Wasoetis quiz te Tielt 28/03/09

Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: Wasoetis quiz te Tielt 28/03/09

Bericht door Big Banana »

Tonyvdb schreef:Danny, het zijn die twee onwaarschijnlijk foute Jimmy B's met die al even onwaarschijnlijk foute jasjes die Keiem bedoelt... niks mis met dat nummer hé
Tof nummer, ik heb onlangs een cd-tje gekocht van Al Martino waar zijn versie van dit nummer opstaat. Het cd-boekje geeft het jaar 1967 aan. Arnold vermeld deze versie in zijn originals niet, wel die van Franki Valli in 1967 als eerste uitvoerder....
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: Wasoetis quiz te Tielt 28/03/09

Bericht door Big Banana »

een schelle espe schreef:
Tonyvdb schreef:Danny, het zijn die twee onwaarschijnlijk foute Jimmy B's met die al even onwaarschijnlijk foute jasjes die Keiem bedoelt... niks mis met dat nummer hé
Misschien moeten we toch maar eens af van die term "fout". Een verschrikkelijk spijtige term. En als er iets fout is, dan is het wel emo :evil:
Nu doe je het zelf :rofl2:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Wasoetis quiz te Tielt 28/03/09

Bericht door Tonyvdb »

Big Banana schreef:
een schelle espe schreef:
Tonyvdb schreef:Danny, het zijn die twee onwaarschijnlijk foute Jimmy B's met die al even onwaarschijnlijk foute jasjes die Keiem bedoelt... niks mis met dat nummer hé
Misschien moeten we toch maar eens af van die term "fout". Een verschrikkelijk spijtige term. En als er iets fout is, dan is het wel emo :evil:
Nu doe je het zelf :rofl2:
Ik ben er mee akkoord dat er een overkill is van de term 'fout' , maar voor dit soort gevallen is deze term uitgevonden ... dus objection overruled
Gebruikersavatar
parma espe
Popstar
Berichten: 283
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 18:45
Locatie: Bellem / 4 schelln espe

Re: Wasoetis quiz te Tielt 28/03/09

Bericht door parma espe »

Big Banana schreef:
een schelle espe schreef:
Tonyvdb schreef:Danny, het zijn die twee onwaarschijnlijk foute Jimmy B's met die al even onwaarschijnlijk foute jasjes die Keiem bedoelt... niks mis met dat nummer hé
Misschien moeten we toch maar eens af van die term "fout". Een verschrikkelijk spijtige term. En als er iets fout is, dan is het wel emo :evil:
Nu doe je het zelf :rofl2:
Je snapt me niet vrees ik Eddy :P Plak gerust een term op dergelijke clips, ondanks dat ik dit voorbeeld nu wel een schoon liedje vond, maar laat het dan niet "fout" zijn. Het is een afgezaagde en oninteressante term, doet mij altijd aan kuddegeestmentaliteit denken. Emo noem ik niet fout, ik alludeerde gewoon op het "fout" zijn van iets. Ik zou het dan eerder "spijtig" noemen :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
parma espe
Popstar
Berichten: 283
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 18:45
Locatie: Bellem / 4 schelln espe

Re: Wasoetis quiz te Tielt 28/03/09

Bericht door parma espe »

Tonyvdb schreef: Ik ben er mee akkoord dat er een overkill is van de term 'fout' , maar voor dit soort gevallen is deze term uitgevonden ... dus objection overruled
Mjah, het kan wel eens lachen zijn. Maar ik denk dat er in de clips van gelijk welk genre onnozeliteiten te vinden zijn (black metal *kuch* :-)). Is dat dan allemaal fout? :s
Afbeelding
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: Wasoetis quiz te Tielt 28/03/09

Bericht door Big Banana »

een schelle espe schreef:
Tonyvdb schreef: Ik ben er mee akkoord dat er een overkill is van de term 'fout' , maar voor dit soort gevallen is deze term uitgevonden ... dus objection overruled
Mjah, het kan wel eens lachen zijn. Maar ik denk dat er in de clips van gelijk welk genre onnozeliteiten te vinden zijn (black metal *kuch* :-)). Is dat dan allemaal fout? :s
We zullen nog maar eens een knuppel in het hoenderhok gooien. :twisted: Persoonlijk (oude zak zijnde) vind ik VRIJWEL ALLE clips fout, gewoon omdat ze de aandacht afleiden van waar het om gaat, nl. de muziek. Enkel (clips van) LIVE optredens (al dan niet georkestreerd) vind ik relevant. De meesten zullen het hier wel niet mee eens zijn, maar toch moeten toegeven dat er ongelooflijke shit tussenzit.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Wasoetis quiz te Tielt 28/03/09

Bericht door Keiem »

Big Banana schreef: We zullen nog maar eens een knuppel in het hoenderhok gooien. :twisted: Persoonlijk (oude zak zijnde) vind ik VRIJWEL ALLE clips fout, gewoon omdat ze de aandacht afleiden van waar het om gaat, nl. de muziek. Enkel (clips van) LIVE optredens (al dan niet georkestreerd) vind ik relevant. De meesten zullen het hier wel niet mee eens zijn, maar toch moeten toegeven dat er ongelooflijke shit tussenzit.
Wasoetie's thread krijgt (na de discussie over Boystown Gang) opnieuw een neventopic: clips...

Mijn mening: wie het heeft over clips van de gemiddelde r&b of hiphop act, of over emo of tienerpunk: d'accord! trekt meestal op niet veel. Maar een regisseur als Spike Jonze kan aan de muziek een meerwaarde toekennen (soms zelfs stukken beter dan de muziek). Wie bv ooit een dvd met clips van Radiohead of Björk ziet liggen moet dat echt eens proberen. Dat noem ik visuele kunst.
Net zoals een song ook een sleutelmoment in een film kan versterken, zo kan een clip dat ook met een song. Ik denk hier ook aan de clipjes van Tool, Aphex Twin of recenter nog Fever Ray.
Ter vergelijking: Je kan in de cinema deze week ook kiezen tussen Beverly Hills Chihuahua of Slumdog Millionaire. Een wereld van verschil...
Wie clips enkel kent van TMF zal er inderdaad een flauw gedacht van hebben. YouTube is (was?) een revolutie.
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: Wasoetis quiz te Tielt 28/03/09

Bericht door straight banana »

Devil's answer schreef:
...

De hilariteit daarom was aan onze tafel nog veel groter dan het berekende, inderdaad niet uit de parate kennis geboorde antwoord "Tool" (qua hamerende sound toch in de buurt, vond ik).

...


Over de quiz zelf ben ik enthousiast qua organisatie :thumb1: en multimediale presentatie :thumb2: (wat een zaal ook!), maar iets minder over de verhouding theorie/muziekfragmenten, met als minst geslaagde opgave de trivia-meerkeuzevraag op 2 punten (Leila K, ook wij rateerden die).
...

DeTool/Green jelly- link was mij bekend.


Wat Leila K. betreft: als ze nog es op de radio gespeeld wordt vertelt men er dikwijls bij dat ze in de goot beland is. Heb dat ook al in de Humo en de krant gelezen. Ik vind dat niet zo triviaal, het geeft te denken dat mensen de ene dag zeer succesvol kunnen zijn en de andere absolute nobody's. Ze is nu dakloos, aan de drugs en pleegt criminele feiten. Er is over deze trieste affaire ook een documentaire gemaakt.
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: Wasoetis quiz te Tielt 28/03/09

Bericht door straight banana »

Rushian schreef: ...

Opnieuw heel veel theorie (veel te veel naar mijn goesting) en ook zaken die voor mij niet hoefden (naam van de documentaire waaruit het nummer kwam; wie was de ghostwriter...)

...
De docu's: The Last waltz, Don't look back, Somekind of Monster...

Allemaal klassiekers in het genre toch?
En de recentere films van van Sigur Ros en Justice zijn niet bepaald doorsnee rockumentaries maar werkstukken waar afgelopen jaar veel om te doen was.
't Kan je persoonlijk niet liggen, maar volgens mij hoort dit toch wel thuis op een muziekquiz.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Wasoetis quiz te Tielt 28/03/09

Bericht door Devils answer »

Big Banana schreef:
een schelle espe schreef:
Tonyvdb schreef: Ik ben er mee akkoord dat er een overkill is van de term 'fout' , maar voor dit soort gevallen is deze term uitgevonden ... dus objection overruled
Mjah, het kan wel eens lachen zijn. Maar ik denk dat er in de clips van gelijk welk genre onnozeliteiten te vinden zijn (black metal *kuch* :-)). Is dat dan allemaal fout? :s
We zullen nog maar eens een knuppel in het hoenderhok gooien. :twisted: Persoonlijk (oude zak zijnde) vind ik VRIJWEL ALLE clips fout, gewoon omdat ze de aandacht afleiden van waar het om gaat, nl. de muziek. Enkel (clips van) LIVE optredens (al dan niet georkestreerd) vind ik relevant. De meesten zullen het hier wel niet mee eens zijn, maar toch moeten toegeven dat er ongelooflijke shit tussenzit.
:app: Ik ben alvast niet bij "de meesten", Big Banana! :dance:

Clips kunnen wel degelijk "iets" te maken hebben met kunst & cultuur, maar hebben weinig of niets te maken met muziek. :evil:
De verwijzing naar "de regisseur" door Keiem om het koren van het kaf te scheiden zegt genoeg...
In een algemene quiz kunnen zo'n kunstwerkjes (zonder geluid) veel beter kaderen dan in een muziekquiz...
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Wasoetis quiz te Tielt 28/03/09

Bericht door Tonyvdb »

hoewel ik er zelf geen bal van afweet, vind ik dat clips evenveel thuishoren op een quiz als foto's en hoezen
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: Wasoetis quiz te Tielt 28/03/09

Bericht door DVNO »

Devil's answer schreef:
Clips kunnen wel degelijk "iets" te maken hebben met kunst & cultuur, maar hebben weinig of niets te maken met muziek. :evil:
De verwijzing naar "de regisseur" door Keiem om het koren van het kaf te scheiden zegt genoeg...
In een algemene quiz kunnen zo'n kunstwerkjes (zonder geluid) veel beter kaderen dan in een muziekquiz...
Daar gaat ie weer, die goeie oude discussie over clips. :)
Dergelijke dingen tot kunst verheven zou ik nu ook weer niet doen. Is trouwens ook zo'n - excusez-moi le mot - kakterm: kunst (koude rillingen over de rug).
Het is wel een feit dat wij met die zaken opgegroeid zijn en dat we door te 'kijken' naar dergelijke clips veel muziek hebben leren kennen. Verder heb ik ook last van een zeer visueel geheugen waardoor liedjes onthouden makkelijker wordt adhv clips. Dus mocht onze mening nog niet duidelijk zijn: clipkes rulen en mogen van ons gerust een thema blijven op muziekquizzen.

Mss nog efkes on topic: aan de foto's en commentaren te zien, zag dat er daar goed uit bij onze zuiderburen. :thumb1: Helaas moesten wij in Merksem het vuur aan de schenen van de Hollies gaan leggen. :twisted:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Wasoetis quiz te Tielt 28/03/09

Bericht door peegee »

Tonyvdb schreef:hoewel ik er zelf geen bal van afweet, vind ik dat clips evenveel thuishoren op een quiz als foto's en hoezen
Ik zou gaan voor "even weinig"
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Wasoetis quiz te Tielt 28/03/09

Bericht door peegee »

Big Banana schreef:Enkel (clips van) LIVE optredens (al dan niet georkestreerd) vind ik relevant.

Dan heb je afgelopen zaterdag iets gemist, Big Banana !! In Merksem waren er 100 % beeldfragmenten, allen mét geluid, en van alle beeldfragmenten was (als ik het mij goed herinner) meer dan 80% uit live-optredens geplukt...
piet b
Popstar
Berichten: 461
Lid geworden op: wo 03 okt 2007, 10:52
Locatie: Gavere

Re: Wasoetis quiz te Tielt 28/03/09

Bericht door piet b »

[quote]Het is wel een feit dat wij met die zaken opgegroeid zijn en dat we door te 'kijken' naar dergelijke clips veel muziek hebben leren kennen. Verder heb ik ook last van een zeer visueel geheugen waardoor liedjes onthouden makkelijker wordt adhv clips. Dus mocht onze mening nog niet duidelijk zijn: clipkes rulen en mogen van ons gerust een thema blijven op muziekquizzen. [quote]
Inderdaad : ik ben ook allesbehalve een fan van clips, maar hier geef ik gerookt'espe gelijk : zo leer je inderdaad muziek kennen. In "onze" tijd (god, wat klinkt dit ouwezakkerig) leerden we muziek kennen via de radio, later leerden jongeren muziek kennen via clipzenders.
Video killed the radio stars
en nu : mp3 killed the video stars ?
Plaats reactie