Muziekquiz - Hansbeke - 24-01-2009

Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Muziekquiz - Hansbeke - 24-01-2009

Bericht door Keiem »

wow, dit leek me echt een quiz voor mij...
volgend jaar eens solliciteren bij een team om mee te kunnen doen.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Muziekquiz - Hansbeke - 24-01-2009

Bericht door Rubby »

Boeckie schreef:Correctie Reeks 9:

The Verve Love is noise
Was dit ook geen ander nummer gisteren ? :?: :think:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: Muziekquiz - Hansbeke - 24-01-2009

Bericht door straight banana »

Devil's answer schreef:
...

De prijzentafel was echt véél indrukwekkender dan vorig jaar, en het gaf bij mijn weten sommigen uit de top 3 (die niet mochten kiezen, maar wél een box-set én een FNAC-bon kregen) zelfs even een wrang gevoel bij (de FNAC-bon verzacht de verplichte keuze best wel, hoor).
De door velen gegeerde muziekboeken gingen dan ook richting 4° plaats (Starbuk en Apollo ft. Tony )...
Maar hey, daarom doen we het toch niet, hé?


Was gewoon een grapje hoor, ik ben wel degelijk meer dan tevreden met die box- set + bon!
Misschien moet ik in real life ook wat bordjes met emoticons meenemen, dan had ik deze :wink: kunnen tonen.

Wat je laatste opmerking betreft, ik redeneer waarschijnlijk zoals de meeste quizzers: ook als er alleen maar oude van op zolder gehaalde rommel te winnen is kom ik opdagen, het spelplezier primeert.
Maar het keuren van de prijzentafel is een ritueel dat er bij hoort, en als er dan toevallig iets op ligt dat in je interessesfeer ligt is het leuk als je het mee naar huis kan nemen.
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: Muziekquiz - Hansbeke - 24-01-2009

Bericht door straight banana »

Devil's answer schreef:

De (officieuze) top-10 van vanavond:

1.

...

6. Arthraaitic Monkees 286 (spijtig voor de ranking van de Arthritic Monkees toch ;-)




:mrgreen:
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: Muziekquiz - Hansbeke - 24-01-2009

Bericht door Schalckske »

Rubby schreef:
Boeckie schreef:Correctie Reeks 9:

The Verve Love is noise
Was dit ook geen ander nummer gisteren ? :?: :think:
Idd. Het was Sit And Wonder, volgens mij het beste van hun nieuwe cd en bijzonder sterk op Werchter
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Muziekquiz - Hansbeke - 24-01-2009

Bericht door Rubby »

Schalckske schreef:
Rubby schreef:
Boeckie schreef:Correctie Reeks 9:

The Verve Love is noise
Was dit ook geen ander nummer gisteren ? :?: :think:
Idd. Het was Sit And Wonder, volgens mij het beste van hun nieuwe cd en bijzonder sterk op Werchter
yep, ik vond ze daar ook sterk :thumb1:
Boeckie
One Hit Wonder
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 06 jan 2008, 20:32

Re: Muziekquiz - Hansbeke - 24-01-2009

Bericht door Boeckie »

Inderdaad Sit and wonder. In m'n haast vergeten dit te wijzigen.
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: Muziekquiz - Hansbeke - 24-01-2009

Bericht door Schalckske »

Nu over de quiz zelf:

Wij aan tafel hebben ons weer goed geamuseerd. Persoonlijk had ik de indruk dat de quiz makkelijker was dan vorig jaar, maar dat kan ook omdat we effectief wat opsteken van het wekelijkse quizzen. Ondanks de andere aanpak dan vorig jaar, was de quiz in Hansbeke opnieuw eentje die goed overeenkomt met mijn eigen muzikale smaak, waardoor ik er ook volgend jaar graag bij ben. Los van de muziek was de organisatie ook meer dan in orde: snelle bediening, vlotte score-weergave, multimedia-prijzentafel etc...

We onthouden echter vooral dat we zowaar op één plaats van Testedoene eindigden en ze vrij lang in zicht hadden. Zou dat daar "gepiekt" hebben :think: (toegegeven, de kloof in punten was vrij aanzienlijk, maar wie weet dat nog volgend jaar :mrgreen: )

Uiteraard ook een grote merci aan Speedking Ludo die ons voor de gelegenheid vervolledigde. Zowaar de ideale vervanger voor Fridtjof, want ook zwaar kenner van het hardere werk :headbang:
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Muziekquiz - Hansbeke - 24-01-2009

Bericht door rino »

Ook ik vond het een geslaagde quiz met een perfecte organisatie en een heel vlotte klachtenbehandeling.
Toch een niet onbelangrijk minpuntje, onze oldieskenner Dirk Kwistedadde zat er zaterdag grotendeels voor spek en bonen bij, aangezien de jaren '70 en zeker de jaren '60 nauwelijks aan bod kwamen.
Het werd overigens een heel spannende strijd voor de plaatsen naast het podium, met steeds wisselende posities. Uiteindelijk waren wij heel tevreden met een vierde plaats, waardoor we als eersten uit de prijzentafel mochten gaan kiezen (het podium kreeg fnac-bonnen). Zo kon ik ook de blijkbaar fel begeerde new wave/indie encyclopedie mee naar huis nemen.
Een anti-vries spray als prijs kan echter heel wat nuttiger zijn dan een boek, zo bleek zaterdag toen de ramen van de auto bevroren bleken te zijn en Guy en Sabine van Testedoene zo vriendelijk waren mij ter hulp te snellen met hun prijs. :thumb1:

Nog maar eens supersub TonyVdb bedanken, die ons team (hoeft het nog gezegd) toch wel serieus versterkt. :thumb2:
Boeckie
One Hit Wonder
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 06 jan 2008, 20:32

Re: Muziekquiz - Hansbeke - 24-01-2009

Bericht door Boeckie »

31 van de 180 vragen betroffen de jaren 70 dus dat lijkt me wel mee te vallen. De jaren 60 waren inderdaad ondervertegenwoordigd dit jaar maar dat waren ze de vorige jaren net niét :D en ik denk dat een aantal andere ploegen daar dan weer niet onverdeeld ongelukkig om waren.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Muziekquiz - Hansbeke - 24-01-2009

Bericht door Tonyvdb »

rino schreef: Het werd overigens een heel spannende strijd voor de plaatsen naast het podium, met steeds wisselende posities. Uiteindelijk waren wij heel tevreden met een vierde plaats, waardoor we als eersten uit de prijzentafel mochten gaan kiezen
bwa, had ik niet twee keer geflipt op twee 'makkelijke' dancefragmenten, dan stonden we zelfs nog op het 'podium' ... (als mijn tante vier wielen had, ...)

Ook wel heel blij met mijn prijs : een boek met 1000 platenbesprekingen, in lijstjes (ben een fan) per genre gegoten (met de hoes, jaar en tracklist erbij : kan handig zijn) : al snel eens doorbladerd en fronste toch mijn wenkbrauwen een paar keer toen bleek, dat naast alle onvermijdelijke platen (Pet Sounds, Nevermind, Dylan, Beatles, etc ... ge weet wel), maar liefst NEGEN (9) platen van Frank Sinatra in de top 250 'rock and roll' staan ... een fan zeker? :P

Was weer met plezier invallen, Rino, volgende afspraak normaliter Aalterbrug, maar mijn vrouw dreigt hieromtrent alsnog roet in het eten te gooien (verjaardagsfeestje van een maat) ... ik hou je op de hoogte ...
skyhook
Roadie
Berichten: 48
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 12:40

Re: Muziekquiz - Hansbeke - 24-01-2009

Bericht door skyhook »

Onzen Boeckie wat werk besparen:

Ronde 1 :
Winnaar Sympathie vur den duvel met 27/30
Maar solo voor de 4 schelln espe met Megadeath Die Death Enough :headbang:

Ronde 2
Winnaar polkaheer ,rapenbrader enz 26/30
QM solo jo & de baleinen met oh moeder met dank aan Debs (wanneer heeft die daar ooit op gedanst :lol: )

Ronde 3
4 maximumscores nl :polkaheer ,Sympathie ,Bananen & Guess Who

Ronde 4
winnaar : de bananen 26/30

Ronde 5
terug de latere eindwinnaars 21/30
Lee Hazlewood No train to Stockholm solo voor S-Greg Nerds (met in hun rangen Armand Bourgoignie (Paranoid Polaroids ,Milk the Bishop,Mad Dog Loose ) De brave man nam 90% van de antwoorden voor zich :app:
QM solo Lhasa el dieserto
een paar hadden de uitvoerder : vier tandjes bij ,domino en de weeners ( bloeide daar iets moois vanachter :lol: )
Spek en bonen de titel
'n paar jaar terug toch veel gedraaid op Radio 1

Ronde 6
Winnaars Sympathy 29/30 Alleen de RR 2000 winnaar Mintzkov Luna gemist

Ronde 7
Terug de bananen 29/30. Alleen Detlev Schremph (Band of Horses)gemist (vraagje van onze Qmaster Wash)

Ronde 8
Winnaars Starbuk & Apollo 29/30 ze misten enkel Buddy & Julie Miller (hadden de Jayhawks)
Daar zat Vlassenbroek met Richard en Linda Thompson als antwoord wel héél dicht bij want Richard schreef het nummer. :app:

Ronde 9
Winnaars Guess Who 27/30

Ronde 10
Winnaars de bananen 28/30 misten enkel Paul Anka en de titel van het Lambchop nr Paperback Bible wat overigens een QM solo was.

Ronde 11
Winnaars Starbuk & Apollo 28/30 (kijken te weinig naar de prentjes )want ze houden Pussycat Dolls voor Girls Aloud en misten Demis.
Die dekselse Demis was trouwens een QMsolo (enkel Guess Who bleek er toch al eens van gehoord te hebben; hun antwoord "Boris" verdiende wel een puntje :wink:

Ronde 12
Winnaars Vlassenbroek 2000 21/30
QM solo voor Fargo (Dringend de film eens huren gasten !!) de muziek werd ook gebruikt door Martin Heylen in Siberie
Velen hadden Calexico maar twee ( Starbuk en Guess Who ) ook de juiste titel.
De meeste toppers hadden Rodrigo (enkele Rodrigues wat we ook goedgekeurd hebben)

De uitslag en procenten worden ook nog gepost nadat we onze score man gezien hebben.
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Muziekquiz - Hansbeke - 24-01-2009

Bericht door SpeedKing »

skyhook schreef:Maar solo voor de 4 schelln espe met Megadeath Die Death Enough
Dat was inderdaad geen evident nummer! Zelfs een metalfan als ik moest het wel even laten bezinken, maar toch nog tijdig eruitgeperst. Ik zou zeggen, meer van dat :), maar dat zullen anderen dan wel weer verwensen.

Voor het overige was de quiz heel uiteenlopend. Echt heel grote stappen tussen de nummers. Meestal geen spek voor mijn bek, maar elke kwis zijn invalshoek natuurlijk - daar kan niet over gezeurd worden! Ik herinner me een van de eerste edities in Hansbeke, en dat was iets totaal anders. Wel bijzonder eigenlijk, een kwis die zo verandert.

Gelegenheidsschelle Speed King
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Muziekquiz - Hansbeke - 24-01-2009

Bericht door rino »

skyhook schreef: Ronde 12
Winnaars Vlassenbroek 2000 21/30
QM solo voor Fargo
Johan Facteur kwam met Fargo op de proppen seconden na indienen van ons blad. :doh: :violent:
Scoorden wij (Starbuk & Apollo) hier ook niet 21/30? Wat wel grappig is, want niemand van ons kijkt naar clips, maar ik moet zeggen: de tips bleken meestal van goud waarde.
skyhook
Roadie
Berichten: 48
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 12:40

Re: Muziekquiz - Hansbeke - 24-01-2009

Bericht door skyhook »

:oops: jullie idd 21/30 maar ere wie ere toekomt Vlassenbroek 22/30
Zal morgen nog eens alles dubben checken
Plaats reactie