Hyfte vrijdag de 13e in HyfteCenter - Lochristi

peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Hyfte vrijdag de 13e in HyfteCenter - Lochristi

Bericht door peegee »

Proficiat aan de organisator voor het vlotte verloop en de variatie, en aan de winnaars TESTEDOENE, aangesterkt met Luc van Sympathy vur den duvel :app: :app: :app:
Frustratie alom aan onze tafel wegens het groot aantal punten die we door discussie en andere redenen hebben laten liggen; wij vonden onszelf verdiend 2e.... (ik wil daarmee zeggen, dat we het onverdiend zouden vinden, moesten we deze gewonnen hebben :oops: )
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Hyfte vrijdag de 13e in HyfteCenter - Lochristi

Bericht door Devils answer »

Jazeker, als eersteling kon dit wel tellen qua intro in het muziekquizcircuit.
Respect!

Dirk Vernaeve nam met een volledige vrouwelijke omringing deze muziekquiz voor rekening, en het moet gezegd worden: het was dik in orde! :app:

Samenstelling, jury, bediening, timing, puntenafroeping en feedback op klachten: op hoog niveau!
Een mooi extraatje was ook het uitdelen van de afgeprinte juiste oplossingen van de quiz na het afroepen van de punten van de laatste reeks.
Zelfs de prijzentafel was zeer verzorgd en waardevol, voor wie daar belang aan hecht (gloednieuwe CD's en oudere interessante, plus wat dranken).

Vooral de samenstelling verbaasde menige circuitploeg omwille van de veelzijdigheid en omwille van "gewoonweg de uitdaging". :thumb2:

Als ik moet vergelijken, denk ik aan een kruising tussen de Fab4-quiz en deze van The Holly's/Hamse Hitquiz (voormalig Jartazi): (kleinere) hits gemengd met stubru en oldiesclassics (niet weggevers!).

Tijdens en na de quiz zeer veel goede kritieken gehoord!
Of gelegenheidsploegen het ook nog "te doene" vonden, weet ik niet, maar het is me op dit forum ingepeperd dat ik me daar ten onrechte zorgen om maak(te), dus laat die hier zelf maar klagen...

Dé verrassing werd nog groter gemaakt door het zich ontpoppen van de organisator Dirk tot een spontane en vlotte presentator met af en toe een kwinkslag. :thumb1:

Zelden ook meegemaakt dat het publiek-quizzers zelf spontaan begon te applaudisseren tussen het laatste fragment en de proclamatie!

Leuke avond, waar ook wat plaats was voor verbroedering tussen de tafels-collega's!

Wie er niet bij was, had ongelijk of pech wegens andere prioriteiten...
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Hyfte vrijdag de 13e in HyfteCenter - Lochristi

Bericht door Rubby »

Net thuis 8) we moesten natuurlijk onze overwinning een beetje vieren (ze zijn al zo zelden).

Ik kan me alleen maar aansluiten bij wat reeds gepost werd hierboven
Heel leuke quiz met veel variatie en superprestatie van Dirk :bow: :app:

De vrouwelijke helpers van Dirk hebben mij beloofd om de fragmenten (deze werden zelfs net na de laatste ronde allemaal op papier rondgedeeld :shock: ) door te mailen net als een volledigen uitslag.

Deze quiz is zeker voor herhaling vatbaar :thumb1: :thumb1: :thumb1:
Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Re: Hyfte vrijdag de 13e in HyfteCenter - Lochristi

Bericht door gekookte espe »

Applaus voor Dirk (en voor Shana en Deborah ook uiteraard :P )

Om het kort te houden: dit vond ik echt een goeie quiz, respect! :bow:
En die Eurodance-fragmenten, toch paar keren erg diep moeten graven, zelfs paar keren moeten teleurstellen. Maar toch knap dat ze erin zaten :thumb1: Meer van dadde!























































Maar om toch een klein beetje te muggeziften: laatste tijd is het ons al vaker opgevallen dat men blijkbaar op de antwoordbladen eerst de titel vraagt, en dan pas de uitvoerder. Is da een nieuwe trend ofzo? Wij bij de espen kunnen daar toch nie zo goe weg mee. Gelukkig hebben we daar, tot ergernis van de jury soms, wel onze eigen oplossing voor :twisted:
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: Hyfte vrijdag de 13e in HyfteCenter - Lochristi

Bericht door Rushian »

Wij van B-4s zijn 5de geworden. Ook een terechte uitslag. Als je (en daarmee bedoel ik mezelf dan) The Mighty Dubcats met Magic Carpet Ride al laat liggen, dan is het blijkbaar erg gesteld met mijn geheugen. Het kan natuurlijk ook zijn dat die Duvel in het begin van de avond meteen zijn tol geëist heeft :lol: (bij jou blijkbaar niet Luk?)

Nu de quiz. Inderdaad een "gepeperde" quiz, waar B-4s geen enkele keer de kaap van de 20/25 heeft kunnen halen. We hebben echt een paar nummers gewoon laten liggen (allee: read my mind van Killers => niet op de titel kunnen komen hé; Tell Laura I love her: we zeiden met 3 dat het Ray Petersen was, maar Martin bleef maar aandringen om Johnny Tillotson op te schrijven. :violent: ). Maar het is altijd leuk om nummers terug te horen die je eigenlijk al lang vergeten was, maar toch in je achterhoofd zijn blijven hangen (vb. Black met Everything is coming up roses = zoveel beter dan wonderful life).

Eerlijk gezegd, vroegen we ons ook af wie de quiz aan elkaar zou praten. Ik denk dat ik de waarheid geen geweld aan doe en ook niet beledigend of "disrespectful" ben wanneer ik zeg dat Dirk niet de meest welbespraakte persoon is. Tijdens de introductie was hij nog wat zenuwachtig, maar hij ontpopte zich tot een aangename en vlotte quizmaster. :headbang: Respect Dirk, want ik weet dat presenteren niet altijd meevalt. Ik vond het wel jammer dat hij een paar keer moest "smeken" om een pintje. Zijn vrouwelijk "personeel" moest er toch voor gezorgd hebben dat zijn keelke te allen tijde gesmeerd was, niet? :rofl2:

Gisteren waren ook "slechts" 17 ploegen aanwezig. Inderdaad, de afwezigen hadden dik ongelijk. En het was niet op Valentijnsdag. Zou ik dan toch gelijk hebben met mijn stelling dat er een verzadiging is? Of zijn opnieuw verzachtende omstandigheden aan te halen?

De kans dat Dirk dit leest is vrij klein naar ik heb begrepen, maar stel dat iemand de boodschappen doorgeeft: Dirk man, doe dit volgend jaar en B-4s is ZEKER weer van de partij. :app: :app: :app:

Patrick.

ps. Rubby, als je de volledige uitslag hebt doorgemaild gekregen, stuur je die ook eens naar mij door?
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
International
Lead Singer
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 06:59
Locatie: Örnsköldsvik (Zweden)

Re: Hyfte vrijdag de 13e in HyfteCenter - Lochristi

Bericht door International »

****spoiler****: hier komt nog een positieve kritiek.
Ook nu weer blijkt dat vertrouwen hebben in iemand leuke momenten oplevert.
Ik ging vorige jaren dikwijls vol grote verwachtingen naar quizzen die georganiseerd werden door Bekende Ploegen. Dikwijls kwam ik voldaan terug naar huis, maar soms ook diep teleurgesteld.
Vooral als het "ik wil iets heel speciaals doen" virus weer eens toegeslagen had.
Deze keer vertrok ik zonder verwachtingen, met een groot vraagteken op mijn voorhoofd, naar de quiz van Dirk. Dirk is de fidele kerel die we kennen van zovele quizzen als speler bij Testedoene, Guess Who, Rock Monsieur en andere ploegen. Heel schuchter, niet zo welbespraakt, maar met een goede muzieksmaak.
Maar wat hij vrijdagavond neerzette kan als metamorfose en presentatie zeker tellen.
Met vlotte kwink- en heupslagen stond hij achter zijn desk gewoon heel vlot en vooral heel sympathiek zijn ding te doen. :headbang:
De sceptische "circuitploegen" en "halfgoden" die dit "quizke" moedwillig aan zich lieten voorbijgaan hebben weer eens ongelijk gehad.
Lang geleden dat ik mij tijdens een quiz zo geamuseerd heb, niet alleen met de fragmenten, maar ook met de algemene ambiance en grappige momenten.
Dirk stelde helemaal alleen (doe het maar, do it but, fais le mais, mache das aber!) een quiz samen die behoorlijk gevarieerd was. Pittig, met niet voor de hand liggende fragmenten die je (bijna) nooit in andere quizzen hoort. Dat nummer van Mike Oldfield bijvoorbeeld, dat later "Arrival" van ABBA bleek te zijn. :oops:
Zonder theorie, het recht van de samensteller, en zonder foto's.
Wat ik wel miste was een speciale reeks zoals een Dead Metal videoreeks zonder geluid en zonder beeld bijvoorbeeld. :twisted:
Dirk en familie: nogmaals bedankt! En doe dit aub nog eens over!
Gebruikersavatar
parma espe
Popstar
Berichten: 283
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 18:45
Locatie: Bellem / 4 schelln espe

Re: Hyfte vrijdag de 13e in HyfteCenter - Lochristi

Bericht door parma espe »

International schreef:Wat ik wel miste was een speciale reeks zoals een Dead Metal videoreeks zonder geluid en zonder beeld bijvoorbeeld. :twisted:
Dirk en familie: nogmaals bedankt! En doe dit aub nog eens over!
Death Metal! Tot zover mijn bijdrage :-)
Afbeelding
International
Lead Singer
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 06:59
Locatie: Örnsköldsvik (Zweden)

Re: Hyfte vrijdag de 13e in HyfteCenter - Lochristi

Bericht door International »

een schelle espe schreef:
International schreef:Wat ik wel miste was een speciale reeks zoals een Dead Metal videoreeks zonder geluid en zonder beeld bijvoorbeeld. :twisted:
Dirk en familie: nogmaals bedankt! En doe dit aub nog eens over!
Death Metal! Tot zover mijn bijdrage :-)
Sorry Schelle, je hebt natuurlijk overschot van gelijk... :oops: :oops: :oops:
Gebruikersavatar
parma espe
Popstar
Berichten: 283
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 18:45
Locatie: Bellem / 4 schelln espe

Re: Hyfte vrijdag de 13e in HyfteCenter - Lochristi

Bericht door parma espe »

International schreef:
een schelle espe schreef:
International schreef:Wat ik wel miste was een speciale reeks zoals een Dead Metal videoreeks zonder geluid en zonder beeld bijvoorbeeld. :twisted:
Dirk en familie: nogmaals bedankt! En doe dit aub nog eens over!
Death Metal! Tot zover mijn bijdrage :-)
Sorry Schelle, je hebt natuurlijk overschot van gelijk... :oops: :oops: :oops:
Tis niets zenne, ben gewoon nogal een pietje precies :oops:
Afbeelding
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: Hyfte vrijdag de 13e in HyfteCenter - Lochristi

Bericht door PEKEBO »

Waar zijn The Blackouts geeindigd? Ik kon er helaas niet bij zijn en heb dus iemand anders naar het front gestuurd... :oops:
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: Hyfte vrijdag de 13e in HyfteCenter - Lochristi

Bericht door Schalckske »

PEKEBO schreef:Waar zijn The Blackouts geeindigd? Ik kon er helaas niet bij zijn en heb dus iemand anders naar het front gestuurd... :oops:
Voor de 4 Schelln Espe :cry:
Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Re: Hyfte vrijdag de 13e in HyfteCenter - Lochristi

Bericht door gekookte espe »

Schalckske schreef:
PEKEBO schreef:Waar zijn The Blackouts geeindigd? Ik kon er helaas niet bij zijn en heb dus iemand anders naar het front gestuurd... :oops:
Voor de 4 Schelln Espe :cry:



Hadden ze hun naam maar af en toe wat meer eer aan gedaan tijdens de quiz é :cry:
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: Hyfte vrijdag de 13e in HyfteCenter - Lochristi

Bericht door Rock Monsieur »

Ik denk dat ik me bij alle positieve commentaren van hierboven kan aansluiten.

Iedereen die Dirk een beetje kent (en als gastspeler is hij bij Rock Monsieur zeker goed gekend), had vooraf waarschijnlijk een beetje zijn twijfels:

- Enerzijds over de inhoud van de quiz: makkelijk had ik hem zeker niet verwacht. En dat bleek hij ook niet te zijn. Anderzijds bevatte deze quiz volgens mij een evenwichtige mix aan moeilijke en makkelijke fragmenten. Er werd volgens mij nergens een 'maximum' gescoord. Toch haalden de meeste ploegen volgens mij toch wel vlot de helft op elke reeks.
Gelegenheidsploegen zullen de quiz misschien wel iets te moeilijk gevonden hebben.

- Anderzijds over de acte de presence van Dirk als presentator. De schuchtere en niet altijd even welbespraakte Dirk ontpopte zich gisteren als een ware discjockey die op een vrije zender vlot de plaatjes aan elkaar praatte.
Het was hilarisch om te zien hoe Dirk echt genoot van de muziek die hij ons liet horen en het niet kon laten om bij momenten enkele 'dancing moves' uit zijn lijf te schudden.

Met een deelnemersveld van slechts 17 ploegen had deze quiz veel beter verdiend. De afwezige circuitploegen hadden op deze quiz waarschijnlijk hun vingers en duimen kunnen aflikken.

Ik had van Dirk begrepen dat deze quiz normaal gezien bij een éénmalig project zou blijven. Moest hij zich alsnog bedenken ... ik denk dat hij er geen spijt van zal hebben.

De einduitslag zoals ik me die nog kan herinneren:

1. Testedoene
2. Polkaheer ...
3. Guess Who
4. Rock The Holly Monsieurs
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: Hyfte vrijdag de 13e in HyfteCenter - Lochristi

Bericht door PEKEBO »

Schalckske schreef:
PEKEBO schreef:Waar zijn The Blackouts geeindigd? Ik kon er helaas niet bij zijn en heb dus iemand anders naar het front gestuurd... :oops:
Voor de 4 Schelln Espe :cry:
Voor de espen! Eindelijk,de toekomst oogt mooi :dance:

Tot zaterdag !
Shanah en Deborah
Fan
Berichten: 2
Lid geworden op: za 14 mar 2009, 21:51

Re: Hyfte vrijdag de 13e in HyfteCenter - Lochristi

Bericht door Shanah en Deborah »

Hoi iedereen,

Heel leuk om zoveel positieve reacties te lezen!
Ik geef ze zeker door aan m'n nonkel Dirk, meer zelfs, ik zal hem even naar deze site leiden.

Ik zal ook proberen morgen de gevraagde antwoorden en scores op dit forum te plaatsen of door te mailen.

Groetjes
de jury


PS: Bedankt voor het persoonlijk applaus, 4 schelln espe :oops:
Plaats reactie