6e Muziekquiz Cultuurschock 11/04 Deinze

Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: 6e Muziekquiz Cultuurschock 11/04 Deinze

Bericht door bart depauw »

Rushian schreef:
bart depauw schreef: Op sommige quizzen in Bellem is het artistieke niveau ook niet altijd euh ... hoogstaand.

Of detecteer ik hier een beetje frustratie? :tongue:

Je refereert naar de quiz in augustus waarschijnlijk. OK, dat is een quiz voor het ruime publiek (en wordt ook zo aangekondigd), maar MET variatie en voor elk wat wils. Het is gewoon pure fun!! Je kan dat toch maar moeilijk beweren van de quiz van gisteren. Mijn mannen voor de 60's en 70's hebben zich stierlijk verveeld. Wat er wel gevraagd werd, waren hapklare brokken die iedereen kende. En dan de keerzijdes van CD hoezen. Wie heeft daar nu wat aan? Waarom scannen ze pagina 4 van de boekjes niet in die bij de CD zitten. Is even belachelijk.
Ik snap niet goed dat iemand die zelf quiz-samensteller/organisator is, op deze manier een quiz -die op zich goed georganiseerd is- beoordeelt. Wil trouwens iemand mij a.u.b. het verschil in meerwaarde tussen clips zonder geluid en scans van cd backovers uitleggen?
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: 6e Muziekquiz Cultuurschock 11/04 Deinze

Bericht door Vlassenbroek2000 »

bart depauw schreef:
Rushian schreef:
bart depauw schreef: Op sommige quizzen in Bellem is het artistieke niveau ook niet altijd euh ... hoogstaand.

Of detecteer ik hier een beetje frustratie? :tongue:

Je refereert naar de quiz in augustus waarschijnlijk. OK, dat is een quiz voor het ruime publiek (en wordt ook zo aangekondigd), maar MET variatie en voor elk wat wils. Het is gewoon pure fun!! Je kan dat toch maar moeilijk beweren van de quiz van gisteren. Mijn mannen voor de 60's en 70's hebben zich stierlijk verveeld. Wat er wel gevraagd werd, waren hapklare brokken die iedereen kende. En dan de keerzijdes van CD hoezen. Wie heeft daar nu wat aan? Waarom scannen ze pagina 4 van de boekjes niet in die bij de CD zitten. Is even belachelijk.
Ik snap niet goed dat iemand die zelf quiz-samensteller/organisator is, op deze manier een quiz -die op zich goed georganiseerd is- beoordeelt. Wil trouwens iemand mij a.u.b. het verschil in meerwaarde tussen clips zonder geluid en scans van cd backovers uitleggen?
Mij ontgaat het helaas ook volledig...
Spider Murphy
Popstar
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 18:17
Locatie: Uitbergen/Diamond Dogs/Paris Hilton Look-a-likes

Re: 6e Muziekquiz Cultuurschock 11/04 Deinze

Bericht door Spider Murphy »

Amai, ik viel bijna achterover toen ik de reacties op deze quiz aan het lezen was. Wie gaat er nu in godsnaam beslissen of een quiz bestaansrecht heeft of niet? 't Is toch niet omdat een quiz je ding niet is, dat die moet ophouden te bestaan? Jammer, zeer jammer!
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: 6e Muziekquiz Cultuurschock 11/04 Deinze

Bericht door DVNO »

bart depauw schreef: Wil trouwens iemand mij a.u.b. het verschil in meerwaarde tussen clips zonder geluid en scans van cd backovers uitleggen?

Anders kan je de titels van de cd toch niet lezen, mallerd? Daardoor werd het een theorie onderdeel.
Als er nu juist 1 ding is waar ik bij een cd het meeste naar kijk, is het toch de achterkant.
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Re: 6e Muziekquiz Cultuurschock 11/04 Deinze

Bericht door berwt »

Rushian schreef:Dat dit de laatste Cultuurschok quiz was, kan alleen maar toegejuicht worden. Mochten ze zich bedenken (wat ik toch echt hoop van niet), zal dat zonder B-4s zijn. Zelden zo het gevoel gehad dat ik 4 en een half uur gewoon tijd verspild heb. Ik was beter naar SK Deinze gaan kijken (als je weet dat ik een totale aversie van voetbal heb, weet je hoe laat het is).
??? Waarom hoop je nu dat een quiz niet meer georganiseerd zal worden? Word je misschien verplicht door iemand aan deze quiz deel te nemen als die georganiseerd wordt. Of krijg je voodoogewijs uitslag als de quiz doorgaat, zelf al ben je niet eens in de buurt? Of gaat die door in je living zodat je niet naar de Kampioenen kan kijken die dag? Los dit mysterie op voor mij aub.

Als ik zo lees hoe die quiz in elkaar zat, dan bloedt mijn hart nog meer dat De Flosseklosser nog heeft moeten afzeggen vorige week wegens knullige miscommunicatie. Wat plezantiteiten zijn altijd plezant. En zelfs al zijn ze al eens ergens anders voor gekomen, het zal nog steeds origineler zijn dan de gemiddelde muziekquizwaardige muziekquiz. Trouwens Rushian (en wellicht een hoop andere puristen), ik vrees dat, als De Flosseklosser zal afkomen met zijn eersteling, het ook niet helemaal je ding zal zijn. Of het moet zijn dat ik te veel tegenkanting krijg van mijn ploeggenoten.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 6e Muziekquiz Cultuurschock 11/04 Deinze

Bericht door Tonyvdb »

allez kom gasten, zit eens niet zo op Rushian zijn kap ... hij vond het gewoon geen goede quiz en verduidelijkte dat blijkbaar door wat dingen uit te vergroten ... :P

Ik was er niet bij dus heb hier geen mening over, al heb ik wel het gevoel dat JPJ&SG het niet slecht had gedaan, als ik zo wat de gevraagde dingen lees ...

(behalve dat ik achterkanten van CD-hoezen vragen wel geen slecht idee vind, misschien bruikbaar voor eens een Stardustquiz in de toekomst ergens :wink: )
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: 6e Muziekquiz Cultuurschock 11/04 Deinze

Bericht door bart depauw »

Tonyvdb schreef:allez kom gasten, zit eens niet zo op Rushian zijn kap ... hij vond het gewoon geen goede quiz en verduidelijkte dat blijkbaar door wat dingen uit te vergroten ... :P
Euh, sorry Tony, maar voor iemand die zelf ook een quiz organiseert, die dus weet en zelfs recentelijk heeft ondervonden dat het onmogelijk is om voor iederéén goed te doen, vind ik het ongepast van een andere quiz te hopen dat ie nooit meer wordt georganiseerd, gewoon omdat hij er zich zelf niet op geamuseerd, of slecht op heeft gepresteerd. (Hangst meestal enigszins samen 8) )
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 6e Muziekquiz Cultuurschock 11/04 Deinze

Bericht door Tonyvdb »

bart depauw schreef:
Tonyvdb schreef:allez kom gasten, zit eens niet zo op Rushian zijn kap ... hij vond het gewoon geen goede quiz en verduidelijkte dat blijkbaar door wat dingen uit te vergroten ... :P
Euh, sorry Tony, maar voor iemand die zelf ook een quiz organiseert, die dus weet en zelfs recentelijk heeft ondervonden dat het onmogelijk is om voor iedereen goed te doen, vind ik het ongepast van een andere quiz te hopen dat ie nooit meer wordt georganiseerd.
Tuurlijk, dat vind ik ook hoor, maar ik kan mij niet inbeelden hij dat echt zou vinden ... ga dan gewoon niet meer en laat de mensen die het wel plezant vinden daar wel plezier aan beleven ...
Dumbo
Roadie
Berichten: 32
Lid geworden op: do 18 sep 2008, 16:54
Locatie: Boortmeerbeek

Re: 6e Muziekquiz Cultuurschock 11/04 Deinze

Bericht door Dumbo »

Rushian schreef:
Rubby schreef: Volgens de organisatoren hun laatste keer , wij hopen het van harte :roll:
Proficiat aan de 4 schelln, disorder en spek en bonen. die eindigden allemaal voor B-4s. Maar ik moet me aansluiten bij Rubby: dit was de naam "muziekquiz" onwaardig. Het was een draak van een quiz. het begon al met de presentator die er duidelijk geen zin in had en maar uit zijn nek bleef lullen.
Je had totaal geen tijd om nog even de antwoorden te overlopen en de diarree aan theorie was er flink over.

Dat dit de laatste Cultuurschok quiz was, kan alleen maar toegejuicht worden. Mochten ze zich bedenken (wat ik toch echt hoop van niet), zal dat zonder B-4s zijn. Zelden zo het gevoel gehad dat ik 4 en een half uur gewoon tijd verspild heb. Ik was beter naar SK Deinze gaan kijken (als je weet dat ik een totale aversie van voetbal heb, weet je hoe laat het is).

We kijken dus uit naar de quiz van Disorder toekomende week en uiteraard naar de Bananenquiz op 2/5 en vergeten dit gedrocht maar gauw.
Walgelijke post, die getuigt van een hoop frustratie. Ik kan alleen maar hopen dat dit zich vertaald in een magere opkomst voor de komende editie van het truttige kwisje dat mijnheer een paar weken terug zelf in elkaar stak. Alsof dat dan de perfecte kwis was. DUH !!!! Ik denk trouwens dat er minder volk wakker zal liggen van een opdoeken van die rommel dan van de kwis in Deinze. Zoveel volk was er die dag niet in Aalter hé :D
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 6e Muziekquiz Cultuurschock 11/04 Deinze

Bericht door Devils answer »

Zelf was onze ploeg een paar keer van de partij in Deinze.
We wonnen zelfs een keer.

Een slechte quiz was dit toen zeker nooit.

Het had zijn originaliteiten en een professionele presentator (je was ervoor of je was ertegen, qua stijl, maar een mooie stem had die man zeker!).
Bij de keuze tussen verschillende quizzen in het verleden, gingen we er niet meer heen, niet omdat het een slechte quiz zou geweest zijn, maar omdat de andere ons meer lagen.

Daar ik er niet bij was vorige zaterdag (voor het eerst Eigenzinnige Quiz meegemaakt in Sint-Niklaas), kan ik er niet over oordelen.

Persoonlijk ben ik ook niet voor het herkennen van songs via ringtunes of orgelvirtuose uitvoeringen, of via het herkennen van een song waarbij enkel de baslijn live wordt uitgevoerd, maar hé, als ik denk aan het voorbereidend werk dat daar aan voorafgaat, heb ik daar toch respect voor.

Misschien was het er wat "over" vorige zaterdag, want Rushian kent de "alternatieve" stijl van deze quiz wel (zat ooit in een editie achter mij bij het aanhoren van die kerkorgels)...
Misschien de combinatie met de blijkbaar commerciële muziekkeuzes?
Geen idee.

In elk geval betreur ik de beslissing van de organisatie om ermee te stoppen, want dit buitenbeentje was qua originele invalshoeken (die je weliswaar de ereplaatsen of de overwinning konden kosten) wel degelijk de moeite waard voor heel wat ploegen, én voor mezelf (in "muziekquizkeuze"-loze weekends).

Eigenlijk waren er dus dit weekend twee "Eigenzinnige muziekquizzen"...

Geen idee of ik voor de juiste koos.
Maar ik hoop dat "Cultuurschock" de aarde toch nog "op zijn Italiaans" schokt (mét minder slachtoffers) bij een zevende editie...
Er blijkt immers zeker een publiek voor, dat wél tevreden naar huis keerde.
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: 6e Muziekquiz Cultuurschock 11/04 Deinze

Bericht door celtic601 »

Rushian schreef:
Rubby schreef: Volgens de organisatoren hun laatste keer , wij hopen het van harte :roll:
Proficiat aan de 4 schelln, disorder en spek en bonen. die eindigden allemaal voor B-4s. Maar ik moet me aansluiten bij Rubby: dit was de naam "muziekquiz" onwaardig. Het was een draak van een quiz. het begon al met de presentator die er duidelijk geen zin in had en maar uit zijn nek bleef lullen.
Je had totaal geen tijd om nog even de antwoorden te overlopen en de diarree aan theorie was er flink over.

Dat dit de laatste Cultuurschok quiz was, kan alleen maar toegejuicht worden. Mochten ze zich bedenken (wat ik toch echt hoop van niet), zal dat zonder B-4s zijn. Zelden zo het gevoel gehad dat ik 4 en een half uur gewoon tijd verspild heb. Ik was beter naar SK Deinze gaan kijken (als je weet dat ik een totale aversie van voetbal heb, weet je hoe laat het is).

We kijken dus uit naar de quiz van Disorder toekomende week en uiteraard naar de Bananenquiz op 2/5 en vergeten dit gedrocht maar gauw.
voor iemand die een tijd geleden zelf wat commentaar kreeg op zijn kwis en dreigde te stoppen ....???????
julie ( ook ruby ) stellen zich niet echt sympathiek op mijn gedacht ...
hopen dat een quiz niet meer doorgaat is er wel over denk je niet ????
zou je hetzelf zo leuk vinden indien anderen op dit forum hetzelfde denken van julie quiz???
maar hoogstwaarschijnlijk is julie quiz DE PERFECTE kwis voor 100% uitgebalanceerd en door iedereen gesmaakt zeker ....
iedereen heeft wel zijn gedacht over een quiz ... valt hij tegen ..pech , dan ga je volgende editie gewoon niet meer ... maar beginnen te LULLEN over bestaansrecht is wel iets anders me dunkt !
oh ja ... kan je al je conclusie trekken ... volgend jaar op bOOmbastic quiz 11 heb je
2de ronde : 10hits op de banjo
3de ronde : raad de place mats
4de ronde : 10hits gezongen door lokale vedet johnny wIJsmuller
5de ronde : neven en nichten van vlaamse vedetten
een echte KANJER van kermisquiz !!!

zin ??? :rofl2:
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 6e Muziekquiz Cultuurschock 11/04 Deinze

Bericht door Rubby »

celtic601 schreef: julie ( ook ruby ) stellen zich niet echt sympathiek op mijn gedacht ...
:think: mss was mijn "eerste" reactie er wel wat over (heb ik ook rechtgezet in een latere post).
Beter s'nachts niet meer posten :doh: :lol:
Maar ik blijf wel bij mijn mening (en laat die dan persoonlijk zijn) dat ik het geen leuke quiz vond.
De organisatie (en vooral de presentator) daarentegen dachten van zichzelf dat het de "perfecte quiz" was :? (met af en toe toch wel wat foutjes en rare opmerkingen)
Ik ben zeker niet tegen een "kermisquiz" , in Bellem doen we er elk jaar zelf één, so what, het zijn soms de leukste avonden :banana:
Laten we het erbij houden dat ik er gewoon niet op mijn plaats was :thumb2:

ps: het is RuBBy , en niet Ruby , dat is dat meisjes waar de chiefs over zingen :laughing:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 6e Muziekquiz Cultuurschock 11/04 Deinze

Bericht door Devils answer »

Rubby schreef:
celtic601 schreef: julie ( ook ruby ) stellen zich niet echt sympathiek op mijn gedacht ...
Ik ben zeker niet tegen een "kermisquiz" , in Bellem doen we er elk jaar zelf één, so what, het zijn soms de leukste avonden :banana:
Dit is voorlopig inderdaad de enige "echte" kermisquiz die ik ken...
Maar het is ook (samen met anderen) een regelrechte promotie voor het muziekquizzen in het algemeen!
Waarin de "kenners van de zogenaamde betere (?) muziek" soms afgaan, maar dat zet hen dan ook eens op hun plaats in het hele universum, en dan spreken we nog niet over de ploegen die deze uitdaging niet eens meer aandurven...
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: 6e Muziekquiz Cultuurschock 11/04 Deinze

Bericht door Buddy59 »

Devil's answer schreef:
Rubby schreef:
celtic601 schreef: julie ( ook ruby ) stellen zich niet echt sympathiek op mijn gedacht ...
Ik ben zeker niet tegen een "kermisquiz" , in Bellem doen we er elk jaar zelf één, so what, het zijn soms de leukste avonden :banana:
Dit is voorlopig inderdaad de enige "echte" kermisquiz die ik ken...
Maar het is ook (samen met anderen) een regelrechte promotie voor het muziekquizzen in het algemeen!
Waarin de "kenners van de zogenaamde betere (?) muziek" soms afgaan, maar dat zet hen dan ook eens op hun plaats in het hele universum, en dan spreken we nog niet over de ploegen die deze uitdaging niet eens meer aandurven...
En de "Foute Muziekquiz" op 1 mei in Temse !!!
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 6e Muziekquiz Cultuurschock 11/04 Deinze

Bericht door Devils answer »

Waarop ik jammer genoeg forfait zal moeten geven, Buddy...
Plaats reactie