2è JUST 4 FUN MUZIEKQUIZ

Plaats reactie
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2209
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

2è JUST 4 FUN MUZIEKQUIZ

Bericht door One good reason »

Zo ... net terug van een avondje lekker gezellig quizzen in het "verre" Beerzel. Bij het heenrijden had ik de autosnelweg genomen en via Mortsel binnendoor zo naar Lier etc ... Pas na 57 lange minuten kwam ik dan net op tijd aan om 20u15.
"No way dat ik nog 'ns door Mortsel moet rijden vanavond"; dacht ik toen al. Soit, m'n ploegmaten, Joe Roxy en z'n "stoeipoes" :wink: en Paul McCartney (den echte niet natuurlijk) zaten reeds aan tafel.
De locatie zelf was een taverne op de hoek van een kruispunt en de quiz vond plaats op de eerste verdieping. Gezellig, niet te groot en tot m'n verbazing slechts 12 ploegen (als ik echt goed geteld heb tenminste). Een vreemd déjà-vu gevoel (zie Popquiz "Four Reasons" vorig jaar :wink: ).
De quiz kon beginnen en ik was er verdomd goed klaar voor. Na onze ploegnaam op elk blad te hebben genoteerd herkenden we al snel de geluidsfragmenten, waar we nu enkel de uitvoerder moesten invullen. De muziek was lekker funky, disco en hitgevoelig. Paul en ik waren in onze sas, maar Joe en diens vriendin hoorden het bij momenten in Keulen donderen. Toch kwamen ze dikwijls goed van pas o.a. bij de dance-ronde en de nieuwere muziek.
Jaja, we waren een mooi uitgebalanceerd quizteam.
De muziekrondes zelf werden verdeeld per thema.
We begonnen dan ook met een vrij makkelijke filmronde, waar we de film moesten noteren aan de hand van het geluidsfragment. Voorbeeld "Let's hear it for the boy" komt uit "Footloose". Dan hadden we ook nog een 80's ronde, een disco ronde (waarbij ik Danny van "The Holly's" had willen zien en horen meezingen :lol: ) en 2 "rode draadjes". Wat ik wel een beetje betreurde was dat een groot deel van de geluidsfragmenten toch verdacht gelijkaardig klonken. Too much funky + disco en dus te weinig gedoseerd, waardoor het rock, new-wave, rap en punkgenre te weinig of zelfs niet aan bod kwam. Er waren ook 2 tafelrondes met foto's. De eerste helft van de quiz mochten we artiesten en groepen herkennen. De 2de helft kwamen de albumhoezen aan bod. Hier werden dan wel iets "zwaardere" of alternatievere namen in gestopt. Als finale een lekkere snelle intro-ronde, waarbij, als ik me niet vergis, we toch het maximum bij scoorden. Wie wat geroutineerder is in de commerciëlere genres was hier dus goed op z'n plek. Dat bleek ook uit onze eindscore.
Met 173 punten eindigde onze "Kwissie Hynde" op de 1ste plek. Op de 2de plaats (152 punten) de mannen van "Pretty Paracetamol" en als 3de (111 punten) "Nicole & Hugo". De scores lagen toch vrij ver uit elkaar en dat bewijst dat deze quiz toch iets moeilijker is voor het "grote" publiek. Ik ga ook niet vertellen hoe Johan (de organisator) zijn quiz moet samenstellen, maar als je voortgaat op de reacties in de zaal, lijkt me het toch verstandiger om de genres wat evenwichtiger te maken bij de volgende editie. Evenwichtig of niet, dit was voor mij "Just 4 fun" en da's het belangrijkste. Ik kom volgend jaar zeker onze titel verdedigen (als m'n 3 companen dat ook nog willen). Rest me nog te vertellen dat ik bij vertrek, omstreeks 0:11u de "korte" route had ingetikt op de GPS. En wat blijkt ... op amper 36 minuten reed ik ons gezellig dorpje terug binnen.
Joe Roxy
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32

Re: 2è JUST 4 FUN MUZIEKQUIZ

Bericht door Joe Roxy »

Een exacte analyse van de avond.
Het was alvast een leuke avond daar in Beerzel , zeker voor herhaling vatbaar.

Roberto een verkeerstip : Mijd zoveel mogelijk het centrum van Mortsel, altijd problemen als je de enigste binnenweg niet kent.
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2209
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: 2è JUST 4 FUN MUZIEKQUIZ

Bericht door One good reason »

Joe Roxy schreef:Een exacte analyse van de avond.
Het was alvast een leuke avond daar in Beerzel , zeker voor herhaling vatbaar.

Roberto een verkeerstip : Mijd zoveel mogelijk het centrum van Mortsel, altijd problemen als je de enigste binnenweg niet kent.
Ik ken de binnenwegen maar al te goed daar, maar had nooit zo'n drukte verwacht op een vrijdagavond. Belangrijkste is dat ik bij het terugrijden een zeer leuke weg heb ontdekt en midden door een perenboomkwekerij ben gereden ... hilarisch in het midden van de nacht (tussen Emblem en Ranst).
Plaats reactie