijker, hoor : die die moeilijk zijn, blijven moeilijk en vice versa : er komen er gewoon veel quizzen bij de laatste tijd, maar er zijn echt wel meer makkelijke(re) dan moeilijke(re) quizzen, check de agenda maar eens : er wordt gewoon veel meer nagekaart over moeilijke(re) quizzen ...




Voor de rest : leve het forum !
country trash
Groupie
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 30 nov 2007, 21:32

Re: 6e Muziekquiz Cultuurschock 11/04 Deinze

Bericht door country trash »

Rubby schreef:
country trash schreef: Jezus wat een gezeik. En 't zijn altijd de namen die je op elke quiz tegenkomt die zitten te zagen, zien jullie dan niet in hoe belachelijk jullie commentaar is? halt aan het elitair gezeik!
Ok, bedankt voor het compliment, het was de eerste maal dat ik mij eens "wat negatiever" uitlaat over een quiz.
Ik hou allesbehalve van het elitaire gedoe, laat dat duidelijk zijn. :roll:
Blijkbaar heb je mijn naam dus al dikwijls negatieve kritiek zien spuien, helaas vind ik hem niet direct terug bij andere quizbesprekingen :cry:
Ik had het over het algemeen op dit forum, maar blijkbaar voel je je toch aangesproken
:mrgreen:
GG
Lead Singer
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 22 aug 2007, 20:32

Re: 6e Muziekquiz Cultuurschock 11/04 Deinze

Bericht door GG »

Tonyvdb schreef:gelul op het forum?

Om de zoveel tijd ontstaat hier een heen- en weergescheld tussen fans van moeilijke en die van makkelijkere quizzen ... dit keer was de aanleiding iemand die de term 'kermisquiz' bezigde, en dan blijkbaar nog niet eens met 'kwaad opzet' ...
Voor de één ben je een oen omdat je net graag Bob Dylan of Johnny White hoort, voor de andere ben je de pineut als je durft zeggen dat je die dan weer niet lust.

Man man, wat een tijdverlies toch telkens weer.


Het enige wat telt :
iedereen geeft de quiz die hij wil en iedereen gaat naar de quiz die hij wil en vond je het geen goede quiz, ga dan gewoon niet terug de volgende keer.
Dat is de bottomline.

En quizzen worden niet moeilijker, hoor : die die moeilijk zijn, blijven moeilijk en vice versa : er komen er gewoon veel quizzen bij de laatste tijd, maar er zijn echt wel meer makkelijke(re) dan moeilijke(re) quizzen, check de agenda maar eens : er wordt gewoon veel meer nagekaart over moeilijke(re) quizzen ...




Voor de rest : leve het forum !
ik vind het forum ook ok, je kan reklame maken voor je quiz, besprekingen doen over quiz enz. Maar laat gewoon iedereen zijn ding doen, de quiz die hij samenstelt, aan welke quiz hij wil deelnemen, enz.
Ik heb zeker geen probleem met moeilijke quizzen. Maar dan moet je ook weten dat je daar moeilijk meer dan 30 ploegen mag op verwachten. Wij merken dat op onze meiquiz.
Je kan moeilijk verwachten dat iemand die enkel naar hitparademuziek luistert deelneemt aan een alternatieve quiz, zoals ik ook niet verwacht dat iemand die meer naar alternatieve dingen luistert naar onze quiz in augustus komt. Het is geen kwestie van niet durven maar je kan bijv. uit onze ploeg moeilijk Hugo naar daar sturen, die gaat daar totaal niks kunnen doen. Wij hebben in onze ploeg 4 personen die aan een alternatieve quiz kunnen deelnemen.
As er dan één of twee niet kunnen die avond zoek ik nog iemand van een andere ploeg. Als dat dan ook niet lukt kan ik toch moeilijk onze oldieskenners naar daar sturen. Dus een beetje begrip als we aan een quiz niet kunnen deelnemen.
Omgekeerd ook, ik kan toch moeilijk mijn alternatieve quizmakkers naar een hitquiz sturen.
Plaats reactie